Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Annandagen

Blir kul att gneta till sig 1 p. Nån som bestämt vilken tågavgång från ua som känns lämplig?
Någon som funderat över vilken pub som känns lämplig?
jag tar 09:35 tåget från knivsta inne 10:21 sen letar vi krog vid zinken. åker sl för jag har månadskort
Jag möter upp på lämplig krog efter en stadig bandyfrulle.
Skönt att läsa på UNT att både Klasse och Ilja verkar vara redo för spel. Klasses nedplockningar på långbollar är så sjukt viktigt i en sån här match så det knappt gå att beskriva.

Hoppas det kommer mkt folk från Uppsala bara som det brukar.

Ja tippar 4-4 inför 4818 pers (Bajen friserar siffrorna. Egentligen är det bara 3956 pers närvarande).
Fasen jag kommer av familjeskäl ha svårt att ta mig ned till Zunken, frågan är om man ska gå på Unik-Tillberga eller BoIS-WT i stället
Fasen jag kommer av familjeskäl ha svårt att ta mig ned till Zunken, frågan är om man ska gå på Unik-Tillberga eller BoIS-WT i stället

Man kan se bägge (avslag 13.15 och 16.00), men dessvärre spelas bägge i Relitahallen.
Synd att det var fullt i buss(arna). Får se hur det blir i morgon.
Vad spelar det för roll om bussen var full?
Billigare och smidigare, samt sovmorgon för den som är den. Men ah.
Nån gräns för lathet/snålhet får det väl ändå finnas?
Skål!
Ok då blir det Unik, de spelar i alla fall 1315
Ända trösten är att UNIK fick 3-3 mot Tillis. Vi tar Tillis i kvalet!
Sirius Hej!

Ända trösten är att UNIK fick 3-3 mot Tillis. Vi tar Tillis i kvalet!
Sirius Hej!

Tänk om det blir UNIK i kvalet...
Jag hoppas verkligen vi slipper Tillis, södra ser betydligt behagligare ut.
Tillberga såg ganska behagligt ut. Målisen var en tvärhand hög och imponerade föga, höll på att ramla in i mål med matchens sista skott.
Nyllet skrev ...
Ända trösten ...

Den enda trösten ... ska det väl vara?
I ändan på professor Sköld sitter det en böld
I ändan på professor Schill sitter det en till
En liten visa från studenttiden.
Mycket var sig likt från den magiska annandagen på Zinken 2008: Perfekt bandyväder, knökfullt på läktarna och res...nej resultatet blev inte riktigt detsamma. Bajen spelade som ett blivande finallag och Blåsvart hängde inte med någonstans.

Vetlanda i morgon och de lär ha fått lite syre efter 9-0 mot Kalix men några enkla poäng på Studan ska det inte bli – basta!

Resultatet påminde om det senaste på Zinken, på trettondagen, då det blev 9-1 (4-0).
Joint Hur kan man välja relita före match mot bajjen?
Jag valde inte Relita före Zunken. Jag vaknade (småbakis) sent, så hann inte med det tåget jag tänkte ta. Därför var jag i Relita. Men gnäll på mig ba'...

Men nu känner jag mig genast lugnare. TB var uddlösa och ja, nej, ingen elitserie-klass på dem helt enkelt. Och Gripen hade problem med Blåsut-utan-Mayborn. Saknas pure skills i allsvenskan. TB är en bluff. Däremot känns det som att brytnings- och positionssäkre Tranblom i Unik skulle kunna gå in som libero i Sirius, och Wiberg är en rutinerad räv. De kanske inte pallar spela i IKS dock? Virre i WT börjar också visa sin klass, något som saknas i dagens Blåsvart, nämligen genombrott som genererar frilägesmål.