Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius 100 år

Nu är det verkligen dags att anmäla sig till den stora 100års festen den 17/8 i saluhallen.
http://www.siriusfotboll.com/UL/TextImages/File/Jubannons%201_0_PDF2_high.pdf
Vore kul att se att fler Västringar därr.
jag kommer att gå.
Kan ju bli en skön fest efter matchen mot Dynghåla
Kan man endast köpa DVD.n på festen? Jag vill ha en sådan... ;-(

Du menar efter segern mot dynghåla :)
Jodå, jag har tänkt gå.

Och idag är själva födelsedagen! En sak jag tycker är mystisk är varför Sirius bildades i just ett dike. Någon som har en teori om hur det gick till? Ett dike låter som det sista stället man borde välja. Om man nu saknar en lokal kan man ju hålla till i en park, eller en skogsglänta, eller något annat trevligare ställe.
På den tiden fanns det flera diken och det var trevligt att ta skydd i när det blåser på slätten?

Nån (BBrukarn?) som kan fixa en jubileum-dvd till mig???

Glöm inte att fira födelsedagen med dels att ha fina tröjor och flaggor i kväll och att följa med i tåget nästa lördag så att vi blir riktigt många!
Grattis till tresiffrigt.
100-års jubileumsskrift/DVD?!

[quote1185653771=RRR]

Du menar efter segern mot dynghåla :)
[/quote1186689227]

Före ska det väl vara? Jag ska gå!
På fredagen ja. Jag med
Stort grattis till er i Västra Sidan som fick medaljer av Sirius. Grymt! Räknar med att ni bär dessa pa matchtröjorna när det är dags för match sa att man kan spana...
rekommenderar varmt läsning av nya krönikan på officiella: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=145&m=e&team=1
Bravo 70! Kan erkänna att även jag vänt mig till högre makter under en och annan Siriusmatch.
Fint plitat. Ett nöje att läsa.
Bra krönika! Den förgyllde fikarasten.
Jojjo, man kommer fortfarande inte åt godiset på officiella sidan på grund av den däringa flash-grunkan.
Men jag måste peta i detaljerna lite, 70 skriver att Sirius låg i division 4 Uppland som motsvarar dagens division 2 östra Svealand. Det kan väl inte stämma? Div 4 Uppland måste väl vara minst en nivå lägre, div 3 iallafall?
verkar rimligt som du säger, brukarn. den stora skillnaden nu mot då är ju nivån superettan, vilket bör innebära att dåtidens div 4 motsvarar nutidens div 3. men serierna har ju lagts om en del, så jag vågar inte säga säkert.
Jag har inte hittat någon tabell för div 4 Uppland, men i div 3 -88, nivån över alltså, spelade storheter som Fardhem/Garda IK, Lagunda AIK, IF Vesta och Bro IK...
Kom ihåg att krönikan är 100% känslomässig, så jag har gissat lite när minnet sviker. Vad gäller seriesystemet så försökte jag bara räkna enligt ekvationen Högsta, Näst högsta, tredje högsta divisionen osv, men det stämmer nog som Brukarn skriver. Redaktören får gärna ändra om det är sakfel, känslan kvarstår dock... Kul att ni uppskattade texten!