Nyllet
· 2013-12-16 11:34
· 3397 visningar
Ska vi ha en rimlig chans att undvika kval är det ett måste att slå lag, åtminstone hemma, som Kalix, Ljusdal, Kungälv och GAIS. Jag tror på vinst. 5-3 inför 636 pers.
Sirius Hej!
#1 ·
Jocke
· 2013-12-16 11:53
Spelet knyter sig inför måste matchen och det känns som att det kan gå hur som helst. 4-3 till IKS med 502 personer på läktarna.
Jag fortsätter att vara surgubbe eftersom det verkar gå bra då.
Skitmatch 3-4 inför 598 pers.
Ljusdal är (nog) sämre än Broberg så varför skulle vi inte kunna vinna den här matchen? 6-5 till Sirius.
#4 ·
haze
· 2013-12-16 13:12
Dessvärre är väl Max avstängd efter sitt matchstraff mot Broberg. En tight rysare att vänta men vinna ska vi, 3-2.
#5 ·
Joint
· 2013-12-16 16:31
Ja, enligt regelsystemet är matchstraff lika med automatiskt utvisad resten av matchen och även den efterföljande matchen. Vid grovt matchstraff kan man få flera matchers avstängning av DscN.
Lite löjligt kan tyckas, då Max egentligen inte gjorde något jättefult (även om det var två gånger "våldsamt slag" och "olämpligt uppträdande") mot Broberg utan bara råkade få tre utvisningar av en utvisningsglad rysk domare. Jag förstår att Max kastade hjälmen då, för han gjorde ju knappast en aktion 35 meter från mål i 85:e som han själv trodde skulle resultera i 95 minuters utvisning.
Det kan låta motsägelsefullt då vi har lika många poäng, men Ljusdal är väl ett bonkelag. Vinst ska det bara vara mot dem, åtminstone hemma. 5-3 inför 535 åskådare, Klasse x3, Robin och Ilja.
På onsdag kommer första segern tippar 3-1 robin *3
På onsdag kommer första segern tippar 3-1 robin *3
Nu har du väl missat någonting?
Eftersom jag redan innan säsongen tippade att detta skulle bli vår enda seger, så får jag väl hålla kvar vid segertipset. 5-3 till de goda, inför 555 bortskämda Uppsalabor.
#9 ·
RRR
· 2013-12-16 19:55
Jag tippar andra segern jag
Rätt tänkt. Det man inte ser kan man inte tro fullt ut på!!
#12 ·
haze
· 2013-12-18 13:19
Ser ut att bli finfint bandyväder i kväll - päpp!
#13 ·
Nyllet
· 2013-12-18 14:07
Stackars SAIK som måste spela ute i sånt väder. Skandal! (fel tråd kanske men jag kunde inte hålla mig ;-) )
Stackars SAIK som måste spela ute i sånt väder. Skandal! (fel tråd kanske men jag kunde inte hålla mig ;-) )
Ja verkligen! Det enda väder som är godkänt för bandy utomhus är fem minusgrader, vindstilla och klar himmel. Sådana förhållanden råder exakt en gång per säsong. I alla andra väderlekar är det omöjligt att spela utomhus. Då kan man lika gärna spela på sjöis.
#15 ·
Nyllet
· 2013-12-19 07:08
Rätt besviken över resultatet måste jag säga. Vi borde ha vunnit.
Fan! Måste ju säga att passningsspelet har en del att önska. Taktiken att åka in bollen i eget mål måste helt klart omvärderas den också.
Sen undrar jag vad materialaren håller på med? Flera blåsvarta skridskor släppte på en is i nollgradigt. Jag har lite svårt att förstå det.
Positivt är ju att vi har tre raka matcher med poäng. Vi har ju faktiskt bara torskat 7 av 13 matcher. Det är riktigt bra tycker jag.
Håller helt med om den senaste posten!
Det var väl det enda positiva egenligen. Spelet i går (från bägge lagen) lämnade mycket i övrigt att önska.
Dessutom tycker jag Hobby Keijo gjorde en gedigen insats. Hade uppenbarligen bestämt sig för en hög nivå och han höll den konsekvent.
Ja, hade väl hoppats på något mer positivt i min personliga säsongspremiär. Ber om ursäkt för att använda en sån trött gammal klyscha, men jag tyckte det såg ut som att rädslan att förlora var större än viljan att vinna igår.
Jag förstår fortfarande inte riktigt våran spelplan, ska vi kasta/slå långt eller ska vi passa ut motståndarna?
Planen måste väl kunna vara att variera sig mellan dessa. Det tycker jag vore rimligt.
Håller med Brukarn, men vi får trösta oss med att vi åtminstone vågat förlora flera matcher.
#23 ·
Joint
· 2013-12-19 18:52
Keijo var helt okej. Som natt och dag jämfört med ryssarnas toleransnivå i förra matchen dock.
Vi är hittills obesegrade i december! :-)
Jo, men jag tycker även ryssarna var bättre än mycket annat man sett.
Skillnaden är ju just nivån. Men det är fan så mycket bättre med domare som håller samma nivå en hel match, än cirkus Kandell eller UNGE herr Kristiansson, som lottar ut domslut, eller gringubbarna Fager och Öhrvall som svänger som vindflöjlar beroende på om dom får mothugg eller inte.
Sen måste det vara jävligt svårt som spelare att förstå nivån, men det känns ändå mer rimligt!