Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

NYA FLAGGOR?!

Om det finns intresse så har jag lokal där vi kan fixa med nya flaggor, banderoller och liknande.

Vad tror alla intresserade är ett bra datum för det här? En kväll i veckan vore ju trevligt om inte en matchfri lördag med någon slags utgång efteråt?
Jag tror det kan bli tight om tid en vardagskväll. Sist körde vi en helg iallafall.
Lokal låter intressant. Utveckla gärna. Jag tänker utifall vi gör en OH-flagga till fotbollspremiären. Problemet med en sådan sak är ju dock utrymme. Eller är denna lokal mer av syjunta-stil? :-)
Förresten borde vi beställa in flaggtyg tills dess, alltså till viftflaggor. Våra befintliga (bomulls)flaggor är rätt så tunga att vifta med.

Du kan räkna med mig, TT. ;-)
Klart vi kör en helgdag. Någon (Joint?) kan väl göra ett förslag på vad som bör köpas in?
Det är mitt gamla jobb uppe i årsta. buss nio går hela vägen fram, eller tio till gränby centrum plus en liten promenad.
Det finns stora ytor att göra det mesta på och väggar att köra overheadprylar mot. ska kolla om det finns en overhead kvar där. sen finns det givetvis kök och toa, ett piano och några gitarrer, som på alla gamla skolor..
dock ligger huset bredvid kyrkogården där uppe och är hemsökt av en gammal lärarinna som heter Tilliander. det är på fullaste allvar inte ett hus jag skulle hänga runt i ensam på nätterna.

en helg framöver alltså! någon som hittar en bra fredag/lördag?
känner att vi behöver en kassör med i denna planering
Jättebra idé! En fräsch OH vore guld.
Låter bra! Ja, det är nog bra om en kassör eller dylik är med. Jag har då inte möjlighet att lägga ut med något just nu, men kan bidra med bra inköpstips, idéer och gratis arbetskraft. :D
Så här tror vi på spöken också? Hehe...

Jag är kanske på, beroende på när och vad jag har i övrigt.
Tror man inte på spöken är man inte mänska.
Skissa ihop ett förslag och vart man kan köpa material så går nog det mesta att ordna/ kass Örn.
Nu borde vi fan ta tag i det här så vi kan komma fräscha å snygga till bandykval och superetta. Nu under bandyuppehållet borde ju passa bra!?!?
Jag har beställt lite bra flaggtyg från Polen nu. Vi lär ju spika ett datum snart. Vad gäller banderoller, tvåpinnare och OH-flaggor så funkar ju bomullstyg bra. Ikea har bomullstyg från 19 kr/m, men det brukar ibland inte finnas i lager. Färg? Upsala Färg.
Schysst, vi kan ju pejla intresset nu när det börjar dra ihop sig. Börjar.

1. johann
2. Joint
1. johann
2. Joint
3 kniven

öl o flaggdag låter göld
1. johann
2. Joint
3 kniven
4. Hawkeye
Kan inte svara innan jag vet vilken datum!
1. johann
2. Joint
3 kniven
4. Hawkeye
5. Ridmark (vet ej vad jag kan tillföra men kan jag så dyker jag upp)
1. johann
2. Joint
3 kniven
4. Hawkeye
5. Ridmark
6. Larz
1. johann
2. Joint
3 kniven
4. Hawkeye
5. Ridmark
6. Larz
7. Bizbazza (beroende på dag och tid)
Bra! Har fått ok att vara på vaksala friskola. Nu på lördag/söndag?
Röstar på lördag!
Det vore ju kul med några bärs också och om någon plockar med något slags ljudsystem
Lördag skulle nog passa mig med vad pratar vi för tid?
tycker att vi siktar på typ lunch så kan vi kanske beställa pizza sen eller laga egen i köket
Kan inte på lördag tyvärr.
Jäklar, inte jag heller kom jag på. Kör hellre nästa helg.
Får man ta med Hund?
Det är helt ok att ta med hund. Men då flyttar vi till nästa helg?
Jag kan till typ kvart i 4 nästa lördag den 22/2
Börjar vi vid 12 så hinner jag väl hjälpa/stjälpa endel
blir det nån syjunta på lördag eller?
Jag är alltid på.
Yes det blir det. Lunchtid drar vi igång.
Vem köper tyg, färg och VP-rör, nål och tråd? Finns det sysal i skolan eller bör någon ta med sig symaskin?
Jag minns det som att det nog är vettigt med 2 maskiner. Sist tror jag vi hade en och det var snålt.
Jag kan köpa tyg och rör.
Symaskinen är borta så vi måste ta med egna. Det finns som sagt lokal och allt annat vi kan använda oss av är oväntad bonus.
Nån som har en symaskin att låna ut/ta med då?
Jag har knappt nål och tråd...
Jag har en maskin för utlåning. Högst eventuellt är jag med själv också. Oavsett min medverkan så lär det behövas någon bilburen som kör maskinen.
Kanon, kan vi hämta upp den med din bil riddarn?
John och Gunillorna har sagt förut att de kan hjälpa till med sy-processen till flaggor. Så egentligen kan man ju ta det senare. I morgon är väl huvudfokus på att skapa, så kan man fixa follar sedan? Men om någon vill och kan sy i morgon så går ju det också bra så klart!
Lika bra att sy om möjlgihet ges också. Vilken typ av färg ska man köpa?
Jo jag kan hämta symaskin...men om jag drar tidigare (runt 1530) hur gör vi då?
Nån annan som tar bil som är där til the bitter end?
Färg är rätt svårt. Textilfärg är dyrt men allra bäst. Annan färg funkar ju också, men det kan bli hårt och på sikt sprickigt. Färger? Blått, svart och eventuellt gult.
ok!
Kommer nog förbi med ungar och symaskin ett tag. Vad är adressen?
Hej alla! Imorgon ses vid kl 13. Vi kommer att vara bredvid vaksala kyrka i det gula huset till höger när man svänger in mot kyrkan. Som "värd" bidrar jag blygsamt endast med kaffe (om ni inte kaffebryggaren är bortplockad) så vill man äta nåt kan vi beställa pizza eller så kan vi koka pasta. Det har jag en jävla massa(gnochi). Men då krävs några tetror krossade tomater och lök antar jag. Någon som tycker något kring detta?
Jag och Johann hämtar Dambergs symaskin sen tar vi oss till Uppsala färg. Har nån en massa trådrullar liggandes ta med dom. Tror det blir svårt att hitta sånt i Boländerna.
En gång till snart
Längtar till nästa gång!
Pics or it didn't happen!
http://instagram.com/p/kugUBpEY1d/
Vi kör en ny tifofix på lördag igen, tycker jag. Då med mer utrustning och förhoppningsvis en symaskin utan skäggsöm eller vad det var som hände... :-)
Var det min maskin eller 70s? Kan vara bra att veta om man ska försöka fixa den.
Det va 70's
Fan vad grymma ni pysslare är!
Men då blir det mer pyssel på lördag då? Vilka kan?
1.TT
1.TT
2.

tar du med overhead, joint?
1. TT
2. Johann (?)
3. Joint
Jag kan ev men e lite sugen på att se u 20 finalen om vi går dit.
Kom igen nu, fler behövs för att få det klart till söndagen. Hur ser det ut med gult tyg förresten ni som vet?
Nu blev det ju tyvärr ingen blåsvart U20-final. Så då är det bara att hänga i huset. :-)
Jag tar med OH om jag får bilskjuts. Då ökar våra möjligheter enormt.
Hade gärna hjälpt till, men på lördag funkar inget vidare. Jävligt bra jobb ni gör iaf!
Tid i dag, då?
Bangar ni?
Tommy har ju nyckeln, kolla med honom.
Nytt försök på lördag? Färdigställa ett par flaggor till dagen därpå! Jag är på att fixa dagtid då. Start 10-11?

1. Joint
Har tyvärr fölsedagsfika med familjen... Hoppas ni blir ett gäng. Kanske värt att göra en chatt-tråd på facebook med eventuella intressenter. Det brukar vara ett bättre och direktare sätt att få svar these days.
Ja jag är på. Ska kolla med hyresgästen om vi kan vara där.
Lördag den 29:e kan jag!
Någon som har en symaskin till oss? Jag tycker att vi kör i dag så att vi hinner färdigt med ett par fina flaggor till söndagen. (Nu när vi kommer vara i kraftigt underläge sett till antalet kan vi rikta in oss på ett mer visuellt stöd).
Får vi tag i några symaskiner + nån som kan fixa när det blir typ skäggsöm?
Tredje gången gillt nu på lördag då? :-) Först Frejpan-matchen på Löten, sedan flaggverkstad!
Bump!
jobbar hela dagen.
jag har också planer efter matchen, tyvärr :(
Så, när är det dags för syjunta då? Jag är på, styr upp nåt.
Flaggfix på onsdag, start vid kl 17. Antagligen i Luthagen. Hör av er vid intresse.
Gällande de befintliga flaggorna. Finns det ingen chans att bandy- eller fotbollsklubben kan låta oss förvara flaggorna på studan igen?

Det är trist att dom aldrig är med men jag fattar att man inte orkar transportera dom fram och tillbaka hemifrån varje match. Det borde ju ligga i klubbens intresse att det viftas med lite flaggor på matcherna kan man tycka.
Det är nog möjligt, men var förenat med risk då flaggor och ting slängdes. Sedan gick förrådsnyckeln av en bandymatch i minus 17 för några år sedan.

Jag har dock släpat på flaggorna till i princip varje fotbollsmatch, det kan jag göra, men jag kan tyvärr konstatera att de knappt används längre. Som senast stod flaggorna oberörda. På bandyn tar jag numera med flaggbunten utvalda gånger, tyvärr grisas mest tygen ner där med en del alkohol samt att vissa fimpar i flaggorna.

Så vi kanske ska börja med oss själva – vill vi ha flaggor?
Oavsett vad så tänkte jag snickra på någon ny flagga på onsdag. Hjälp gärna till, någon.
Ok jag trodde aldrig att vi hade flaggor länge eftersom jag inte har sett några. Fel av mig.
Efterlysning: Symaskin tas emot med tacksamhet.

Efterlysning: Symaskin tas emot med tacksamhet.

Jag har en fast ändå inte då den fortfarande inte hittat hem från Vaksala. Skulle dessutom gärna ha hem den.

Jag vidhåller att Västra borde investera i en enklare variant.
Håller med.

Vaksalahuset är out of date. Jag hämtade tyg och dylikt hos TT. Möjligt att han har din maskin.

Håller med.

Vaksalahuset är out of date. Jag hämtade tyg och dylikt hos TT. Möjligt att han har din maskin.

Jodå, TT har den.
Dom med tifo-koll. Vad kostar det att trycka en oh-flagga?
Vi gjorde en 3 x 6 m till vårt band som backdrop, det gick på 1800 kr har jag för mig.
Ok var den i färg eller svart/vit?
Färg.
Jag och OG har gjort en refugees welcome nu.
Snyggt som fan!

https://pbs.twimg.com/media/COymEAHUsAARQjU.jpg:large
Grymt!
Otroligt fin!
Snälla västringar och Siriusvänner, lämna sponsorflaggorna (med reklamtryck) hemma framöver eller åtminstone; vifta inte med dem i klacken. Blir ett löjets skimmer över oss annars, fan värre än ÖFK.
finns det såna?
Ja, flaggorna som klubben/sponsorn delade ut gratis i hemmapremiären. Är lite spillror kvar av dessa som dyker upp här och där. Förvisso ganska diskret reklam men ändå. Inte okej.
Hellre såna flaggor än inga flaggor alls kan man tycka. Med alla regler kring vilka flaggor man får och inte får ha så slutar det ju alltid med typ noll flaggor.
Hellre typ noll flaggor än att vifta med företagsloggor!
Har du kläder utan märken också då? De kan ju synas på TV!
Principen om att läktaren är fri bör nog gälla även reklamade flaggor. Bästa sättet att hantera det är väl att konkurrera ut dem med äkta hantverk.
Ja alltså när det står maskin o verktyg över flaggorna känns det som att man hellre e utan.
Ja då får vi nog vara utan då.
Live and let live och gör nya flaggor, jag är pepp. har semester från och med nästa vecka och behöver nåt kul att göra.
Bra där! Jag tänker också leverera en eller ett par nya flaggor när jag får tid.
Vad tror ni om dessa motiv som flaggor? Är förresten ny här på forumet och undrar ifall det finns någon insamling för flaggor/tifo? Hade gärna swishat en slant isåfall :)

Flaggorna:
http://imgur.com/a/v9vTx
http://imgur.com/a/l3b8Y
Båda ser väldigt fina ut. Har tyvärr ingen tid just nu att hjälpa till. :(

Vad tror ni om dessa motiv som flaggor? Är förresten ny här på forumet och undrar ifall det finns någon insamling för flaggor/tifo? Hade gärna swishat en slant isåfall :)

Flaggorna:

Båda ser väldigt fina ut. Har tyvärr ingen tid just nu att hjälpa till. :(

[quote1496332117=Nystrand]

Flaggorna:

Det borde även hänga på Sirius Fotboll att det finns flaggor. Sirius borde tillse att det finns flaggor i olika utförande och storlekar till försäljning i shoppen och på arenan vid matcher. Varje flagga, halsduk m.m är viktig och stämningshöjande. Älskar VS och flaggorna, men det behövs flera!

[/quote1496334783]
Sirius fotboll har för närvarande ingen fungerande försäljning av flaggor eller annan merch.

Jag har varit på jakt efter en t-shirt att stolt gå omkring med på semestern runt om i landet men det verkar omöjligt att få köpa en.

Jag har mailat till marknadsavdelningen men svaret tyder på att dom har semester och prioriterar annat.

Dåligt skött tycker jag.

Sirius fotboll har för närvarande ingen fungerande försäljning av flaggor eller annan merch.

Jag har varit på jakt efter en t-shirt att stolt gå omkring med på semestern runt om i landet men det verkar omöjligt att få köpa en.

Jag har mailat till marknadsavdelningen men svaret tyder på att dom har semester och prioriterar annat.

Dåligt skött tycker jag.

Dåligt skött tycker jag.

Håller med dig, Sirius supporter shop är bedrövlig. Massor med pengar förloras där.
Står såhär på hemsidan för deras supportershop
"Webbshopen är under ombyggnad. Så länge kan du köpa dina supporterprylar på plats på Studenternas på matchdagen!"

Står såhär på hemsidan för deras supportershop
"Webbshopen är under ombyggnad. Så länge kan du köpa dina supporterprylar på plats på Studenternas på matchdagen!"

Ja, och dom skulle kunna ha mycket mera roliga och fyndigare saker att sälja på matcherna. Men jag tror även att dom skulle kunna sälja en hel del på nätet.
Jag vänder mig privat till Brand Communication som fixar alla mina tröjor efter önskemål osv. har nu bokat nallar o några tröjor
Jag saknar sirius logga på klistermärken vill pryda den lite överallt på böcker bilplåten,cykeln mm mm