Kommer nog att ta tåget till Ljusdal också. Fullt möjligt. Tåget hem kommer till Uppsala 00.30
Ljusdal borta 11/2
När går det från ua?
Ja kul vi kommer några från Hudik också
Tåget går 15.00 från Uppsala och är framme 17.55
Heder till Eskhult.
Den här matchen e ju rätt viktig nu måste man säga. Tippar seger med 5-1 Broberg 3 klasse 2
Tror vi slarvar in nåt också, 5-2 alltså.
7-0. Virre gör 5 och Eskil 2. Proppen ur - alla är glada.
7-0. Virre gör 5 och Eskil 2. Proppen ur - alla är glada.
När vi har vunnit kvalet :)
3-3, Klasse, Virre och Eskil scorar
I morgon kväll verkar det bli bra bandyväder i Ljusdal. Minus 1-2, ingen nederbörd och i princip ingen vind. Vår käre "Observer" har en teori om att Sirius gynnas av dåligt väder och eftersom hen verkar vara ett taktiskt geni ;-) så kan man inte tro annat än att det blir torsk för blåsvart i morgon. Nä fan, i morgon vinner vi med 3-1! Eskhult är på g!
5-4 till IKS efter underläge i halvtid, Klasse 3, Broberg och Wigren 1 var. 810 åskådare.
9-7 till Blåsvart. Klasse x4, Ilja x2, Pirre, Virre och Wigren.
#Raggarbandy
#Raggarbandy
#Raggarbandy
Fan vad jag hoppas du har rätt saknar en riktig raggarmatch :)
Klasse vilar tydligen liksom Eidenert. Hoppas på speltid och mål för Engstrand. 3-2 till Blåsvart.
Happ, då blir det förlust med 5-7 och jumboplats, då. Gah!!!
Stör mig lite på tränarnas attityd gentemot kvalet. De verkar helt negligera vår historik mot Gais (och det faktumet att de är bäst utav kvallagen). Samtidigt är jag för att vila nyckelspelare till kvalet, men nu?! Kämpa...
Stör mig lite på tränarnas attityd gentemot kvalet. De verkar helt negligera vår historik mot Gais (och det faktumet att de är bäst utav kvallagen). Samtidigt är jag för att vila nyckelspelare till kvalet, men nu?! Kämpa...
Funkar inte UNT:s pling? Var sugen på lite kommentarsfältsgalningar, konstiga uppgifter om spelartrupp etc.
Det verkar inte så. Och framförallt - varför är det inte uppror här över den uteblivna rapporteringen? Är alla i OS-koma?
Kanske. Man kan ju följa via Elitrapport t ex. Men det är lite för sakligt för mig ikväll.
Här får man lite mera, om än med Ljusdalsvinkel:
http://bandypuls.se/lagen/bandyljusdal/1.6829556-folj-ljusdal-sirius-har-
http://bandypuls.se/lagen/bandyljusdal/1.6829556-folj-ljusdal-sirius-har-
Tack! Det där duger bra. Och nu tycker jag vi kan göra två snabba före paus.
Härligt att vi vässar hörnformen! Först Virre från ena hållet, sedan Pirre på andra. Som på fornstora da'r!
Där kom ett hörnmål.
Nu piggnade vi till allihop tror jag!
Tråk-Sirius. Bara hörnmål ;-)
Hörngänget
Talande för Pirres säsong:
"Rikard Bäckman: 36) Det är gamle Pierre Roos som visar att skottet sitter i ryggmärgen. Riktig kalasträff.
Rikard Bäckman: 38) Men där blir målskytten utvisad efter att ha spelat med hög klubba i avgörande läge på ett Ljusdalslyft."
Utvecklat en härlig bössa, inte minst på fasta situationer, men ofta varit lite bortkommen defensivt.
"Rikard Bäckman: 36) Det är gamle Pierre Roos som visar att skottet sitter i ryggmärgen. Riktig kalasträff.
Rikard Bäckman: 38) Men där blir målskytten utvisad efter att ha spelat med hög klubba i avgörande läge på ett Ljusdalslyft."
Utvecklat en härlig bössa, inte minst på fasta situationer, men ofta varit lite bortkommen defensivt.
Sött den härnurå.
Men det är inte så stabila resultat i GAIS-Bollnäs och Bajen-Kalix som jag hade hoppats. Sicket antiklimax om vi vinner idag och ändå får möta GAIS.
Hur lottas det? Jag vet att ni har diskuterat det i månader här i forumet, men upplys gärna en som var för lat för att hänga med.
Bajen uttökade sin ledning nu i början av andra halvlek, samtidigt som Gais ånyo tog ledningen mot Bollnäs.
Sutra: Elitseriejumbon hamnar i samma kvalgrupp som bland annat lag 11 från ES. Troligtvis Gais, alltså.
Sutra: Elitseriejumbon hamnar i samma kvalgrupp som bland annat lag 11 från ES. Troligtvis Gais, alltså.
...dock så kvitterade ju LBK då också, så det sög ju. Men X räcker för att inte bli jumbo för vår del. Kämpa!
...dock så kvitterade ju LBK då också, så det sög ju. Men X räcker för att inte bli jumbo för vår del. Kämpa!
Bra antijinx!! :)
/"51) MÅL! Sirius replikerar och tar ledningen på sin första chans i andra halvlek."
Grupp 1:
Lag 11 Elitserien
Lag 14 Elitserien
1:an Södra/Norra (fri lottning)
2:an Södra/Norra
Grupp 2:
Lag 12 Elitserien
Lag 13 Elitserien
Lag 11 Elitserien
Lag 14 Elitserien
Grupp 2:
Lag 12 Elitserien
Lag 13 Elitserien
Undra när det lottas? Först efter att AS är färdigspelad, tro?
Sirius känns oerhört stabila nu. Vinst i stort sett hela tiden.
#Raggarbandy
Tre mål inom loppet av fem minuter nu... Raggarbandy, var ordet/hashtaggen. Höhö.
Men det är inte så stabila resultat i GAIS-Bollnäs och Bajen-Kalix som jag hade hoppats. Sicket antiklimax om vi vinner idag och ändå får möta GAIS.
Just nu: 6-3 till Bajen och 4-2 till Gais.
Sicket än värre antiklimax om vi förlorar den här matchen nu...
Håll i! Kämpa!
Kan vi vinna lätt nån jävla gång.
Tack för klargörandet.
Fast nu tycker jag vi vinner oavsett övriga resultat.
Sådärja.
Kimmo-utkast till Virre, som lätt är vår säkraste spelare på frilägen. HÄRLIGT!
Underbart! Längesedan vi såg de där utkasten annars!
Vi har ju saknat en kylig frilägesspelare. En anfallare som åker djupt. Klasse i all ära, men hans mål har mestadels varit frukten av bra skott och han känns mer som en target- än en djupledsspelare.
å så räddning på straff... Kung Kimmo
Kyl-lö-nen!
Kung Viktor! 3+1!
Viktor och hans finske vän. Satan så fint. Bring on the fucking kval. Puh.
Robin - Viktor verkar som en bra kombination
Ljusdal är dock barnsligt urusla på att slå straffar. :)
Robin - Viktor verkar som en bra kombination
Lisch-bruschor! :D
[quote1392147812=Jocke]Robin - Viktor verkar som en bra kombination
Lisch-bruschor! :D
[/quote1392147881]
hehe
Ljusdal är dock barnsligt urusla på att slå straffar. :)
Ljusdals straff-facit den här säsongen: 4 mål på 12 straffar.
Kung Viktor! 3+1!
4+1! KUUUUUNG!
Viktor måste ju lira ett par år till i Sirius - på tok för bra för att varva ner!
SAIK missar seriesegern. Vi kommer inte sist. Ramsin besväras av liktornar. Livet är fint ibland!
Satan virre. Han kommer snart va uppe i sina 30-35 baljor.
Kungligt!
Kungligt!
Sutra skrev...
SAIK missar seriesegern. Vi kommer inte sist. Ramsin besväras av liktornar. Livet är fint ibland!
Kunde inte ha beskrivit det bättre själv!
Och tack Viktor!
Kunde inte ha beskrivit det bättre själv!
Och tack Viktor!