Match igen. Jag hoppas på ett bättre resultat än i matchen förra vintern. Bylles tur mellan stolparna?
GIF Sundsvall - Sirius fred 7/2 kl 15
Det är fortfarande för tidigt på säsongen för att resultaten ska vara något att fästa sig vid (om man inte torskar med typ 9-0 då) men den här matchen känns både svårare och mer intressant än den förra. Sundsvall ska väl, tillsammans med Hammarby, vara givna för topp-2. Ska bli kul att se hur mycket som skiljer mellan dem och oss.
Fast Bajen har som tidigare påpekats bytit ut hela laget. Underskatta inte hur svårt det är, oavsett vilka "namn" man värvar. Lex AFC UNITED. Sen så har ju iofs Bajen mest tappat namn och värvat rätt anonymt. Sen har de ju Kennedy som är bäst i världen på fotboll. Enligt Bajare.
Fast överskatta heller inte svårigheten att spela ihop ett nytt lag på kort tid. Lex Östersund. Dessutom har Bajen en av de bästa tränarna som går att hitta, så jag tror att en av uppflyttningsplatserna är vikta för dem.
Jag trorä när jag serä. Men visst har de bättre läge än nånsin när inte Jeppe eller arg amerikan sitter på tränarbänken.
Ny skada på Ian! Det här är ju inte klokt!
Är Arneng sjuk? Inte med i truppen.
Han "vilar" enl fotbollsbloggen på twitter
Startelvan:
"Jonas Bylund
Jonatan Berg, Carl Nyström, Patrick Hopkins, Viktor Lövgren
Kim Skoglund, Niklas Thor
Dalil Benyahia, Kerim Mrabti, Christer Gustafsson
Joakim Runnemo "
Lite kul att RR sitter på giffarnas bänk som målvaktsreserv.
"Jonas Bylund
Jonatan Berg, Carl Nyström, Patrick Hopkins, Viktor Lövgren
Kim Skoglund, Niklas Thor
Dalil Benyahia, Kerim Mrabti, Christer Gustafsson
Joakim Runnemo "
Lite kul att RR sitter på giffarnas bänk som målvaktsreserv.
Måste bara vara Bylle och möjligen Kim S kvar sen Richards tid i klubben.
FC Sthlm Internazionale har till och med fler spelare från Sirius'10 än vad vi har...
Finns det nånstans man kan följa matchen?
sirius fotbolls twitter.
Schysst.
1-0 till Giffarna direkt. Går att följa/lajvbetta via Unibet.
Shit! Vi kommer ju att få storstryk!
Bet365 har också matchen på lajvbet. Den är bra. Räknar bland annat anfall och "farliga anfall". Just nu har Giffarna 5-2 i den sistnämnda statistiken.
1-0 HT. Förutom att GIF har 6-0 i skott på mål så verkar det ju vara en ganska jämn match om man får tro statistiken. Såna där inomhushallar har en tendens att gynna hemmalaget mer än vad en vanlig hemmaplan gör.
Leder med 13-12 i farliga anfall ju. Allsvenskan 2015!!
Förra året sändes ju denna träningsmatch på Giffarnas bambuser. :(
Vi har dock sex skott - utanför mål. Det är där jag tror vi kommer ha ett dilemma i år, på forwardssidan. Måtte Ante leverera!
Vi har dock sex skott - utanför mål. Det är där jag tror vi kommer ha ett dilemma i år, på forwardssidan. Måtte Ante leverera!
1-1! Hålla sviten, hålla sviten, Sirius ...
Yiehaa!
Tittar man på statistiken verkar vi ju ha tagit över fullständigt i andra.
Jo, kul också att Silva får måla. Han var rätt så bra i Gävle. Våra anfallare får gärna fortsätta ge mig svar på tal... :-)
Håwe, vart ser man statistiken?
Man såg dom på bet365 live under matchen. På skott på mål, anfall och farliga anfall var IKS överlägsna i andra.
Helt ok att kryssa (med mersmak?) mot seriens kanske bästa lag.
Det där får man väl vara nöjd med. Hoppas Ante kan göra ett inhopp nästa match.
http://st.nu/sport/1.6818368--vi-fick-knappt-lana-bollen-
De där Bajen, som om man ska tro det här forumet knappt har några spelare, leder med 1-0 mot Gefle. Dominerar dessutom.
Nja, jag påpekade att de haft enorm spelaromsättning, inte att de inte har några spelare...
Ja, jo. Men många har gjort narr över deras lagbygge, men jag tycker de ser bättre ut än vad de någonsin gjort i superettan. Sedan som sagt en av Sveriges mest intressanta tränare på det.
Deras trupp i dag: Hopf, Markström, Timisela, Israelsson, Theorin, Mihajlovic, Besara, Persson, Haddad, Bakircioglu, Piñones-Arce, Torsteinbø, Nordin, Ludzik, Batan, Rennie, Tamimi Syberg.
Klasspelare i varje lagdel. Sedan är ju Bajen - just det - Bajen...
Deras trupp i dag: Hopf, Markström, Timisela, Israelsson, Theorin, Mihajlovic, Besara, Persson, Haddad, Bakircioglu, Piñones-Arce, Torsteinbø, Nordin, Ludzik, Batan, Rennie, Tamimi Syberg.
Klasspelare i varje lagdel. Sedan är ju Bajen - just det - Bajen...
Persson såg väldigt bra ut idag. De börjar sätta sin idé om att snabbt vinna tillbaks bollen men är fortfarande lättlästa när de närmar sig straffområdet. Kennedy målade på straff efter en hands. Geflefans tyckte att Gefle var klart bättre idag än mot Sirius. Kan ju bero på motståndet ;:)
Så stor spelaromsättning har Bajen inte haft heller, de har kvar typ de 11 de ville ha kvar och fyllt på med några (ganska många) nya. Given topp-2 enligt mig, inte fan värvar de SE-spelare utan bara AS-spelare.
Jag tror vi kommer ha stor nytta av S.Silva även denna säsong.Inte liga bra i huvudspelet som Ante,men en något bättre en mot en spelare i mina ögon.ca 10 mål i super1an blir de för silva.