Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vetlanda-Sirius

Match imorgon igen. Ska bli intressant och se om vi kan hålla ihop det lika bra som mot bajjen. Antar att samma lag får chansen igen men jag vill att eidernet skärper till sig rejält eller får nöta bänk, hans idiotsaker är väldigt kostsamma för laget. Tror inte vetlanda är ett topplag så låt oss säga 4-4.
Svår match såklart. Jag har inte hunnit hämta mig från i fredags än men kan vi lira 3-3 mot bajjen kan vi knäppa Vetlanda.

5-4.

Nån som ska åka ner?
Det är väl ändå i övermorgon?
Löfstedt är tillbaka nu va? I så fall minskar våra poängchanser stort.

Det är väl ändå i övermorgon?

japp onsdag e det.
SvenskaFans: "I Kalix fick VBK klara sig utan lagkaptenen Johan Löfstedt som dras med en ljumskskada. Det har sagts att det bestäms på matchdagen om han spelar, men själv räknar jag inte med att han är klar för spel."
Lite sugen på att köra bil dit...
Vi får hoppas att vi slipper honom då.
Hade du sagt till tidigare hade jag hängt på Gabbe. Grymt sugen på bandy nu.

Pirre är på P4 i detta nu och pratar inför kvällens match
Kan vi ta en pinne är jag mer än nöjd men jag tror tyvärr att vi torskar med 5-1.
Kommentarsfältet på SF mynnade förstås ut i den klassiska hallbandy-logiken: Gillar ni bandy utomhus - så spela på sjöis då för i helvete.
Haha. Mja men det var ju någon från de blåsvarta leden som gick in i diskussionen på en rätt låg nivå så det kunde man faktiskt förvänta sig.
Kul att Johannes Camilton är med ner. Hoppas han får göra debut.
Tror det blir svårt men ungtupparna visar vägen och klarar oavgjort 4-4
Löfstedt borta, alltså. Det gör ju att våra poängchanser är hyfsade. Grundat på matchrapporter från Kalix-VBK så var snarare Kalix det bättre laget, men hade ribba ut och bitvis storspel av Skorven då. Kämpa nu, Sirius!

Camlitons mål mot ryssarna för en månad sedan var sjukt snyggt!
Fan, ingen radiosändning i år.
Sjukt bra gnetat, so far!
Det pratades ju om att försvaret skulle vara så svagt efter försäsongen. Det har man ju verkligen inte sett, ännu iallafall.
Nope, över 100 minuter utan att ha släppt in mål nu. GRYMT!

För övrigt. Trollgranskning i UNT:s kommentarsfält:
Gurun(Bandy) = Janne Johansson/SugarRayLennart?
Anders_ = med känsla?
Kung Kimmo!
Kung Olsson!!
Ilja var i Ryssland, sen kom han till vår stad
han är numer blåsvart, han är numer blåsvart!
Han kämpar på och sliter varenda jävla match!
han är numer blåsvart, han är numer blåsvart!
Ååå utan Grachev är vi sårbara,
åh Ilja Grachev han är våran ryss, dutututututu ILJA GRACHEV!!!
UNT direktrapportering är väldigt bra men fasligt jobbigt med alla konstiga påhopp i kommentatorfältet. Suck!
Pirre, Pirre, Pirre ...
UNT direktrapportering är väldigt bra men fasligt jobbigt med alla konstiga påhopp i kommentatorfältet. Suck!

Det är väl sedan gammalt?
Just därför jag försökte få en tråd här, men utan större lycka kanske... :)
Är det för mycket begärt att Camilton ska få avgöra efter 91.13?
Såja! Obesegrade än så länge!

[quote1383161105=Jocke]UNT direktrapportering är väldigt bra men fasligt jobbigt med alla konstiga påhopp i kommentatorfältet. Suck!

Det är väl sedan gammalt?
Just därför jag försökte få en tråd här, men utan större lycka kanske... :)
[/quote1383161428]

Jo men jag hoppas varje gång att det inte ska vara så och blir besviken ...
Vi är fortfarande obesegrade!
Det känns väl som att det är en eller högst två personer som har flertalet alias och bara kör.

Skitsamma. 2-2!
Skorven är överjävlig på straffar, den jäveln. Pirre ska ha fortsatt förtroende på straffar, inget snack om saken.
Man får inte missa straffen, men skitsamma 2 poäng efter två matcher e jäkligt bra!
Jag är nöjd. Tack Sirius! Kul för Camilton att ha gjort debut i Elitserien.

Kimmo verkar ju sjukt bra!
Enligt UNT rörde det sig snarare om en räddning från Skorven, som straffräddade i premiären också. Pirres straffratio har ändå varit bra i år. Dumt att hålla på och mixa med straffskyttar så som vi gjort för något år sedan så fort någon missade en stralle...

Kung Kimmo har verkligen övertygat. Kul! Jag är positivt överraskad och således nöjd jag med.
Med undantag för två matcher (fyramålssegrar för Blåsvart) har det ju dock varit toktajta matcher lagen emellan de senaste säsongerna.

2013-10-30 Vetlanda BK - IK Sirius 2-2
2013-01-16 Vetlanda BK - IK Sirius 3-4
2012-11-14 IK Sirius - Vetlanda BK 1-2
2012-01-24 IK Sirius - Vetlanda BK 6-2
2011-11-16 Vetlanda BK - IK Sirius 6-5
2011-01-09 Vetlanda BK - IK Sirius 3-3
2010-12-08 IK Sirius - Vetlanda BK 3-3
2010-02-05 Vetlanda BK - IK Sirius 1-1
2009-11-11 IK Sirius - Vetlanda BK 3-1
2009-03-05 IK Sirius - Vetlanda BK 5-1
2009-03-02 IK Sirius - Vetlanda BK 2-1
Jag är mer än nöjd. Försvaret imponerar verkligen.
Sirius Hej!
om vi kryssar resten så borde det räcka till okval.
Galet. För två veckor sedan var försvaret och Kimmo vår svaghet.

Snygg mörkning av Olle helt enkelt.
Som sagt...fantastisk försvarsinsats igen. Hoppas de här tre i backlinjen får fortsatt förtroende!

Lite kittlande också med 16-årige Camilton som tydligen fick en del speltid och även förtroende att skjuta på en hörna. Skall enligt de som sett honom i ungdomsbandyn ha en riktigt bra bössa!! Framtidskapital :-)

om vi kryssar resten så borde det räcka till okval.

Vilken underbar tanke: Sirius bandy går genom elitserien obesegrade!
I fjol hade idel kryss till och med lett till slutspel. ;-)
Förra matchen haglade ju buss- och tråkkommentarerna om Sirius spel. Samma visa den här gången. Så här sammanfattar exempelvis Vetlandas SF-skribent det med en mening: "Tyvärr snodde Sirius alla snittar, de dukade upp långbord i eget straffområde."

Edit: Kan bifoga ett par-tre till kommentarer:
"Sirius spelade handbollsförsvar och VBK klarade inte att komma igenom."

"Sveriges tråkigaste lag Sirius!"

"Hoppas Sirius åker ut för den bandyn de spelar dödar sporten."

/Tråkiga Sirius, ja vi är tråkiga Sirius..! :-D

Förra matchen haglade ju buss- och tråkkommentarerna om Sirius spel. Samma visa den här gången. Så här sammanfattar exempelvis Vetlandas SF-skribent det med en mening: "Tyvärr snodde Sirius alla snittar, de dukade upp långbord i eget straffområde."

Fy fan vad gött med långbord! När Sirius dukar upp vill man vara på plats!

Kul att höra att diciplinen och kämparglöden verkar vara på topp.

Exakt. Grymt att Olle lyckats få ihop laget att spela såhär disciplinerat så fort. Årets tränare!
Att bli så rejält nederlagstippat kanske gav en extra tändning. Kung Kimmo Kyllönen har imponerat ...

Det borde vara långbord på läktaren också kan jag tycka. Snittar och Kir (för de inbitna)
mmmm Kir
Tydligen är det fler lag än vi som "parkerar bussen" (vilket jävla skituttryck det är). Läs gärna en bitter Edsby-skribents analys av ett ultradefensivt Kungälv (som ju de facto gör 6 mål på bortaplan) här: http://www4.idrottonline.se/EdsbynsIFBandyforening-Bandy/Nyheter/Senastenytt/EdlingaSimonordnadefullpott/

Lite humor faktiskt. För övrigt undrar jag vad de som kritiserar disciplinerat försvarsspel vill att motståndarlagen skall göra? Bara flytta på sig så de egna anfallarna får fri yta mot mål?
Ja jag har också svårt att se vad alternativet är. Den här debatten förs ju i stort sett aldrig i andra sporter.

Ingen skulle komma på att klaga om Sverige lirar defensivt mot Brasilien i fotboll. Det ter sig som rätt självklart.
Det talas mycket om att det moderna bandyspelet är att integrera samtliga spelare i anfallen. Att försvara sig med liknande medel verkar inte vara okej...
Låt dem hata. Finns inget bättre än att vara hatad underdog.
Herregud. Byn gör sju mål framåt och har mage att klaga på defensivt motstånd (som gjorde sex mål)? Jämna elitmatcher är väl det bästa som kan hända bandyn och då lär de bottentippade lagen tänka taktiskt. Så är det bara.
Fast det är klart, bandy ska ju helst vara ett underhållnings-event numera så Sirius, Kungälv med flera är som ett långfinger till Ramsins PR-nissar (Norman & Co). Snart kommer de väl med en regeländring som gör att endast, säg, sju spelare får vara på defensiv planhalva.
Sanningen är väl att de klagar bara för att de inte lyckas komma igenom försvaret och är frustrerade. Låt dem klaga!
Så fort vi lyckas ta poäng mot de potentiella slutspelslagen kommer vi att få höra samma bullshit som "parkera bussen", tråkdefensiv, spelförstörare, primitivt spel etc från deras fans eller skribenter på svenskafjant. Skulle vi lätta på defensiven och få stryk med tvåsiffrigt skulle de börja kvittra om ett "nytt Katrineholm" inte bra för bandyn, minska antalet lag i elitserien m.m. Man blir trött.
Mycket bra sammanfattning, Nyllet. Pluspoäng för "svenska fjant".
Det är ju inte så djävla lätt att parkera den där djävla bussen heller, om det nu är det vi gör. Alla lag spelar för att ta så många poäng som möjligt och använder det man har. Så töntigt att gnälla. Edsbyn tog väl inte sina köpeguld med gladbandy direkt heller, om man nu skall vara sån.
Edsbyn (då Hörnbyn) låg ju till grund för regeländringen inte flera hörnor såvida inte ny situation uppstått. Osså Järven-millar på det.
Jag gnällde som fan på bollnäs o förstår att vissa gnäller på oss, men låt dom gnälla jag ÄLSKAR det. Jag gillar utrycket parkera bussen o hoppas vi gör det hela säsongen!
Fantstiskt trevligt med en pinne. Men jag förstår att dom är sura. Om vi parkerar bussen på isen, lär det ju vara dubbdäck på den, och då blir isen inte så bra.....
Parkera bussen känns som en Glenn Killing sketch ... Duka långbord å sno alla snittarna gillar jag mer...