Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-vsk 24 november

Tänker någon åka dit? Om någon kör bil bokar jag gärna en plats annars lokalbuss.
Åker också gärna med i en bil.
Har lite feber och är lite virrig, fick för mig att tråden handlade om Kalix borta. "Vilka jävla hårdingar", tänkte jag.
Vill också dit, men har fan inte EN ENDA KRONA.
Johann jag kan nog låna ut till resa o inträde.
Är det utomhus så är jag sugen......
Jag åker också gärna med om det skall åkas bil.
Lyckostar! Ni som får se Sirius vinna mot Västerås borta.
Har Västra gett upp redan? Derby mot vsk o fyra vill åka?
Jag är på...
Swintos kör en bil som nu innehåller swintos mig hawkeye jonegård och johann
Ingen annan som kör?
Det är någonting speciellt med VSK borta alltså. Inte för att jag törs lite på att vi håller det här, men ändå kul att vi är med så bra.
Nä som sagt var. Det där Nyllet(?) skrev om att få ihop offensiven och defensiven på samma gång verkar stämma mitt i prick.
Tungt! Tänkte precis att bara vi håller ihop ledningen till halvtid ... å så släpper vi in tre mål... tungt!
Vi gör våran bästa halvlek framåt bakåt e ingen höjdare.
Jag är nöjd om vi kan spela en hyfsat jämn match mot gurkorna men det blir väl storstork igen. Stort av er västringar som är där och stöttar.
Men hittills i andra e vi dåliga både framåt o bakåt. Otroligt dåliga.
En handfull mål framåt, det var ju säsongsrekord! Snyggt. Mindre snyggt att återigen släppa in nästan tvåsiffrigt.
Klasse är sylvass! Kul att Kimmo fick assistera till ett mål återigen och att Ilja-Robin fann varandra samt att Joel ändå verkar ta steg. Mindre kul med defensiven, som sagt.
Och trist att vi inte lyckades knäppa VSK på näsan i år också. Stör mig på vår segernolla...
Hade inte i min vildaste fantasi trott att vi kulle vinna mot VSK och det gjorde vi ju inte heller. Herregud, Bergvall, Esplund, Holmberg och Ted Bergström är ju alla landslagsmän eller nära på. Var rädd för ett 10-1 resultat så 8-5 är godkänt. Synd att vi tappade så mycket i slutet av första då anfallsspelet fungerade så bra. Och straffmissen...
Jag tycker inte att man borde byta straffskytt efter minst lilla miss (som för någon säsong sedan), men kan inte Klasse skjuta straffar? Bra skott, bra psyke.
1/3, 33 % mål på straff är inte ett okej facit, näst sämst i elitserien.
Endast ett hörnmål på 23 försök gör att vi är sämst på det också.
Men så är vi ju seriens sämsta lag också...
Vi var cirka 10 pers på plats och jag har svårt att se det som "stort". Det är trots alltid väldigt enkelt och bekvämt att ta sig från Uppsala till Västerås kl 15 en söndag.

Anfallsspelet bra, försvarsspelet dåligt. På't igen bara.
Befogad kritik, men håller inte med om att det är enkelt och bekvämt att ta sig från Uppsala till Västerås - utan bil/minibuss/supporterbuss. Över 3 h restid t.o.r och 350 kr för att resa med kollektiv busstrafik (ett smärre rån) eller 300 kr om man vill gå till/från Resecentrum-Rocklunda (med risk för att träffa på "VYC").
Västeråsarnas representation var väl inte heller super kan jag tänka mig, 900 pers... Med det laget de har. Heja, ABB Arena.
Klasse känns som en given straffskytt för en lekman på sidlinjen.
Kasst med folk förstås, men ni som var där ska ändå ha någon slags credd. Själv kan jag bara avgå.

Just nu känns det ärligt talat bättre att höra om bra anfallsspel och dåligt försvar än tvärtom. På tisdag, då jävlar.
Känns dock som att ett dåligt försvar är minst lika svårt att reparera som ett dåligt anfallsspel. Hoppas att man kikar på möjligheterna att förstärka i backlinjen när transferfönstret öppnas (när gör det det förresten?)
Jag var också på plats och tycker att vi återigen gör en riktigt bra match framåt men försvarsmässigt är det riktigt illa? Om någon har läst mina inlägg genom åren så vet ni att jag alltid försvarar våra blåsvarta spelare till det yttersta...men nu har jag svårt att låta bli att kritisera laguttagningarna (och därmed tyvärr en enskild spelare och kanske också tränarstaben). Jag kan inte låta bli att undra om det bara är jag som ser eller om jag behöver nya glasögon? Jag är ju ingen bandytränare men om jag vore skulle jag försöka se till att vi hade ett mer skridskoskickligt mittförsvar (läs libero). Om vår libero dessutom hade förmågan att ta ned höjdbollar eller överhuvudtaget befinna sig på rätt plats vore det ytterligare ett plus! Vad var det för fel på vår backlinje som på de två första matcherna mot Bajen och Vetlanda bara släppte till 5 baklängesmål? Varför är Bärneskär bänkad? Tycker han kanske varit vår bäste försvarare de matcher han fått lira.
Brukarn: Är det ens stängt, transferfönstret?
Följande är hämtat från svenskbandy.se: "Övergångar och spelaravtal kan göras från 1 april - 12 januari."
Frågan är dock, vem fan ska vi värva då (rent realistiskt)?
Big Spender: Trodde att Bärneskär fortfarande hade problem med foten, men fick detta till svar: "foten är läkt, funkar perfekt och för en gångs skull ska man tro på vad som står i tidningen tyvärr..."
Jag tycker också att han sett rätt cool ut. En och annan utvisning på grund av att han inte hängt med riktigt kanske, men ändå en tuff spelstil som kanske behövs där bak.
Aha, jag trodde det var öppet kring jul någon gång bara, men där ser man.

Det som går att titta efter är förstås spelare utanför truppen i något av topplagen. Det har ju funkat förut - Klasse ifjol och Fille Cederbaum för några år sedan.
Jo, det skulle väl vara ett alternativ, men trupperna känns något smalare i år. Då tänker jag på Bajen, som känns som ett realistiskt lag att låna någon ifrån, men som i matchen mot oss var tvungna att ta ned Exet som libero. Tror inte de har överflöd av försvarare därmed och då är det väl bara Västerås (och kanske Sandviken) kvar att sondera? Inom pendlingsavstånd alltså, vilket man väl lär hålla sig till för att vara realistisk.
Tranblom/Kyller är ju lokala alternativ annars, men deras statusar är väl något oklara.
Kollat elitrapport nu och jag tycker mig inte se någon sådan i frysboxen eller så. Tyvärr.
Försöker mig på en baklängesmål-analys:
1-1, Mikael Olsson, assist Blixt, även om Sirius vill ha det till offside*.
2-1. Sirius hade bollen i höjd med bänken, men Eidenert tappade den trots att han var ohotad** och det mynnade ut i mål av Jens Blixt.
3-3. Jesper Hermansson blir fri till höger i straffområdet* och trycker dit bollen.
4-3. Straff*** för VSK efter hög klubba på Åhlén*.
5-3. Hörnan*** sitter i nättaket.
6-3. Frislaget*** slås hårt efter isen in framför mål och där får Blixt träff på bollen.
7- och 8-3 kanske inte så mycket att göra någonting åt.

* Mittlåset...
** Eidenerts nonchalans med bollen...
*** Fasta situationerna...

Lite väl vanligt förekommande.
Mäktiga mesta mästarnas klack bestod av en hetsgubbe med 2.3 promille i blodet som körde klassiska "segern i vår" ståendes i baren.

Slut på analys.