Jaha, dags för nästa match och nu mot hemmastarka Villa. Tyvärr tror jag det blir stortorsk och jag blir glad om vi förlorar med mindre än typ 5 mål. Egentligen vet jag inte varför jag anmält mig till resan eftersom det troligtvis blir rena rama tortyren att bevittna matchen. Men undrens tid är inte förbi (ytterligare en klyscha Brukarn!) och dessutom kompenseras tortyren av det oerhört trevliga sällskap jag föräras umgås med under resan till och från bonne-bygder vid Vänerns strand.
Villa Lidköping BK - IK Sirius BK 21/12
Det är aldrig tortyr med en bussresa med västra
Vi kan alltid strunta i matchen och åka till pansarvagnsmuseet utanför skövde istället
Jag tror också vi förlorar. Det blir dock målrikt som till viss del glädjer tillresta supportrar! 9-5 till Villa
10-4 i en hall. Inget som helt positivt i detta.
140 pix för plåten till denna match, läste jag, men brukar inte Villa ge halva priset till bortasupporters i buss?
Avårt att tro på annat än dyngtorsk. 7-2 inför 3000 bönder.
Hoppas verkligen att jag har fel som vanligt.
Hoppas verkligen att jag har fel som vanligt.
140 pix för plåten till denna match, läste jag, men brukar inte Villa ge halva priset till bortasupporters i buss?
Svar från Villas säkchef: "Tyvärr inte den här gången utan priset för er är 140 kr. Det avgörs i samråd mellan klubbcheferna"
Justerade mitt tips i tidigt skede och kom alldeles för nära. Men vi ska inte ha något som helst att hämta i denna match och då siffrorna inte rann iväg får man vara nöjd.
å ingen Nordström I laget (som alltid petar in eller två). Dessutom gör vi mål på hörna igen!!!!!
Ja jag var lite orolig för målskyttet utan Klasse men tre baljor ju helt okey.
Villa bort ska vara omöjligt så det är inget att snacka om. Annandag och Bajen tror jag däremot på bragd.
Villa bort ska vara omöjligt så det är inget att snacka om. Annandag och Bajen tror jag däremot på bragd.
Vi var liksom aldrig i närheten av att hota Villa men höll nere siffrorna på ett förtjänstfullt sätt. Bra att Thorén och Camilton fick spela en del. Dom ser bra ut.
Som vanligt, trevligt som bara f-n på bussen och på arenan får ni mig att vara jäkligt stolt över att vara Siriussupporter. Tack västra!
Som vanligt, trevligt som bara f-n på bussen och på arenan får ni mig att vara jäkligt stolt över att vara Siriussupporter. Tack västra!
Under matchens gång spelades det Aviici-covers i en välfylld bar, där långt ifrån alla hade någon som helst insyn på matchen. Men så bryr ju sig långt ifrån alla i Lisch om bandy också. Som en Villa-supporter i baren sade: "Det här är stans bästa pub på lördagar"... Ja, Villa har mest publik. Men är den mest engagerad? Tveksamt. Först efter uppmaningar från speaker och maskotar som publiken klappade (med klappor förstås). Jag hörde för övrigt inte Villa-klacken en enda gång på hörnet där vi stod, men så ställde jag mig vid deras klack och då lät de mer än vi. Så de är lite ursäktade. Sannerligen en tråkig akustik i bandyhallar.
Själva matchen var tung, och vi hade inte mycket att hämta. Utan Klasse hade inte Kimmo någon att kasta till och anfallsspelet blev lidande. Att det inte blev tvåsiffrigt kanske vår närvaro har betydelse för, för jag tycker trots allt att vi kämpade frenetiskt under 90 minuter.
Själva matchen var tung, och vi hade inte mycket att hämta. Utan Klasse hade inte Kimmo någon att kasta till och anfallsspelet blev lidande. Att det inte blev tvåsiffrigt kanske vår närvaro har betydelse för, för jag tycker trots allt att vi kämpade frenetiskt under 90 minuter.
Igår gjorde laget precis det jag vill se. Vi möter ett betydligt bättre lag, men vi kämpade i 90 minuter. Nya tag mot bajjen!
Jag vill ju också tro att vår närvaro gjorde det lite lättare för de snygga att kämpa hela matchen. Västra gör hur som helst en fenomenal insats. Qvarne eldar på som vore han besatt!
Så himla tragiskt att i bussen hem läsa om lillkillen som ramlade ner i golvet dock. Hoppas han klarar sig.
Så himla tragiskt att i bussen hem läsa om lillkillen som ramlade ner i golvet dock. Hoppas han klarar sig.
Verkligen tragiskt med lillkillen. Tre år gammal! Svårt skadad tydligen och förd till Sahlgrenska.