← Sirius Fotboll
Inmarschlåt
Markus
· 2007-07-29 10:43
· 16250 visningar
Många lag har ju en tung inmarschlåt när laget kommer in på planen. AS Roma har ju sin italienska smördänga som funkar bra när stadion är fullsatt och alla gapar och AIK har ju sin "När solen skiner över Råsunda" (eller vad den heter). Självklart borde Sirius ha en låt som alltid spelas när laget kommer in som vi sjunger med i. Jag föreslår t.ex. "Sirius, sirius det är laget" med Dobbarna Före, förutsatt att nämnda grupp godkänner detta. Vad finns det för andra låtar? En förutsättning utifrån mitt perspektiv är att det är en Siriuslåt, inte någon rockfavorit eller linande. Det kan spelas i andra sammanhang. Dessutom borde väl någon Siriuslåt spelas under halvtidspausen. Kunde inte VSS styrelse, som väl har bra kontakt med klubben, ta upp denna fråga?
Leve Sirius!
#1 ·
Markus
· 2007-07-29 10:56
... sedan borde väl Flustret förses med nämnda musik och annan Siriusmusik? Musiken stärker klubbidentiteten och den gemensamma stoltheten..! *inte ett öga torrt*
Jo, en inmarschlåt vore väldigt fint =)
Någon som vet ifall nuvarande truddelutt (den med svenska spel och annan reklam) är ett krav från SvFF?
Den är säkert ett krav från Superettans sponsorer. Så vitt jag vet så är "Sirius Sirius det är laget" en gammal låt som Dobbarna Före gjorde en cover på. Men jag hoppas att dom godkänner att den spelas i högtalarna innan inmarsch, och varför skulle dom inte det? Sjysst publicitet. :) Sen tycker jag att när själva laget går in på plan så ska man köra "när Sirius går in på plan".
#4 ·
Sutra
· 2007-07-29 13:43
Eye of the tiger. Alltid. Bara. På sport.
Eye of the tiger.
#5 ·
RRR
· 2007-07-29 15:36
Sutra har smuttat på sommarglöggen
#6 ·
Trolle
· 2007-07-29 16:44
Ja vi har krav på oss att spela en massa jinglar Svenska spel mm. Men någon lucka ska vi väll hitta. Kan ni enas om vad som ska spelas så pratar jag med Brandur , Styrelsen och SvFF.
Jag pratar med matchdelegaten om det imorgon och hör om hon vet var det skulle passa sig att göra dyligt.
Då kanske man kan passa på att skrota fjanteriet med att spela nationalsången innan avspark också? Det är väl ändå bara svenska lag i Superettan?
Ja tack, bort med den! Även om det är kul att sjunga "jag vill leva jag vill dö på Studan".
#9 ·
Sutra
· 2007-07-29 19:44
Då kanske man kan passa på att skrota fjanteriet med att spela nationalsången innan avspark också? Det är väl ändå bara svenska lag i Superettan?
Ja! Bums! Det där är ett otyg.
Jag tycker också att man kunde skrota den. Men jag hoppas att Västra så länge den finns kvar kan ge fullständigt fan i att bua under nationalsången. Oftast verkar det vara en tjej i tonåren som sjunger och ni kan ju tänka själva hur jävla nervöst det är inför tusentals människor. Jag vet...
Buar vi? Näää, nog för att vi skrålat "jag vill dö på studan" men buat har vi väl aldrig gjort?
#12 ·
Viking
· 2007-07-30 08:40
Vem fan buar under Sveriges nationalsång!?! Den borde utvisas med omedelbar verkan ifrån vårt vackra avlånga land!!
Nationalsång hör till all sport, den sjöngs inte pga att det finns lag med olika nationaliteter i ligan utan den sjöngs för förmedla en samhörighet, att trots att vi spelar under olika klubbmärken så spelar vi i samma land under samma flagga.
Se på USA, England och Italien för att nämna några. Åk till USA och be dom ta bort nationalsången innan avspark/nedsläpp. Du skulle bli utslängd från arenan innan du visste ordet av.
#13 ·
Alerta
· 2007-07-30 08:54
Vad jag vet så spelar man inte nationalsången särskilt ofta i England innan match inte i Italien heller för den delen, sen Usa är ett väldigt dåligt exempel , jag menar i vilka samanhang spelar dom inte nationalsången?
Bort med nationalsången från Studan ( kanske en möjlig dispans om det blir någon U 21 landskamp...kanske )
Amerikansk idrottskultur har liksom aldrig varit min favorit... Nej, jag tycker det är ett otyg.
Nationalsången var det ja. Komplicerad sak. Jag gillar nationalsångssjungande i internationella sammanhang. Men jag kan inte påstå att jag tycker att nationalssångssjungande hör till all sport. Spelar man i ett landslag spelar man under en nations flagga. Spelar man i Superettans serielunk gör man det inte. Tävlar man i DM i tyngdlyftning gör man det inte heller.
Nationalssångtramset tycker jag ofta blir ett felriktat försök att skapa traditioner som inte finns - och som vi i ärlighetens namn inte är särskilt betjänta av. Den samhörighet som jag känner med andra människor tar inte slut vid Smygehuk.
#16 ·
Hoff
· 2007-07-30 11:49
Håller med, kan man inte ta upp det på ett medlemsmöte för VS och sen ta upp det med klubben om att vi inte vill ha det (om folk, som det verkar här) inte vill ha kvar den. Inte för att det spelar jättestor roll kanske men ändå att vi visar att vi finns och har åsikter till klubben.
#17 ·
Tobbe
· 2007-07-30 12:34
Jag kan tycka att det är upp till IKS om man vill spela nationalsången eller inte. Vi ska akta oss för att blanda oss i politiken.
Inmarschlåten känns dock viktigare.
#18 ·
Markus
· 2007-07-30 12:38
Håller helt med Tobbe. Och hur representativa är VSS för samtliga 3 000 + åskådarE? En del tycker säkert att det är fint och festligt och att känslan av att det är något stort och viktigt på gång förstärks. Och stort och viktigt är det ju när Sirius spelar.
Hoppas ni får igenom att nationalsången tas bort, det är ett otyg och kulturskymning. Bara snäppet bättre än cheerleaders.
Bra inmarschlåtar, som ger den rätta lite taffliga touchen:
1. mossig marsch från 1933.
2. dålig dansbands- eller discodänga från 1987.
#20 ·
Viking
· 2007-07-30 12:50
Jag tyckte att entrén mot Väsby united i kvalet var ganska maffig.
Blå facklor som i en allé samt en speaker röst/into som ropade ut spelarna. Fullt tillräckligt i min mening.
Jag må vara en obotlig fantast av vår nationalsång. Men jag tycker att man aldrig kan höra den för ofta. Får alltid gås hud när jag hör den på arenor, oavsett om det är hockey eller fotboll!!
Ja, alltså jag har inget mot nationalsånger i sig. Själv är jag ganska förtjust i Italiens. Jag tycker bara det blir lite för fjantigt och pretto i Superettan. Däremot är jag inte så förtjust i argument som att man spelar under fanan i en vanlig seriematch och att just nationalsången skulle visa på någon särskild samhörighet på Studenternas. I så fall vore det ju vettigare att spela en siriuslåt att visa samhörighet kring.
#22 ·
Viking
· 2007-07-30 13:50
Ja samhörigheten slutar inte vid Uppsalas gränser. Det är med andra ord den enda hymn som kan spelas där alla känner sig samhöriga. Även om du är Sirius supporter som Degerfors anhängare. Nationalsången är allas, alla reser sig upp och visar respekt m.m
Jag kan bara inte med mina blå/gula ögon se national sången som fjantig eller opassande vid ett idrottsevenemang.
Som min löjnant sa i det militära när vi skulle sjunga nationalsången innan hemgång för helgen. Då flera frågade om vi inte kunde slippa sjunga? För att när vi 40 grabbar vrålade ut sången så tyckte vi att det lät förjävligt.
Han sa då: -Förjävligt!?! Så länge ni sjunger med hjärtat så kan det inte låta annat än vackert!! :)
Hehe jaja vill ni skippa den så är väl det helt okej. Jag kommer att sakna den dock.
#23 ·
Hoff
· 2007-07-30 13:51
Fast Västra sidan är ju Västra sidan, en supporterförening, inte något slags representanter för alla som går på fotboll i Uppsala. Så det står väl oss fritt att tycka och handla som vi vill utifrån vad medlemmarna vill.
Och det är klart att det är upp till IKS att bestämma, men det hindrar inte att vi tycker om saker.
#24 ·
Viking
· 2007-07-30 14:05
Och Västra sidan lever inte och verkar i Sverige eller? Uppsala och studenternas ligger inte i Sverige? När Sirius åker till Norrköping så spelar dom inte i Sverige?
Oavsett vilken arena man åker till så tycker jag att nationalsången ska spelas för att göra oss påminda om vårt hem, vårt land och vår flagga.
Precis som att nationalsången spelas på nästan vartenda skola runt om i landet vid skolavslutningar. Det har inget att göra med skolan i sig, utan det ses som en självklarhet.
Tyvärr så finns det ju inte nåt mer o-nationalistiskt land än Sverige, man kan ju nästa tro att vartenda en skäms för att vara svensk. Se på norge t.ex, inte skäms dom över att öppet visa sin kärlek till sitt land och sin flagga.
#25 ·
Hoff
· 2007-07-30 14:33
Jo det är ju en ideologisk fråga som man får ta ställning till som sådan, men det kanske vi inte behöver diskutera här. Om styrelsen tycker att det vore vettigt att lyfta frågan då det uppenbarligen finns en del folk som inte gillar att den spelas så kanske vi kan diskutera det på forumet eller på ett medlemsmöte.
#26 ·
RRR
· 2007-07-30 14:34
Skit samma, vill man spela den så är det OK vill man inte så är det OK, det är inte vår sak att bry oss om. Övrig musik däremot! Bara Johnny Cash tack!
#27 ·
Tobbe
· 2007-07-30 14:51
Det är väl just det här som jag ville undvika. Jag har inget för nationalsången, men tycker inte att det är upp till oss.
Om man vill verka för att vi ska försöka få bort den så får man skriva en motion till årsmötet.
#28 ·
No-S
· 2007-07-30 15:03
Din samhörighet med andra människor slutar kanske inte vid sveriges gränser, betyder det då per automatik att du inte längre kommer från sverige och är stolt över det? Den svenska nationalsången är väl det enda gemensamma SAMTLIGA åskådare har, och personligen tycker jag dte är underbart att höra 4000 personer sjunga gemensamt, oavsett ursprung, ideologi eller politiska åsikter. Sen får ni och era buropp stå för er. Nog om detta.
#29 ·
Tobbe
· 2007-07-30 15:39
Buar är det ingen som gör.
#30 ·
Markus
· 2007-07-30 19:47
Kul med Dobbarna Före i högtalarna efter matchen. Får vi höra det innan matchen också framöver? Kanske på Flustret också? :-)
#31 ·
Joint
· 2008-10-16 20:57
#32 ·
johann
· 2008-10-16 23:13
Icke att förglömma [link=http://www.youtube.com/watch?v=1e17HykvfGY]södra Londons stolthet: Millwall![/link] Mycket fin visa. Var faktiskt där i vintras och såg en klassisk League 1 fight. Millwall - Tranmere Rovers 0-1...
"It's the best team of London. NO! The best team of all, everybody knows us , we're called Millwall! Let 'em come, let 'em come, let 'em come , let 'em all come down to The Den"
Icke att förglömma[link=http://www.youtube.com/watch?v=1e17HykvfGYl]södra Londons stolthet: Millwall![/link]Mycket fin visa. Var faktiskt där i vintras och såg en klassisk League 1 fight. Millwall - Tranmere Rovers 0-1...
"It's the best team of London. NO! The best team of all, everybody knows us , we're called Millwall! Let 'em come, let 'em come, let 'em come , let 'em all come down to The Den"
Eftersom att jag av någon oklar anledning också var på den Millwall matchen så håller jag helt med om att den var grym.
Sen är det faktiskt Gerry and the pacemakers version av "You'll never walk alone" som spelas på Anfield innan Liverpools matcher. För att vara väldigt petig.
Men klart vi ska ha en inmarschlåt.
Tycker att "Sirius, sirius det är laget" är ultimat för det.
Och en sak till.
Den absolut bästa inmarschlåten i fotbollseuropa tycker jag är [link=http://www.youtube.com/watch?v=VkKumR0D7-M]"Roma Roma Roma" av Antonello Venditti.[/link]
Men sen har jag ju också en stor kärlek till just italiensk fotboll i allmänhet, och Roma i synnerhet
#34 ·
John
· 2008-10-17 01:43
Här har vi ju faktiskt något som vi väldigt aktiva konsumenter av Sirius i alla dess former kan påverka huvudföreningen med. Om vi skulle komma fram till en sång som skulle spelas som introlåt i alla IKS grenar så tror jag det skulle skapa en gemenskap över sportgrenarna och cementera oss som Uppsalas lag. Det är iallafall värt ett försök. Vilken låt lämnar jag dock öppet men västra styrelse kan kanske fixa en omröstning och sedan uppvakta IKS med resultatet. Sen går det alltid att förändra sisådär var 200:e år vilken låt det skall vara.
Bara ett förslag...
Fast södra Londons stolthet är givetvis Crystal Palace och ingenting annat :).
#36 ·
Joint
· 2008-10-17 14:23
Jag tänker bara på "Let's go fuckin' mental" och en massa casuals när jag hör Millwall. Millwall - Leeds hade ju varit liiite större än Millwall - Tranmere Rovers. :)
Personligen håller jag på superklassiska
Preston North End. Men har mitt hjärta i Italien. Forza Napoli... (men sen har jag ju en förkärlek till många andra italienskalag).
#37 ·
Joint
· 2008-10-17 14:52
"Sirius, Sirius det är laget" är ju en bra dänga, men vet inte om det är en ultimat allsångsdänga. Dock är den 1000 gånger bättre än Brandalarmseffekten som förnuvarande används på Studan, när spelarna äntrar planen. Så, mot ÖIS vore det trevligt med en Sirius-låt istället för det mesiga tjutandet ur högtalarna!
"Sirius kampsång" och "Siriuslåten" värderar jag också högt. Två pampiga idrottsmelodier. Vet att Peking har samma melodi på Idrottsparken.
Haha, dont badmouth Tranmere ;).
Ja, Millwall är väl känt som laget med de värsta och de mest hatade fansen under huligan-eran i brittisk fotboll. Men de har jävligt sköna ramsor, t.ex. den[link=http://www.youtube.com/watch?v=T-4ce7bfvIk]HÄR[/link].
Dock håller jag på Arsenal men har alltid gillat Millwall sen jag läste ett reportaget "Besatt av Millwall" av Magnus Hagström i Offside. Läs det reportaget[link=http://home.online.no/~v-fos/2006-millwall-1.html]HÄR[/link]. Underbar läsning för alla som gillar fotboll och supporterkultur.
#39 ·
Joint
· 2008-10-17 15:07
Men de har jävligt sköna ramsor, t.ex. den[link=http://www.youtube.com/watch?v=T-4ce7bfvIk]HÄR[/link].
Ja, den är fruktansvärt kraftfull! Djurgården sjunger den melodin;
"Vi är Djurgår´n, vi är Djurgår´n, superdjurgårn, ifrån stan..." (mäktigt).
En annan brittisk ramsa som jag gillar starkt är West Hams (tror de var först, numera kör jättemånga lag den):
"West Ham till I die, Oh west Ham till I die I know I am I sure I am oh west ham till I die". Arrgh... Den kör också
Djurgården.
Japp.
Har även hört Norra stå köra den.
"Vi ä Gnaget, Supergnaget" osv.
Och West Ham ramsan har jag hört många lag köra.
Till och med i Läkerol Arena brukar "Brynäs tills jag dör" eka.
Haha!
#41 ·
Joint
· 2008-10-17 18:21
Har inte hört Gnaget sjunga den men däremot har jag också hört Brynäs mumla något om "Brynäs tills jag dör" (dock annan melodi), som de snodde av sin rival Leksand. :)
Glory glory tottenham hotspurs är ju den enda vettiga fotbollslåten hemma hos mej.
#43 ·
Kalle
· 2008-10-18 13:42
Glory glory tottenham hotspurs är ju den enda vettiga fotbollslåten hemma hos mej.
Japp! Den passar bra hos mig med.
#44 ·
Tor
· 2008-10-19 11:52
Det bör ju vara en vacker och rätt pampig låt. Siriusvalsen är ju underbart bra men inte inte riktigt något av de tidigare beskrivna. Kanske Dobbarna Före eller några andra känner för att komponera en i vinter? Eget skall det i vilket fall vara!
För övrigt tycker jag att det det vore SÅ bra om hela Studan sjöng nationalsången för fullan hals innan match, men nu gör ingen det så då blir det ju bara pinsamt och enbart värt att skippas.
För övrigt (nr.2) så får "När Sirius! -Går in på plan!" mig att rysa varje gång.
#45 ·
oskar
· 2008-10-19 15:23
För att klargöra så är alltså "Sirius Sirius det är laget" ursprungligen ett gammalt örhänge som heter Wonderful Copenhagen. Vår version är från början en instrumental version av Klaus Wunderlich som vi har fipplat lite med. Jag skulle absolut vara intresserad av att göra ett försök till inmarschlåt. Ska prata med Westberg och se om vi kan greja ihop ett förslag.
#46 ·
oskar
· 2008-10-19 15:27
Nationalsånger är toppen i landslagssammanhang, men när Sirius spelar borde det vara en siriusrelaterad låt. Personligen tycker jag det är urfånigt när 356 personer står på ett gärde nånstans i sverige och sjunger nationalsång bara för att två brötgäng ska mötas i fotboll. Men sedan är ju jag inte mycket till nationalist, vilket jag är mycket stolt över.
#47 ·
Joint
· 2009-02-16 11:58
Jag väljer att bumpa den här tråden. Vi tar låtsnacket här.
Jag vill gärna se ett förslag från Dobbarna.
#49 ·
Joint
· 2009-02-17 04:58
Nej, lagnamnet behöver ju inte av naturliga skäl nämna. "Just i dag är jag stark" känns ju bara med automatik så jävla mycket Bajen i och med Kenta. Men jag vill åtminstone i alla fall ha en låt som jag kan sjunga med i och få rysningar av. Annars kan det lika väl vara för min del.
Jag tycker för övrigt att alla Stockholmslag har lyckats exemplariskt med sina introsånger.
Jag tycker inte heller att Parken - Blått öga, svarta tankar, håller måttet som Siriushymn även om den har sina ljusglimtar här och där. Men någon inmascheringslåt tycker jag det inte är. Men grabben kanske har potential att utveckla en! Om bara någon får tag på honom...
Och någon instrumental vill jag inte ha, så länge man inte kan sjunga med i den. Jag vill fan inte stå som ett jävla flum och hålla käften när våra spelare entrar planen. Nej, tack. Så gubbig vill jag inte sänka mig...
#50 ·
Tamb
· 2009-02-17 06:26
Jag vidhåller ändå att om man ska låta någon skriva en Siriuslåt så spelar det ingen roll hur bra eller känd artisten är. Det kommer likt förbannat låta på något av följande sätt:
Antingen låter det som en sunking nationalsång för någon bananrepublik eller så låter det som Tomas Ledin.
#51 ·
Joint
· 2009-02-17 10:00
70 kanske har kontakt med Parken? Såg att bägge bandmedlemmarna var med i facebookgruppen IK Sirius och en av de medlem i Jäppelkarters-gruppen.
Parken får gärna göra en utpräglad Siriuslåt om de har lust. ;)
#52 ·
Hornby
· 2009-02-17 10:04
Då det pratas mycket musik och Siriuslåtar, så kommer här en stilla undran om det finns några seriösa planer på en Blåsvarta Dynamitpiller vol 2? Det är 5 år sedan ettan gavs ut.
#53 ·
Tobbe
· 2009-02-17 11:30
Två saker kommer att överleva en kärnvapensmäll, kackerlackorna och Blåsvarta Dynamitpiller vol 1.
#54 ·
Joint
· 2009-02-17 12:00
"fan det vore grymt. ska se vad man kan göra." meddelande från Parken angående inmascheringslåt.
:) !!!
#56 ·
johann
· 2009-02-17 12:47
awesome!
#57 ·
Tobbe
· 2009-02-17 13:36
Bra initiativ, Joint. Men vi får väl se vad IKS har att säga om saken.
Händer det något på musikfronten?
Lite inspiration i form av världens bästa inmarschlåtar i mitt tycke:
Leeds: http://www.youtube.com/watch?v=DuMyUh26twQ
Panathinaikos: http://www.youtube.com/watch?v=nOEYWUBl-TI
#59 ·
Joint
· 2009-03-18 14:14
Hoppas det.
Om inte annat tycker jag att "Sirius, Sirius det är laget" går före brandalarmstjut alla dagar i veckan.
Ja. Skippa mistluren.
Skippa mistluren tycker jag också.
#62 ·
Lars
· 2009-03-18 14:48
Skippa mistluren sa Bill, ja, skippa mistluren sa Bull...;)
#63 ·
Joint
· 2009-03-18 14:49
Jag har redan droppat några, men glömde FC Kölns inmascheringssång. Den är god.
http://www.youtube.com/watch?v=wtZIRym9vKw&fmt=22 (från i helgen)
Dessutom ett enkelt och maffigt tifo!
#64 ·
Tifo
· 2009-03-18 20:50
Säga vad man vill om tyskarna, men supporterkultur det har de!
#65 ·
Joint
· 2009-04-15 14:34
Är det bara jag som blir illamående av nuvarande introljud?
#66 ·
Joint
· 2009-07-03 22:23
Stiltje i detta ämne...
Gillade faktiskt U21-EM:s måldänga. Som Södertäljelagen också kör, har jag för mig. Vi kan ju hellre köra Samba De Janeiro än Markoolios "Vi vill ha mål, mål, mål..." i alla fall.
#67 ·
Joint
· 2010-03-11 23:11
Verkligen dags att dra i gång den här debatten igen!
Jag röstar för Sirius Kampsång som inmarschlåt 2010 på Studans IP. Våga skippa mistluren.
"fan det vore grymt. ska se vad man kan göra." meddelande från Parken angående inmascheringslåt.
Vad hände? Han känns ju så rätt med sitt blå-svarta hjärta!
#69 ·
johann
· 2010-03-12 12:35
vad är Sirius Kampsång?
#70 ·
Joint
· 2010-03-12 12:48
Parken ska spela på Västra-festen surras det om så då kanske de kan ta tillfället i akt och kirra en ordentlig inmarschlåt också?
Sirius Kampsång: http://www.youtube.com/watch?v=E5CFcV_W5-8
Den eller "Siriuslåten" röstar jag för. Äkta svensk gubbintrolåt.
#71 ·
Joint
· 2010-03-12 13:37
Nu har jag suttit och repat denna. Sjukt skön ju. Det som gör den så bra är ju att det verkligen går att klappa med i den. Inte för kort heller och inte för lång. Nu kör vi!
#72 ·
johann
· 2010-03-12 15:05
jag är med dig. vem tar emot förslag i klubben?
Den är väl lite charmig, men det vore ju mycket roligare att ha något som faktiskt är bra på riktigt. Jag har sagt det förut, men när vi har en så sjukt bra supporterorkester som Dobbarna Före så borde något av deras verk användas.
#74 ·
johann
· 2010-03-12 15:31
mycket snack hit och dit - men vi borde väl ta tag i det också? alla blir väl gladare av att vi åtminstone HAR en inmarschlåt även om det inte råkar vara exakt den de har som drömlåt. tll exempel har jag "hardened heart" med broder daniel som dröminmarschlåt men det förstår jag inte kommer hända.
inte ett år till med "svenska spel presenterar....*trumkomp och förinspelat publikljud*" please?
Diskonto lär väl ha någon riktigt trallvänlig låt som går att använda?
Om inte så instämmer jag annars med alla tidgare talare. Antingen en klassiker som kamplåten, eller en modern klassiker från Dobbarna Före.
Någon som har bra kontakt med klubben, typ erlingmark eller någon? , kan ju kolla om Sirius först och främst vill ha en introlåt. I såna fall kan man väl lista ett par låtar och låta VSS-medlemmar rösta? LR!?!?!?!?!?!?!?!?
#76 ·
Tommy
· 2010-03-12 16:48
Går det inte att kompromissa och göra en nyinspelning av klassikern (som f.ö. är grym!)? Så kanske den faktiskt blir bra!
#77 ·
Joint
· 2010-03-12 22:33
Dobbarna Före är grymma, men deras låtversioner är lite svårsjungda som introlåtar, tycker jag. Typ tysta mellanspel och grejsimojs. På så sätt är kampsången bra, att den är enkel, trall- och klappvänlig, plus lite gammaldags. Och inte för lång.
Hur som helst stämmer jag in i Johanns resonemang. Blir det Svenska Spel-jingel och brandalarm efter det när våra vackra hjältar marscherar in så sliter jag av mitt hår.
#78 ·
Tifo
· 2010-03-13 22:30
Jag tar gärna kamplåten!
Jag tar gärna en DF-låt. Kamplåten känns lite passé.
Någon som har bra kontakt med klubben, typ erlingmark eller någon? , kan ju kolla om Sirius först och främst vill ha en introlåt. I såna fall kan man väl lista ett par låtar och låta VSS-medlemmar rösta? LR!?!?!?!?!?!?!?!?
Per Nohr, som är klubbchef och någon sorts evenemangsanvarig, kommer ju till Västras årsmöte. Så det är ett utmärkt tillfälle att ta upp frågan.
#81 ·
Joint
· 2010-03-14 19:02
Men vilken DF-låt skulle passa som introdänga?
"IK Sirius" såklart - Djingis Khan-låten alltså.
http://www.myspace.com/dobbarnafore
#83 ·
Joint
· 2010-03-14 21:19
Den är bra, men introsång? Nja.
#84 ·
johann
· 2010-03-14 22:20
är som sagt på turné när årsmötet hålls men vore guld om någon ville lyfta frågan med mr nohr - som någon sa så är ju en omröstning bland fansen en rolig och rättvis väg att gå