Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Byt sida

Hejsan på er, som nygammal fotbolls fantast och Sirius suporter, tycker jag att ni ska flytta tillbaka till Västar Sidan, jag och flera med mig, skulle gärna stå med er och sjunga, men man känner sig inte riktigt bekväm att tränga in sig hos er. Det skulle vara mycket lättare om ni hade en större yta att bre ut er på. Så byt sida, och ni kommer att bli minst dubbelt så många.
// Affe
Det är inte vårat beslut utan klubbens och förbundet som vill ha oss på östra läktaren, detta för att folk som du just ska våga ställa sig vid oss och skrika med. Detta också för att motståndarsupportrar skall få vara i fred på västra sidan och skiljas från oss "huliganer".

Annars är du välkommen att ställa dig hos oss, ju fler vi blir desta större yta kan vi bre ut oss på, ställ dig i "utkanten" av oss om du känner dig "obekväm", annars är flera av oss riktiga "mjukisar" som är mysiga att trycka sig emot.

Vill du fortfarande stå kvar på västra så rekommenderas barnvagnshuliganerna (Sutra, Rikard, Tobbe, gaffa, Erlingmark etc) där, de kan vråla till i bland
Till nästa säsomg hoppas jag att Sirius permanent kan ha någon form av läktare på ena kortsidan. Där kan bortafansen stå. Sedan kan västra stå där det passar. Jag var positiv till att stå på västra, nackdelen är ju dock att vi har blivit placerade ganska uselt nu, så att man inte ser lika bra som tidigare. Jag kan inte se så många matcher numera, men när jag har varit på Studan har jag ibland funderat på att sätta mig i mitten av huvudläktaren för att få en bättre överblick av spelet. Men viljan att skrika och olusten att sitta bland b.la. diverse medgångsfans har vägt över till ståplats fördel... :-)

Apropå barnvaktshuliganer borde vi väl köra "Ni med barnvagn är ni klara" varpå barnvaktsgänget svarar... Lite humor.
Jag var positiv till att stå på östra menar jag...
Vi kan köra många många varianter:
"Ni med kaffe är ni klara?"
"Stå upp Betongarslen!! Stå upp, Betongarslen!"
"Andra sidan är ni tysta?"
Ni på toa är ni färdiga?
Ja varför inte? Vi kan prova den. "Speakerrösten, när är stoppich-tajm?"
Vore nice med en uppfräschning av västra, tänk västra med tak, ouhh.. vilken stämning :)
Åtminstone tak över hela västra sidan utom bortaklackssektionen...