Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Vetlanda om några timmar

Nån som ska dit? Om vi förlorar idag så blir det nog inget slutspel, då är Vetlanda 7p före.
Slutspel? Vad är det för nånting?
Nej nu måste vi vinna. Så jag tippar torsk. 7-4 inför 602 per.

Folk tycker att matchen ligger för nära annandan och pallar inte.
Idag vinner vi. Ilja blir matchens lirare.
4-4 oavgjort är ju vår melodi i år. Tror nån av juniorerna gör sitt första Eseriemål
Det var ett sunkigt argument. Det är dock på tok för mycket matcher kring juletid. Håkkiöst. 2014 har vi endast fyra elitserie-matcher på Studan. Landslagsuppehållet kan dra åt helvete.

Själva matchen... 3-5 inför 835 pers? Klasse, Pirre och Ilja.
4-4 oavgjort är ju vår melodi i år. Tror nån av juniorerna gör sitt första Eseriemål

Snygg edit. Hahaha...
VBK verkar vara i högform så det blir torsk med 5-1. Sämsta publiksiffran denna säsong. Många är borta och torsken mot Bajen inspirerar ju inte medgångssupportrarna precis. Jag ska dit och plågas lite i alla fall.
Sirius Hej!
Junisen (!) Daniel Johansson som gjorde de första tre målen i Vetlanda visade klass, även 20-årige Joakim Andersson, samt förstås klassmittfältaren Löken. Det var den stora skillnaden, för bortsett den trion blev det 1-1. Sirius spets i dag? Obefintlig. Mittförsvaret? Frånvarande. Spelidén? Oklar.

Sandbergs crosschecking, efter förvisso uteblivet Klasse-frislag, var sjukt onödigt. Var det han som hade spelat ishockey större delen av sitt liv, btw? Den utvisningen tände ju knappast laget heller... Ridå ner!!!
Är det måndag hela veckan det här, eller? Tycker jag har sett* den här matchen ungefär fyra gånger för många nu.

*sett = följt UNT's direktrapportering
Jag säger bara: Suck! Är vi bättre än UNIK?
"– Så länge isen är spelbar tycker jag att vårt spel fungerar. Men när båda lagen tvingas lyfta långt tappar vi. Vi lyckas helt enkelt inte kriga ner långbollarna och då blir vi sårbara bakåt, säger Gabrielsson."

Ehh...
Varför står du inte i klacken joint?
Börjar bli jävligt tröttsamt det här med att "tvingas lyfta långt". Det är ett förbannat jävla val Olle gör, ingenting annat. Lägger inga värderingar i det valet alls, men att i varje match skylla på att man är "tvungen" att lyfta eller att "chansa"... Erkänn att det är en primär jävla spelidé och inte någon slags desperat sistaåtgärd. Och vadå båda lagen? Vetlanda lyfte fan inte på samma sätt. Sen säger Olle nåt om att Sirius chansar efter 3-1... "Anfallet" innan 4-1-målet bestod alltså av tre pers på offensiv planhalva.
Eftersom jag inte såg matchen vet jag inte vilka bedömningar man gjorde av isens kvalitet. Det jag däremot vet är att en viss "bonde" från Långhundra alltid kunde ta sig fram med bollen längs isen, oavsett hur den såg ut. Jag har sett det på bra is, jag har sett det i en decimeter snö och jag har sett det när det i stort sätt gått vågor på isytan....
Ja trots att jag känner mig rätt lojal så börjar det bli riktigt provocerande med en del uttalanden. Vetlanda tvingades ju aldrig slå långt. Att vi dessutom var bättre den tid isen var som bäst är det nog inte heller så många som skriver under på.
Alla avvikelser från Reliahallen är tydligen ospelbara, Jag börjar nästan tro att Olle vill skrämma bort en del av publiken så vi kan spela i Relitan lagom till kvalserien. Dispens för att spela i lador verkar ju inte vara några problem, lex UNIK.
Häftigt att stå nära isen ibland, höra surret. Skorven var skön i går. Ställer mig i klacken nästa match.

Nu låter jag lite som jannarna på UNT:s kommentarsfält, men jag hade gärna velat se lite Bergstrand-filosofi över ledarskapet.
Det sägs en del bra saker i intervjun här: http://vastrasidan.temp.citynetwork.se/web/article/en-pratstund-med-kim/
Går att applicera resonemanget med bandyn.
Annars kommer här ett par axplock:

"– Så är den moderna fotbollen[bandyn]. Tappar man bollen i fel lägen och går framåt med en del folk riskerar man ett baklängesmål. Vi måste ta lite risker om vi ska vinna fotbolls[bandy]matcher."

"– Att vi försvarar oss bra. Då löser sig det andra. Vi måste sätta defensiven för sist var det några som hade huvudet under armen. Vi kommer att spela som vi har gjort större delen av försäsongen, men man vet aldrig var matcher tar vägen. Vi får se."

"Det handlar om att vara aggressiv, men samtidigt vara lite lugn. Att kunna koppla av mellan ett aggressivt försvarsspel, ta upp axlarna och visa att det är lite mysigt att ha bollen. Vi pratar mycket om att ha en trygghet. Jag hoppas att vi kan kombinera de två sidorna: Aggressivitet och lugn."

"– Eller så gynnas vi, vi får se. Vi får ta konsekvenserna. Vi ska inte missgynnas på vår hemmaplan. Man kan alltid hitta undanflykter, men vi ska inte skylla på underlaget, det lovar jag. Vi ska bara köra."

Olle för några matcher sedan: "Isen var dålig och det var svårt att bestämma en fullständig matchplan, det blev något mittemellan i stället."
Kämpa...
Olle har så klart helt rätt. Vi har ju vunnit alla matcher som vi spelat på bra is inomhus i år. Eller?
Mjo... Så här ser Sirius inne-facit ut i år:
[size=14]M V O F +/- P[/size]
4-0-1-3 11-31 1

Utomhus:
[size=14]M V O F +/- P[/size]
12-1-4-7 30-69 6
Jag e fortfarande så förbannad över gårdagen att jag inte orkar analysera spelet/matchen. Men en sak som gör mig så satans arg är vissa spelare som ser totalt ointresserade ut av att vara här o spela, visa lite jävla hjärta eller dra åt h-vete. Det får fan vara nog nu ja vi har en ung ny trupp o då köper jag att vi kommer bland dom 4 sista. Men det finns många sätt att förlora på o det sättet vi torska på igår köper jag inte. Att sen våran tränare alltid hittar ny ursäkter e konstigt, sätt ett spelsätt va konsekvent så får vi se om det räcker. För som det e nu e vi så pinsamt lättlästa vi har ju knappt ens haft ett friläge på hela säsongen o hur e det möjligt? Se nu analyserade jag en del o e ännu argare och förkyld e jag också jävla skitliv.
Jag är inte förbannad snarare resignerad. Ska vi ha en hyfsad chans att klara kvalet måste vi hitta ett spel värd namnet inte bara på fin is utan även på knagglig sådan. Att som nu låta Kimmo kasta upp bollar till en eller max 2 blåsvarta bland sju motståndare är ju dömt att misslyckas. Kimmo kan lika gärna kasta bollen direkt till motståndaren. Trött.
En sak till nu e iof robin en av dom som kämpar mest. Men att efter matchen antyda vi har ingen energi, ok då tycker jag att ni hittar den jävligt snabbt!

Jag e fortfarande så förbannad över gårdagen att jag inte orkar analysera spelet/matchen. Men en sak som gör mig så satans arg är vissa spelare som ser totalt ointresserade ut av att vara här o spela, visa lite jävla hjärta eller dra åt h-vete. Det får fan vara nog nu ja vi har en ung ny trupp o då köper jag att vi kommer bland dom 4 sista. Men det finns många sätt att förlora på o det sättet vi torska på igår köper jag inte. Att sen våran tränare alltid hittar ny ursäkter e konstigt, sätt ett spelsätt va konsekvent så får vi se om det räcker. För som det e nu e vi så pinsamt lättlästa vi har ju knappt ens haft ett friläge på hela säsongen o hur e det möjligt? Se nu analyserade jag en del o e ännu argare och förkyld e jag också jävla skitliv.

Jag ser inte ointresse, bara oförmåga.
Jag känner lite med Olle, för det är nog inte lätt att förklara förlust efter förlust på ett sätt som gör folk nöjda, och samtidigt utan att hänga ut spelarna som otillräckliga (vilket det ju i rättvisans namn ändå handlar om). Visst vore det intressant att höra lite mer djupsinniga tankar från Olle än de om isens knottrighet, men då får vi nog ta och fråga honom själva. Journalistiken kring bandyn är ju inte i närheten så intensiv som den är kring fotbollen.