Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Bollnäs

4-4 blir det och tyvärr Uppsala men bara 610 åskådare.
Äsch, en hel drös kids dräller kvar efter bandykul. Jag gissar på tjugotusen.

3-1.
3-3 inför 765 pers.
Nu kommer första vinsten, 4-3 inför 811 pers.
1-4 framför 584 mazariner.
Min första match för säsongen! Jag tror vi vinner med nåt mål.
5-2 inför 678 pers. Perket läge att möta televerket.
11-2 inför 2300 betalande.
Så ska det se ut knivis!
Skönt att kniv-jonas visar gammal god stil! Och CarlApan, du noterade väl att både jag dissteffe tippar seger?
Vänta nu! Blev jag den sure gamle gubben här? Nej ser att Bigbadda tippar förlust...
Att tippa resultat handlar för mig mest om hur man tror att matchen ska sluta, inte om att vara glad eller sur.
Du har så jävla märklig inställning till det här med tippande Steffe..
Ja Nyllet. Det oroar mig faktiskt. Det kan inte båda gott.

Absolut Steffe men om man nästan alltid tippar förlust kan man ju upplevas som lite negativ.
Joint snodde mitt tips, det blir alltid 3-3 mot televerket. Dessa brukar dock dra några extra supportrar, så jag drar till med gladsiffran 801
Jaha det var ju synd detta men j-lar vad han kan åka skridskor han den däringa Robin Olsson (matchens blåställ enligt mig). Ted W är ju inte dålig på skridskor han heller.
UNT:s rubrik räcker väl egentligen som sammanfattning. Pinsam insats av Sirius. Riktigt bedrövligt. Var fanns hedern att åtminstone hålla nere siffrorna? Eller åtminstone göra ett par-tre baljor framåt? Var någon, förutom möjligen Hellboy, sådär typiskt revansch-förbannad ute på banan? Såg inte så ut. I stället lojt och allmänt uselt. Isens våta yta till trots lyckades Bollnäs rulla ut oss, till och med när vi var en man mer.

Vidare börjar jag redan nu att börja oroa mig lite för kvalserien. Hur ska vi kunna dominera den? Vårt anfallsspel tycks generellt sett enbart byggas på soloprestationer och att hitta en effektiv Klasse. I ett kval kommer i stället motståndarna å sin sida att parkera bussen. Då krävs nog mer än så för att överlista motståndarna. Då ställer jag mig frågande till det blåsvarta grundspelet? Hur man ska överlasta forcerandet framåt? De två senaste matcherna har man inte kommit särskilt långt framåt i banan med flera spelare. Lättläst.
Innan säsongen började var en klar förlust mot Bollnäs rätt väntat. Sen har ju serieinledningen gjort att man hade lite hopp här. Priset för att träna i princip uteslutande inomhus blev tydlig idag då Bollnäs bara körde på i vätan.

Att detta är en säsong som handlar om att överleva i eliten har väl de flesta räknat med. Kriget fortsätter, närmast på onsdag mot Kungälv. Vi ger ALDRIG upp!
Olle går alltså ut i unt o skyller på isen o därför hade dom ingen matchplan? Det e fan det värsta jag läst Vi va utspelade o har en tränare som fammlar i mörkret
Iofs jäkligt lätt att vara positiv i medgång men intervjun med sympatiske Westh säger en del om inställningen till väder o vind:

http://bandypuls.se/lagen/bandybollnas/1.6471967-tv-skont-att-kunna-ga-ifran-tidigt-
Jag vill nog inte säga att Olle skyller på isen men att inte ha en plan är oroande. Vi får inte tveka såsom vi gjorde idag. Robin åkte och åkte och åkte men Ilja och Joel MÅSTE kliva fram mer. Jag vet att de är unga båda två och att det kommer gå upp och ned.... men det måste gå upp mot Kungälv annars börjar jag bli orolig.
Det ser lite segt och ledsamt ut. Var är glädjen?

Det är i dessa tider Västra sidan behövs som mest.
Olles uttalanden i UNT de senaste matcherna har varit tröttsamma. Lika för alla, någon? Dessutom, spelschemat har ju i princip varit lika för våra motståndare och inför säsongen sade man sig vara bättre tränade än någonsin. Varför tryter orken, då? Fysiskt eller psykiskt..?

"Vi orkade inte riktigt. Vi hade en urladdning mot Vetlanda i onsdags, sedan sex timmar i buss och så match igen."

"Vi mötte ett riktigt bra Villa som behärskade isen bra."

"Det jobbigaste var ändå när vi kom hem från Vetlanda mitt i natten och ska hinna träna och sova ordentligt. Det var inte optimala förutsättningar."

"Vi har haft ett tungt spelprogram och behöver lufta lite."

"Det är otroligt tufft att spela tre matcher på fem dagar. Vi bjöd på sex mål och det berodde på att vi inte orkade."

"Vi försökte men orkade inte."

"Isen var dålig och det var svårt att bestämma en fullständig matchplan, det blev något mittemellan i stället."
Då tycker jag nog Iljas svar på Sirius TV är mer oroande. Det verkar håglöst.
BLIR FÖRBANNAD!!
Iofs jäkligt lätt att vara positiv i medgång men intervjun med sympatiske Westh säger en del om inställningen till väder o vind:

http://bandypuls.se/lagen/bandybollnas/1.6471967-tv-skont-att-kunna-ga-ifran-tidigt-

Hatten av för Westh!
Men horni, nu tycker jag det ar lite val mycket trist gnall pa Olle har. Snubben tranar ett lag som tappat sa gott som hela truppen pa tva ar och fyllt pa med oetablerade spelare fran allsvenskan. Vad forvantar ni er liksom? Vi har fortfarande tva poang efter en tuff inledning, och det ar inte illa.

Och man ska val heller inte doma honom for nagon mindre lyckad formulering/losryckt citat fran UNT. Klart som fan att det fanns en matchplan idag. Sen fungerade det inte anda av en eller annan anledning. Kanske var det fel matchplan, kanske foljdes den inte som man tankt sig, men det ar sadant som hander.

Haller med Jocke, det ar nu Vastra behovs som mest. Vi maste nog inse att det inte ar nagon enkel uppgift att halla Sirius kvar i eliten sett till forutsattningarna.
Det här var den första matchen jag såg för säsongen så jag ska väl egentligen inte dra några växlar alls, men jag tyckte det såg helt ok ut. Jag har iofs räknat med kvalserie så jag kan förstå att De Glada som alltid tror på slutspel är lite [okonsekvent] besvikna.
Klart man måste få yttra sig. Jag gillar Olle men tycker att vi spelar ett spel där vi konsekvent vägrar ha bollen. Och samtidigt så tycker jag laget vi hade förra året borde ha spelat slutspel.
Det här var den första matchen jag såg för säsongen så jag ska väl egentligen inte dra några växlar alls, men jag tyckte det såg helt ok ut. Jag har iofs räknat med kvalserie så jag kan förstå att De Glada som alltid tror på slutspel är lite [okonsekvent] besvikna.

Jag och Kniv-Jonas har också räknat med kvalserie, vi tippade oss näst sist. Det är bara Big Spender och Jocke som tippat oss till slutspel i år (genom en åttondeplats). I fjol tippade jag oss 10:a. Glad eller inte, klart man är besviken. När man såg Bollnäs tv-match tidigare i veckan så fick man ju upp poängförhoppningar här och de hade inte imponerat i säsongsinledningen direkt. 2-20 på senaste två bataljerna gör ju inte att man studsar av glädje. Inte blir man gladare när vi spelar skit och sedan har mage att gnälla på ork, spelschema, is och fan och hans moster.

Visst blev man lite bedragen av säsongsinledningen. Ska man se på det med perspektiv så hade ett skadedrabbat Bajen knappt tränat bandy när de kom hit och VBK utan Löfstedt är ett mycket sämre lag.

Sedan byggde man upp "det blåsvarta spelet" för ett par säsonger sedan med MB, man har fortsatt med den modellen, men i år har man ju ändrat helt i spelstil. Vårt grundspel är luddigt. Undrar också om denna spelmodell genomsyrar ungdomsverksamheten, likt SAIK? Tvivlar på det...

Västra som klack betraktat har och kommer stötta ändock, redan på onsdag. Revansch då, snälla!
Och självklart kommer man stötta laget hela säsongen, tror man nått annat känner man inte oss som åker på varenda match. Visa mig lite utveckling bara så jag får tro på det här.
På onsdag ska jag vara där oxå, det här duger inte
Jag måste säga att det här var bland det mest bedrövliga jag sett. Mot saik fanns det en ursäkt men det här var rent plågsamt att se på.

Vi kan inte skita i att anfalla när vi ligger under med tre bollar. Gör om gör rätt. Bryt ihop å kom igen. Krossa Kungälv!!
Dissteffes resultattips: Uddamålsvinst.

Resultat: 1-7.

Dissteffes efter-matchen-känsla: Helt ok.

Jag förstår mig inte på dig, Steffe... :-)
Var väl bara Kimmo, Robin och Helka som kommer undan med hedern i behåll idag. Vad har hänt med Ilja? Helt under isen.
>>Joint
Hehehe... Ja, den där sammanfattningen får mig ju att framstå som rätt så helknäpp faktiskt. Jag fnissade rätt rejält när jag läste det. Hyfs låga krav man verkar ha...
"Trodde på vinst men i stället blev vi krossade och förnedrade. Det är ok det med."
Det verkade som vi hade samma typ av matchplan som mot Bajen, Villa och SAIK vilket uppenbarligen var fel taktik. Mot ett skadedrabbat Bollnäs med stukat självförtroende skulle vi varit mer offensiva. Eller så är vi inte bättre än så här. På onsdag är jag på Studan igen.
Sirius Hej!
Visst har Olle ett dåligt spelarmaterial att jobba med men trots det kanske det finns någon annan som kan göra ett bättre jobb med det spelarmaterialet. Men då måste det så klart FINNAS alternativ också.

Det mest intressanta är att den typen av lågt försvarsspel vi spelat under inledningen av säsongen inte syntes alls på samma sätt under försäsongen i Relita. Spelidéen just nu verkar vara "vi är för dåliga så vi skiter i att försöka spela bandy". Ser det ut så även mot t.ex Ljusdal hemma så kommer jag skämmas.
Även om man spelar lågt försvar måste man ju ha någon/några som ligger lite högre och kan fånga upp eller i vart fall kriga om eventuella andrabollar. Nu ger vi ju bort allting.