Nytt år, samma säsong! SAIK kommer tll Studan. Otäckt starka SAIK! Hoppas på att de latat till sig över helgerna och är rejält fylletunga i benen till matchen. ... Vinst blir det inte heller denna gång för blå-svart.
Sirius-SAIK
Hoppas på lite hårdare spel än sist
Skönt att gå på bandy utan att ha minsta förhoppning. Ser fram emot en lugn och avkopplande match, 3-10. Dessutom ska farbror Sjösten döma och då brukar man inte behöva hetsa upp sig särskilt över det heller.
Vi friserar upp publiksiffran till 577, medan den egentligen kommer att stanna under 500.
Vi friserar upp publiksiffran till 577, medan den egentligen kommer att stanna under 500.
Torsk med 9-1 inför drygt 500 pers. Vet inte om jag pallar se.
Har tyvärr inte hunnit knåpa ihop några banderoller. Hade annars varit kul att exponera i tv-rutan för bandy-Sverige.
Äh, vafan, SAIK vantrivs utomhus och vad det verkar så blir det grått och möjligen lite slaskigt. Krigar vi för stjärnan så borde vi då maximalt förlora med en 3-4 mål. Någorlunda hedersamt sådär.
Jag säger 2-6 (Klasse & Ilja, Edlund x4, EP x2) inför 543 pers.
Äh, vafan, SAIK vantrivs utomhus och vad det verkar så blir det grått och möjligen lite slaskigt. Krigar vi för stjärnan så borde vi då maximalt förlora med en 3-4 mål. Någorlunda hedersamt sådär.
Jag säger 2-6 (Klasse & Ilja, Edlund x4, EP x2) inför 543 pers.
Usch det här kommer att bli jobbigt. Det är ju svårt att se hur det skulle kunna sluta på mer än ett sätt.
Tips: 10-3 till de goda. Klasse hänger 6, Robin 3 och Ilja 1. Fosshaug tror inte sina ögon men skyller på isen exakt 1 456 ggr och pratar om säckförsvar. Murren börjar lipa och får matchstraff för att peta på sargen med klubban.
Tips: 10-3 till de goda. Klasse hänger 6, Robin 3 och Ilja 1. Fosshaug tror inte sina ögon men skyller på isen exakt 1 456 ggr och pratar om säckförsvar. Murren börjar lipa och får matchstraff för att peta på sargen med klubban.
Jag fattar inte hur tv kan välja att tv sända en match som bara kan sluta på ett sätt. Hur bra reklam för bandyn är det om saik har en bra dag o vinner med säg 2-14? sänd en match mellan 2 lag i toppen eller botten det här skadar bara bandyn. Jag tippar 3-11 inför 429 pers o kommer inte gå in på svenska fans på en månad.
Jag antar att förbundet vill visa hur kasst det är att spela utomhus eller nåt.
Jag antar att förbundet vill visa hur kasst det är att spela utomhus eller nåt.
Det sjuka är att du kan ha rätt.
Kvällens väder: 4 plusgrader, ingen nederbörd och vind 4 m/s (9 m/s i byar).
Omöjligt att spela under sådana förhållanden. Isen håller högst 45 sek efter spolning.
Situationen är ytterst allvarlig. När Jonas tippar storförlust, då är världen uppochner.. Förmodligen kommer Tramsin att i direktsändning bestämma att lag utan hall som förlorar med si eller så många mål omedelbart flyttas ned!
SAIK tycker det är förnedrande och ovärdigt att spela ute och kommer i ren protest bara göra (max) 7 mål. 3-7 kan vi väl säga.
Kvarten, JWM Sverige-Slovakien startar kl.19.30. Lär inte vara många som tar sig till Studan och heller inte många som kollar TV-sändningen.
Aha, det var TV oxå... då blir nog inte ens den officiella siffran mer än 501 (vilket innebär ca 382 på plats).
Äh, jag ska njuta ikväll. Utomhusbandy, inga krav, hyggligt väder... vad mer kan man begära?
Äh, jag ska njuta ikväll. Utomhusbandy, inga krav, hyggligt väder... vad mer kan man begära?
Helt rätt, garl, jag tänker på samma sätt.
Sitter fast på arbetet. Bajs.
Man fick faktiskt njuta riktigt hyggligt i första halvlek. Lite trist bara att vi bjuder på så otroligt mycket. Edlund behöver ingen hjälp direkt....
Trevligt med teve-sändning när man sitter fast på jobbet! Men jag håller med om att det är ett konstigt val..
Imponerande insats ändå. Men Klasse har en bit till storformen, om vi ska vara diplomatiska. Fast den balja han gör är ju riktigt läcker.
Kommentatorerna öste faktiskt beröm över Sirius. Tyckte att man gjorde det riktigt bra efter förutsättningarna. Sedan har ju Edlund en närmast omänsklig effektivitet. 13 avslut varav 11 på mål och 9 i. Sinnessjukt. Jag väljer att inte räkna med honom och då vann ju vi med 5-2!
Imponerande insats ändå. Men Klasse har en bit till storformen, om vi ska vara diplomatiska. Fast den balja han gör är ju riktigt läcker.
Kommentatorerna öste faktiskt beröm över Sirius. Tyckte att man gjorde det riktigt bra efter förutsättningarna. Sedan har ju Edlund en närmast omänsklig effektivitet. 13 avslut varav 11 på mål och 9 i. Sinnessjukt. Jag väljer att inte räkna med honom och då vann ju vi med 5-2!
Klart fall framåt spelmässigt! Vi gör ju inte bara fem mål, vi skapar ju dessutom en handfull riktigt klara målchanser därtill.
Edlund närmast omänsklig. Kunde vi inte ha satt ett "plåster" på honom efter de första två tre gångerna som vi tappade bort honom och lät honom rinna igenom så enkelt?
Sorglig publiksiffra! Och då var väl ända ca en 1/4 från Sandviken. Fattar inte att folk väljer TV istället för "real life". Men man gillar väl inomhus kanske?
Edlund närmast omänsklig. Kunde vi inte ha satt ett "plåster" på honom efter de första två tre gångerna som vi tappade bort honom och lät honom rinna igenom så enkelt?
Sorglig publiksiffra! Och då var väl ända ca en 1/4 från Sandviken. Fattar inte att folk väljer TV istället för "real life". Men man gillar väl inomhus kanske?
Jag har nu sett matchen igen (på TV denna gång) och vilken första halvlek vi gör. Kepsen av för den ...
Jag gör även som Tifo och räknar bort Edlund. 5-2 till oss.
Jag gör även som Tifo och räknar bort Edlund. 5-2 till oss.
Edlund, vad fan ska man säga? 17 mål på de senaste två matcherna... Överjävlig!
Grymt bra genomförd första halvlek, men blir så less på vårt naiva försvarsspel. Saknar den där "bussen" som fanns i början av säsongen. Vidare verkar vi ha enorma problem med att "punkta" motståndarstjärnor. Aja...
Grymt bra genomförd första halvlek, men blir så less på vårt naiva försvarsspel. Saknar den där "bussen" som fanns i början av säsongen. Vidare verkar vi ha enorma problem med att "punkta" motståndarstjärnor. Aja...
Första halvlek var riktigt bra. Uppenbarligen blåste det orkan på Studan igår om man ska tro referatet på svenskafans.... tur vi höll i luvorna
Blåsvart såg mkt bättre ut på TV än i verkligheten. Gott så.
Fosshaug måste dessutom ha käkat nåt piller för så diplomatisk och trevligt har jag aldrig hört honom vara. Verkligen synd att Klasse inte kunde sätta några av sina första lägen menmen vi hade nog åkt på pisk iaf. Saik såg ut att köra lite på halvfart.
Lovar iaf gott för framtiden. Nu krossar vi VP Norra!
Fosshaug måste dessutom ha käkat nåt piller för så diplomatisk och trevligt har jag aldrig hört honom vara. Verkligen synd att Klasse inte kunde sätta några av sina första lägen menmen vi hade nog åkt på pisk iaf. Saik såg ut att köra lite på halvfart.
Lovar iaf gott för framtiden. Nu krossar vi VP Norra!
Ja, några i Västra vet vad jag tycker om SAIK men fy f-n vilken ruggig lagmaskin de har. De vet sina positioner i alla moment och anfaller ofta med 5-6 killar. Styr man ut en kommer en annan bakifrån med fart. De har Murren och Sävström som playmakers och den lille kobran på topp samt supertalangen Pettersson som gudskelov inte var med igår. Jag får vibbar från 70- och 80-talets sovjetlag i hockey. Går det att stoppa dem? Ska bli intressant att se Bajen-SAIK och då är jag bajensupporter - lita på det!
Efter första halvlek var jag stolt som en tupp över mitt Sirius och även fast det rann iväg i andra tycker jag att blåsvart stod upp väl mot äckel-SAIK. Förlusterna mot giffarna, Väners och VBK sved betydligt mer i alla fall.
Efter första halvlek var jag stolt som en tupp över mitt Sirius och även fast det rann iväg i andra tycker jag att blåsvart stod upp väl mot äckel-SAIK. Förlusterna mot giffarna, Väners och VBK sved betydligt mer i alla fall.
Förlusterna mot giffarna, Väners och VBK sved betydligt mer i alla fall.
Exakt.