Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Örebro SK - IK Sirius (fre 14/2 kl 17.00)

Nästa träningsmatch, och den sista möjligheten att i februari se Sirius träningsmatcha på svensk mark.

Återigen en riktigt otacksam avsparkstid. Men vissa kanske kan komma iväg lite tidigare från sina jobb? Och vissa är ju lediga.
Jag och farsan tänkte försöka ta bilen dit. Då finns det två, eventuellt tre (om hen är smal), platser lediga. I så fall lär vi åka senast kl 15. Skriv upp er, i så fall.

1. Joint
2. Pappa Joint
3.
4.
(5.)
3. TT
Svåraste matchen sen cupen förra året. Vore skönt att knäppa Hasani och RPÅ på näsan men jag tvivlar. Klarar vi oss från förlust kommer jag att börja drömma allsvenska drömmar.
Nåja, ingen mer än TT som vill haka? Lutar åt att vi kör. Och bilen avgår då cirka 14.30.
För 49 pix kan man se matchen streamad live.
http://oskfotboll.se/aktuellt/nyheter/nyheter-2014/2014-02-13-se-osk--sirius-live.html
Vet inte hur tidigt jag kommer ifrån jobbet imorgon. sista klassen slutar 13.30 ungefär så jag försöker hinna med bussen som går då. annars blir det tajt.
men skriv under dagen om ni åker så jag vet om jag behöver jäkta iväg eller ej
Vi åker, då! 14.30 är riktlinjen. Avfärd från Luthagen, vid Fyris, men kanske kan plocka upp om det skulle krisa sig.

1. Joint
2. Pappa Joint
3. TT
4. Oskar
(5.)
Undrar om det kan bli den snygga kombinationen av blåsvarta tröjor och vita byxor i dag.
Mirza inför: http://oskfotboll.se/aktuellt/nyheter/nyheter-2014/2014-02-14-mirza-jelecak-infor-kvallens-match.html
För övrigt är RÅP skadad.
En annan imponerande svit: ÖSK har vunnit sina sex senaste matcher. ÖSK har inte förlorat på sina 15 senaste matcher. Poäng mot oss, som nästan har ett år utan förlust, så har de halvårslång förlustfri svit (de förlorade senast i cupen mot Rynninge den 22 augusti 2013). ÖSK har inte förlorat hemma på nästan ett år (återigen senast i cupen, mot Falkenberg, 9 mars 2013). Av ÖSK:s 18 senaste hemmamatcher har de vunnit 15 och spelat oavgjort i 3. I seriespel har ÖSK inte förlorat hemma sedan 26 september 2012 (mot IFK Norrköping).
Jag kom med en skolskjutsbuss!
Kommer till fyris
Najs :) 14.35-40 vid Fyrisskolan rullar vi.
http://direkt.na.se/sporten/matchrapport/66467387

"Barcelona-klass på Sirius bollinnehav så här långt. ÖSK får knappt låna bollen."
Västra hörs. Bravo ni tappra!
Verkar iofs som att ÖSK långt ifrån ställer upp med starkaste laget. Men trevligt ändå!
Ja, de verkar köra med ett ganska renodlat B-lag. Lär ändå vara bättre än Forward.
Man kan väl i.o.f.s. säga att Ante, Ian, Bylle/Andersson, CG och Mrbati och Persson saknas i Sirius och då har vi en knapp halv startelva från oss. Tycker ändå Martin gjort det riktigt bra i målet. Om det var VM i bollinnehav så gick vi till slutspel.
Fy fan va gott med den kvitteringen, så värda det!!
Sviten håller... Starkt! Men jag hoppas nästan att vi får stryk snart för att hålla nere förväntningarna på en realistisk nivå.
Bra spelat överlag. Trygga och snabba passningar, men lite uddlöst längst fram. Spelet torde räcka för SE.
Nu vill jag helst vänta in en rapport från Joint et al som faktiskt var där (nej, jag streamade inte matchen) men om man får göra en låtsas/påhitt/Nils Poppa-annalys av de tre träningsmatcherna så är det väl att försvaret håller, mittfältet håller och att anfallet blir vår stöttesten. Men kan vi hålla det till 0-0, 1-1 och 1-0 i stället för 0-1 så har vi en bra chans att klara oss kvar, kanske tom utan kval.
Tja, vi har ju lyckats göra ett mål var på två allsvenska och ett topptippat superetta-försvar, och till serien så får vi förhoppningsvis tillbaka vår bäste anfallare. Det är ju helt OK. Har svårt att hitta något att oroa mig för just nu.
Kerim är ungefär så guld som någon från Ekpg kan bli.
Och tro mig, alla som passerat Ekpg med mig vet att jag vet...
Det ser oförskämt bra ut fram till straffområdet. Nu har vi ju mött tre lag som alla förväntas vara bättre än oss. Med Ante tillbaks så är jag inte ett dugg orolig. Det är bra att nån (läs Disteffe) fortsätter tro på jinxlagen men jag har svårt att se hur vi ska kunna missa övre halvan.

Men jag hoppas nästan att vi får stryk snart för att hålla nere förväntningarna på en realistisk nivå.

Nästa vecka möter vi Hammarby som slog Allsvenska Åtvidaberg med 3-0 i dag... Så det borde vara ganska lugnt.

>>Håwe
Jag har vuxit ifrån jinx. Skriver enbart det jag tror kommer att hända. Dock kan jag ingenting (ingenting!) om fotboll och bandy.
Highlightz! Skönt med en patenterad Moses show innan målet. http://na.se/natv/natv#eKVfKr254LokNShfNzD8sQ
Gillar kontrasten mellan ÖSK:s "fira mål som Sovjets hockeylag 1982, dvs inte alls, vi är ju så överlägsna"-posering vid 1-0 och deras "åka ur serien"-depp vid 1-1.
Anfallsoron känns aningens befogad. De gör det rätt så bra där framme - CG, Silva & co - men det känns något uddlöst. Jag kan nästan sakna att ha Moses centralt där framme. Silva borde absolut ha gjort minst ett mål i går. Hade ett friläge där han stannade upp och tja, sköt mitt på målisen. Annars var det väl mer att mittfältarna klev fram och skapade lägen, NBT borde exempelvis tryckt dit en balja. Men "tredjemålvakten" vår gjorde faktiskt en grym match i går. Gjorde ett par-tre riktiga idioträddningar och målet (välplacerad frispark) kunde han inte gjort så mycket åt. Försvaret ser bra ut, absolut, och de bollade även en del sinsemellan och även mittfältet ser väl rätt stabilt ut. Dalle var nog matchens lirare i går.
Jag är förresten lite oroad över Antes status. Med den skadehistorik och uteblivna erfarenhet av elitfotboll så vågar jag inte räkna med allt för mycket.
Highlightz! Skönt med en patenterad Moses show innan målet. http://na.se/natv/natv#eKVfKr254LokNShfNzD8sQ

Skön akustik på vår balkong-sektion som vi tog. :-)
Lite så jag känner också.

Bakåt är vi starka. Sedan har vi kompetenta spelare på mittfältet. Fast våra anfallsalternativ känns mer som offensiva mittfältare. Skulle gärna sett att vi värvat en renodlad striker. Givetvis räknas Ante dit i den form han var för ett år sedan, men det är ju som sagt en viss osäkerhet där.

Fast direkt nattsvart ser det ju inte ut.... ;-)

Skulle gärna sett att vi värvat en renodlad striker.

Fönstret är iofs öppet i drygt 6 veckor till...

Ante gör debut mot Bajen
Hittar Ante tillbaka till formen han hade för nästan ett år sedan, då jävlar! Men det finns inga garantier för det...
Det känns som vi satt allt på ett kort vad gäller Ante. Det måste liksom funka med honom liksom, annars har vi ingen Plan B.
Men det blir säkert bra.
Det vore ju bra om Ante kunde komma tillbaka till förra årets vårform men samtidigt har vi ett lag som satte målrekord i div 1 och där Silva då spelade högst marginellt. Om inte Ante fixar det så finns det andra som kan träda fram.
Jag hakar på Håwe. Jävlar vad det gnälls på anfallet i laget som förra sässen gjorde 79 mål. Självklart är det bra om Ante kommer tillbaka till gammal form, men vi har också stor utvecklingspotential hos CG, Silva och Moses. Hur många spelare tycker ni vi ska värva till EN position? Vi har för tillfället minst fem som kan spela där. Känns som det borde räcka.