Priserna är redan släppta på hemsidan. Vettig höjning generellt och ruskigt fin västra-rabbe: http://www.siriusfotboll.se/web/biljettpriser/#sthash.BsWeSiiP.dpuf
Säsongskort 2014
Grym rabatt. Känns som att vi kommer få en del årskorts-snyltar-medlemmar.
Galet billigt. Tack Sirius.
Möcke bra!
Om jag ändå ska ha lite kritik så tycker jag dock kanske att en 12-13-åring borde slinka in gratis. Jag tror inte att den stora massan uppsalaungdomar i den åldern är sugna på att lägga hela sin veckopeng på en fotbollsmatch.
Kanske också att sittplatspriset är en eller två guldpeng(ar) för högt, också. Minns senast vi var i superettan och höjde sittpriset till ~150, men tvingades sänka efter halva säsongen, ungefär. Det efter massivt gnäll.
Om jag ändå ska ha lite kritik så tycker jag dock kanske att en 12-13-åring borde slinka in gratis. Jag tror inte att den stora massan uppsalaungdomar i den åldern är sugna på att lägga hela sin veckopeng på en fotbollsmatch.
Kanske också att sittplatspriset är en eller två guldpeng(ar) för högt, också. Minns senast vi var i superettan och höjde sittpriset till ~150, men tvingades sänka efter halva säsongen, ungefär. Det efter massivt gnäll.
Jag vettifan. Jag tycker att det är högst överkomliga priser faktiskt.
Jag tror det är lugnt så länge det sportsliga går med oss. Annars vettesjutton. Lex 2008.
Men jag tror inte det främjar vår tillväxt (som redan är urusel som den är) att ta mellan 55-110 spänn för en 12-åring.
Men jag tror inte det främjar vår tillväxt (som redan är urusel som den är) att ta mellan 55-110 spänn för en 12-åring.
Västras återväxt har varit urusel sen 1997 och ändå är vi fler medlemmar än nånsin. Konstigt..
Gott så. Men för att hålla sig till ämnet: Hur många minderåriga medlemmar har VSS?
Med "vår tillväxt" menade jag dock inte specifikt Västra, utan Sirussupportandet i stort.
Man kan ta seriekonkurrenten Bajen som exempel, då fler 12-åringar i Uppsala har de som favoritlag än Sirius, hur skevt det än är. De hade i alla fall på Söderstadion fritt inträde för ungdomar till och med 16 år.
När jag var 12 år så gick då jag och ett gäng klasskompiar på lokala matcher i staden. Gratis.
Med "vår tillväxt" menade jag dock inte specifikt Västra, utan Sirussupportandet i stort.
Man kan ta seriekonkurrenten Bajen som exempel, då fler 12-åringar i Uppsala har de som favoritlag än Sirius, hur skevt det än är. De hade i alla fall på Söderstadion fritt inträde för ungdomar till och med 16 år.
När jag var 12 år så gick då jag och ett gäng klasskompiar på lokala matcher i staden. Gratis.
Det kör ju bandyn nu, vilket absolut är bra. Däremot krävs det tyvärr mer än Div.3 i fotboll och bottenlag i bandyn för att locka kidzen, gratis eller ej. Äregiriga ungar.
Kanske är det så, men ändå. Hur som helst en viktig fråga att bolla för så väl Idrottsklubben som Supporterklubben.
Nu är det ju Div. 2 i fotboll, det borde väl räcka? Det gjorde det iaf på min tid.
Håller med joint om ungdomspriserna, men annars är jag övertygad om att vi kommer att växa massor nästa år, det brukar vi göra när vi gått upp. Hoppas bara att vi kan växa på ett bra sätt med vettiga personer.
Håller med joint om ungdomspriserna, men annars är jag övertygad om att vi kommer att växa massor nästa år, det brukar vi göra när vi gått upp. Hoppas bara att vi kan växa på ett bra sätt med vettiga personer.
Annars får vi som även går i Div.3 göra dem vettiga...
Det är väl fler 20-åringar som har bajen som favvolag i uppsala också. Jag har svårt att se att det har med biljettpriser att göra.
Så är det ju, tyvärr. Men det är omöjligt fler ungdomar som besöker Studan när det kostar veckopeng, och lägre sannolikhet att dessa då tar IK Sirius till sitt hjärta.
Nej visst. Man hade kunnat höja gratisåldern till 15-16 så hade ju allt varit bra.
Kommer det att bli Lars som sköter om försäljningen i år också?
Det vet jag inte än. Ska försöka fixa så att det blir så.
From när finns säsongskorten att köpa?
Har inte fått något definitivt besked.
Troligen ganska snart, hoppas verkligen kunna sälja dem när bandykvalet börjar.
Troligen ganska snart, hoppas verkligen kunna sälja dem när bandykvalet börjar.
Jag tycker snorungar ska hålla sig hemma istället för att förpesta läktaren för vanligt hederligt folk. Med sina hängiga byxor och skitmusik.
Jag tycker snorungar ska hålla sig hemma istället för att förpesta läktaren för vanligt hederligt folk. Med sina hängiga byxor och skitmusik.
Apropå vadå?
Typiskt fylleinlägg av Badda.
Yes, jag kör bara fylleinlägg.
Bra där, fortsätt så
F.ö. finns Västra-säsongsbiljetterna fortfarande till föräljning på hemsidan.
FAN!
Ryktet om gratis inträde för studenter växer sig starkare: http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=1718009
Antagligen alltså Mecenat som gått in och sponsrat och det borde då inte räcka med ett nationskort för inträde utan man måste ha Mecenat-loggan på kortet som man bara får om man är aktiv student.
Antagligen alltså Mecenat som gått in och sponsrat och det borde då inte räcka med ett nationskort för inträde utan man måste ha Mecenat-loggan på kortet som man bara får om man är aktiv student.
Urholkar man inte biljettpriset lite med en så pass hög andel friplåtar, så att säga?
Hoppas det krävs mecenatkort så att jag inte köpt mitt nuvarande årskort i onödan.
Om det inte krävs mecenat så är det ju inte "gratis för studenter", utan gratis för alla som är med i kåren. Det är ju knappast kåren som går in och sponsrar så därför tar jag för givet att det är alla med mecenatkort som det gäller.
Tveksam till detta, men förstår hur man tänker...
Tveksam till detta, men förstår hur man tänker...
Jag känner också en viss skepsis till projektet. Ett publikt tillskott och om avtalet dessutom är utformat på så sätt att det ger mer pengar i kassan till Sirius (och det hoppas jag verkligen) så bör det ju vara bra på både kort och lång sikt. Hm, vi får väl se helt enkelt ...
Kul om det kommer mkt folk på matcherna är min spontana tanke.
Jag har mecenatkortet kvar den här termin men jag kommer att köpa säsongskort ändå för att stödja klubben! Jag tycker att det är grymt att Sirius har mycket bra priser för Västra. Det visar att de uppskattar oss och vad vi gör för laget match för match!
Nu finns det i alla fall nya säsongskort att köpa av mig.
Guld! Hämtar mitt på läktarn i kväll.
Dessutom har de försvunnit från hemsidan!
ÄNTLIGEN!
Enligt fotbollsbloggen är det Uppsala universitet som gått in med pengar för så att alla studenter ska få gratis inträde. Känns otippat måste jag säga.
Jonegård skrev...
Enligt fotbollsbloggen är det Uppsala universitet som gått in med pengar för så att alla studenter ska få gratis inträde. Känns otippat måste jag säga.
Tydligen har vi en Siriussupporter i Uppsala universitets ledning. Trevligt!
Tydligen har vi en Siriussupporter i Uppsala universitets ledning. Trevligt!
Undrar hur mycket UU har gått in med? I teorin har de ju köpt alla platser till alla matcher med tanke på hur många studenter det finns i stan.
Har dom inte bara pröjsat en klumpsumma så får det komma så få eller så många som vill?
Jo, det förutsätter jag. Frågan är väl om de lagt 10.000 kr eller en miljon i denna klump.
Nu är det officiellt: http://www.uu.se/press/nyheter/artikel/?id=3269&area=14&typ=artikel&na=&lang=sv
Det står "aktiva studenter" vilket ju skulle kräva en mecenat-logga, men samtidigt står det att "giltigt nationskort gäller" vilket ju skulle göra att även sådana som jag skulle kunna få gå in gratis eftersom jag fortfarande är nationmedlem. Högst oklart alltså. Bra med begränsat antal gratisbiljetter till premiären och Bajen-matchen.
Eftersom studenterna kommer att ha en egen ingång så är det inte helt orimligt att summan UU kommer att betala iaf till viss del hänger på hur många som faktiskt dyker upp.
Det står "aktiva studenter" vilket ju skulle kräva en mecenat-logga, men samtidigt står det att "giltigt nationskort gäller" vilket ju skulle göra att även sådana som jag skulle kunna få gå in gratis eftersom jag fortfarande är nationmedlem. Högst oklart alltså. Bra med begränsat antal gratisbiljetter till premiären och Bajen-matchen.
Eftersom studenterna kommer att ha en egen ingång så är det inte helt orimligt att summan UU kommer att betala iaf till viss del hänger på hur många som faktiskt dyker upp.
Hmm spännande. Får se hur många som kommer.
150 papp rakt av.
Är det vad UU har betalat sammanlagt för hela säsongen? Det är alltså 10000/match och för den summan får de 1000 biljetter till 2 matcher och obegränsat med biljetter till 13 matcher. Rent ekonomiskt är det ju en kass förtjänst för Sirius men förhoppningsvis kommer det lite folk och blir lite drag kring matcherna.
Edit: Jag vet tydligen inte hur många lag det är i SE.
Edit: Jag vet tydligen inte hur många lag det är i SE.
Man får ju hoppas att dom handlar som galningar i kioskerna.
Vet ni om pengarna från kioskerna går till sirius eller kommunen?
Vad brukar studentbiljetterna kosta? 100kr? 80kr? Med tanke på det så känns det varken som en speciellt bra eller dålig deal ur ekonomisk synpunkt, men destå bättre ur publicitets- eller intressesynpunkt. Det här är med förbehållet att det faktiskt bara är aktiva studenter som kommer in gratis.
[quote1394800418=CarlApan]
Vet ni om pengarna från kioskerna går till sirius eller kommunen?
[/quote1394802043]
Nope. Jag bara förutsatte att blåsvart fick en del av kakan.
Ska man vara petnoga så rör det sig ju dessutom om 30 matcher man får gå på. Damerna räknas ju också.
Pratade just med Mats Karlström som berättade att alla pengar från kiosk och souvenirer tillfaller Sirius.
Pratade just med Mats Karlström som berättade att alla pengar från kiosk och souvenirer tillfaller Sirius.
Oj det e ju en kanondeal! Då tror jag att det där med gratis för studenter kan vara riktigt bra.
Vet inte hutr mycket kommer studenterna att köpa i kiosk. Jag antar att inte för mycket i alla fall...
Om det e något jag har märkt på studenter så är det att dom har råd att gå på krogen 4 dagar i veckan. så det ska nog bli bra :)
Typ som folk som jobbar på Semantix då?
Yes! Men det är ett jävla slit för pengarna :)
Öppna ett öltält för studenterna (och Västra naturligtvis) så ska ni se att pengarna flödar in :-D
Man lever ju lyxliv som student, körv och varm saft varje bandymatch vet ni.
Studenter gnäller mkt men ölpengar verkar alltid finnas. Fixa nationspub. Det låter vettigt.
Hörde nåt rykte att det kommer säljas folköl i kioskerna. Hoppas!!!!!
Vilken styrka?
Jag är kluven till studentdealen, men hoppas att det kan förvandla en del till Sirius som favoritlag (svår uppgift, för sådana studenter som är nyinflyttade).
Angående Studan så kostar den 5 000 kr/match. Däremot har kommunen 15 procent på biljettförsäljningen, upp till 7 500 kr/match.
Angående Studan så kostar den 5 000 kr/match. Däremot har kommunen 15 procent på biljettförsäljningen, upp till 7 500 kr/match.
Fast jag fattar inte vad som kan vara dåligt med studentdealen? Om man inte tror att det annars kommit rätt många som pröjsat fullpris eller om man tror att det kommer bli ett gäng fullsatta matcher. Om det skulle vara alternativ 2 så känns det ändå rätt ok...
Kruxet är väl att man urholkar värdet. Förra året var det en hel del fribiljetter i omlopp och nu gratis för studenter. Det ska kosta att gå på elitfotboll. Hade hellre sett gratis för alla under 18 år, som i bandyn. Återväxten måste bli bättre.
Edit: Ungdomar på gymnasiet får ju Mecenatkort iofs.
Edit: Ungdomar på gymnasiet får ju Mecenatkort iofs.
Gymnasieelever kommer inte få komma in gratis, bara studenter vid UU. Läser man på SLU eller en KY-utbildning får man också betala.
Apropå säsongskort då, vad är det för värdelöst tryckeri som Sirius Fotboll har anlitat? För över en och halv månad sedan sade man så här till Fotbollsbloggen: "Nej, vi väntar med det tills att säsongskorten är tryckta, vilket blir om ett par veckor. Vi har god kontakt med Västra sidan och de sköter försäljningen till viss del själva. " Borde vara klart nu. Förresten så kanske det var tanken att man skulle kunna köpa VSS-säsongskort på hemsidan ändå, med tanke på sista meningen i citatet...
Nu när UU-studenter går in gratis (på träläktaren, vad jag förstått) så kan jag väl till viss del hålla med Fotbollsbloggen om att säsongskortet där borde vara ett par hundra billigare också. För en 40 sålda säsongskort impar ju inte direkt, men inte heller är man förvånad. Däremot imponerar Falkenberg, som som nykomling i allsvenskan förvisso, har en säsongskort-siffra på runt 1 000.
Nu när UU-studenter går in gratis (på träläktaren, vad jag förstått) så kan jag väl till viss del hålla med Fotbollsbloggen om att säsongskortet där borde vara ett par hundra billigare också. För en 40 sålda säsongskort impar ju inte direkt, men inte heller är man förvånad. Däremot imponerar Falkenberg, som som nykomling i allsvenskan förvisso, har en säsongskort-siffra på runt 1 000.
Som Stockholmsbo så springer jag ju inte på er så värst ofta men känner ändå att jag vill köpa medlemskap och Säsongskort i år som stöd, någon information om hur det här går till finner jag dock inte, kan jag sätta in 110kr plus 800kr på PG 44 63 13-9 och maila mina adressuppgifter på vastrasidan.supporters©gmail.com, Lars?
Fö så borde den här tråden låsas upp, den är aktuell igen kan jag tycka..
http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?351
Fö så borde den här tråden låsas upp, den är aktuell igen kan jag tycka..
http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?351
Det funkar bra för medlemskortet men inte säsongskortet. Det är jag personligen och i Västra som säljer korten så det funkar inte att sätta in för det.
Går det att köpa på bussen till södertälje?
Kan du sälja ett i Södertälje då?
Kommer säsongskort att säljas på årsmötet?
Allt beror på när jag får dem, förhoppningsvis får jag dem i slutet av nästa vecka. I så fall säljer jag dem på årsmöte och bussen till Södertälje. Jag berättar när jag har dem.
Du är snäll du Lars
kom mitt mail fram?
Jodå, jag har inte tid dock att jobba med det här hela tiden dock. Alla ska få sina kort innan premiären.
Bra, kolla länken i "bli medlem" den har skräptecken och inget @ tecken...
Var och vilken tid är årsmötet. Hittar ingen tråd????
Vi har en hemsida också, Mikko!
http://vastrasidan.temp.citynetwork.se/web/article/arsmote-54-1400/
http://vastrasidan.temp.citynetwork.se/web/article/arsmote-54-1400/
De med Mecanatkort får alltså "gratis säsongskort". Det är rätt många som har ett sådant kort.
"Under läsåret 13/14 skickar vi ut ca 1,3 miljoner Mecenatkort. Det finns även digitalt i vår app som hittills har laddats ner närmare 550 000 gånger."
"Under läsåret 13/14 skickar vi ut ca 1,3 miljoner Mecenatkort. Det finns även digitalt i vår app som hittills har laddats ner närmare 550 000 gånger."
Stämmer inte att alla med mecenat går gratis, det måste stå UU på det och ha en SJ-logga som bara de som pluggar 75% eller mer har på sina kort. Sen är ju frågan hur noga man kommer kolla...
Hmm, okej. Luddigt, som sagt. Men dåså: "Antal registrerade studenter: 41 069 – motsvarar 23 886 helårsstudenter". En jävligt stor målgrupp iaf.
senildemensen slår till hårt och skoningslöst, noterade att jag hade noterat men inte att jag inte noterat tiden men inte heller var jag noterat
Så jävla bra med gratis för studenter, har snackat med säkert 25-30 pers som pluggar i stan men aldrig varit på Sirius som ska börja gå några matcher iaf. Om de sen stannar kvar i stan har man ju en bra fanbas.
Antal helårsstudenter har väldigt lite med fysiska personer att göra, fyra personer som under ett år läser på kvartsfart räknas som en helårsstudent men ingen av dem får gå in gratis på Sirius. Exakt hur många som faktiskt har SJ-loggan är det nog ingen som kan svara på, utom möjligtvis mecenat, men det är klart - kommer alla blir det fullt på studan, därav begränsningarna i premiären och matchen mot Bajen. Jag kan tänka mig att en liknande begränsning kan komma att införas om det dyker upp någon match mot slutet av säsongen då mycket publik kan väntas.
Vilka begränsningar?
Begränsning = Max 1000 vitmössor/match.
Aha, missade det där, låter rimligt.
31000 pers är en summa jag har hört.
Årskorten på G?
Hallå hallå??
Vad är problemet med säsongskorten?
Att vi inte har fått några?
Precis, fortfarande inte fått dem.
Det senaste jag hörde var att hade gått från leverantören igår. Om de trots allt inte kommer så måste de ordna som man kommer in gratis ändå.
Det senaste jag hörde var att hade gått från leverantören igår. Om de trots allt inte kommer så måste de ordna som man kommer in gratis ändå.
Gäller inte det där A4-arket man fick längre?
Vet inte, jag lovade dock folk att de inte behövde spara dem efter cupen. Så om kanslit inte presenterar några kort till mig så ska de få höra ett och annat.
Har haft det där ytterst elitfotbollsmässiga pappret i plånboken sen jag fick det. Släpper de inte in mig med det på tis så kommer de att få höra ett och annat från mig också.
Hur många säsongskort är sålda? Västra sidans inkluderat
Kan man alltså köpa säsongskort av dig, Lars, trots att de inte är släppta?
Kan vi inte göra så här, dom har ju ett system trots allt, kontakta kansliet, be dom skapa en kampanjkod för gratis inträde, maila ut den till västras medlemmar, då slipper vi logistikproblemet, eller helt enkelt gratis entre för västras medlemmar, det är ju enklast
Tyvär slutar aldrig förvånas av Sirius grundarbete vad det beträffar att vara i god tid med saker.HADE EN SPONSOR SOM FICK SPONSOR PAKETET=ENTRE KORT M.M TILL DAGEN INNAN 2 HEMMAMATCHEN..?Att i svenska cupen senast+ siriepremiärerna på studan senaste åren så har dom sista i kön kommit in efter 20min har spelats.Vist man kan komma i tid,men kappasiteten/minut insläpt person är undermålig runt Sirius...Fast vi vinner i alla fall...Kom i tid,matchstart 19:20 ???
Hur många säsongskort är sålda? Västra sidans inkluderat
Cirka 120...
Jag är lovad att få korten på måndag, om det stämmer så säljer jag dem på tisdag.
Säsongskortsinnehavare, slipper de köa med de som betalar på plats och har en "egen" ingång?
Antar att man kommer kunna köpa säsongskort på alex imorgon innan match? Och även få sitt medlemskort?
Säsongskortsinnehavare, slipper de köa med de som betalar på plats och har en "egen" ingång?
Så har det väl varit? Är det ny teknik som ställer till det?
Antar att man kommer kunna köpa säsongskort på alex imorgon innan match? Och även få sitt medlemskort?
Japp
Dum fråga men det betyder det att man kan hämta ut sitt redan inhandlade årskort i morgon också?
Om man är medlem i Västra och har lust att komma förbi Alex och köpa ett säsongskort imorgon, vilken tid är lämplig att dyka upp då, Lars?
Saxar fr facebook:
"Nu har Västra Sidans säsongskort kommit.
Ni som redan har betalat kan hämta era kort av Lars Olsson på Sju Helvetes Gluggar imorgon mellan 17 och 19.
Samma sak gäller om ni vill köpa ett. Priset är 800kr och kontant betalning gäller."
Ni som redan har betalat kan hämta era kort av Lars Olsson på Sju Helvetes Gluggar imorgon mellan 17 och 19.
Samma sak gäller om ni vill köpa ett. Priset är 800kr och kontant betalning gäller."
Tack Johann!
Saxar fr facebook:
Tackar!
Tja.
Eftersom min plånka försvann i torsdags åkte även säsongskortet med.
Finns det något billigt sätt att lösa det på eller är det bara att pröjsa enskilda plåtar i de kommande matcherna?
Eftersom min plånka försvann i torsdags åkte även säsongskortet med.
Finns det något billigt sätt att lösa det på eller är det bara att pröjsa enskilda plåtar i de kommande matcherna?
Nu kanske det inte går att göra i år men om vi håller reda på vilken person som får vilket nummer så går det rent tekniskt att spärra ett kort och mot en liten avgift få ett nytt
Jag har tyvärr ingen koll på vilket kort som har sålts till vilken person.
Mitt tips är att maila Mats Karlström på kansliet och hör hur du ska göra. Säg att jag kan bekräfta att du har köpt om det skulle behövas.
Mitt tips är att maila Mats Karlström på kansliet och hör hur du ska göra. Säg att jag kan bekräfta att du har köpt om det skulle behövas.
Ok juste. Då gör jag det.
Karlström är en hyvens prick och fixade biffen.
Bara att du hämtar upp ett kort av mig nästa match.
Strålande Sickan!