Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Edsbyn onsdag 20 november

Dags för första vinsten? Näää knappast va...

Off topic: De som har betalat eller har med sig kontanter kan få sina tröjor innan matchen på 7HG ("Alex"). Meddela mig här, på Facebook eller sms: 0 7 0 8 8 7 7 7 6 7. Senast tisdag vill jag veta för jag måste ta med dem till jobbet på morgonen på onsdag.
Jag kan ta min tröja då. Paller du ta med till matchen eller är det bara 7HG som gäller?
Tar med till matchen!
Tror vi gör en bra match mot Byn. Torsk 3-5 inför 632 på läktarn.
Vi gör en bra match. 3-3 blir det och 601 tittar på. Klasse, Pirre och Viktor L gör våra mål.
Har åkt på en förkylning och bestämmer mig imorogn om jag ska pallra mig ned
Pierre Roos hade inte bangat för en liten förkylning.....
Det blir nog bara 650 åskådare, dels då Red Farmers ställt in sin buss, dels då det troligen blir en duggregnmatch och dels då det i Relitahallen spelas allsvensk toppbandy (trean mot tvåan) samtidigt. Otroligt att Uniks hemmamatch återigen går parallellt med vår på Studan. Det finns säkert några bandynördar som prioriterar rödvitt framför blåsvart och hall framför kall.
Själva matchen vinner nog Edsbyn med 6-2. Ilja och Robin målar.
Äsh då.
4-4 och alla publiksiffror över 650 är godkända.
Jag tror också på poäng, Sirius är inte sämre än de andra lagen på nedre halvan.
Tar gärna första 30 mot Gais och sista 30 mot Kungälv till att börja med. Kan vi sen parkera bussen resten av tiden kan det bära en bit.

4-3 inför 631 glada.
Idag är jag pessimist. 1-5 inför 584 pers varav åtminstone en vandrar hem sur och bitter. Hatar se mitt Sirius förlora så snälla snälla blåsvart vinn och gör mig lycklig åtminstone för en dag!
Idag, idag är det dags för fest igen,
Idag, idag ska vi ta två nya poäng.
Nej, vi kommer aldrig att ge upp,
På Västra är vi den vackraste supportersgrup!
Gillar inte att vi får möta lagen som matchen innan tappat (enligt dem själva) poäng mot Kalix.
Saik, Bollnäs och ikväll Edsbyn. Pessimist ikväll. 2-7
Fantastiskt, det krockar med Uppsala Idrottsgala också...

Fantastiskt, det krockar med Uppsala Idrottsgala också...

Aha, så det är dit alla ska..... ;-)
Man får tycka vad man vill om det men krock med både allsvensk toppbandy inomhus och lokal idrottsgala gör säkert att några stycken uteblir. Inte optimalt.
Usch... mångfalt usch.... Visste att det skulle bli torsk, men det här ser för dåligt ut. Det kommer att bli en väldigt tung kvalserie...
10 stycken reflektioner från idag:

* Alltså...1-3 i första känns helt fel med tanke på spelet. Spelmässigt en av de bättre halvlekarna denna säsong.

* Anfallsspelet (framförallt i första och trots bara ett mål) börjar se alltmer lovande ut då alltfler spelare deltar (inte bara Klasse ensam). Victor och Joel kommer med mer och mer.

* Efter 1-4 blir det gamnacke på de flesta! Orutinens förbannelse?

* Hade man förbjudit Kimmo att kasta långt idag?

* Aidesjö tror jag aldrig jag sett förut...hade han inte väldigt hög toleransnivå? Något extra frislag borde vi väl haft?

* Varför får inte Sandberg chansen? Tyckte han visade en del potential i försäsongsmatcherna!

* Kul att vi luftar ännu fler juniorer!

* Jag har sagt det förr och säger det igen...vi kan inte lira med en libero som inte kan åka skridskor...det är ju öppen gata!

* Hur mycket har Eskhult tränat med WT, hur mår hans kropp och när gör han comeback?

* Kommer Villasupportrarna att hävda att 12-3 är ett "dåligt resultat för bandyn" som de gjorde när vi torskade med 13-1?
Jag var nog inte sur och bitter när jag vandrade uppför sjukhusbacken efter matchen, snarare uppgiven. Hur ska det här sluta? Vad händer med Sirius ekonomi? Det lär ju inte komma fler än ca 700 pers framöver. Precis som Big Spender skriver undrar man ju om Eskhult kan tänkas göra comeback. Igår saknade jag honom enormt. Ilja och Robin är duktiga både med klubban och grillorna men alltför ofta gör de soloraider utan att andra följer med upp i anfallet. En Eskhult som dirigent skulle bredda Sirius spel och göra våra anfall vassare.
Inte heller jag förstår varför Kimmo-utkasten blivit allt färre. Bara Robin och Ilja har mäktat med fler framspelningar hittills.

Man saknar en tung libero. Kyller åkte knappt heller skrillor, men hade en förmåga att stå rättplacerad gång efter annan och var dessutom väldigt bra på tennis. Det ska inte vara så lätt att lyfta in centralt eller att åka igenom där som det var i går. Får hoppas att Åhlén var ringrostig bara. Samtidigt läckte det ju på kanterna också. Så att våra halvor blivit allt mer offensiva är nog på bekostnad av defensiven, se bara 1-5-målet där Frid fick öppen/loj gata längs hela vår högerlinje.

Något som UNT verkar ha missat är att Bärneskär är skadad också. Närmare bestämt, fotskadad: https://pbs.twimg.com/media/BYfPAd8IMAADk-w.jpg

Så att våra halvor blivit allt mer offensiva är nog på bekostnad av defensiven, se bara 1-5-målet där Frid fick öppen/loj gata längs hela vår högerlinje.

Dags att parkera bussen igen?
Dubbeldäckare!