Jocke
· 2013-11-10 06:40
· 3270 visningar
13 November kl 19 är det match igen.
Ett revanschsuget Sirius som låter Kungälv ta hela smällen.
4-3 med Klasse (2), Robin O och Wigren som målskyttar. 514 åskådare
#2 ·
Joint
· 2013-11-10 12:58
Det som oroar är att Kungälv, till skillnad från tidigare år, nu har börjat anfalla kollektivt. Kalixkrossen imponerar.
Men vafan.
Revansch och en poäng, 5-5. Sirius mål av: Klasse x2, Ilja, Robin och Pirre. Publik: 937.
#3 ·
RRR
· 2013-11-10 19:00
4-3 Ilja regerar och 912 tittar på
Har sett Kungälv spelar en match i serien hittills och att de anfaller kollektivt vet jag inte. Mest lyror mot Lukkarila eller soloräder ner mot hörnflaggan som gäller. De spelar tätt i defensiven och försöker kontra när de vinner boll. När de tvingas spela ett eget anfallsspel blir det oftast lyft mot anfallarna som förvisso är duktiga på att plocka ner bollarna.
Jag vet inte vad som hände mot Vänersborg och Kalix men jag gissar att de hade en del flyt mot Vänersborg och att de mot Kalix mest red på nån slags framgångsvåg från den matchen.
Tror Sirius har mycket bra chanser att vinna, bara man vågar anfalla och utmana Kungälv. Backar man hem för mycket så kommer Kungälv hitta fram med en lyra, skaffa fram en hörna eller något liknande och avgöra matchen.
Så våga vinn, Sirius. Tror det blir 5-3.
#5 ·
Joint
· 2013-11-11 02:01
http://www.youtube.com/watch?v=Hugp5us8img
"Kungälv - spelade vårdat, med många som deltog och var farliga framåt."
Eftersom vi redan tagit de två poäng som vi skulle ta i den här matchen, så tippar jag 3-4 och 555 trötta Uppsalabor.
Samtidigt ber jag Stefan, Jonas eller Farbror att smsa slutresultatet, får det då lagom vid mellanlandningen och vet om jag ska dricka starksprit som tröst eller champagne på planet hem.
#7 ·
Nyllet
· 2013-11-12 10:50
Kan bli knepigt för Olle att lägga upp en vettig taktik not Kungälv. Intrycket är att Kungälv har lite samma spelplan som Sirius d.v.s. tät defensiv och snabba omställningar till anfall. Om jag inte minns fel har de en målvakt som likt Kimmo, kastar över hela plan. Kan bli en match där man åker och lurar på varandra och försöker utnyttja varandras misstag såsom bolltapp på mittplan och snabba och långa målvaktsutkast. Tror antalet hörnor samt effektiviteten på hörnor kommer att avgöra matchen men jag måste vara optimist och tippar därför 3-1 till blåsvart inför 613 pers
Om jag inte minns fel har de en målvakt som likt Kimmo, kastar över hela plan. Kan bli en match där man åker och lurar på varandra och försöker utnyttja varandras misstag såsom bolltapp på mittplan och snabba och långa målvaktsutkast.
Du tänker på Pertti Virtanen som spelade med Kungälv 2009-2013. Nu blir det nog Bollnäsprodukten David Borvall (som inte lyckades ta en ordinarie plats i GAIS förra säsongen) som står. Han kastar inte lika långt som Virtanen.
#9 ·
Nyllet
· 2013-11-12 12:31
Bandyibollen skrev…
Du tänker på Pertti Virtanen som spelade med Kungälv 2009-2013. Nu blir det nog Bollnäsprodukten David Borvall (som inte lyckades ta en ordinarie plats i GAIS förra säsongen) som står. Han kastar inte lika långt som Virtanen.
Tack för rättelsen bandyibollen! Du har bättre koll på spelarna än jag har.
Du har bättre koll på spelarna än jag har.
Ja, lite sorgligt att ha koll på Kungälvs målisar. Man borde skaffa ett liv...men vafan, det är ju bandy.
#11 ·
Jocke
· 2013-11-12 17:40
[quote1384277438=Nyllet]
Du har bättre koll på spelarna än jag har.
Ja, lite sorgligt att ha koll på Kungälvs målisar. Man borde skaffa ett liv...men vafan, det är ju bandy.
[/quote1384277938]
Jag tycker det är bra att Herr Boll fokuserar på det som är viktigt här i livet. Det som är sorgligt är Kungälvs miner efter förlusten imorgon!
#12 ·
Nyllet
· 2013-11-13 11:16
Det ser ut att bli hyfsat bandyväder ikväll. +2°C, vind ca 3 m/s och ingen nederbörd, t.o.m. så att en hallhallick kan tänka sig gå och titta.
#13 ·
Joint
· 2013-11-13 12:18
Framåt avslag var ju vädret myz mot Villa också, men Uppsalabor vallfärdade ju inte för den sakens skull...
Skit, ska man väl antagligen känna. Men jag tycker ändå det känns rätt bra att vi kom tillbaka efter de två senaste bottennappen. Och framförallt att vi inte rasade ihop som jag var rädd för när 1-3 kom i början av andra.
#15 ·
Nyllet
· 2013-11-13 20:55
Jävligt surt! Fan, skit & helvete!
#16 ·
Jocke
· 2013-11-13 21:01
ALDRIG får man vara riktigt glad men jo, ja kanske är jag lite lättad också over att de vände en dålig trend!
Det är motgångar som för oss samman. Medgångar leder bara till mer publik...
#17 ·
Sutra
· 2013-11-13 21:06
Men varför så förtvivlat försiktiga i första?
Underbart att se Nordströms övertygelse.
Fattade f ö inte varför han fick frislag emot sig vid offensiv hörnflagga på slutet. Fattade ni?
#18 ·
Joint
· 2013-11-13 22:17
Surt slut.
Andra halvlek var ett steg i rätt riktning annars. Mer tuffhet och lagspel. I första halvlek var det ju nästan enbart soloräder av Robin, som förvisso såg fina ut men rann ut i tomma intet. Ja, förutom Iljas individuella prestation. Gillade att Klasse gick upp som en stark target i andra, vilken klass han visar upp! I övrigt fortsätter Kimmo att vara stabil, tack och lov. Kul att se Viktor ta för sig så i dag. Över huvudtaget bättre mod i laget, men psykologiskt tungt slut...
När spricks vår segernolla, liksom? Förhoppningsvis härnäst mot Gais, men kan gå troll i skiten.
#19 ·
Nyllet
· 2013-11-14 07:33
Efter första halvlek tänkte jag att med det här spelet som Sirius visar upp är risken stor att vi åker ur elitserien. I princip inget anfallsspel alls. Några enstaka soloräder och några utkast till en ensam Klasse på topp. Det håller inte ens mot kvallag från allsvenskan. Nåväl, andra halvlek, framför allt efter Kungälvs 3-1 mål, vart betydligt bättre och vi anföll med fler än en kille. Snygga mål, framför allt 4-3. Vilken delikat framspelning av Ilja! Bandygodis. Stort att vända matchen efter 3-1 underläget. Det visar att det finns kämpatakter i laget. Ilja, Robin och Viktor (7:an) har bra fart på grillorna vilket Sirius borde utnyttja mer. Viktor tror jag kan bli riktigt riktigt bra. Gillar hans pantermjuka och rappa skridskoåkning. Eidenert är bra på att hålla bollen men ofta går det på tok för långsamt, motståndarna hinner samla sig och chansen rinner ut i sanden. Nu hoppas jag på ett offensivt Sirius i bortamatchen mot GAIS då kan de mycket väl ta poäng och t.o.m. inkassera sin första seger.
Sirius Hej!
#20 ·
Laakso
· 2013-11-14 12:20
Men varför så förtvivlat försiktiga i första?
Underbart att se Nordströms övertygelse.
Fattade f ö inte varför han fick frislag emot sig vid offensiv hörnflagga på slutet. Fattade ni?
Jag tror inte det blev frislag till Kungälv. Tror att det blev inslag. När dom bökade där nere så åkte bollen ut över sidlinjen.