Jag ingen förhoppning om poäng, men kanske kan man hoppa sönder en stol o det e en seger det med.
saik-Sirius
Alla onda ting är tre : SAIK, Göranssons och så Keijo som domherre. Vi får parkera bilarna bredvid bussen i straffområdet till att börja med.
Vad sägs om:
- Pigges pannkaksbuffé i restaurangen, från kl 15
- Ansiktsmålning med Halloweentema
- Bollkastning för barn i samarbete med OLW
- Pigges pysselhörna invigs
- På scen i entrén 16.30, ”I huvudet på SAIK” med Dino och Marko
- Pigges pannkaksbuffé i restaurangen, från kl 15
- Ansiktsmålning med Halloweentema
- Bollkastning för barn i samarbete med OLW
- Pigges pysselhörna invigs
- På scen i entrén 16.30, ”I huvudet på SAIK” med Dino och Marko
Låter ju supermyzigt.
Keijo är ju helt okey-o.
Hoppas det stannar vid ensiffrigt.
Hoppar du, kniv-jonas?
Hoppar du, kniv-jonas?
Åh vad jag h...ogillar SAIK. Att SIF åkte ut norrettan är tyvärr en klen tröst (eftersom jag inte har något emot dem). Grrrr.....
Bärneskär få se till att hålla sig på plan. Två utvisningar mot Villa och nu två mot SAIK.
OK, slapp inte in fjorton iallafall tack.
Nej skönt det! Äsch denna match glömmer vi snabbt. Vi tar nästa på "uppstuds". Klasse levererar och målpass från Kimmo igen...
Nej det stannade vid 13, sa vi slog iaf inte bottenrekordet fran 1999.
Det där va inte så kul. Känner mej lika välvilligt inställd till sandviken som Nyllet just nu.
Fan vad hemskt det var. Kimmo var bra siffrorna till trots. Säger en del...
Jepp ingen skulle ska falla över Kimmo. Han står upp bra, gör många fina parader men får ingen hjälp alls.
Det är bara att bryta ihop och komma igen.
Det är bara att bryta ihop och komma igen.
Göransson Arena dödar all livslust. Fy fan.
Ja den var värre än jag mindes den. Trum- och klappmongon. Plastigare blir det inte.
Matchschemat har varit helt sjukt! 4 matcher på 9 dagar för ett lag som till stora delar saknar elitserierutin och som dessutom fått möta tre av de bästa lagen. Skaderisken torde öka högst avsevärt med ett sådant tätt spelschema i och med att kroppens slits och orken tryter. Har Sirius själva medverkat till detta absurda schema får dom skylla sig själva. Eller är det bandyförbundet? Har aldrig fått riktig klarhet i hur serieprogrammet läggs.
Soppatorsk som sagt. Skönt att ha klarat av säsongens besök i skräcktempelt.
Mycket bättre med en stortorsk än en hedersam tremålsförlust i den här matchen.
Nu är vi fortfarande "dåliga Sirius"...
Nu är vi fortfarande "dåliga Sirius"...
Vill minnas att det sas att vi själva medverkat till schemat strax efter att det släpptes. Snacka om att göra självmål i så fall....
Kuriosa i sammanhanget var att vi likaledes förlorade med 13-1 i Göranssonshelvetet succésäsongen...
Nejnej, det var 09/10 det blev 13-1. Visserligen gick vi till slutspel -10, men det var knappast succésäsongen.
Okej då. Hade något vagt minne om det, men tydligen inte då. Har hur som helst har jag bara sett Blåsvart blivit piskade i hallen, samtidigt som man känt sig som ett vrak i den värsta av hallar.
Vi torskade väl däremot mot Byn i kyrkan med typ 10 eller 11 - 1 succésäsongen om jag inte missminner mig?
Jag minns mycket väl SAIK-bortamatchen 09. Satt på en disputationsmiddag på SNärkes med ifånen i knäet. Såg bra ut till en början men när jag kollade in resultatet 1 timme senare fick jag en chock. Då hade vi ett hyfsat starkt lag så det fanns inte på kartan att blåsvart skulle förnedras så in i bängen. Att vi torskar med samma siffror med ett väsentligt mer orutinerat lag är förståeligt men lika hemskt ändå.
Kom igen Sirius!
Kom igen Sirius!
Usch man förbereder sig varje år inför resan till sandviken men mår alltid uselt efteråt. Vidrig jävla orkester vidriga klappor vidrig publik som väljer att gå hem med 10 min kvar trots fantastisk bandy av hemmalaget. Vidriga jävla jippomatcher där max 500 av dom på plats har betalat, vidrig service pris på biljetten på 15 kr när jag går o köper biljetten sen går två meter till o scannar in den, vidrig pingvinjävel vidriga magnus muhren vidrig dommare i kejjo.
GAHHAAA jag hatar sandviken så mkt, men ja jag e där nästa år igen för när vi vinner där ska jag springa in på isen o fira som om vi hade vunnit ett sm guld.
GAHHAAA jag hatar sandviken så mkt, men ja jag e där nästa år igen för när vi vinner där ska jag springa in på isen o fira som om vi hade vunnit ett sm guld.
Utmärkt sammanfattning! Men jag gillar fortfarande Keijo.
Nejnej, det var 09/10 det blev 13-1. Visserligen gick vi till slutspel -10, men det var knappast succésäsongen.
Däremot var det SAIK som succesäsongen plockade ner oss efter 10 raka vinster. Förmildrande omständighet dock att den matchen spelade på Jernvallen.
Ständigt denna onda svarta klubb...
Morfar i Gävle skickar bild på pappersupplagan av Arbetarbladet där vi får lite kredd:
"Bäst i Sirius var den tio-taligt stora klacken som trots alla baklängesmål sjöng vidare".
Gott så.
"Bäst i Sirius var den tio-taligt stora klacken som trots alla baklängesmål sjöng vidare".
Gott så.
Jag tyckte ändå att vi höll hyfsat låg profil i ladan.
Fan alla skriverier om bussar, hur dom har parkerats, nederlag och Pigges pannkaksbufféer får mig att bli så jävla taggad till årets säsong.
Hoppas att grabbarna i laget känner samma sak så att dom krigar till sista blodsroppen.
Fan alla skriverier om bussar, hur dom har parkerats, nederlag och Pigges pannkaksbufféer får mig att bli så jävla taggad till årets säsong.
Hoppas att grabbarna i laget känner samma sak så att dom krigar till sista blodsroppen.
Mycket bra sammanfattning. Apropå gratisåskådare så läs detta angående gårdagens snålskjuts. "Samtidigt som Sandvikenhus gör nedskärningar och höjer hyran, bjuder företaget alla hyresgäster på gratis bandy."
Pigge stack nog för övrigt efter 30-40 min och publiken efter 70-80, samtidigt som Sambaklacken komponerade fram "sittplats, ställ er upp". De hade en, i inomhusbandy-kretsar, KLASSISK måljingel också. Ingen mindre än Sean Banans "Diggi-diggi-diggi-ding-ding-ding... Här glider kingen in". Vi fick höra skiten 13 gånger i går.
Ja, medan merparten gick in gratis via Sandvikenhus eller Sandnet så fick vi alltså betala 160 kr för att bli förnedrade och detta på en sketen kortsida. Man saknar bortapris-reduceringen.
Dessa tre bilder sammanfattade skiten rätt bra i går...
http://farm4.staticflickr.com/3778/10654182683_ae0e3e3f10.jpg
All-seater Arena, med klappor.
http://farm8.staticflickr.com/7396/10653976734_194f59929d.jpg
Pigges lekhörna. Duger tydligen inte med världsstjärnor och bandy i yttersta världsklass. Och någon snöhög finns ju inte inomhus.
http://farm8.staticflickr.com/7449/10654184353_dd7b0b5bca.jpg
Popcorn. Kokkorven och kaffet tog slut i ena kiosken, men popcorn fanns det ju i alla fall. Viktigt.
Pigge stack nog för övrigt efter 30-40 min och publiken efter 70-80, samtidigt som Sambaklacken komponerade fram "sittplats, ställ er upp". De hade en, i inomhusbandy-kretsar, KLASSISK måljingel också. Ingen mindre än Sean Banans "Diggi-diggi-diggi-ding-ding-ding... Här glider kingen in". Vi fick höra skiten 13 gånger i går.
Ja, medan merparten gick in gratis via Sandvikenhus eller Sandnet så fick vi alltså betala 160 kr för att bli förnedrade och detta på en sketen kortsida. Man saknar bortapris-reduceringen.
Dessa tre bilder sammanfattade skiten rätt bra i går...
http://farm4.staticflickr.com/3778/10654182683_ae0e3e3f10.jpg
All-seater Arena, med klappor.
http://farm8.staticflickr.com/7396/10653976734_194f59929d.jpg
Pigges lekhörna. Duger tydligen inte med världsstjärnor och bandy i yttersta världsklass. Och någon snöhög finns ju inte inomhus.
http://farm8.staticflickr.com/7449/10654184353_dd7b0b5bca.jpg
Popcorn. Kokkorven och kaffet tog slut i ena kiosken, men popcorn fanns det ju i alla fall. Viktigt.
Härom dagen visades ett TV-reportage från Sandviken som handlade om arbetslöshet. I Sandviken är arbetslösheten en av de högsta i landet, >13% och stiger. Arbetslösheten bland ungdomar är uppåt 30%. Kvinnan i reportaget sa att butiker läggs ner och att det var näst intill omöjligt att få jobb. Samtidigt pumpar Sandvikens kommun in pengar i konkursmässiga SAIK. Det är så att man baxnar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5520939
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5520939
Nu slapp jag eländet igår, men jag tycker alltid att det brukar kännas som en stor skön tröst att man bara är där på bortamatch. Man får åka därifrån. Man får komma hem till utebandy. Till en klubb som inte sysslar med ekonomisk doping. Till en klubb med justa snubbar utan idioter som Murhén.
Faktum är att jag tycker synd om de riktiga SAIKarna som får denna erbarmliga ursäkt till bandyupplevelse om de inte åker på bortamatcher. Hellre storstryk och ett riktigt bandylag utomhus alla dagar i veckan.
Faktum är att jag tycker synd om de riktiga SAIKarna som får denna erbarmliga ursäkt till bandyupplevelse om de inte åker på bortamatcher. Hellre storstryk och ett riktigt bandylag utomhus alla dagar i veckan.
jag tycker inte synd om SAIKK, jag tycker möjligen synd om SIF