Då var det dags för elitseriepremiär för vårt älskade bandygäng. Bajen tjuvstartade i gurkburken med en vinst mot VSK. Förra säsongen fick vi rejält med stryk och i år får vi troligtvis det ännu svårare men med ett disciplinerat försvarsspel (!) och ett snabbt kontringspel kan vi kanske överraska och ta en pinne mot söderbröderna.
Sirius - Bajen fre 25/10 kl 19.00 på Studan
En hedersam match är vad jag önskar. Har inga tankar om vinst eller så... Den slutar:
2-7 (1-4) Sirius mål görs av Klas N och Ilja
1715 åskådare
2-7 (1-4) Sirius mål görs av Klas N och Ilja
1715 åskådare
Bajen. Det där joggar vi hem med skydden på. Popgäng.
6-5. Vi äter söderbröder till frulle. 1588 pers. Två av dem bajare.
3-3 Målsnål inledning avvaktande spel, Pirre kvitterar på hörna i slutsekunderna inför 2012 åskådare
3-9, förhoppningsvis en bra publiksiffra, för det lär inte bli så många sådana. 1666 pers.
5-5 inför 3200 betalande
3-3 Målsnål inledning avvaktande spel, Pirre kvitterar på hörna i slutsekunderna inför 2012 åskådare
Över 2000 åskådare? Djärv tippning!
3-6, Sirius mål görs av Klasse x2 och Ilja, 1 728 personer bevittnar spektaklet.
E fan svinpäpp!
Galet päpp! Ska försöka hinna med 15.10 tåget från fjantholm så man hinner ladda ordentligt.
För övrigt hade nya Alex lagt dill i tzatzikin så nu måste jag ta med egen bea. Det slutar fan aldrig.
För övrigt hade nya Alex lagt dill i tzatzikin så nu måste jag ta med egen bea. Det slutar fan aldrig.
Och jag är nervös för att vi kan komma att förnedras. Det gör så ont.
Kämpa så in i helvetet blåsvart!!
Kämpa så in i helvetet blåsvart!!
Det kommer att säljas Pyttipanna på de sju helvetiska gluggarna imorgon, den ingår i vår pizzadeal.
Guld! Och jag som redan köpt bea att ta med. Då får den stanna hemma.
Såg att Åhlén inte är med i truppen enligt hemsidan. Då blir sannolikt Pirre libero. Är det någon som vet hur illa det är med Putte?
Putte känns som att han är borta för alltid.
Hm...Åhlén inte med. Dom har lyssnat på Big Spender! Västra gör skillnad ;-)
Trist med Åhlén som var en personlig favorit förra året.
Märkligt med Åhlén då det inte kändes som han gjorde bort sig ifjol utan snarare tvärtom.
Hängt för mycket med Sudden? ;-)
Fast är han ur form ska han inte spela. Helt rätt av Olle i så fall.
Bremler har väl sett rätt bra under försäsongen, tagit några steg. Förvånande att inte han är med i Åhléns frånvaro. Max har ju haft en lite hackig försäsong. Men hoppas att försvaret sköter sig i dag. Pirre som libero får styra upp det.
Fast är han ur form ska han inte spela. Helt rätt av Olle i så fall.
Fast det har ju låtit som att ingen försvarare är i form.
Enligt UNT ska förresten Åhlén starta.
"Enligt UNT" är ju Håkan Lundhs egen gissning, som förmodligen helt och hållet saknar all grund i verkligheten.
Fast Siriusbandy.se verkar inte ha en helt pålitlig uppställning heller då Engstrand och Pirre har samma nummer...
Tja, får väl återgå till det gamla skamgränsmålet. Mindre än tio insläppta och mer än noll gjorda är godkänt.
Undrar f.ö. om inte det är ganska fördelaktigt att vi har ett så jäkla svårt schema i början. Vi är redan uträknade liksom, och kommer förmodligen att vara ännu mer uträknade efter de första fem omgångarna. Vi får ett bra läge att slå ur underläge när måstematcherna kommer.
Undrar f.ö. om inte det är ganska fördelaktigt att vi har ett så jäkla svårt schema i början. Vi är redan uträknade liksom, och kommer förmodligen att vara ännu mer uträknade efter de första fem omgångarna. Vi får ett bra läge att slå ur underläge när måstematcherna kommer.
Eftersom ingen åker ur så börjar måstematcherna först i kvalet.
Helt sant. Låt oss kalla dem de viktigare träningsmatcherna då.
Ena delmålet uppått efter bara fem minuter! Snyggt att ta ledningen, oavsett hur det går sen.
Jävlar vad starkt! Oj vilken skön och viktig poäng!
Det känns kul att Kyllönen verkar ha varit så bra efter en lite tveksam försäsong också. Nu skulle man vara på Ex-Alex och fira!
Det känns kul att Kyllönen verkar ha varit så bra efter en lite tveksam försäsong också. Nu skulle man vara på Ex-Alex och fira!
Känner mig stolt och varm i hjärtat
Kung Kimmo. Vilka jävla utkast.
Kan inte med ord beskriva hur tappra våra blåsvarta krigare var ikväll. Med den attityd de visade upp ikväll kan något riktigt stort vara på gång. Och Kimmo, vilken målvakt! Så tacksam!
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Hm...Åhlén inte med. Dom har lyssnat på Big Spender! Västra gör skillnad ;-)
He, he...tror Gabri och Stahlen har koll på det där utan att behöva lyssna på amatörer!
Men...en fantastisk försvarsinsats idag!
Noll insläppta i andra mot svenska mästarna säger väl allt!!??
Tycker Bärneskär gör en fantastisk elitseriepremiär i den blåsvarta dressen!
Enormt stolt och lycklig över poängen!! Fullt rättvist dessutom sett till spelet!
Hoppas det kan locka ner några fler till Studan mot Villa nästa fredag! 1500 är en usel publiksiffra i en premiär och ett derby...men just nu skiter jag i det! SKÅL!!
Så sjukt jävla kul med bandy. Tack Blåsvart!
Fortfarande i chock!!! Vi kunde faktiskt ha vunnit. Lyckas vi slipa bort dumheterna och felpassningarna på mittplan, så kan det faktiskt bli en och annan poäng i år!!
Fan!
Sirius och västra var inget annat än världsklass igår! Bland det bästa jag varit med om.
Citerar Gary efter en underbar match för några år sedan. Tack era jävlar!
Analyserna skiter jag i, en kämpainsats värdigt ett bragdguld. Nu ska jag sova i dagarna två.
Sirius och västra var inget annat än världsklass igår! Bland det bästa jag varit med om.
Citerar Gary efter en underbar match för några år sedan. Tack era jävlar!
Analyserna skiter jag i, en kämpainsats värdigt ett bragdguld. Nu ska jag sova i dagarna två.
Helt makalöst. Kimmo var grym, och utkasten sylvassa. Hela laget gör sedan en riktig kämpainsats, som sagt. Stort!
Publiksiffran var verkligen dålig, men stämningen var inte därefter. Vilken annan publikskara på 1500 bjuder till så? Märktes att våra blåsvarta krigare taggade till!
Publiksiffran var verkligen dålig, men stämningen var inte därefter. Vilken annan publikskara på 1500 bjuder till så? Märktes att våra blåsvarta krigare taggade till!
Fan jag får tårar i ögonen så fort ja läser nåt om matchen. Fantastiskt!
Magisk afton på Studan! Att nolla Bajen i andra halvlek med en man på botbänken i 20 minuter är verkligen riktigt starkt. Och vi hade ju verkligen lägen att avgöra också. Och Kimmo. KIMMO! Tack alla!
Ska inte förta våra vackra hjältars insats nu, men Bajen var fan riktigt uddlösa i går. Dock saknade de alltså Nilsson och Rutqvist, och tvingade ta ner Xet som libero efter skada på Rimgård. Sedan var ju Movitz, som ofta på Studan, jäkligt osäker i mål. Samtidigt vann de ju Svenska cupen rätt nyligen och slog oss med 9-3 i Relitan så visst var detta ett styrkebesked! Och äntligen kom man ut på Studan och anpassade sig efter förutsättningarna utan att gnälla. Rätt inställning!
Missade matchen, men: Jäkla kul!
Kan dock inte låta bli att hänga upp mig på observers kommentar på unt:
"Nog syntes det att Sirius skulle försöka att hålla siffrorna nere.Så fort man tappat bollen till Hammarby så var alla Siriusspelare på egen planhalva och bildade köttmur."
Med förbehåll för att hen inte tappat kontrollen över sitt trollande så undrar man liksom vilka taktiska direktiv Observer skulle dela ut. Kanske:
"ok, grabbar, kom ihåg att när bajen har bollen så har dom nästan inga spelare på deras defensiva tredjedel, så då måste vi ta den ytan med så många spelare som möjligt. Ut och kör nu!"
Kan dock inte låta bli att hänga upp mig på observers kommentar på unt:
"Nog syntes det att Sirius skulle försöka att hålla siffrorna nere.Så fort man tappat bollen till Hammarby så var alla Siriusspelare på egen planhalva och bildade köttmur."
Med förbehåll för att hen inte tappat kontrollen över sitt trollande så undrar man liksom vilka taktiska direktiv Observer skulle dela ut. Kanske:
"ok, grabbar, kom ihåg att när bajen har bollen så har dom nästan inga spelare på deras defensiva tredjedel, så då måste vi ta den ytan med så många spelare som möjligt. Ut och kör nu!"
Alla Bajen-kommentarer jag har läst har varit av karaktär "Sirius parkerade bussen". /Tråk-Blåsvart
Jo Bajen spelar ju alltid kul
Sådär skrivs det ju alltid om blåsvart lirar. Struntsamma.
Skitsamma bara vi vinner
Robin Olsson i UNT
"Det var verkligen skithäftigt. Jag har alltid gillat att spela i Studenternas, men jag har ju alltid varit motståndare. Nu spelar jag i rätt tröja..."
Så ska det låta!
"Det var verkligen skithäftigt. Jag har alltid gillat att spela i Studenternas, men jag har ju alltid varit motståndare. Nu spelar jag i rätt tröja..."
Så ska det låta!