Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Ljungskile-Sirius

Matchtråd

-----------------------------------------------------------------
Markus
Mon Jul 30 2007, 10:01PM

Det gör ju inget att Phiri blev utvisad i dag. Någon LSK:are som är avstängd mot IKS utöver Phiri?

Nu vill vi se ett Sirius som ger allt mot Ljungskile och inte bjuder på något. Seger här så blir det över 4 000 mot Åtvid omgången efter??

----------------------------------------------------------------
Erlingmark
Mon Jul 30 2007, 11:04PM Rapportera Citera

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 01:59PM
Gravem drog på sig sin tredje varning också tror jag. Vet inte hur det var med utvisningarna senast. Om någon var grov eller så. Men Phiri och Gravem lär vara avstängda.
Superettan!
----------------------------------------------------------------
dissteffe
Mon Jul 30 2007, 11:20PM Rapportera Citera
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 01:43PM
Nån gång måste vi ju vinna en bortamatch också...
När Sirius, när Sirius, när Sirius tar tre poäng...
-----------------------------------------------------------
Markus
Tue Jul 31 2007, 12:30AM Rapportera Citera

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 10:52AM
Inte så illa. Gravem och Phiri borta... Några skador också??

Har förresten precis läst lite på BoIS forum. De supportrarna är INTE glada...
Sirius är mer än en stjärna.
Aldrig fel om några Ljungskilingar är avstängda. Fast Gravem har väl varit rätt iskall hittills, och Phiri är kanske heller ingen nyckelspelare direkt.

Tror att det blir en stentuff match för Siriuspå Ljungskiles långhåriga gräsmatta. Kristoffersson verkar riktigt läskig, 10 mål och tvåa i skytteligan. Vilken slags spelartyp är han egentligen?
Gravem är inte avstängd. Svenskfotboll.se körde med dubbel bokföring ett tag i gårkväll. Ljungskile har alltså enbart Phiri avstängd, och det är inget större problem eftersom han knappast är ordinarie när Leinar och Zarkovic åter är tillgängliga. Eventuellt har LSK även Augustsson tillbaka från skada.

Det blir sjukt tufft i Bohuslän. Tack och lov för att Gurra är tillbaka.
Och firma Gallo-Kullinger!
Med Gurra tillbaka bredvid Hjalmar och Luggen på ena ytterbacken, så hoppas och tror jag att defensiven kommer att fungera betydligt bättre än senast.

Den stora frågan är väl annars om Mille väljer att starta med Gallo eller Daouda i den defensiva mittfältsrollen.

I övrigt ser jag inga anledningar till ändringar.

Jag hoppas på följande startelva:

Jon - Luggen, Hjalmar, Gurra, Tighe - Fredrik, Gallo, Ante, Mani - Hochen, Olle

Bänken: Garcia, Daouda, Antou, Kim och Perry

Jag har för övrigt inte sett till Linus och Christos på ett tag. Skadade?

Kan ju vara bra att inte nöta för mycket på Gallo, han behövs för de där passningarna men Daouda behövs för "grisspelet" där han nog är bättre på att ta (och ge) lite smällar. Daouda från start och Gallo som sub.
Jag tycker att Samba-Sall har fått upp bolltempot en aning. Klart bra!
Göran Bolin på DN tippar SÄKER 1:a och har dessutom med matchen på sitt förslag till måltipsrad... Ska det bli storstryk på söndag? Hur bra brukar den här mannen vara på att tippa?
Jag skulle väl iofs alltid ta med Sirius på måltipsförslaget. Säker etta är jag inte förvånad över, det skulle jag nog också dra till med. Sirius har vunnit en match borta bara. Sirius har dessutom inte övertygat på sistone medan Ljungskile har varit rätt bra mot slutet och får tillbaka tre avstängda till denna match. LSK är med rätta stora favoriter, men därmed inte sagt att Sirius inte kan störa.
Själv tänker jag kanske lite irrationellt, men jag tycker att nu är det dags för bortavinst no. 2 - lite vågat kanske, men nångång ska den ju komma.

Och det är alltid nån säker match som spricker på tipset... Jag är positiv.
Ungdomlig optimism; 2-1 till blåsvart, målskyttar: Hoch / Gurra, men självklart blir det en svårt bortamatc, nöjer mig med en pinne också.
5-1 till dom goda o nu nätar sall jag lovar:)
1-2 blir det. Faktiskt. Segerström och Hoch.
2-2 Hoch och Olle
1-2. Olle rullar in en efter en frispelning från Ante. Mani dunkar också in en.
Var kommer all sjuk optimism ifrån? Har de hällt något i dricksvattnet här i Uppsala? Jag räknar iaf med klar torsk.
jag också egentligen, drogs dock med av kniv-jonas ungdomliga optimism
Jag bor inte i Uppsala :)
Brukarn du är Jonas raka motsats, jag har aldrig hört dig tro på seger faktiskt. Ibland säger du "det ser bra ut på pappret, men..." Det är dags att lägga det gamla bakom sig nu och tänka framåt. Jag tippar 0-1.

Framåt blåsvart!
Jag har varit stolt pessimist sedan Visby 2001, och man kan inte säga annat än att det har fungerat bra de sista åren.
Japp Brukarn, och nu ligger vi på uppflyttningsplats till Allsvenskan. Helvete också!
Åker Sirius ner med buss idag?

Från Ljungskilefansens införtext:

"Ljungskile är otroligt revanschsugna efter förlusten i våras då Ljungskile var det spelmässigt bättre laget"

Jag funderar lite vilken match de såg i så fall. Eller kanske var de helt förblindade av Dr Surt sa Räven Wilsons uttalanden om matchen. Nåväl, det verkar som om det planeras för gammal god underskattning i Bohuslän och det är riktigt goda nyheter.
Dom får gärna underskatta de blå-svarta. Förra matchen:

Skott på mål: 8-4 (varav två i virket)
Resultat: 3-1
Sirius blev även snuvade på en solklar straff.
nån som har koll om nån webbradio sänder matchen ??
Trazan_pw: SR P4 väst sänder matchen, kolla http://www.SR.se/
Så, en timme kvar till match. Kan vara dags för startelvan.

Jon
Luggen - Hjalmar - Gurra - Tighe
Fredrik (beroende på Smedbergs kant) - Gallo (def) - Ante (off) - Mani
Olle - Hochen

Alltså förstaelvan.
Ser bra ut på pappret iaf
Och bänken är Garcia, Pereira, Daouda, Skoglund och Antou eller?
Om jag inte läser statistiken fel så står både Luggen och Daouda på fem varningar. En till så blir det avstängning i nästa match mot Åtvid. Det vill vi väl inte.
Så ja!!! 1-0 direkt!
Men jag skiter i Wermelin. Börja sända matchen för fan...
Skott i krysset av Mani!
yes!!
jaaaaa!!!
MANIMANIMANIMANIMANIMANI!!!!!!!
Kom igen, pressa på!!
Fy fan vad vi är bra!
Hoppas det kommer finnas klipp sen på TV4 eller SVT. Vill se Mani dra den i krysset. :)
Nej nej nej... Inte Jon...
Fan då...
HELVETE!!! Nu får Hochen dra in en till.
Nu tycker jag att matchen kan ta slut
Men herregud va död Ljungskilepubliken är.
Vad har hänt med Jon??
Han är okej. Det lät som att han var skadad efter att ha krockat eller något med en Siriusspelare (antagligen) vid LSKs mål. Men han kom upp igen och spelar vidare.
1-1. Fan också
Jag tycker Panos har för mycket boll. Sarkovic i LSK varning efter 16'.
Aha. Ok.
Nära friläge för Panos.
"Segerström avancerar med härliga älgkliv". Tacka vet jag SR.
SR väst har ju t.o.m. ännu sämre rapportering än Upplands-redaktionen...
Värsta Dynghåla-stämningen i Panosland.
Farligt av Hoch och Ante.
En centimeter utanför på en nick från frispark. Antagligen en meter då då...
Varning på en Panos-spelare för en onödig nerdragning av Tighe.
Hahaha!!! Två pers klappar händerna. Kommentatorn: "Publiken försöker få igång Ljungskile". Hahaha...
2-0 till BoIS i alla fall...
vadå?!?! Solklar stralle!
Möjlig handssituation i Panos straffområde.
Jag blir arg på SvFFs snabbhet.. Kunde man inte få lite fördröjning på Livescore.. Nu sitter man ju bara och väntar på att radion ska utveckla vad man redan vet. Såfort kommentatorn blir lite upphetsad så slänger jag ett öga på Livescore och ser att inget hänt. Jag vet att jag kan stänga ner Livescore. Men då känns det som jag ser på en inspelad match som går i tape delay...

Skönt att ESK får pisk iaf.
Såg du situationen Erlingmark?
Fan. Nära för Olle på frispark från Gallo.
Och kommentatorn är förälskad i Gravem. Jag tror dom ska gifta sig.
Varning på Gurra.
Nej, jag ser ingenting. Men hends i straffområdet är ju hands i straffområdet. Tänkte jag bara.

Kort på Gurra. Hmm, och farlig frispark.

Blä.

Åhh, vilket fint klapptifo...
Tung räddning av Jon tydligen, men det var offside.
Det var tydligen diskussionen om det var ofrivillig hands eller inte. Man hör verkligen hur kommentatorn blir upphetsad så fort Gravem får bollen.
vad lyssnar ni på?? Inte P4 Sr väst?
Verkar svängit.. :S
In med en strut nu då, punktmarkera Gravem och upp med bollar till Hochen och Olé. Kom igen nu!
Något som lät som ett friläge av Gravem. Jon räddade.
Frispark för Sirius, giftigt läge.
70: Jo, P4 Väst. Det finns en länk på sidan där det står Ljungskile-Sirius. Tror dom sänder något annat i själva radiosändningen.
Hörna till Sirius.
aha tack! Jag har bara hört massa allsvenska... Nu hör jag. Låter helt ödsligt. hehe
"1-1 (10) Det kommer ett Ljungskileskott mot Rytterbro som han skriker att han tar. Men samtidigt som han boxar ut bollen får han en arm i ansiktet och faller. Returen går till Martin Svedberg som sätter bollen i mål bakom en liggande Rytterbro."

Borde inte Jon fatt frispark?
Fan. 1-1 borde man vara nöjd med.. Men. Känns surt att släppa in ett mål som går i mål bara för att Jon ligger däckad =/
Markus: Beror väl på om det var en Siriusarm eller Panosarm.
Det är åtminstone två lite otippade resultat ikväll. Giffarna har 3-0 i halvtid borta mot Sillastrybarna. Örebro slog Bajen med 3-1 på Behrn. Bajen tappade oavgjort på övertid i andra halvlek.
Bigbadda// Sant. Jag utgick fran att det var en ond arm. Men den kan ju ha tillhort en god spelare. Sitter pa internetcafe i Bryssel och foljer. Fick nagra blickar nar jag skrek till nar Sirius satte ett-noll... :)
Det jobbiga med det sistnämnda är att P satt på bänken och hoppade in. Jag hade hoppats lite att han inte var önskad där längre...
Vem är P egentligen?
En ex-Siriusstjärna som ägde gräsmattorna i början av 2000-talet. Riktig kung var han.
Här står det lite mer: http://www.orebro-sk.se/default.asp?id=11781&ptid=
sätt den nu då!¨
Firspark för Olle. Bra läge några meter utanför straffområdet.
Firspark för Olle. Bra läge några meter utanför straffområdet. I RIBBAN! Fan...
shit, ribban!
Jävlar! Ribbträff. Kom igen nu gallo... Först utanför, sedan i målramen.. nästa sitter...
FAN. Se till att VINNA.
Vi âr vassa pa frisparkar...
Men bevaka Gravem noga. Tack.
Fan va patetiskt. Det är typ fem pers som klappar. Vilket otroligt hemmastöd.
Kan inte UNT uppdatera snabbare? Olidligt.
Det var inte längesedan Sirius hade MAX fem som klappade. Eller snarare noll... ;)
Kolla på www.svenskfotboll.se och klicka på livescore. Den är snabbare än radion.
Jo, men Panos har legat längre i Superettan än Sirius.
Bigbadda// Helt sant!
men vafan! rött kort på Lundmark... Va gör människan??
Men faaaan luggen!?
Vad i helvete sysslar Luggen med??? Rött kort på Luggen för en smäll i magen på en Panosmodell.
Ack, Lundmark utvisad. :(
Men vafan! Luggen gör en Zidane. ORUTINERAT!
Skit. Verkar onödigt.
Men LSKL vann med en man mindre än IFK senast... ;)
Lyckas vi klara 1-1 så ska vi vara jävligt nöjda.

Hörna för de vackra.
UNT har inte ens rapporterat om det röda kortet, men om en del annat...
Gahhhhh.... vad orutinerat! Vad tänkte han på?! Solsting?!
Backa hem nu och se till att plocka en pinne, tack.
Nagon som vet hur manga goda som slutit upp i Ljungskile? 15-20?
UNT har inte noterat det röda kortet ännu. Otroligt.
Nu tar Panos ut Gravem. Fan va bra.
Dags för IKS-byte snart? Ut med Kullinger eller Hoch? Verkar ju tyvärr som dom inte kompletterar varandra särskillt bra =/ In med Perreira också kanske och släng över Tighe på andra kanten..?
Man hör iaf att Västra hojtar lite, "Sätt en påse och vi ställer upp" kördes vid hörnan nyligen.
UNT.se har noterat utvisningen nu och skriver att Walemark ligger pa planen efter en "duell"..?
Skönt att slippa Gravem.
Ja, puh.. Den där Gravem kändes ju livsfarlig! :-)
Varför tar dom ut Gurra????
Gaisarna blev ju delvis häcklade för deras insamling da de löste honom fran "Snoka", men de hade kanske koll pa vad de gjorde...
Byte Sirius, Daniel Perreira in och Gurra ut, vad i?
Jag tror dom är rädda för att få två backar avstängda till nästa match iom att gurra har ett gult.
Inte skada??
Jag hoppas verkligen inte att Gurra skadade sig, han är grymt viktig.
Kalabalik nu, håll tätt bakåt!
Kontra in 2-1!!! :)
Daouda in, Hochen ut. Dom säkrar bakåt.
Vilken matchminut är det? UNT:s uopdatering är sjukt langsam...
Hmm. Hoch slutkörd och utbytt, frågan är om inte Olle också är ganska trött... Nu verkar man iofs satsa defensivt, men jag skulle vilja se att Eriksson går upp till en offensivare position så att vi åtminstonde kan _försöka_ få ett kontringsmål
Hochen är som en haltande gammalfarfar när han skall bytas ut, rutinerat att spara tid eller så hade han jobbat gärnet, bra där iaf.
helvete
HELVETEEEEEE!!!!!!!!! Misstänkt offside... FAAAAAN!!!!
FAN.
UPP MED FLAGGAN, OFFSIDEJÄVEL!
Uuuuuuuuuuuuuuusch.
Skit.
UNT: (76) "Landskrona får en bra målchans, men Kristofferssons nick räddas av Rytterbro."

De har inte ens koll pa vilka Sirius möter? ;)

Faaan att vi är så dåliga på bortaplan :((

Vi måste bara ta poäng en sån här match :(

Efter en sån start också....
Sma marginaler... Bara borta mot Röva och Bunkeflo som vi torskat solklart och helt rättvist?
1-1 pa unt.se Roligare att följa där... ;)
FAAAANNN!!!!! Nu får Sirius tamejfan skärpa sig. Vi måste bli mycket bättre på bortaplan. Det verkar nästan som att dom tycker det är tråkigt att spela på bortaplan.
Synd. Verkade vara kvittering på g där ett tag...
Är matchen slut nu??
Japp, 2-1 :(
Offsidemål i slutet mot Degerfors borta och misstänkt offsidemål även nu. Vi har inte riktigt marginalerna med oss på bortaplan heller. Luggen får ta på sig en hel del av detta tror jag visst även om förlusten i sig var klart väntad.
Ok, fortfarande 1-1 enl. UNT. Skit. Nära en pinne, som det verkar...
Klart väntad förlust haller jag verkligen inte med om, även om LSK var favoriter. Vi underskattar nog nagra av de egna spelarnas potential... Vi har väl egentligen bara varit sämre borta mot Bunkeflo och BKH, samt kanske hemma mot IFK?
Hmm vår enda tröst är att både Mjällby och Häcken torskar. Sen kan man ju hoppas på att Peking klår Atvidaberg imorgon. Då har vi i vart fall 3:e platsen kvar :P

Men fan vilket geting bo bakom oss :/

plats 3-9 skiljer det 4 poäng...

plats 3-12 skiljer det 7 poäng...

Fan serien är så otoligt jämn :P
Ujuj vad viktig vår nästa hemma match blir :)
Ska vi försöka skrapa ihop till något speciellt vid Åtvid-matchen? Kanske inte något über-tifo, men något iaf så laget märker att vi stöttar dom oavsett vad.
Snacka om upplagt för dramatik. Hösten kommer bli riktigt svettig. Vem tar sista platsen?

3 Sirius 17 8 3 6 25-22 27
4 Åtvidaberg 16 8 2 6 25-19 26
5 Ljungskile 17 8 2 7 18-22 26
6 Mjällby 17 6 7 4 24-15 25
7 Häcken 17 7 2 8 26-20 23
8 Örgryte 16 6 5 5 22-18 23
9 Bunkeflo 17 6 5 6 25-29 23
Matchen mot Åtvid hemma blir otroligt viktig.
Nja, Ljungskile borta är en svår match för alla lag i serien och Sirius bortarad ljuger ju faktiskt inte heller. Oddssättarna, som ju lever på att bedömma favoritskap riktigt var ganska eniga inför denna match. Jag håller med dem.

Det stora problemet som jag ser det är att Luggen förmodligen får ett par matchers avstängning för detta och att Gurra slog upp en liten skada på smalbenet (om jag är rätt underrättad). That means stora försvarsproblem. Dags att jobba för Danny tror jag bestämt.
Japp , sitter och spejar i programmet.

Nästa 5 kommer bli oerhört avgörande.

IK Sirius A - Åtvidabergs FF 2007-08-09
Mjällby AIF - IK Sirius A 2007-08-12
IK Sirius A - Enköpings SK 2007-08-18
IF Sylvia - IK Sirius A 2007-08-27
IK Sirius A - BK Häcken 2007-09-06

Fan det pirrar i kroppen redan nu.
Dessa 5 matcher ser jag helst full pott i :)
Svårast på pappret eftersom Sirius inte verkar kunna spela på bortplan är ju mjällby. Som dock är fått sig en liten självförtroende törn nu. Ute ur svenska cupen och torsk idag mot giffarna hemma med klara 3-1.

Sylvia måste vi bara vinna mot borta annars kan vi sluta drömma om 3:e platsen.
Ja, denna förlust svider rejält och Luggen får ta på sig en del av förlusten iom hans orutinerade utvisning. Vi hade ju ändå otur, ribbskott, misstänkt offsidemål, m.m men sett över matchen verkade nästan LSK det bättre laget och som vanligt har vi inte turen med oss. :(
Herregud... Kul med den här backlinjen om både Gurra och Linus är borta mot Åtvid:

Pereira - Hjalle - Fernberg - Tighe
Örgryte - LSK och Peking - Mjällby nästa omgång i alla fall.
Klart vi skall stötta våra hjältar och visa att vi aldrig ger upp!

Om man kollar spelprogramet så kan vi vara överens om att kommande omgångar är viktiga och att vi har mycket poäng att hämta här.
Mjällby borta blir svårt och Åtvid hemma blir också svettigt men sedan har vi;
IK Sirius A - Enköpings SK (Låt mig hoppas på vinst, men derbyn är osägbara!) Poäng: 3
IF Sylvia - IK Sirius A (Denna match skall vi bara vinna.) Poäng: 3
IK Sirius A - BK Häcken (Känns som en tuff match, oavgjort är okej.) Poäng: 1
Östers IF - IK Sirius A (Ett Öster som har mycket att spela för men denna skall vi ta!) Poäng: 3
IK Sirius A - Falkenbergs FF (Denna skall vi vinna!) Poäng: 3
Landskrona BoIS - IK Sirius A (Ett BoIS som verkar vara på G, men vi ska vinna) Poäng: 3

^därefter har vi en svår avslutning. Det må hända att jag är optimistisk men jag måste ställa lite krav på grabbarna känner jag. ;)

Slut upp som bara f*n mot Åtvid nu! :)
Jag tror på följande resultat (realistiskt):

Sirius - Åtvid 3-2
Sirius är som sagt väldigt hemmastarka och Åtvid kommer förhoppningsvis från en rejäl fotbollslektion mot Peking tre dagar innan.

Mjällby - Sirius 2-1
Trots eventuella återkomster av eventuellt skadade Gurra och Linus, samt även antagen längre avstängning på Luggen, så tror jag det blir torsk här. Mjällby är ändå starka just nu och Sirius svaga borta.

Sirius - Enköping 3-1
Sirius spelar ut och smiskar Dynghåla rejält. Dom spelar inte särskilt bra för tillfället och Sirius är hemmastarka som sagt. ESK möter också Peking fem dagar innan match, en trolig torsk på hemmaplan. Med den matchen har man troligen fyra förlustmatcher i rad.

Sylvia - Sirius 1-3
Sirius tar sin andra bortaseger mot Sylvia som vid denna match har fem raka förluster mot Öster, FFF, BoIS, Giffarna och Peking.

Sirius - Häcken 2-1
En chansning, men jag tror Häcken kommer vara väldigt trötta här efter tre möjliga förluster i SE (BoIS, GIF och Peking) samt ett mycket troligt uttåg ur UEFA-cupen en vecka tidigare.
Jag kan ju säga att jag tror mer på 3 poäng mot Häcken som matchar mycket, har mycket möjligt tre raka torsk i SE och två raka torsk och uttåg ur UEFA-cupen, än mot ett för tillfället ganska starkt BoIS på bortaplan. Det enda som egentligen talar för oss i den matchen är att BoIS antagligen har två raka förluster mot Giffarna och Peking. Pekingmatchen är tre dagar innan matchen mot oss, samma dag som vi antagligen vinner hemma mot Falkenberg. Vi ska vara glada om vi får 1 poäng mot Öster.
Det är väl själva f-n att dom inte får ut mer av laget på bortaplan....och samma som mot Degerfors borta, tveksam offside, men anfaller man mycket får man med sig sådana domslut tillslut, spec hemmalaget, Sirius går ned i tempo på bortaplan, Gallo hörde man väldigt sällan av, och anfallen var sporadiska, iofs pga av en kortslutning av Lundmark och med det utv, så blir man en kort, med det ska ju gå att anfalla ändå, hoppas hoppas Smedjegården är kry till nästa match, tycker han är mycket bättre än Lundmark, mer teknisk och går fram bättre på högerkanten...Bara att ta nya tag!!!
Håller helt med. Förhoppningsvis ser uppställningen ut som följer till nästa match:

Linus - Hjalle - Gurra - Tighe
Fredrik - Ante - Gallo - Mani
Olle - Hoch

Har vi otur är Gurra skadad, då får antingen någon av ytterbackarna kliva in där, eller så får Fernberg ta en match från start.
På LSK Svenska fans tycker två av tre LSK:are att utvisningen på Luggen var horribel.
Att den var obefogad (haha) eller att han borde hängas?
Ja, Smedjen är en fullvärdig ersättare till Luggen.
Hoppas verkligen inte att Gurra vart skadad, för guds skull!
Man får lite mardrömmar om man tänker på Fernberg från start mot Åtvid...
Fan blir ju galen av dom dåliga bortamatcherna, det finns ju så jäkla mycket fotboll i Sirius, dom har ju ett kanonlag, tänk om man kunde få dom att fatta det på bortafajter också.... men va fan vi är ju nykommlingar också!! man glömmer fort ;-)
Det här blir man ju inte direkt gladare av att höra:

"Utvisningen var horribel i mina ögon också....Jörgen drar med sig bollen en extra meter i besvikelsen på offside-avblåsningen, Sirius spelaren sträckte sig i första hand efter bollen som Whålemark drog med sig som jag uppfattade, och visst nuddade han låret på Jörgen....Men det är en tokfilmning som domarn köpte rakt av....rött direkt var helt otroligt...."
Fan också. Hur kommer det sig att domarnivån i Superettan är så jävla dålig ofta? Min mormor i rullstol skulle fan vara en bättre linjedomare än många av dom stolpskott som springer nu.
Går det inte att anmäla idioterna? Jag är helt för att acceptera en förlust när domarna sköter sitt jobb, men det här är ju bara tragiskt. Man blir så jävla förbannad. Inte undra på att det kokar över för en del idioter i storstadslagen.
Jag hörde på radion och där lät det som ett överfall efter avblåsning som föranledde det röda. Om det är rätt vet jag förstås ej, men det styrks av LSK SF-forumet-inlägget som lyder:
"Alltså jag vet inte varför ni tycker att utvisningen var horribel. Själv tycker jag att pungsparkar, i synnerhet efter avblåsning, inte skall tillåtas."
Citatet Erlingmark tog är också från LSKs SF-forum tror jag. Det verkar som att det finns sådana i LSK-klacken som tycker att det röda var helt rätt och såna som tycker att det var "horribelt". Jag vill ju gärna tänka att de som tycker att ett domslut gått emot motståndarlaget är mer objektiva.
I Expressen Uppsala är Gary inte nådig mot domaren gällande utvisningssituationen. Nåväl, tevebilderna lär ju visa vad som hände. Liiite svårt att uttala sig blir det ju när man inte var där, men jag är ändå böjd att tvärsäkert säga att det var en jättefilmning...
Bigbadda:
Sant, men jag menade att de (de som tyckte att utv. var horr.) kanske inte såg efterslängen och misstog sig och trodde att utvisningen var för själva tacklingen.
Men, som sagt. Att vi förlorar mot LSK borta är inte oväntat. Sättet det sker på är jävligt trist, men tittar man på chansfördelningen verkar det inte ha varit orättvist. Utvisningen spelar självfallet stor roll och felaktig eller inte blev den matchavgörande.

jag är dock inte jätterädd för LSK i toppstriden. De känns för ojämna och spelar ett alldeles för simpelt spel för att vara med mot slutet. De lär få stora problem med ÖIS i nästa omgång. Om vi ska vara med där uppe eller inte kommer att avgöras de närmaste två omgångarna.
bigbadda: Du orkade ju inte ta dig ner till Västkusten, så hur det låter i klackar och så vidare skall du nog inte uttala dig om.

Röda kortet: Jag tittade bort i själva situationen, men känslan i Ljungskile-klacken var att det var ett misstag av Siriusspelaren. Samtidigt så klarade sig Gustav Segerström sig undan ett andra gula kort vid en solklar kapning.

Gary Sundrgren klagar på domaren för två situationer. Jag klagar på domaren för tio situationer när Gnäll-Olle filmar etc.

Ljungskile dominerade på planen, dock hade Sirius ett par fasta situationer som var farliga. 2-1 var klart rättvist, och 3-1 låg närmare.
Bosse: Onödiga kommentarer betackar jag mej för. Jag har öron och kan faktiskt höra hur det låter i radioutsändningen. Sen har inte jag massa pengar att lägga ut på bortamatcher. Var du själv hit till Uppsala?
Jo du Bosse, nog klagar en supporter på minst ett tiotal situationer under en match. Det verkar som om både Gurra och en av de era ska vara glada för att ha sluppit ett andra gult kort. Det verkar också som att ni ska vara glada att domaren inte lämnade fördel när Ante var på väg igenom fri i straffområdet i första utan blåste frispark på linjen i stället. Och som sagt, felaktig eller inte, utvisningen blev matchavgörande. Vore jag tränare skulle jag säkert klaga på den om jag tyckte den var absurd. Likaså om segermålet görs ur offside.

Men att ni sett till hela matchen vann rättvist betvivlar jag inte precis som Sirius vann mycket rättvist på hemmaplan.

Men, som sagt. Att vi förlorar mot LSK borta är inte oväntat. Sättet det sker på är jävligt trist, men tittar man på chansfördelningen verkar det inte ha varit orättvist. Utvisningen spelar självfallet stor roll och felaktig eller inte blev den matchavgörande.

jag är dock inte jätterädd för LSK i toppstriden. De känns för ojämna och spelar ett alldeles för simpelt spel för att vara med mot slutet. De lär få stora problem med ÖIS i nästa omgång. Om vi ska vara med där uppe eller inte kommer att avgöras de närmaste två omgångarna.

Och jag är inte särskilt rädd för Sirius i slutstriden om att gå upp :)

Är det inte lika bra att vi bägge gör Norrköping sällskap upp?
Peking kommer gå upp. Vi går gärna upp. Så länge det är klart får ni gärna följa med. Sen ska man klara det också i den här serien som är ett jävla getingbo. Både Sirius och LSK kan lika gärna gå upp som komma 12a känns det som.

Bosse: Onödiga kommentarer betackar jag mej för. Jag har öron och kan faktiskt höra hur det låter i radioutsändningen. Sen har inte jag massa pengar att lägga ut på bortamatcher. Var du själv hit till Uppsala?

Ja, jag var uppe i april och såg hur Sirius rättvist besegrade Ljungskile i premiären. Lika rättvist som det var idag. Och Ljungskile var det bättre laget redan före det röda kortet, utan att kunna avgöra.
Jo, men det är jävligt surt ändå om det är så att det var ett felaktigt rött kort. Så klart det är lättare att kriga till sig oavgjort eller kanske en seger, även en oförtjänt, med 11 man istället för 10.
Ja, fast vi slog ju Norrköping med 9 gubbar. Fast det är väl bara sånt man upplever en gång i livet :)
Antagligen. :) Jag hoppas vi kan hota Peking i Nkpg. Det kommer bli otroligt tufft, men ett oavgjort resultat skulle vara extremt godkänt.
Vi har dock fördelen att vi möter Norrköping i 4:e omgången från slutet. Då kan Norrköping med all sannolikhet vara klara för avancemang redan :) Jaja många omgångar tills vi står där. Som jag tror så avgörs det i nästa 5 om vi ska vara med i topp eller ej. Hamnar vi på efterkälken inom dessa 5 omgångar så får vi nog det jättetufft att klättra tillbaka.
LSK får gärna gå upp. Men IKS får gärna stanna i SE ett år till. Jag ryser vid tanken på matcher mot Sthlms-lagen. En match mot Djurgårn innebär att hela Studan skulle hålla på fel lag. Uschiamig.
Själv drömmer jag om Allsvenskan och tycker inte vi skall skrämmas...
Men visst, det vore nog nyttigt med några år i SE först, kanske...
Jag var på matchen och stod (tillsammans med övriga Siriusklacken) närmast utvisningssituationen av alla på hela arenan. Och slutasten kan bara vara att den var fullständigt felaktig. Efter en offside sträcker Lundmark ena benet bakåt för att klacka bollen, vilken han missar. Istället joggar Wålemark in i foten och lägger sig. Det fanns överhuvud taget ingen aggresivitet med i denna situation. Inget gräl, inget gnäll ingenting. En av de absolut mest felaktiga utvisningar jag sett.

Förövrigt tycker jag att vi skapar ungefär lika mkt som LSK och att vi är värda en poäng. De spelade ett tungt och oerhört enformigt spel (långboll på toppforward, kriga, vinna andraboll, spela ut på en vindsnabb Gravem på vänsterkanten) och gör det ganska bra. Men som sagt, vi skapar ungeför lika mkt som dom.

I efterhand skulle det nog även varit smart att plocka in Antou istället för Olle sista 20. Olle var mkt trött, långsam och ensam längst fram.
Matchreferat skrivet! Aningen bittert mot Wålemark kanske, men vad fan, det var bland det löjligaste jag sett. Någon kanske jämför med Jallow mot Öster, men det var ju åtminstone en situation, även om Jallow bidrog med en del skådespel. Det här var ingenting.

http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=&s&team=1&referat=184
Lite mer tål att skrivas för er som inte var där:

* Olle pratar på bra i UNTreferatet. Det är visserligen en inställning som behövs i truppen, och det ligger säkert mycket i det han säger, men mycket tror jag kom ur stundens besvikelse. Just kämpatakterna tyckte nämligen inte jag att det var något fel på i söndags. Den extrema skillnaden i hemma- och bortafacit är väl antagligen mest ett psykologiskt fenomen, men delvis tror jag också att det är en slump. Med lite tur hade vi kunnat få med oss bortasegrar från Sundsvall, Örgryte och Falkenberg, och med lite otur hade vi kunnat tappa hemma mot Degen och J-Södra.

* Jag tyckte inte det var offside på segermålet. Och om det var det var det mycket knappt, och då tycker jag linjemannen gör rätt i att hellre fria än fälla.

* Det är väl antagligen p.g.a sju långa år utanför elitfotbollen som jag faktiskt tycker att domarna i Superettan oftast är bra. I söndags var han dock inte det. Och det var inte bara p.g.a utvisningen.

* Ljungskilingarna ville ha en andra varning på Gurra efter en rejäl kapning. Man kan alltid säga om, men ironiskt nog hade det varit mycket bättre om han hade fått det. Då hade dels Luggen knappast blivit utvisad, och dels hade Gurra inte blivit skadad.
http://dvagen.se/?p=album&MatchID=12&FotoID=313 hehe
Det är en sak jag inte riktigt fattar. När jag lyssnade på sr väst:s webbsändning så verkade det som om kommentatorn var 100 på att luggen slog ljungskile-spelaren i magen. Var det bara hans hjärnspöken eller förekom det någon liknande eftersläng över huvud taget?
Ljungskileradions kommentator var ju om möjligt än mer partisk än Herr Andersson på Upplandsredaktionen...
Det förekom absolut ingen eftersläng. Hjärnspöken. Endast.
Jag tror att kommentatorn är hemligt förälskad i Gravem. Man hörde nästan hur hjärtat slog i 180 så fort Gravem tittade på bollen.
kanske kan vara på sin plats att förtydliga det som stod i dagens UNT: det finns ännu inget beslut att överklaga. det klubben ska göra är att lämna in filmsekvensen till TU så att luggen inte får en längre avstängning än den automatiska på en match.
Varför är det ingen som kommenterat att Segerström inte fick sitt andra gula kort för kapningen av Wålemark? Där skulle Sirius haft en första gubbe utvisad.

[URL] http://dvagen.se/foton/2007/8/5/12/_DSC5062.jpg [/URL]
Det har bland annat Brukarn kommenterat. Vad försöker Du uppnå??
Jag tror nog att Bosse får ta på sig glasögonen och läsa lite mer noggrant!

Varför är det ingen som kommenterat att Segerström inte fick sitt andra gula kort för kapningen av Wålemark? Där skulle Sirius haft en första gubbe utvisad.

[URL] http://dvagen.se/foton/2007/8/5/12/_DSC5062.jpg [/URL]

Enligt LSKs Svenska Fans sida var toaletter sönderkickade av laget efter matchen, var Pelle Fosshaug med i bussen?
Den där Oskar på LSKs svenskasida ljuger sig blå. Jag och Brukarn lämnade nog arenan ca 45 min efter matchens slut och då hade spelarbussen inte åkt än. Så att säga att laget hade bråttom därifrån är en lögn.
LSK sölar, bluffar och fuskar för att få spelare i motståndarlag avstängda utan bevis. Jäkla bluffmakare:
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=641288,00.html?from=sectionlinks4
Hoppas den där videon blir offentlig så man kan se vilken osportslig fuskare den där gråhåriga Wålemark är.