Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Sångsugen?

Jag har blivit kontaktad ett par ggr av "Ludde", killen som sköter pausunderhållningen bl a. Han vill ha ett par röststarka Västringar för inspelning av en liten "jingel" som ska köras på hemmamatcherna. Är det nån som är på? Dag och tidpunkt för detta måste jag återkomma med.
Hans förslag lät sådär...
Några västringar skriker en ramsa och "sedan lägger jag på lite trummor och gitarrer. det blir jävligt tungt!"
Låter lite Dynghåla.

Vaa?? Trodde inte RRR kunde motstå en mikrofon.
Just det här tycker jag verkar lite onödigt, men annars tycker jag generellt att det är skitkul att det sjuder av idéer och förslag runt klubben.

Jag tycker de borde spela låtarna vi bygger hejaramsorna på istället:
Blitzkrieg Bop
Someone's Gonna Die Tonight
English Civil War
Friggin' In The Riggin'
Rövarnas Visa
Bella Ciao
Those Were The Days

Fast vissa av de låtarna är kanske inte så populära bland vanligt folk :-)
Jag, Farbror och Gaffa säljer vår själ till Satan och ställer upp på inspelning nästa torsdag 9/8 kl 15 i Ekeby. Livet är för kort för att vårda sin pretentiösa Metal/Indie/Västkustrock/Valfri genre-image.
Post-punk?
Upp till bevis! Det är till att välja mellan Satans manskör eller en tillvaro i strumbyxa.
Tiden är 16.30 och inget annat. Be there or be a VP-supporter. Hör av er till mig om ni resten av säsongen vill höra er egen ljuva stämma när våra blåsvarta hjältar äntrar planen i sann hockey-anda.
Jag har inga problem med att sjunga, men jag ställer frågan; Är det verkligen inspelade hejaklackar vi vill ha? Jag är skeptisk, milt sagt.
Håller med Brukarn. Borde inte Västra kunna säga nej till det här?
Västra kan väl säga nej men alla är fria att göra vad de vill med sina liv så länge det inte skadar nån annan. Nu är dock frågan om det här inte faller under just det.....
Jag tycker att det känns som något Gröna Stå skulle göra i Dynghåla bara.
Man behöver inte gilla det. De tänker spela in det med eller utan oss.

Jag har inga problem med att sjunga, men jag ställer frågan; Är det verkligen inspelade hejaklackar vi vill ha? Jag är skeptisk, milt sagt.

hahaha säg inte det, det finns många gamla örhängen med inspelad publik/hejaklack. Här följer en liten lista: Timrå knockar hela skiten (Timrå IK), Vårat Hockeygäng (IK Oskarshamn)-, 2000 grader (Brynäs), Muskler utav stål (Luleå Hockey), Bandybollar utav stål (SAIK), Alla röster ropar Öster (ÖIS), Listan kan göras lång, jag fattar inte att jag och westberg inte kommit på idén.... ;)
Jaja, vi får väl se hur det blir.
Ja hoppas det blir bra. Det är dock väldigt svårt att få ihop en hejaklack med bara tre pers oavsett hur många gånger som dom sjunger. Ska det göras så tycker jag fler ska ställa upp, annars är risken att det blir pannkaka större. Även om man duplicerar 50 gånger så blir det fortfarande samma röst liksom. Jag antar att Ludde kommer att ändra formanter och pitch för at få det att låta som fler röster men det är ganska klurigt att få det bra. Gjorde en liknande grej när jag ljudlade en film och det är rätt svårt, dock inte omöjligt.
Mitt gamla band fejkade en liveinspelning en gång. Vi lade på oss själva som mumlande och jublande och applåderande pub-publik om och om och om igen, och om och om och om igen, sen spelade vi till det i repan och bandade allt. Fråga mig inte varför, men det var kul i alla fall :)

Jag tycker att det känns som något Gröna Stå skulle göra i Dynghåla bara.

Gröna Stå? Hette de inte Högra Stå eller var det Green Spammers eller vad var det? Byter de namn så fort de får en medlem?
Japp. Dom hade ett årsmöte, säkert var det årets händelse i hålan med lukten, där dom bytte namn från Green Spanners till Gröna Stå. Jag tycker att namnbytet är helt i linje med vad många klackar utan klack försöker göra, dvs. efterapa storstadsklackar så mycket som möjligt.
Jag är glad för deras skull, Green Spanners var/är verkligen ett totalt kalkonnamn. Gröna Stå låter mest som nåt gammalt radioanrop i det militära ("Gröna stå! Gröna stå! Svarta ligg anropar. Kom.") fast det är ca 100 ggr bättre.
Man kan säga mycket om namnet Green Spanners, men det är i alla fall originellt.

Jag är glad för deras skull, Green Spanners var/är verkligen ett totalt kalkonnamn. Gröna Stå låter mest som nåt gammalt radioanrop i det militära ("Gröna stå! Gröna stå! Svarta ligg anropar. Kom.") fast det är ca 100 ggr bättre.

HAHAHA! Underbart. Kommando-anrop är roligt!

-You've got clearance, Clarence. Roger.
-Yes Sir?
- Roger. Oveur over.