Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Broberg lördagen 14 december kl15.00

Imorgon är det dags igen! Stärkta av uppehållet så tar vi emot Broberg som tagit mycket mer poäng än vad jag räknat med (inte för att det säger någonting).
Dock hav förtröstan för det blir oavgjort 3-3 efter ett sent mål av Klasse. 657 åskådare tar sig till studan denna eftermiddag.
3-3 låter vettigt men eftersom tips på torsk funkade förra gången tippar jag 3-4 och förlust i slutsekunden.

712 pers.
Nu vänder det 5-0 ilja 3 klas 2. Broberg kommer gnälla på väder o vind.
Vackert tips av Jocke.... Lägger dock på 1 på var. 4-4 inför 632 friserade åskådare
Dock är den än mer, eftersom jag kommer sent pga av inventering på jobbet.
Citerar Brobergs hemsida:

"Vid senaste besöket (i början av januari) fick Broberg lämna Studenternas med en otäck förlust, efter hela 7-2 till de blåsvartrandiga. Året dessförinnan oavgjort efter 5-5 och ytterligare en förlust med 4-2 om vi stirrar än djupare i backspegeln."

Så att ehh ...
Ta det lugnt, vi vinner detta.
1 pinne är helt okej. Hade kunnat sluta hur som helst. Ljusdal hemma på onsdag. Känns som vi måste vinna den matchen.
Kul med hörnmål!

Kul med hörnmål!

Två! och snudd på tre... vad händer?
Verkligen skönt att åtminstone känna en chans till mål när vi har hörna. Bra kämpat idag!
Lite konstig bedömning av domaren under i stort sett hela matchen kan jag tycka
Starkt att kriga sig in i matchen efter den klena starten. Visst var det svårspelad i detta väder men media/tränare gör verkligen vad de kan för att skrämma bort publiken:

http://bandypuls.se/lagen/bandybroberg/1.6604392-olsson-en-bandyparodi
Något sorts rekordförsök från Broberg i att gnälla på förutsättningarna där. Jag hade mer än gärna sett denna bandyparodi om jag kunnat. Snömatcher har också sin speciella charm.

För övrigt, varför inte 3*30? Antar att man till varje pris vill skapa så dåliga förutsättningar för utomhusbandy som möjligt.
Det är ju oftast gnällandet som är parodiskt och inte vädret.
Så jävla usel kan isen inte ha varit. När några spelare väl försökte spela längs den, så fungerade det hyggligt och jag har sett betydligt värre isförhållanden.

Samtidigt har jag också sett betydligt bättre bollbehandlare. En icke okänd bonde från Långhundratrakten kunde hantera bollen även när det var katastrofförhållanden långt värre än detta. Kanske man kunde kalla in denne man för att lära ut ett och annat till ungdomarna.

Det var bättre förr!!!!
"alla som vill att bandy ska spelas utomhus skulle ha varit här i dag."

Jag tycker att bandy ska spelas utomhus. Jag var på Studan i dag. Jag njöt av kampen, om man säger så. Den var väldigt spännande och känsloladdad. Och idrottslig spänning med känslor är ju det bästa som finns. Det var sjukt läckert vid ett par tillfällen när spelkombinationerna satt som en flipperkula. Och utkasten från Kimmo är mäktiga. Kasta 80 meter 200 gånger kräver sina muskler. Också kul att vi återigen kunde plocka poäng av Brobban i en snömatch. Som Svenne var inne på: I perfekta isförhållanden hade våra poängchanser varit lägre. Kul så. Idrott ska inte vara så förutsägbart.

Förresten så var ju isen inte alls så pjåkig i andra halvlek. Hjälpte föga för Gurt.

Tyckte de ryska domarna var bra i 3/4-delar av matchen. Framåt slutet tappade de "det". Och att sedan ha sammanlagt 40 sekunders tilläggstid? Nio utvisningar varav ett matchstraff, konferens kring situationer och tja ... Ett par-tre minuter hade varit mer i sin ordning.
Vad är poängen att gnälla på vädret och även på hur motståndaren spelade med tanke på vädret ?
Kimmos utkast är de grymmaste jag någonsin sett. Det verkar nästan som att han håller igen för att inte kasta för långt. Wasbergs höstlöv till halva banan blev nästan komik (Jag gillar Wasberg ska jag tillägga).
Så jävla illa var det inte, bandyfolket börjar bli gnälliga, snön VRÄKTE ned över studan, nja, det kom väl två cm....OK att isen var sträv o knölig men det var en rolig kämpamatch att se.

Kimmos utkast var härliga. Klasse regerar i straffområdet. Kul att se Lundberg, Wigren o Bärneskär, de slet som djur. Domarn gick på Brobergs döende svanar, trist att se
Om Broberg haft hall hade man kanske kunnat förstå gnället om vädret men nu har de ju inte det men likväl ska det gnällas. Faktum är att Broberg borde haft mer nytta av vädret eftersom de tränar utomhus och nog kan vädret på Hällåsen vara kärvt då och då.