Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Silly Season 2014

Sammanfattar läget i spelartruppen just nu.

Målvakter:
Gustav Holmgren (t.o.m 2016)

Backar/Halvor:
Patrik Johansson (t.o.m 2015, Rysslandsklausul)
Pierre Roos (t.o.m 2015)
Max Eriksson (t.o.m 2015)
Mattias Åhlén (t.o.m 2015)
Joel Wigren (t.o.m 2016)
Jakob Edberg (t.o.m 2016)

Mittfältare:
Ilja Grachev (t.o.m 2015)
Patrik Eidenert (t.o.m 2015)
Niklas Hellqvist (t.o.m 2015)

Anfallare:
Ted Wiklund (t.o.m 2015)
Tobias Engstrand (t.o.m 2016)
Bättre än på länge så här års även om jag gissar att Åhléns kontrakt kommer rivas och ilja lär dra hem till Ryssland.
Det där är ju helt sinnessjukt bra. Vi brukar ju ha Hellqvist och nån till under kontrakt när säsongen är slut.
Följande spelare är alltså oklara eller står alltså utan kontrakt efter säsongen...

Målvakt:
Kimmo Kyllönen

Backar/Halvor:
Niklas Eriksson
Viktor Lundberg
Daniel Bärneskär

Mittfältare:
Robin Olsson
Daniel Sandberg
Andreas Eskhult

Anfallare:
Klas Nordström
Johan Andersson
Robin Olsson
Viktor Broberg
Håller med. Just därför jag haft lite tålamod med den här säsongen med förhoppning om att nästa säsong ska bli bättre. Viktigt dock att hänga kvar, då. Misstänker ju att en del har klausuler vid en eventuell nedflyttning. Får jag välja en trio att förlänga med här och nu skulle jag valt Klasse, Robin och Kimmo. Känns inte så troligt att Virre och Eskil skriver på, men det drömmer man ju förstås om också.

Vad ska man säga om övriga?

Andersson visade att släkten är värst mot VSK, men har annars lite mer att bevisa kan jag tycka. Har ju dock haft en del skadebesvär som (för)stört säsongen, så har nog inte gjort sig själv helt till rättvisa.

Sandberg har stundtals känts lite vek, men visat fin potential flertalet gånger. Med lite elitserierutin och ett år äldre så kan han bli intressant.

Bärneskär har varit bra i krigarmatcher, alltså när det regnat och snöat. Annars sådär och många onödiga utvisningar.

Lundberg hade jag högre förväntningar på inför säsongen och med tanke på försäsongen, men börjar växa in i det.

N.Eriksson har känts som en av de tryggare defensivt. Stabil, varken mer eller mindre.
Tycker Niklas Eriksson känns som ett bra liberoämne. Relativt ung och bra på skridskorna.
Lundberg är en annan libero-aspirant. VSK var mediokra, men Viktor var grym på den positionen då.
Mina önskningar är Kimmo troligen bäst i serien.Lunberg mycket oslipat där.Sandberg ja varför inte.N.Eriksson visar upp mycket bra saker....Och en ny TRÄNARE där vi får spela bandy:Nått är ju fel när 5-6 spelare nästan står stilla runt egna staffområdet och 2-3 st föröker med nått frammåt..Finns inget lag i SWE som gör så...VARFÖR DÅ ?????
Med känsla is back?

Med känsla is back?

Det känns så!
Får vi behålla Kimmo så är jag mer än nöjd. Här är jag beredd på en insamling om så behövs.
Lundberg studerar på KTH om jag minns rätt. Han stannar säkerligen några år (om han inte vill hem till Falun). Robin pluggar i Uppsala och stannar säkert också.
Det stämmer. Och så länge inte N.Eriksson gör slut med sin tjej (som pluggar här) så lär ju han bli kvar. Sirius bör vara roligare än Unik, om inte annat.

Av de som kan tänkas lämna för bättre klubbar är väl just nämnda Kimmo. Och Klasse. Klasse har gjort det grymt bra den här säsongen.
Bollnäs SF:
"På plussidan så pratas det nu alltmer om eventuella värvningar av de två anfallarna Christian Mickelsson och Tobias Björklund. Båda lär ha varit aktuell redan ifjol, men valde till sist andra alternativ. Kanske vore dessa två målgörare något att lägga pengarna på för Flames om inte ” PH” är aktuell? Mickelsson sägs ju även vara chef för ett företag i Alfta, vilket kan tala för en flytt tillbaka till Hälsingland."

Jag hittar inte det där företaget på allabolag. Däremot har han ju som synes sitt företag med Werner, och det företaget sponsrar såväl Sirius bandy som innebandy. Jag hoppas att Mickel kommer hit ifall Rysslandsäventyret är över. Känns faktiskt logiskt, just med tanke på företaget, bostaden, osv.
Kombinationen Kimmo utkast och Mickelsson mottagningar är något som bandyvärlden borde få uppleva. Allt annat vore fel.
Jag har också läst något om att Mickel köpt någon trävarufirma i trakterna kring Bollnäs vilket ger lite taskiga vibbar. Men Mickel har väl sin flickvän i Uppsala? I värsta fall har romansen tagit slut och då lär han försvinna som en avlöning till hälsingeskogarna.
Jag hoppas ju att Puttes operation visar sig lyckad så han kan komma tillbaka till nästa år.
Då skulle man kunna spela V. Lundberg som libero, Max och Nicklas som backar, Joel och Putte på halven. Bra med två snabba kantspelare som kan dra iväg.

Ja, det här verkar han vara inblandad i: http://www.travaruhuset-alfta.se
Verkar för övrigt slut med tjejen.
http://helahalsingland.se/ovanaker/alfta/1.5708796-nya-agare-i-travaruhuset
Anders (med känsla?) i matchchatten: "Läste förresten på Västra Sidans hemsida under Silly 2014 och spek om Mickels ev återkomst och oro för att han blivit delägare i ett Alfta företag. Men han har avgått ur den styrelsen 15/1 2014"

För övrigt, om vi skulle tappa vår succémålvakt så skulle jag kunna tänka mig comeback av Bergelin. Den match jag såg så hade han utvecklats bra, och har hört bra omdömen från övriga också (däribland Zocke). Annars finns det väl inte mycket till intressant i Unik. Vann poängligan där gjorde Vikholm på endast 15 poäng.
Härligt att någon äntligen lystrat till "Avgå!".
Väners släpper Andreas Eriksson. Där borde vi avisera intresse utifall vi misslyckas övertala Virre. Det känns ju dessutom lite osäkert utifall vi lyckas förlänga med Klasse. Och återigen, Lukas Persson i Tellus. Fanns ett par intressanta spelare i både Tillis och Nässjö också, som vi också borde höra av oss till.

Som tränarämbete ser jag Tommy Österberg som en kandidat. Han avvaktar att förlänga med VBK. Jag tycker att han gjort bra resultat de senare åren med såväl VBK som Kungälv och finska landslaget. Han kanske skulle få IKS på rätsida igen...
Vill bara informera om att Daniel Berlins syssling Håkan Berlin är min nya chef. Tar därför på mig viss lobbying i detta ärende och räknar med att papper blir påskrivna innan försäsongsträningen drar igång!

Vill bara informera om att Daniel Berlins syssling Håkan Berlin är min nya chef. Tar därför på mig viss lobbying i detta ärende och räknar med att papper blir påskrivna innan försäsongsträningen drar igång!

Bra där! Lagbygget är igång.
Det är så en slipsten ska dras ....
Fick väl inte direkt några sköna "vibbar" av att läsa UNT:s intervju med Mats Söderman angående nästa säsongs trupp.
http://www.unt.se/sport/sirius-truppbygge-igang-3035345.aspx
Kan inte Västra starta någon sorts insamling typ så vi kan få hem Bella? Något måste göras om vi framgent ska få återuppleva säsongen 08/09. Orolig.
Det är ju ren skandal att klubben till synes helt saknar organisation och långsiktighet. "Jobba hårt" är i senaste laget. I synnerhet om de som förmodas hålla i uppdraget saknar kontrakt och/eller är på semester.

Klåparmässigt.

Håkan Lundh är kallad till kvartssamtal för att sätta upp en handlingsplan för att bearbeta hans godtrogna och okritiska hållning som lyser igenom i nämnda artikel.

Håkan Lundh är kallad till kvartssamtal för att sätta upp en handlingsplan för att bearbeta hans godtrogna och okritiska hållning som lyser igenom i nämnda artikel.

Bra att detta styrs upp! Jag väntar på det skriftliga omdömet ...
En av de ovanstående listade spelarna (en hjälte) tackade för sig på Stationen i går, tyvärr. Verkar vara en del kryptiska opinionsår.
En av dem som står listade som "under kontrakt" eller?
Precis. Sedan har man ju hört förr att "nu är det definitivt över" från bandyspelare, så tar det med en liten nypa salt.
Ja, det betyder ju bara att de inte vill försäsongsträna. I jan så hoppar de på tåget igen.
Ahhh vem då?
Det var kryptiskt uttryckt, Joint. Är det Pirre månne?

En av de ovanstående listade spelarna (en hjälte) tackade för sig på Stationen i går, tyvärr. Verkar vara en del kryptiska opinionsår.

Hellboy gissningsvis?
Tja, vi går miste om sisådär 29 Sirius-säsonger, om de som säger sig sluta slutar.
Sluta nu Joint. Jag blir ju deprimerad för mindre.
Nästa säsong är det verkligen dags att låta Edberg och Engstrand bli ordinarie i truppen men vi behöver rutinerade spelare av hög klass för att stötta junisarna.
29 säsonger? För att komma upp i det behövs väl Pirre, Hellboy, Eskhult och Broberg, eller? Det skulle isåfall betyda att vi tappat exakt hela laget förutom Max (och Putte om han någonsin kommer tillbaka) sedan 2012. Bistert.
Pirre fortsätter.
Broberg och Eskhult har väl nio A-lagssäsonger vardera (om än ett par korta sådana), sedan har ju Hellboy representerat Blåsvart i elva säsonger på raken.
Tyckte mig se att Ilja och Olle såg lite extra ledsna ut innan de gick till ombyte...Varför spelade inte Lundberg?
Ilja såg onekligen tagen/ledsen ut.
Hela matchen var rätt energilös och trött. Det är klart att det är lite slitningar nu i slutet av säsongen. Kval tar mycket energi och ger kanske inte så mycket tillbaka.

Jag ser gärna att det tidigt kommer något besked om hur man tänker inför nästa år. Det behöver inte vara detaljer bara att man ger en riktning. Det som stod i UNT häromdagen var ju inte mycket.

Ilja såg onekligen tagen/ledsen ut.

Ja, han tittade verkligen länge och melankoliskt mot västra, som om det var sista gången han skulle se oss...
Men Ilja har kontrakt. Snackade med honom på Stationen och han sade inget om att lämna, men kändes rätt så låg. Det var inte den glada Ilja man är han vid, men så har väl det kanske varit symptomatiskt för hans säsong. Sett ut att saknat viss (spel)glädje. Borde ha en fri roll på mitten (som i träningsmatcherna), för då ser han ut att må!
På SAIK:s svenskafans "sillysida" florerar diverse rykten om nya värvningar t.ex. Mossberg, Westh, Hellmyrs, Berlin och någon ryss. Och det blir säkert verklighet, åtminstone vad gäller Mossberg, Westh och ryssen. Om alla namngivna skulle hamna i SAIK kan man lika gärna lägga ner elitserien. Vinnaren given och intresset dött.
Om man får tro "Uffe" så har alltså Bella köpt hus i Sandviken..? "Erlingmark" (på fb) brukar ju på något kryptiskt sätt koppla samman Bella med oss. Detta ständiga rykte ... Fast andra signaturer säger ju sig höra om en fortsättning på Rysslandssejouren.

Hör av er till Bollnässpelare, anser jag. Skynda fynda!
Har tyvärr inga förhoppningar alls vad gäller förstärkningar till nästa säsong. Vi får kvala igen och då åker vi ur elitserien med buller och bång. Trött.
Nja jag är nog lite mer optimistisk. Bella eller någon av de "stora grabbarna" tror jag inte på längre. Vill vara snabb å nämna att jag räknar Kimmo till de stora och hoppas, hoppas, hoppas han stannar.

Däremot tror jag att att vi kan få till några bra. Mossberg, Westh, ryssen och Bella tar ju någons plats dessutom så ....

Viktigt att vi får en bra organisation i föreningen som kan dra i olika kontakter. Det vore kanon om Rosa och Eskhult var med i detta på ett hörn.

Jag hoppas att ni som ska på supportermatchen kan supa ner spelarna och tvinga fram några påskrifter samt skaka fram lite saftigt silly-skvaller.
Kanske kan Kimmo locka över en och annan finsk landslagsman. Ansi Hänninen kanske eller Angeria. Samuli Helavuori ?

Det är klart att om vi ska värva så ska de tillföra något riktigt bra och inte enbart vara komplement.
Först o främst så verkar det inte klart hur ekonomin ser ut. Svårt att värva spelare innan den e klar.
Jo sant i och för sig men "ett bra jobb" är även det en morot och som inte kostar klubben något. Jag vet att sådan inte växer på träd men ändå.
Två universitet kanske kan locka någon studiemotiverad bandyspelare ytterligare.
Att behålla Kimmo är angeläget. Tror dessvärre att intresset från andra klubbar kan vara stort och då vet jag inte om Sirius har tillräckligt i kassan att matcha andras anbud. Skulle vi förlora Kimmo har vi ju Jesper och Gustav. Skulle fungera det med. På sätt och vis bra att ha egna produkter med stort hjärta för klubben.
Jocke skrev...
Två universitet kanske kan locka någon studiemotiverad bandyspelare ytterligare.

Hmm...det där har jag alltid trott skulle vara en bra morot för att att få hit lovande unga spelare men tyvärr verkar de flesta P20 landslagsspelare eller motsvarande inte speciellt intresserade av universitetsstudier eller att de helt enkelt inte har tillräckligt bra betyg från gymnasiet för att komma in på våra utbildningar.
Vi kanske ska lyfta fram Robin och Lundberg som "goda exempel" på att det går att kombinera elitidrottande med högre studier. Bra ambassadörer!
Tänk om UU skulle kunna sponsra hela studielånet för studieintresserade unga lovande bandyspelare. Nu vet jag inte vad studielånet ligger på idag men en 4-års heltidsutbildning torde väl i runda svänger innebära en besparing för studenten på >200 000. Inte fy skam.

Att behålla Kimmo är angeläget. Tror dessvärre att intresset från andra klubbar kan vara stort och då vet jag inte om Sirius har tillräckligt i kassan att matcha andras anbud. Skulle vi förlora Kimmo har vi ju Jesper och Gustav. Skulle fungera det med. På sätt och vis bra att ha egna produkter med stort hjärta för klubben.

Från spelarhåll så låter det som att Gustav är rätt nära Kimmo förutom utkasten. På träning tom bättre...
http://www.unt.se/sport/dragkamp-om-kyllonen-3041093.aspx Säger ju inte så mycket. Sirius, Finland eller annan svensk klubb.

Tänk om UU skulle kunna sponsra hela studielånet för studieintresserade unga lovande bandyspelare. Nu vet jag inte vad studielånet ligger på idag men en 4-års heltidsutbildning torde väl i runda svänger innebära en besparing för studenten på >200 000. Inte fy skam.

Vi jobbar på det eller liknande... :-)
Ja av någon anledning så växer nästan alla målvakter i siriuströjan.Bra målvakts tränare?Att lära sig kasta boll kan väl inte vara de svåraste.?
Valerij Grachev/Gratjov, Pappa Grachev, kanske skulle kunna vara ett tränarnamn för oss? Olles framtid som tränare verkar ju högst osäker, så det gäller att sondera marknaden. Och jag menar, Magnus Berglund var ju coach åt sin son i A-laget sist det begav sig. Det gick ju bra. Tycker tyvärr att Ilja inte sett ut att trivas så bra i nuvarande spelsystem, eller vad det är, då han inte fått ut så mycket som jag hade hoppats på sett över hela säsongen.

Grachev har/håller, enligt en kommentar på SvenskaFans, på att sälja huset i Onsjö (Vänersborgs kommun). Han var spelande tränare i Blåsut och Zorkíj förut. Och ja, spelarkarriären behöver ingen närmare presentation.

Så jag skulle tycka det vara spännande med Valerij som tränare. Kanske med Rosa som assisterade, där han är involverad mer än en gång i veckan. Sist vi hade en rysk snubbe som assisterande till Olle gick det väl sådär, varför vet jag inte men vafan. Sajna Valerij!
Här har vi en tänkbar målvaktsersättare: http://www.blocket.se/vasterbotten/Unikt_tillfalle_for_alla_bandylag_i_Sverige_52598499.htm?ca=16&w=3
Skämt åsido, Jeppe eller Gurra bör väl få chansen då.
Bajen tycker jag har väldigt tveksamma målvakter, även Sandviken (flaxgubben Pasi slutar ju efter denna säsong också). I Vänersborg är det ju oklart om Pertti fortsätter och om inte så lär de ju vara intresserade av Kimmo. Bridholm har ju lagt handskarna på hyllan också. Annars är jag överlag rätt impad av ES-målvakterna.
Jag trodde på Gustav redan förra året som tänkbar ersättare till Sälen och nu har han har fått ytterligare ett år att växa till sig. Här kan vi säkert fylla på med bra kapital. Kimmo tillför dock en dimension till i vårt spel som jag tycker behövs. Det handlar ju som sagt var inte enbart om att rädda bollar som målvakt.
Själv såg jag Bomark målvaktsombytt och klar häromdagen ... men det var till P10 grabbarnas träning.
Det är onekligen synd att bandyspelare inte är killar med de bästa studieresultaten, annars skulle väl ingen normalt funtad snubbe bosätta sig i Sandviken?
Med tanke på den förhållandevis höga arbetslösheten i Sandviken så är det ju en ytterligare faktor som borde ligga dem i fatet ... Fast det är väl klart, Edlund och ett par till kanske är heltidsproffs?

Säga vad man vill om bandyklubbars ekonomier, men fotbollsallsvenskan gick sammanlagt en bit över 50 millar back 2013. Värst var Djurgården på -12 Mkr, samtidigt som de drar in externt stål öronmärkta för spelare. Men här är det ju ingen som klagar på dem? Märkligt.
Det är väl allt annat än märkligt då Djurgården har en mycket låg påverkan på Sirius, Sirius bandy i synnerhet.
Nej men det är en stor fixering vid SAIK:s ekonomi... :-) Kort sagt, utan att försvara dem; de är inte ensamma.
RRR skrev...
Det är onekligen synd att bandyspelare inte är killar med de bästa studieresultaten, annars skulle väl ingen normalt funtad snubbe bosätta sig i Sandviken?

Haha, huvudet på spiken!
Ingen joel i saik så tror jag det blir en kimmo med ett rejält lönelyft.
Troligt. Annars tror jag som sagt Väners ligger närmast tillhands, under förutsättning att Pertti flyttar hem.
Kimmo i all ära men ingen katastrof om han lämnar. Det finns andra lagdelar där förstärkning är mycket mer angelägen.
SAIK har ju redan signat med Abbe och Falk från J20-laget. Tror man är rätt nöjda på målvaktssidan. Ska man sedan ha hem Mossberg, den där ryssen det snackas om och kanske Westh så så blir det nog inte så mycket över att värva för.

Hedberg har väl varit väldigt bra i Bajenmålet och han lär väl få fortsatt förtroende där. Tappar vi ändå Kimmo finns både Gustav och varför inte Jeppe som varit riktigt vass i UNIK. Målvaktsposten är nog Sirius minsta problem inför nästa säsong
Inte mjt över att värva för?

Saik gör väl vad dom vill? Budget är bara en ideologi i Sandviken - inget konkret.
Rolf Larsson har skrivit på för Broberg 1 år. Asch han hade jag gärna sett i Sirius.
Roffe! Om inte annat så bara för det klassiska bandynamnet
De små drömmarna angående en hemvändande Mickel kan läggas på is:

http://www.bandysverige.se/article/15101603/kvartett-stannar-i-ryska-liga
Nej där hade jag nog aldrig några förhoppningar. Othén stannar ju också i Sovjet. Kommer SAIK börja dra i Kimmo nu? Nån som hört nåt skvaller?
Nej det är tyst som på en Tillberga match.
Annars kanske Bajen förstärker med Kimmo, om man inte utnyttjar Motvitz optionsår. Men jag menar, Movitz är en överskattad målis som bara fladdrat till och gjort en enstaka bra säsong. Hedberg har förvisso utvecklats de senaste åren, men tycker inte att han är jättebra precis.

Föga oväntat att de stannar i Ryssland. Där tjänar man ju miljoner.
Usch ja, det är nervöst tyst på Sirius sillyfront. Finns det överhuvudtaget någon svensk toppspelare som kan tänka sig blåsvart? Bottenlag, diffus ledning, inga pengar och spelar sina hemmamatcher ute.
Min naiva förhoppning är att bandyn kan få draghjälp av fotbollen. Föreningen har ju fått positiv medial uppmärksamhet efter framgångarna i svenska cupen. Uppsala är en (jätte)trevlig stad, Sirius är på g och sist men inte minst, har Sirius Sveriges mest sympatiska supporterförening. Voilà!
Kimmo skrev något på Facebook som en finskspråkig gärna får översätta.

Vad SAIKK gör eller inte gör kan bara beskrivas med kaosteori. Dom hade ju full målvaktsbesättning inför säsongen men värvade lite ändå.

En polare hade snackat med Dino som hävdade att dom inte hade Kimmo på radarn.
Ja annars är ju den där målisen som SAIK dumpade förra säsongen och som till slut hamnade i Motala ledig. Nån som vet om han är bra?

Kimmo skrev något på Facebook som en finskspråkig gärna får översätta.

Om Farbror hjälper mig med aktuellt twitternamn för Kimmo så kanske jag kan hjälpa till.
Det var på Kimmos facebookkonto
Ahh såg det nu! Jag nyttjar inte "bok med ansikten" så det blir lite svårt.
Farbror, kör Google Translate.
Ja, västringar, here we go again. Jag menar att få hopp.
http://www.unt.se/sport/landslagsstjarnan-kan-tanka-sig-sirius-3055618.aspx
Ähh. Att säga att man vill ha ordning och reda utesluter ju blåsvart direkt. Jag har inga Bella-förhoppningar alls.
Jävla realist!
Bella vill till Sirius men vill väl höja SAIKKs bud först
Inte jag heller. Har dessutom hört samma typ av argument från en före detta Siriusspelare. Det behövs någon sorts nytändning i klubben.
"Det ska vara ordning och reda" ... Det har vi ju, till viss del. Jag har inte hört något gnäll om uteblivna löner eller så. Jag tror att han menar "det ska vara en saftig heltidslön".
Onödigt att fresta oss med en artiklel i blaskan... Vi vet ju ändå att det går åt helvete till slut....
Berlin blev lite tagen på sängen när det kom följdfrågor om Sirius, hans plan var väl att säga "Det vore ju jättetrevligt att spela i Sirius" i förbifarten så alla skulle tycka att han var en skitschysst snubbe.
Jävla SAIK-röv...
Kanske oroligheterna på Krimhalvön kan få Bella att komma hem men då går han väl till en klubb med "ordning och reda" i ekonomin, typ SAIK.
Man får väl hoppas att snubben som äger hans lag får sina tillgångar frysta helt enkelt.
Säkert vårtecken att nån våt dröm uttalar sig lite diffust i vår riktning. Några blir glada, några blir sura, sen är allt som vanligt igen.
Det är nästa säsong det händer!
Patrik Nilsson och Bajen går skilda vägar. Nu kan det bli intressant! igen!
http://www.hammarbybandy.se/hammarby-och-patrik-nilsson-gar-skilda-vagar/

Kan Sirius vara intresserade tro?
Jag vill inte ha honom.

Jag vill inte ha honom.

Ja det har ju varit lite stök kring honom förut. Duktig bandyspelare dock!
Roos får hålla honom på plats!
Skitduktig kille. Det ifrågasätter jag verkligen inte men jag har ett väldigt dåligt intryck av honom som person.
Mitt tips är att Nilsson hamnar i SAIK.

Skitduktig kille. Det ifrågasätter jag verkligen inte men jag har ett väldigt dåligt intryck av honom som person.

Jag vet inte heller om jag valt honom ... men han är duktig och vi behöver få in någon målgörare.
Jag tror iaf att det är tomma spekulationer för jag ser inte att IKS är ett dugg intressant för Putte Nilsson i dagsläget.
Ja en spekulation är det ju definitivt! men ge grabben en chans... han kanske har ändrats ... ehhh ahhh vem försöker jag lura? suck!
Hammarström ledig till nästa säsong. Flickvännen i Uppsala, se länk:

http://bandypuls.se/lagen/bandyedsbyn/1.7004351-bandypuls-avslojar-hammarstrom-bryter-avtal
Sturpen skrev...
Hammarström ledig till nästa säsong. Flickvännen i Uppsala, se länk:

http://bandypuls.se/lagen/bandyedsbyn/1.7004351-bandypuls-avslojar-hammarstrom-bryter-avtal

Kom igen Sirius! Slå till. 7:a i skytteligan, 22 mål varav 10 på hörna! Mumma!
Den där Richardsson från Vetlanda? Är han nåt att ha?
Här är en till som kan tänka sig spel i ett annat lag nästa säsong.
http://bandypuls.se/lagen/bandybroberg/1.7001082-han-kan-lamna-broberg
Verkar onekligen som att det skulle gå att skrapa ihop ett helt ok lag. Lätta på plånkan nu Nyllet. Snart har du väl vunnit drömvinsten.
Joel Edling! Hallklausul!

"I sitt ett plus ett-kontrakt, som han skrev på förra säsongen, ingick en hallklausul - och nu väljer han att avbryta avtalet."
ALLA borde ha flickvän/pojkvän i Uppsala klausul

Joel Edling! Hallklausul!

"I sitt ett plus ett-kontrakt, som han skrev på förra säsongen, ingick en hallklausul - och nu väljer han att avbryta avtalet."

Nu har jag fan hört allt. Nu kan öronen ramla av.
Finns många bra spelare lediga nu. Bara hoppas klubben agerar. Hallklausul? det e fan det mest idiotiska jag har hört, hoppas du står utan kontrakt när serien börjar edling.
Edling går säkert till Edsbyn.
Undrar om man kan skriva in det omvända dvs krav på spel utomhus för att stanna!

Hammarström var väl påtal redan ifjol om jag minns rätt. Nu är det dags att han tar sitt förnuft tillfånga och flyttar hit.
Var väl ännu tidigare Hammarström var på gång? Tvivlar på att han kommer nu om han inte kommit tidigare.
Hammarströms är nog inte så pepp på Sirius, det är väl sistaalternativet i ES för vilken ES-spelare som helst? Hade annars varit coolt att ha en skytt för första gången på många år.
Hur som helst med utomsocknes... jag saknar namnteckning från Viktor Lundberg och Robin Olsson.
Sirius behöver göra klart med tränare till att börja med, sen kan man börja fundera på nyförvärv och förlängda kontrakt.
Och i samma veva göra klart med sportansvarig som sköter värvningar.

Apropå tränare, Holgersson ryktas lämna GAIS. Kan han vara nåt? Har för mig att han är rätt "skrikig" på matcherna. Inte riktigt min smak. Iljas farsa ryktas flytta till Uppsala. Har ingen aning om hans tränarkompetens men jag har alltid gillat "ryssbandy". Fart och fläkt.
Riktigt elakt av UNT att försöka väcka förhoppningar så här i slutet av veckan. Man är som mest sårbar just då och kan, om man inte är försiktig, låta sig själv börja hoppas.
Både liberon Andreasson och Eklind har lämnat GAIS. Positivt med försvagade konkurrenter i väntan på förhoppningsvis glada blåsvarta nyheter.

Holgersson – varför inte? Imponerande jobb han gjort i Götet med rätt usla förutsättngar.
Jag tror att Holger är mätt på att träna ett lag. Kanske som sportchef??
Ja, Gais börjar bli strandsatta och jag ser gärna att vi hjälper till att sjösatta det dynglaget. Bra kompetens på tränarsidan om inte annat, som sagt.

Läste: "Listan på tilltänkta nyförvärv återfinns bland annat Sirius Ted Wiklund och Örebros Erik Wallman. Wiklund har fortsatt kontrakt med Sirius, men hade svårt att ta en plats under kvalserien. Ted gjorde två mål på 18 matcher i Elitserien." Känns väl rimligt. Han har varit den kanske största spelarbesvikelsen i mina ögon. Skott som en P16-spelare.
Värva Mayborn, Eskil, Rosa, Sälen, Fall, Sudden, Broberg, Kyller, Werner.... Då börjar det likna nått :D
Verner Jonsson, var tog han vägen? Rekan? Totta Skjöld lirar tydligen i IFK Malmö om man ska tro Bandyportföljen
"Tränaren Michael Carlsson (f d VSK-profilen), som lämnar Köpings IS, uppges vara aktuell för Sirius."
Uppges? Vart då?

Uppges? Vart då?

Bandysverige (@SillyBandy) på twitter
https://twitter.com/SillyBandy
Här också, fast Sirius nämns inte. http://vlt.se/sport/bandy/1.2422795-carlsson-osaker-pa-framtiden-i-koping
Michael Carlsson alltså. Varför inte, mycket bandykunnande i den killen men som tränare på elitnivå måste han betraktas som ett oskrivet kort.
Enligt HelaHälsingland:
"Jimmy Lindgren ska vara ett intressant namn för Sirius. Han ska ha varit i Uppsala och träffat klubben, men var det landar är hittills oklart."
http://blogg.helahalsingland.se/bandyblogg/

Jag blottar min okunnighet och vet inte mycket om just nämnda Lindgren.
Jimmy Lindgren är klart intressant. Forward. Ung, född 91 och spelat i flera ungdomslandslag. 11p den senaste säsongen, 7 mål och 4 ass på 23 spelade matcher.
Just nu känns allt som intressant....
T.o.m. Nöne som tränare ;-)?
Där går väl ändå gränsen?????
Ja där går gränsen eller snarare lite innan. Skönt dock att få tänka lite dystra tankar nu när det är så positiva toner överallt.
Detta med att Ted Wiklund är på väg bort tycker jag inte om. Jag tyckte han var bra under stora delar av säsongen.
Fast får vi Hammarström istället är åtminstone jag mer än nöjd.
Har alla gett upp Olle som tränare? Bandyspelare, även på landslagsnivå, verkar ha en väldigt respekt för vad han gjort i år. Jag vill se Olle som tränare, och gärna en Holgersson som manager-ish också...
I övrigt tror jag att Patrik Nilsson är bra mycket närmare Sirius än man kan ana. Och att Mickel kommer tillbaka till 15-16 och då har Othén i släptåg.
Men skriv på för Sirius nu någon gång då alla bra bandyspelare .... Ska det vara så svårt?
-Får jag be om din autograf!
-Javisst!
-TACK!
Nä inte Olle.Han har ju inte lyckets lyfta varken Lagspelet.inviduella spelare eller försvaret.Vi behöver en som kan utbilda våra unga spelare ett bli bättre.Inte stanna på den nivån dom redan är på när dom kommer hit.
Tar mycket gärna Patrik Nilsson som nyförvärv, trots att mannen egentligen må ha en del tillkortakommanden ;-) Men mål kan han göra!

Nä inte Olle.Han har ju inte lyckets lyfta varken Lagspelet.inviduella spelare eller försvaret.Vi behöver en som kan utbilda våra unga spelare ett bli bättre.Inte stanna på den nivån dom redan är på när dom kommer hit.

Varför gnäller ni på Olle?
Flera av spelarna har tagit stora kliv framåt. Olle kan inte belastas för vilken kompetens spelarna hade när det kom till Sirius. Wigren har blivit mycket bättre sedan han kom, Lundberg var en medel allsvensk spelare som etablerat sig som elitseriespelare, Robin Olsson har blivit bredare i sitt spel under säsongen. Camilton, Engstrand med flera har fått känna på elitserien under året.

Betänk att flera av dessa spelare är kring 20 år gamla och har kanske 15-20 år kvar på sina karriärer. Det sker inga mirakelförändringar på en säsong.
Sirius tippades toksist i serien och många sade att nu åker laget ut. Men vi är kvar!
Mycket av det är tack vare Olle.
Frågan är om Olle vill fortsätta som tränare. Kan tänka mig att han ställer krav på att truppen måste förstärkas. Tufft att vara tränare åt ett bottenlag. Går det dåligt är det tränaren som får utstå den hårdaste kritiken och det tär på psyket i längden.
Nilsson och Hammarström och vi har två jäkligt potenta målskyttar. Men att vi skulle lyckas värva båda tror jag inte på.
Fast det finns ju också intern spelarkritik mot tränarskapet, det ska sägas...
Olle slutar enligt UNT.
http://www.unt.se/sport/siriustranaren-slutar-3079749.aspx
Tack för ditt engagemang, Olle. Inte en käft trodde på oss inför i år men vi hängde kvar.
Olle, du fick det jäkligt tufft redan från början men klarade att hålla oss kvar i eliten. Ett stort tack!
Tack Olle för ditt engagemang och dina insatser för Sirius bandy!
Lillis lämnar VSK hävdar de på svenska fanz.
Bara att instämma i tackandet. Olle tog ett omöjligt jobb och fixade det!
Ja, ett snyggt utfört jobb av Olle och hoppas du finns kvar i klubben på annan position.
Olle gjorde det han skulle, jävligt bra efter förutsättningarna
Tror på Joints gissning att Iljas farsa blir Sirius nya tränare. Bara en känsla. Några andra tips?
Jag håller med att Olle har viljan.men kunnandet att lära ut?jag såg redan på tränings matcherna att Lunberg är ducktig.Joel har tagit ett kliv.Och utan kommo så hade det ramlat in 1-2 mål till/match.Nya härliga tag nästa år.Vi har ju nått på gång tror jag.

Tror på Joints gissning att Iljas farsa blir Sirius nya tränare. Bara en känsla. Några andra tips?

Traditionen bjuder att lagen byter tränare så jag tror på "Lillis" ... ev med Michael Carlsson som "sidekick"!

Kan vi även få kvar krafter som Rosendahl, Eskhult m.fl. som hjälper klubben så vore det kanon.

Berlin verkar ha bestämt sig för att stanna i Moskva
Olle gjorde det bra. Minns hur omnämnbart dåliga vi var på försäsongen och vi fixade kvalet.

Tack Olle!
Senaste nytt på Jimmy Lindgren-fronten: http://bandypuls.se/lagen/bandybollnas/1.7029060-operation-vantar-lindgren-som-jagas-av-sirius
Hoppas på Pappa Grachev nu!
Skönt ändå att allt är som vanligt på något sätt. När det så äntligen kommer lite nyheter så är det att Berlin stannar i Moskva, tilltänkta förstärkninar ska opereras och tränaren slutar. Lägg till att klubbchefen slutat.

Snart kommer de glada nyheterna!
Undrar hur det är med Putte, om hans skada har läkt? Vore ju fantastiskt kul om han är "fit for fight" nästa säsong. Putte, Putte vi längtar efter dig!

Skönt ändå att allt är som vanligt på något sätt. När det så äntligen kommer lite nyheter så är det att Berlin stannar i Moskva, tilltänkta förstärkninar ska opereras och tränaren slutar. Lägg till att klubbchefen slutat.

Snart kommer de glada nyheterna!

Verkar skralt med de "glada nyheterna". Nej tack från Carlsson, Rosa & Hans-Elis som tränare! Nej tack från Brekkan som klubbchef.

Det går bra nu...kämpa...allt är som det brukar...
Genast lite gladare! Välkommen Jakob :-)
Jenefeldt é klar!
Beskrivs så här på Kungälvs hemsida: "Jakob Jenefeldt är IFK Kungälvs svar på utbrytarkungen Houdini. Oavsett hur många motståndare han har emot sig brukar han alltid trolla sig ur situationen med bollen i kontroll. När elitseriespelarna själva fick utse den mest tekniska spelaren i serien kom Jenefeldt på femte plats och från sin vänsterhalvsposition ligger han bakom mycket av Kungälvs offensiva spel. 24 år."
Jenefeldt gillar att bada bubbelpool och spela enkla bortamatcher i Norrbotten: http://www.youtube.com/watch?v=C85KxP3FJAw
Jäkligt bra värvning. Den killen har jag spanat in tidigare och tänkt: den skulle Sirius värva. Äntligen en positiv nyhet! Undrar om killen ska studera i Uppsala?
Välkommen till Sveriges vackraste bandygäng Jakob!
Tror Putte ligger bakom värvningen av Jakob.
Välkommen Jakob. Bra värvning ! Ska bli intressant vem som blir tränare. Micke Carlsson och Hasse Johansson har tackar nej enl. UNT
Gälman (Kalix) till SAIK. Tufft för Kalix att bli av med honom.

Jenefeldt har sin flickvän i Stockholm vilket säkert spelat in i valet av Sirius.
Mycket trevlig läsning.Välkommen Jakob.Nu är vi på gång...kan det finnas någon mindre namnkunnig tränare,som har tränat nått framgångsrikt u 18-20....Eller en vinter kim-tolle.
Kungälv tappar, GAIS och Kalix likaså samt att LBK verkar bli status quo. Med Jenefeldt i truppen ökar sannolikheten att vi kan få hit Nilsson (jag vet CarlApan!), Hammarström eller Bollnäs-Jimmy. Kan vi bara få en tränare rätt snart ser jag väldigt positivt på möjligheterna att skapa ett slutspelslag. Eller är jag överdrivet optimistisk för en gångs skull? Vinruset västringar!
Sirius Hej!
Väntar på att Robin och Lundberg ska krita. Tänk er en frisk Putte tillsammans med Jenefeldt, Robin, Joel och Lundberg, spetsat med Herr Nilsson och Hammarström på topp. Det kommer att gå undan vill jag lova. Fast så bra blir det väl inte :-( man håller ju på Sirius.
Trevligt!!! Kan vi nu bara få en tränare också, så känns livet lite ljusare!
Är Jakob första Elitserieförvärvet sedan Wigren? Jag kan inte komma på nån annan. Innan dess borde det vara Spjuth?
Niklas Eriksson kom från Ljusdal förra säsongen.
Så var det ja, fast det vart en lite annorlunda värvning i skymundan.
Och här är det lugnt.

Och här är det lugnt.

haha ja ... annars då?
Då kan jag lägga till att Kalle Spjuth har skrivit på för Hammarby (2 år)...
Tack Jocke! Då väntar vi bara på att Sundin gör likadant.

Då kan jag lägga till att Kalle Spjuth har skrivit på för Hammarby (2 år)...

...vilket i alla fall i min vadhållningsbok sänker oddset på att Hammarström hamnar i Sirius!

Men det där kan säkert Farbror räkna ut på nåt mer professionellt och matematiskt korrekt sätt ;-)

Tack Jocke! Då väntar vi bara på att Sundin gör likadant.

...och Misja Pasjkin till Sirius. Det vore väl något. Eller hur bra har det gått i Volga?

[/i]
...vilket i alla fall i min vadhållningsbok sänker oddset på att Hammarström hamnar i Sirius!

Nu känner jag mig lite trög. Hur hänger detta ihop?
Eftersom han vill flytta till sin flickvän som pluggar i Uppsala och att ett av de tänkbara lagen i omgivningen (dvs Bajen) fyller på med anfallare...
Ahhh nu läste jag rätt. Sänker oddsen är ju bra. ... Hade lite otur med tänkandet där en stund!

Klart han ska till Uppsala. VSK eller Bajen ger ju nästan samma situation som i byn. Synd bara att Edsbyn fyller på med många intressanta spelare som kan ge en kul säsong.

Att plugga samtidigt som man spelar bandy måste väl ändå vara den absolut bästa kombinationen. Nu finns det visserligen högskolor lite varstans men jag kan ändå tycka att UU borde vara ett bra val. Undrar om jag ska skicka en utbildningskatalog till alla elitbandyspelare i 18-24 årsåldern i landet. Det borde vara överkomligt många!

Nu finns det en liten arbetsgrupp på UU som ska titta på detta med samverkan med idrottsklubbar samt kombinationen elitidrott och studier. Det kan bli intressant!
Jocke, arbetar du på UU? Du verkar ha lite "inside information". Jäkligt bra initiativ hur som.
Mattias Widén, 23 årig mittfältare från Edsbyn, klar för Sirius!
Jag tror att t.ex. det här med gratis för studenter i Superettan är en del i projektet för att stärka banden mellan elitidrott och studier. Hela projektet är en del i att stärka UU:s profil och jag tror att man jämför sig med utländska universitet där idrott är en tydlig profilfråga. Vi får se vad det utmynnar i, men det är helt klart intressant.
Jasså? Artikel?
Widén är ju verkligen intressant. Någon som Edsbyn gärna hade haft kvar. Bra Sirius!
hittade en liten kort blänkare bara [link]http://www4.idrottonline.se/EdsbynsIFBandyforening-Bandy/Nyheter/Senastenytt/WidenlamnarEdsbynforspelmedSirius/[/link]
Shit två nyförvärv från elitserielag. Det känns helt plötsligt inte lika nattsvart längre. När börjar bandysäsongen?

När börjar bandysäsongen?

Den är igång....
Vi kommer spöa alla under barmarksträningen (ett för övrigt helt underbart ord). Barmarksträning!

http://www.siriusbandy.se/web/article/mattias-widn-klar-for-sirius-/
http://bandypuls.se/lagen/bandyedsbyn/1.7042814-widen-lamnar-edsbyn
Ska erkänna att jag inte hört talas om killen. Widén spelade 26 matcher (alla), gjorde 3 mål och hade 2 assist. En defensiv mittfältare alltså. Skulle inte Hellboy sluta? Om så är fallet ser det ut som att Widén tar över hans roll.
Bandyibollen tipsade om denna artikel kring Widén:
http://bandypuls.se/lagen/bandyedsbyn/1.6649677-widen-hamtades-hem-for-framtiden

Jocke, arbetar du på UU?

Han uppfyller sin tid med bandy, men har en arbetsplats på UU, tolkar jag det som.

[quote1397027057=Nyllet]
Jocke, arbetar du på UU?

Han uppfyller sin tid med bandy, men har en arbetsplats på UU, tolkar jag det som.
[/quote1397027370]

Lite jobb blir det nog emellanåt...
Ännu ett trevligt besked!

Farbror, vi kan snart lägga ner barmarksträningen. Vi får nog ingen plats i år.

Nu ska vi inte ropa hej för tidigt! Ni får nog hålla igång en stund till! Det är en lång säsong och det kan bli någon skadad...Dessutom saknas det grundomgångs-skägg nuförtiden i bandyn

Ännu ett trevligt besked!

Nu ser nog bror lite väl ljust på tillvaron.
Det är vårkänslorna som gör mig så yster, bäste bror!
Har en positiv känsla att beslutsamheten hos Sirius ledning ökat några snäpp sen sist vad gäller värvningar. Mer kvalitet dessutom. Nu väntar vi "bara" på några giftiga målgörare som t.ex. Hammarström och Nilsson sedan är vi, i princip, redan klara för slutspel ;-).
Tror det är rena sommarruset hos Nyllet.... Jämfört med mina små knoppar av vårhopp :-)
Nu ska vi som sagt var inte dra förhastade slutsatser. Allt kan fortfarande gå åt helvete!

Jag vill lägga till att jag just nu inte har någon nyhet att rapportera!
Hellmyrs blir kvar i Ryssland. Nu blev Bollnäs- och Byfansen besvikna kan jag tänka. Detta kan ställa till problem fr.a. för giffarna. Hellmyrs hade varit ett perfekt lockbete annars. Edsbyn klarar sig bra ändå.
Mattias W.är ingen jag heller känner till.Det är ju svårt att ha koll på alla lagspelare i motståndarlagen som inte gör mål varje match.Hoppas han är stor o tuff och kan åka skriskor.Välkommen Matte.
Läste att Hammarström tjej pluggar till läkare. Sådant tar ju tid. Kom igen nu Mattias! Tjejen vill ha dig här och vi också!

Widén var inte dominerande i Rättvik tyckte jag i de matcher jag har sett men han utvecklades tydligen väldigt mycket i Edsbyn sista månaderna. Bra spelare runtikring gör ju sitt till.
Hammarström , och sedan krydda med pappa och son Lomanov. Pappa som tränare alltså
Låter lovande
Kan man hoppas på en nyhet till fredagsmyset imorgon?

Är det någon som vet när Lindgren ska opereras? Viktigt att det planeras väl. Det är ju inget man gör på en höft precis!
Man hoppas ju på det ;-)
(Lite mer Göteborgshumor) Hip-hopp är ett gångbart ord i sammanhanget.

Det är flera lag som saknar påskrift från en tränare nästa säsong. Brukar det vara så vid denna tidpunkt?
Som Bandyibollen twittrade: Liukkonen har skrivit treårskontrakt med Kampparit. Det känns som att de har bra chans att ta guld kommande säsong, något som lär locka Kimmo...tyvärr.
Fast de tog väl guld året innan han flyttade också eller dvs 2012. Jag tror nog mer på familjesituationen dvs hur det går med flcikvän etc .
Har en känsla att det händer något trevligt idag.

Har en känsla att det händer något trevligt idag.

Jag tror Nyllet VET att det händer något trevligt idag
Han hade rätt.
Sammanfattar läget i spelartruppen just nu.

Målvakter:

Backar/Halvor:
Pierre Roos (t.o.m 2015)
Mattias Åhlén (t.o.m 2015) ((slutar?))
Joel Wigren (t.o.m 2016)
Jakob Jenefeldt (t.o.m 2016)

Mittfältare:
Niklas Hellqvist (t.o.m 2015) ((slutar?))
Mattias Widén (t.o.m 2016)

Anfallare:
Ted Wiklund (t.o.m 2015)
Jimmy Lindgren (t.o.m 2016)
Trevligt!!! Bra jobbat av herr Söderman, trots att vi inte har någon tränare klar.
Kan konstatera att sju av dessa har kontrakt tom 2016 vilket känns mycket bra. Bra Sirius!

.. å så Hur bliir e me "trenan"?
Känns skitbra det här.
Någon på Twitter nämnde pappa Engstrand från p20 som huvudtränare med eskhult och rosa som assisterande. Kanske inte så dumt att jobba in-house?
Skönt att vi förstärker laget rejält. Att undvika kvalplats har högsta prioritet. Gripen och Tillis trupper ser nämligen oroväckande starka ut. Som det ser nu tycker jag vi ska ha LBK, GAIS, Kungälv, Kalix och kanske t.o.m. Bollnäs och VBK bakom oss. Ojdå, nu blev vi visst ett slutspelslag ;-). Men sillyn är inte slut än på långa vägar och nu önskar jag att Robin och Victor L. kritar samt att Hammarström tar sitt förnuft tillfånga och skriver på för Sveriges vackraste bandylag.
Sirius Hej!
Lindgren till Bandypuls!
... en väldigt bra helhetslösning.
... jag har fått ett proffsigt intryck
... det känns hur bra som helst
... Sirius som lag känns moget på alla plan för att blicka uppåt i tabellen
... och så ska det bli kul med en ny stad

Välkommen!
Nyopererad höft, dock. Alltid ett frågetecken.
Bra Nyllet.Samma åsikt i stort som dig...Ett år minst med Lundberg.Och efter som vi har lyckats med våra killar upp till 15-20 års ålder så låt någon av dessa tränare fortsätta till A-lags nivå.Bra jobbat Söderman också.
Jag tycker att vi ska ha VSK bakom oss
ännu en helg närmare säsongsstart.
Mjukbandyn har haft sin final inomhus i Malmö... Känns fasligt bekant på något sätt.

Nu ska jag inte vara sån utan se fram emot nyheten om en tränare! Vad säger känslan Nyllet?

Alltså: Det luktar avlägset okval!!
Känslan säger att ytterligare ett nyförvärv är på g men att vissa saker måste ordnas innan affären är i hamn. Och någon annan klubb kan ju hinna före d.v.s. sådana som betalar bra men inte har något i kassan :-(.
En trevlig känsla. Sen vill jag att påskägget ska innehålla en tränare!!
Jag vill också ha en tränare i påskägget. Vad är statusen på Niklas Eriksson förresten? Kändes ju som ett bra liberoämne.
Dags för ett fortsatt firande av internationella Roos veckan!! Kung Pirre den förste tar över rodret tillfälligt.
Enligt svenskafans skulle "Tisen" Hammarström vara klar för Sirius! Är det sant kan man lugnt påstå att det är en jäkligt bra värvning.
Bekräftas på helahälsingland och redfarmers supporterforum.
Välkommen till Uppsala och Sirius Tisen!
Wow, hoppas det är sant, det måste ju vara tyngsta värvningen sedan Kalle Spjuth, minst!

Trodde att vi skulle behöva en tränare för att kunna värva några spelare, men nu kanske det funkar tvärtom - när vi börjar få en hygglig trupp kanske någon tränarkandidat snart törs tacka ja.
Det låter ju toppen!!
Fantastiskt! Det trodde jag aldrig!

Jag blir så jävla glad.
Wow, klassförvärv. Ju!
Oj det var bättre än vad jag hade hoppats på. Fantastiskt! Välkommen!
... å tänk Nyllet fick rätt igen om en värvning!

Lysande. Bra jobbat av Söderman m.fl
Och dessutom, en skytt! En riktigt bra skytt har vi väl inte haft sedan Burman typ.

Edsbyspelares flickvänner = Sirius bästa värvningsstrategi. Vi borde skicka en Kjelledinetröja och en flaska Kir till henne som tack för att hon bor i Uppsala.
Oj det trodde jag skulle stanna vid en önskedröm som Vsk eller hammarby skulle sno åt sig.
Grymt kul!
Till vardags sysslar jag med mag-tarmkanalens fysiologi, både forskning och undervisning. Inom mitt ämnesområde pratar man om "gut feeling" och denna känsla har jag utvecklat med åren :-D
Jag känner mig som en hund som blir så glad att han kissar på sig..
En bra start på firandet av internationella Roos veckan!!
Denna metamorfos inom värvningsfronten både gläder och förbryllar mig. Har bandyn fått lite draghjälp av fotbollen månne? Liksom lite ballt att lira med Sirius?
Nu oroar man sig lite för ekonomin..
Ja vad är skillnaden i år mot förra året?
Mycket skojigt som händer i Sirius bandy nu.Kan bero på dessa två saker...1 lite mer pengar har trillat in ?..2.Olle effekten ?..jag vet att jag gnällt tidigare på han.men jag är inte långsint.Mot slutspel nu.
Nu tycker jag du visar kass respekt för Olles jobb. Det är väl knappast mer lockande att gå till en tränarlös klubb? Jag tror att klubben, inklusive Olle, helt enkelt har gjort ett bra jobb med våra unga spelare som har gett oss ett bra rykte runtom i landet.
Jag tror att det i år inte är värt att värva allsvenska ynglingar då utbildningsbidragen dubblats där, som jag förstått det.

..2.Olle effekten ?..jag vet att jag gnällt tidigare på han. men jag är inte långsint.

Var vänlig och skärp dig nu Svennis!
Det var riktigt oförskämt skrivet eftersom du menade det negativt.
En Olle effekt kan det vara för vi är kvar i Elitserien ... (Tack Olle)

Det blir dessutom lite bakvänt när du hackar på honom och sedan tänker dig kunna sluta med det för du är inte långsint...

Jag tror att det i år inte är värt att värva allsvenska ynglingar då utbildningsbidragen dubblats där, som jag förstått det.

Undrar hur det blir med utbildningsbidrag till klubbar som inte längre finns. Jag tänker på (gamla) Falu BS. Övertar någon klubb då möjligheten till utbildningsbidrag eller blir det inget alls? I så fall finns det några intressanta Falu BS killar att kika på.
Fin silly. Här startar marschen uppåt i den kommande cykeln.

Och jag tror faktiskt att Sirius fortfarande har ett starkt - eller potentiellt starkt - varumärke (Skrev jag varumärke? Måste skjuta mig själv om en liten stund.) eftersom vi spelar på en grymt fin arena och kan, vid medgång, dra stora skaror.
Instämmer med Sutra. Uppåtpotentialen är ju enorm i Uppsala, speciellt med tanke på konkurrensen från bandyorter med avfolkningsproblem.
Zocke twittrade något om att fyra av hans adepter noppat Blåsvart. Jaha, ha så kul med harvandet i allsvenskan, då.
Målvakter:

Backar/Halvor:
Pierre Roos (t.o.m 2015)
Joel Wigren (t.o.m 2016)

Mittfältare:

Anfallare:
Ted Wiklund (t.o.m 2015)
Mattias Hammarström (t.o.m 2016)

Börjar se intressant ut. Klasse, Kimmo, Robin och Niklas Eriksson får gärna signa också. Börjar bli stor trupp men utlåningsavtal med UNIK finns väl att tillgå.
Kimmo klickade tummen upp på en Västra Sidan-status häromdagen. Möjligt omen. Hoppas!
Ja Kimmo är grymt viktig nu när man tom börjar blicka uppåt i tabellen.

Svennis >> Du är nog rätt ensam i det här forumet att hysa nåt slags förakt för Olle. Man blir onekligen rätt provocerad när du är så respektlös.
Ja, svennis (med känsla?) kommentar är farligt nära UNT:s kommentatorsfunktion-klass.
Ja, det skulle vara gött om Kimmo kritar. Nu har vi ju fått några riktigt bra skridskoåkare och en skytt som heter duga så Kimmos utkast kan bli ett riktigt giftigt anfallsvapen.

Ja, svennis (med känsla?) kommentar är farligt nära UNT:s kommentatorsfunktion-klass.

Jag tycker främst det är oviljan att använda mellanslag som är kusligt lik många kommentarer på unt.se.
Ni kommer att först vad jag menade när vi får en tränare som gör skillnad.Se på Vänersborg eller Kim o Tolle...Gräver ner stridsyxan nu.
Herrejävvlar!
Du måste lära dig att begripa skillnaden mellan prestation och resultat. Med Inga Gill som tränare hade SAIK lik förbannat slagits om guldet. Men inte så jävla många hade klarat nytt kontrakt med Olles förutsättningar. Vem är i så fall den bästa tränaren - Inga Gill eller Olle Gabrielsson?

Och jag tror faktiskt att Sirius fortfarande har ett starkt - eller potentiellt starkt - varumärke

Jag påminner om att Sutra skrev varumärke!

Jag känner en viss nyförvärvsmättnad måste jag tillstå. Dessutom en oro att det blir "för bra"! Just nu vill jag helst att några av de som var med ifjol skriver på dvs Kimmo, Olsson, Lundberg och gärna Wiklund.

Ansi Hänninen till Kungälv! Där tror jag de gör ett kap. Han kommer nog att passa in bra i Kungälv.
Men det hade onekligen varit intressant att se Inga Gill som tränare....
Silly Season Bandy skrev att Kimmo lämnat blåsvart men utvecklade inte det hela. Nån som vet nåt?
Det var inte vad jag ville ha i mitt påskägg...
Tråkigt men Ingen katastrof om Kimmo lämnar.
Jag tycker faktiskt att det är en katastrof.
Gustav kommer kliva fram o göra en grym säsong om kimmo lämnar.
Dåså. Jag är lugnad.
Det är ju ändå dags snart för Gustav att ta klivet till att konkurrera på allvar om förstemålvaktsplatsen. Vi har en bra målvakt där men han behöver få stå.

Om Kimmo lämnar så hoppas jag att det är till Finland eller Ryssland.

Om Kimmo lämnar så hoppas jag att det är till Finland eller Ryssland.

Jag har kremlologiska och energifyllda Rysslandsvibbar med balalajkaliknande toner i bakgrunden, men hoppas på sätt och vis att jag har fel.
Det kan vara radion också ...
Rykten på svenskafans gör gällande att Sirius är intresserad av Kungälvs målvakt Borvall (Bollnäsprodukt). Ett annat rykte säger att Herr Nilsson väljer mellan GAIS och Sirius. Fast jag ser hellre att man satsar på Gustav alternativ Jeppe. Nilsson? Denna eviga följetong som alltid slutar med att Nilsson går till annan klubb än till Sirius. Tycker vi värvat bra hittills och det kanske räcker för kommande säsong?
Så vitt jag vet så bedriver Sirius bandy elitidrott och ingen socialverksamhet.Och våra ungdomar har ju ungdomstränarna utvecklat.Max och Ilja har ju inte tagit några synliga kliv på 2år tyvär.Nog om bandy nu för mig.Skönt för er som kan allt.
Nu har vi ju dubbelmattias hos oss. Tisen känns som den typ av målgörare som Sirius behöver. Vi kan äntligen bli farliga på fasta situationer och kanske bli lite mer oförutsägbara i anfallet.

Herr Nilsson vore kanske intressant i sig men mindre så nu efter dessa fina nyförvärv.

Det verkar också som att vi har bra backupspelare utifall någon faller ifrån pga skada e.dyl.

Kimmo ser jag gärna hos oss inte enbart för att han är en bra målvakt utan även då hans spelstil är rolig att se på. Om han skulle få kontrakt i Ryssland, som rösterna i huvudet på Bandyibollen indikerar, så är det bara att önska lycka till och välkommen åter!
Jag tror Gustav kommer att ta utmaningen om det skulle behövas och en ev ny målvakt behöver nog vara riktigt bra om han ska få stå ohotad under säsongen.
Hammarby bjuder in till presskonferens idag kl 10. Ny tränare kanske? Jag tippar på Lillis! Pasjkin?
Olle kanske?

Hammarby bjuder in till presskonferens idag kl 10. Ny tränare kanske? Jag tippar på Lillis! Pasjkin?

Eller kanske Holgersson?
Nä. Rosa.
Jag såg det. Vad i helvete!
Et tu, Rosa.
Tjaaa samtidigt innebär det ju kanske att Lillis kan vara aktuell för Sirius!
Känns precis som om nån just bajsat i mitt påskägg!!! Glad påsk... I helvete heller
Micke Carlsson, Westman, och Lillis har alla tackat nej. Trötta jävla västeråsare som tror att det behövs en flyghangar för att spela bandy. Dags att byta spår!
Det finns väl andra än Västeråsare som kan träna bandy?
En egen kombination kanske ... någon god ledare från mjukbandyn (eller annan lagbaserad verksamhet/sysselsättning) i kombination med någon som kan bandy... ex Roos eller Eskhult

Olle tror jag inte gör en återkomst...

ähhh va f-n detta är ju ändå det bästa sillyn på många år (ev sedan 60 talet). Jag har godis i mitt påskägg som jag tänker njuta av i vårsolen...
Rosas tränarsejour i Blåsvart var ju verkligen ... fantastisk!!!
Svårt att uttala sig om måste jag säga. Såhär utifrån verkar den ju nästintill obefintlig men vad den bestod av i realiteten vet jag inte.
Jag har förvisso hört gott om honom, men att han knappast var särskilt närvarande. Men det berodde väl i och för sig på det dåligt utformade kontraktet också. Gah...

Gah...

Just så!
Överraskande att Rosa blir tränare i Bajen. Men han bor väl i Stockholm? Kan tänka mig att hans civila arbete och pendlingen gjorde honom tveksam till Sirius. Gillar't inte hur som helst. Rosa, du ska träna de vackra!
Svikare.
Jag vill fan bara grina.... Jag har alltid hatat när Jonas skrikit Judas, för vi är en så jävla liten bandyfamilj. Men nu ger jag fan i mig upp allting. Jag skiter i den jävla patetiska värdelösa idrotten. Ta er halljävel då. Spela för fan inomhus bäst fan ni vill. Nu ger jag fan i mig upp. DRA ÅT HELVETE!!!
Jag känner mer jädrans, attans och synd. Hade väldigt gärna sett honom i Sirius. Kul dock att se Rosa tillbaka i bandyn och hoppas han återkommer till Sirius inom snar framtid.

Nu vill jag gärna se lite namn på sportchef, klubbchef och tränarjobbet i Sirius. Några namn? Någon? Ett Kungarike (dvs delar av Långhundra) för ett namn!
Väl talat Jocke!
Svårt att uttala sig i "Rosa-gate" innan man vet vad som hänt.

Kan det vara så att "klubben i Rosas hjärta" helt enkelt tackat nej till hans tjänster pga att man redan har klart med tränare sedan en tid tillbaka? Kan det vara så att klubben vill avvakta med tillkännagivande/presskonferens tills man kan presentera "hela paketet" (tränare, klubbchef, sportansvarig, det sista (klass?)nyförvärvet, det återstående påskrifterna, etc.) på en och samma gång? Jag vet att VSK hade klart med Fosshaug & Carlsson (och Folkesson) ett par veckor innan det blev officiellt.

Tycker att klubben haft en fantastisk förmåga att lägga "locket på" och att de flesta nyförvärv som presenterats de senaste åren inte har synts alls på "Silly-radarn" på de olika forumen (i år Jenefeldt och Widén, i fjol i stort sett alla). Att Lindgren och Hammarström var synliga i media tror jag vi kan tacka reportrarna på bandypuls.se för.

Bland de tränare som inte signat någon klubb ännu finns väl Holgersson, Westman, Franco Bergman, Ola Johansson, ...

Sen finns det säkert bra interna lösningar också (vi verkar ju ha bra ungdomstränare i alla fall).

Jag väljer att se mitt påskägg som halvfullt istället för halvtomt! Många godbitar i mitt ägg men det finns ändå plats för ett par till :-)

Glad Påsk!
Om jag har räknat rätt efter vad som skrivits här tidigare så har vi nu 15 spelare (varav en målvakt) i truppen inför nästa säsong, inkl Edberg och Engstrand. Åhlén och Hellboy ska vi nog inte ska räkna med alls.

Johan Andersson, Daniel Bärneskär, Robin Olsson och Daniel Sandberg står det i övergångsdatabasen på svenskbandy.se att det finns avtal med till 15-04-30, vilket ju per definition betyder att de har kontrakt med Sirius även nästa säsong (det är t ex ingen skillnad i databasen i hur det ser ut för dessa och, säg, Putte eller Eidernert). Om det stämmer så består truppen av 19 spelare. Oskar Bremler står också med kontrakt till 2015, men han åkte väl till Norge och utländska kontrakt syns inte, så det kanske inte gäller längre.

Inget av nyförvärven syns i databasen än.

Niklas Erikssons och Klasse Nordströms kontrakt går ut 14-04-30. Det är helt blankt för Viktor Lundberg, vad nu det betyder.

Vi är minst en målvakt kort alltså. Ja, tränare, sportchef och klubbchef också förstås. Men annars så...

Det är brasklappar för 1) att databasen är felaktig, inaktuell eller markerar plusår på samma sätt som raka kontrakt och/eller 2) att jag har fattat allt fel och/eller är dum i huvudet när det gäller att läsa den där databasen.
Hoppas databasen stämmer! Har ett vagt minne från Nässjö att Robin sa till mig att han har kontrakt. Dock stor brasklapp på om detta stämmer då jag druckit några stop mjöd på resan ner.
Man kan väl säga att Jonas Holgersson inte är aktuell som tränare i alla fall... http://www.gp.se/sport/1.2346367-gaistranare-avstangd-atta-manader
De har nog kontrakt, men flera kontrakt är lite av ett spel för galleriet. Dvs. diverse klausuler.
Fast Garligur och Farbrors kontrakt måste väl ändå vara de mest märkliga. Där kan vi tala om klausuler ...
Gubb klausuler är inte att förakta....
Kimmo klar, 1 + 1.

http://www.siriusbandy.se/web/article/succmalvakt-klar-for-sirius-bandy/
Bravo! Trodde faktiskt inte på det. Finfin tröst för gårdagens debacle.
Kul! Kimmo är en artist.
Helt j-a underbart!
Kanoners! Verkligen imponerad över Sirius lednings handlingskraft. Har gnytt på ledningen tidigare. Nu får jag be om ursäkt. Kan bli en kul vinter. Långa bollar på Jimmy och Tisen!
Sirius Hej!
Men men men ska det vara såhär? Jag blir orolig men glad...
Påskharen kom sent i år!!! Men det kan jag ursäkta med det innehållet i ägget!!
Schysst Kimmo
Denna artikel kom lite i bakgrunden ... otroligt skönt detta!
http://www.siriusbandy.se/web/article/kvartett-forlanger-/
Olsson klar, Lundberg klar och 2xEriksson klar...

å så fick jag göra en sammanfattning. Det kändes bra!

Målvakter:
Kimmo Kyllönen (t.o.m 2015) +1

Backar/Halvor:
Pierre Roos (t.o.m 2015)
Max Eriksson (t.o.m 2015) + 1
Joel Wigren (t.o.m 2016)
Niklas Eriksson (t.o.m 2015)
Victor Lundberg (t.o.m 2015)

Mittfältare:
Robin Olsson (t.o.m. 2015)

Anfallare:
Ted Wiklund (t.o.m 2015)
Farbror (t.o.m. 2027, Gubbklausul)
Garligur (t.o.m. 2027, Gubbklausul)
Det ser onekligen väldigt bra ut. Vi har värvat bäst hittills. Tänk om vi, som grädde på moset, kunde få hit Herr Nilsson? Giriga Nyllet säger ja medan den omtänksamme dito säger nej.
Hahahahaha! Jag känner mig lite mer central än Garligur men det är klart att jag tar en forwardtröja för laget!!
Väldigt trevlig silly detta. Bra jobbat Sirius!
Helt sjukt. Jag kollar på listan ovan - sen på dagens datum.

Det är den 23 april och vi har typ 100 spelare under kontrakt. Känns faktiskt för bra för att vara sant. Jag vågar knappt vara glad.
Klasse finns inte med på listan. Söderman sa ju i UNT att man söker ytterligare en back och en forward. Funderar Klasse på en fortsättning eller har Sirius någon annan forward på g, typ Nilsson? Och vilka bra backar finns tillgängliga? Bara undrar liksom.
Nej nu, jag lägger mig i hårdträning... Bror ska inte känna sig för säker på forwardsplatsen.
Varken Hellboy eller Åhlén e med på unts kontraktslista. Det är däremot bärneskär..

För övrigt sägs Ted vilja dra hem till Boltic.
Följetongen om vilken klubb Herr Nilsson till slut hamnar i fortsätter.
http://www.unt.se/sport/far-sirius-sin-stjarna-3113488.aspx
Oskar Robertsson från VSK, back, född 82, kan han vara någon Sirius är intresserad av?
Elakt av det lokala bladet att låta ungdomen hoppas. Vi gringubbar har redan sagt upp vår prenumeration i ren protest.
Nilsson spelade väl i Bajen senast? Då borde det bli ett år i SAIK nu och sen ett år i Ryssland. Sen Bajen igen.
Skulle spontant helst se Klasse som anfallspartner till Hammarström. Kan vara så att Sirius avvaktar tills PN bestämt sig innan man försöker förlänga med Klasse? Om nu PN vill vara kvar i Stockholmsregionen ligger Sirius bra till. VSK verkar inte intresserade och SAIK blir bara aktuellt om Edlund drar till Ryssland.

Kan fortfarande inte fatta att vi nästan har en färdig trupp redan i april., galet bra!
Jag vill hellre ha Klasse. Krita nu Klasse för fan!
Jag gillar ju inte direkt herr Nilsson. Jag gillar Samba-Klasse mer. Men Nilsson är ju onekligen en snäppet vassare forward. Helst vill jag ha Broberg.

Hursom så påstår mina hantverkarkontakter att Broberg definitivt inte kommer spela elitseriespel i höst. Och att Patrik Nilsson kommer att välja Sirius. Man får väl se.
Hellboy slutar helt. Lite trist att alla trotjänare snart e borta, om jag räknar rätt blev det 11 år i den vackra tröjan vilket man såklart uppskattar rejält.
Han måste absolut tackas av på något vis.
Det håller jag absolut med om Johann!
Hellboy får fanimej komma upp till Västra och skrika i fortsättningen i så fall. Skönare lirare får man leta efter, så trevlig vid sidan av banan och på banan en riktig elak igel
Ja, Hellboy når samma hjältestatus som Ubbe och Josse. Tack för åren i Blåsvart!
Hellboy är för mig kanske den störste blåsvarta hjälten. Det är så klart starkt präglat av det är ffa under hans karriär som jag har sett bandy, men maken till snubbe både på och av planen får man leta länge efter. Tack för allt!
Fick också det till elva säsonger sist jag räknade.

Broberg och Eskhult har väl nio A-lagssäsonger vardera (om än ett par korta sådana), sedan har ju Hellboy representerat Blåsvart i elva säsonger på raken.

Tack för allt.
Hella är ju absolut en av de största genom tiderna. Trist att det inte blir något mer i så fall. En Icon, utan dess like.
Räkna inte med Franco. http://bandypuls.se/lagen/bandybollnas/1.7084299-oklar-framtid-for-tranare

Jag skulle gärna se Hellboy som tränare för något av ungdomslagen i Sirius. Kom igen, Hellka!
Ja! Ungdomstränare! Kom igen Hellka, klapp, klapp, klapp
Hatten av! En favorit alla kategorier.
Tveklöst. Sen vet jag många som tycker Pirre skulle vara en idealisk tränare fulltid redan från i år, helst då med lite assistans från gamla krafter.
Hampus Krantz, libero från Tellus, på väg in enligt rykten på Twitter.
Mjaha är han bra?
Han är åtminstone inspelad libero i bra ålder (f. 88) som har spelat med Motala, Katrineholm och Tellus. Ursprungligen från Bollnäs. Hammarby borde ha varit intresserade om de hade varit på alerten. Köööööp!
Borde inte Erik Sundin vara en spelare att titta på ... eller har han lagt av helt.
Ja, en hyfsad erfaren libero är inte fy skam. Fast har aldrig hört talas om killen men han kan vara bra ändå, kanske?
Kan vi inte ta Lukas Persson från Tellus också när vi ändå är där och norpar? :-) Två flugor i en smäll.

Angående Sudden så stötte jag på honom för ett par veckor sedan. Då skulle det till "något nytt" för att han skulle motivera en comeback, ungefär.

En spännande tränare på det här så!
Lukas Persson gick väl till Kungälv?
Lukas Persson gick väl till Kungälv?

Det stämmer visst. Surt, jag som tjatat om honom hela vintern. Jaja, vi har ju Hammarström nu. ;)
"Patrik Hellman, född 25 april 1982, är en svensk klubblös bandyspelare. Han har tidigare representerat Villa Lidköping BK och sin moderklubb IFK Motala.

I början av sin karriär spelade Hellman också som ytterhalv men sen han värvades till Villa har han varit ordinarie back. Han är också den spelaren i truppen som varit i klubben längst tid och ligger på 16:e plats bland spelarna som gjort flest matcher i Villatröjan.

2007-08 var han lagkapten och han har under perioder varit assisterande lagkapten.

25 mars 2012 fick han spela sin första sm-final i bandy när Villa förlorade mot Sandviken med 6-5.[1]

Efter säsongen 2013-14 fick han inget nytt kontrakt av Villa efter 10 år i klubben."

Kanske kan vara en snubbe som kan styra upp vårt försvar, för i ärlighetens namn känns ju den lagdelen som är utav mest värvningsbehov. Vi läckte in hur många mål som helst i fjol, trots en många gånger storspelande målvakt. Hellman känns som bästa tänkbara lediga alternativ i försvarsdjungeln. Han var, trots allt, ordinarie i Villa-försvaret den gångna säsongen.

Angående Sudden så stötte jag på honom för ett par veckor sedan. Då skulle det till "något nytt" för att han skulle motivera en comeback, ungefär.

Om inte årets Silly är något nytt så vet inte jag ...
Fan Hellboy du fick mig att blir tårögd. Tackar, du är en sann blåsvart hjälte. Ingen borde få använda ditt tröjnummer.
http://siriusbandy.se/web/article/hellqvist-avslutar-sin-bandykarriar-/
Fyfan va vackert! han är värd 10 ggr mer än de hyllningar han kommer få. Pensionera numret för fan.
Ja, det är onekligen så att man får gåshud när man läser det...
Om inte årets Silly är något nytt så vet inte jag ...

I det här fallet tror jag att valet av tränare spelar stor roll. Holgersson var t.ex grym, enligt hans utsago. Personligen tycker jag att hans agerande gentemot dopingskontrollanterna var omoget och att Zockes försvarskupp är patetisk.
Välkommen Hampus!

Välkommen Hampus!

Är det något bekräftat, Apan?
http://www.unt.se/sport/sirius-forstarker-forsvaret-3123117.aspx

http://www.unt.se/sport/sirius-forstarker-forsvaret-3123117.aspx

Man går från skärmen en kvart och så blir det klart med en ny spelare igen. Ännu en med Bollnäskoppling. Sirius, televerksgänget. Välkommen Krantz!
Välkommen Hampus!
Fantastiskt trevligt!!
Välkommen!

Lite spetsning av kedjan så slipper vi sedan känna pressen, Broder!
Håller med. Skriv kontrakt med Klasse och Patrik N. samt övertala Broberg till en fortsättning. Då börjar det se hyfsat ut på anfallssidan, och ni kan då rikta in er på backuproller....
Utan att veta något om Krantz direkt så känns det som en perfekt sorts värvning. Bra jobbat!

Om nu Klas kan skriva på är jag 100 % nöjd med den här sillyn.
Ja, skriv med Klasse nu i stället för att fantisera om Patrik Nilsson.
Läsning om Hampus Krantz och flytten till Sirius på utmärkta Bandypuls: http://bandypuls.se/bandy/1.7091121-bollnaskille-ater-i-elitserien

Kämpa UNT.
Mycket bra skrivet. Gillar att Sirius benämns hårdsatsande.
Thony Lindquist sparkad av Dynamo Moskva. Det finns en ledig tränarplats i Uppsala. http://arbetarbladet.se/sport/bandy/saik/1.7095939-lindquist-maste-lamna-dynamo
Precis bandyibollen! Thony vore helt perfekt och har väl spelat i Sirius en gång i tiden. Dessutom skulle det framgent underlätta att få hem Bella. Köp Sirius!!
Jo det vore intressant! Han har onekligen bra erfarenhet men kanske känner sig lite stukad från Moskva... eller revanschsugen ...
Säger som Nyllet! Köp och möjlighet finns!
Ang tränare!
Hört att Roos är j-ligt uppskattad av killarna som tf tränare. Tycker han är rak, tydlig, vet vad han vill.
Så varför inte satsa på Roos? Nog så viktigt att spelartruppen tror på tränaren.
Är det något med typ licens alá fotboll man måste ha på viss nivå som saknas, eller vill han hellre spela?

...Thony vore helt perfekt och har väl spelat i Sirius en gång i tiden...

När skulle det ha varit? Före -81 i såfall. Jag har inte missat så många matcher sen 81 men minns ingen Thony. Å andra sidan börjar jag bli gammal och minnet kanske börjar grumlas en smula.

Jag börjar tro att Pirre tillsammans med en ny röst utifrån vore det bästa för laget!
Big Spender skrev...
När skulle det ha varit? Före -81 i såfall. Jag har inte missat så många matcher sen 81 men minns ingen Thony. Å andra sidan börjar jag bli gammal och minnet kanske börjar grumlas en smula.

Jag börjar tro att Pirre tillsammans med en ny röst utifrån vore det bästa för laget!

Läste det i UNT för ett tag sedan och vill minnas att han (Thony) spelade i Sirius på 70-talet.
http://www.unt.se/sport/landslagsstjarnan-kan-tanka-sig-sirius-3055618.aspx
[/i]
När skulle det ha varit? Före -81 i såfall. Jag har inte missat så många matcher sen 81 men minns ingen Thony.[/quote1398983634]

1978-81 kan det ha varit. Skutskär före det och SAIK efter. Källa: http://www.sporthistoria.se/Bandy.html

Ang tränare!
Hört att Roos är j-ligt uppskattad av killarna som tf tränare. Tycker han är rak, tydlig, vet vad han vill.
Så varför inte satsa på Roos? Nog så viktigt att spelartruppen tror på tränaren.
Är det något med typ licens alá fotboll man måste ha på viss nivå som saknas, eller vill han hellre spela?

Det är nog mycket troligt att det blir så i någon form. Man tar nu in en libero/back i form av Krantz vilket särkert avlastar Roos en del.

För några år sedan fanns det i alla fall inget krav på utbildning för tränare inom bandyn.
"– Med tanke på att läget är som det är, och med den osäkerhet som råder, så vill vi inte sätta någon press på dom. Det får ta den tid det tar, och vi sitter ändå inte i sjön på nåt sätt, säger SAIK:s sportansvarige Thomas Larsson, som i och med sitt jobb på Sandvik kommer i kontakt med just den ryska ekonomin och därför har bra inblick.
– Jag jobbar ju med de här frågorna dagligdags, och om det var jag som var på väg skulle jag först ta en ordentlig fundering kring den ekonomiska utvecklingen i Ryssland. Men det är en högst personlig åsikt."

SAIK:s egna ekonomi, då?

...
1978-81 kan det ha varit. Skutskär före det och SAIK efter. Källa: http://www.sporthistoria.se/Bandy.html

Bra länk det där! Har undgått en gammal bandynörd :-)

Verkar som om Sirius har full koll på Thonys situation enligt UNT: http://www.unt.se/sport/sirius-har-ogonen-pa-lindquist-3131739.aspx
Eftersom Dynamo verkar lite missnöjda med hans sätt att "spela" så känns det mindre troligt att de vill behålla honom som ungdomstränare eller så...

Hem till Studan är mitt råd till Thony.
Herr Lindqvist var väl här samtidigt med Muhren den äldre om jag inte minns fel. Tuff mittfältare har jag för mig.

Herr Lindqvist var väl här samtidigt med Muhren den äldre om jag inte minns fel.

... och Håkan Sundin.
Edlund är tydligen i Ryssland och förhandlar om kontrakt med Jenisej. Blir det kontrakt lär ju Nilsson välja SAIK. Om Herr Nilsson ska bo kvar i Hammarby Sjöstad får han pendla 40 mil t.o.r. till varje träning och hemmamatch. Rätt tufft.
Jag kan tänka mig att "budet" från Sirius inte är speciellt saftigt finansiellt men kanske mest rimligt boende och familjemässigt. Sådant tål kanske att tänka på ...
Bara att få ett boende i Uppsala borde få vilken normalt funtad person som helst att jubla
Mikko! Åter till ämnet. Vi pratar om du-vet-vem!
Jaha vilka spelare/ledare kan man fynda från gais då?

Exekutiv auktion?
Jag lägger en peng på Tobias Andersson. Ung, mittfält/ anfallsspelare med erfarenhet från flertalet ungdomslandslag. Ingen klubb att betala utbildningsbidrag till heller då BS gått i konkurs.

fd tränaren är väl inte att tänka på kan jag tro ...
Skynda fynda liksom.
Hur går det med tränarfrågan? Nu är det sådär bedrägligt lugnt igen på den här fronten.
Jimmy Jansson klar för Edsbyn. Det behövs nog nu när Hammarström spelar i Sirius!

Synd att Ted Wiklund verkar var på väg till Boltic. Jag tyckte han var bra under året.
Ted klar hem till Boltic enl unt, lite trist.
SAIK har presskonferens idag kl 14. Edlund ut (till Ryssland) och Herr Nilsson in är mitt synnerligen osäkra tips ;-)
Eller bara Nilsson in.
Du fick rätt Nyllet. Osexigt. Dags att förlänge med Klasse rå.
Skönt på sätt och viss, nu kan man fortsätta tycka illa om Nilsson och ännu mer illa om SAIK.
Tobias Andersson eller Tony Eklind f.d. GAIS vore kanske intressant för Sirius? Och Klasse förstås.
Skönt.

Skönt.

+1 på den.
Verkligen!
Inga ledsna miner här inte! Hoppas Sirius aldrig mer kommer på tanken att värva Nilsson. Det börjar bli smått genant att nobbas av egot i parti och minut.
Spännande... presskonferens på kansliet idag 13.30....

Tränare?
Måste ju nästan vara tränare va?

Var ser man det? Välkommen Pirre?
Vem som helst bara det blir klart.
Detta kanske säger mer om mig än något annat men F-N vad spännande! Nyförvärv utlovas! Presskonferens!

Vilka har vi som är realistiska? Pajskin, valfri ryss, ...
Fast det står nyförvärv till a-laget.... hoppas på Bella, men det är väl ganska sannolikt tränare. Skönt att slippa Hr Nilsson, han hade mest bidragit till dålig stämning....
Lite taskigt av dom att förstöra en arbetsdag så här... Har inte tänkt på något annat sen i morse.
Ser att Unt tippar Lindqvist. Känns väl som det är väldigt låga odds på det.

Lite taskigt av dom att förstöra en arbetsdag så här... Har inte tänkt på något annat sen i morse.

Vi är fler! Ska någon dit?
Det vore ju fantastiskt om Thony blir tränare i Sirius! Hoppas hoppas.
Om det är en spelare så måste det ju vara något alldeles extra då Nordström (som jag betraktar som ett klassförvärv) bara blev ett pressmeddelande.

Men det handlar säkert om tränarposten och då är väl ett namn som Lindqvist klart "presskonferensmässigt". Spännande :-)
Skulle gärna vara på plats, men jobbar. Räknar med snabba uppdateringar här om nån är på plats.

Jo, är det en spelare så lär det ju vara landslagsklass och så många såna lär det inte finnas tillgängliga. Så allt talar för Thony.
2017!
Vissa dagar känns ett besök på Spikgatan väldigt angeläget. Ska försöka hinna dit och mycket talar väl för att Thony är på ingång vilket vore fantastiskt.
Nååå vad händer????
Thony händer! Inte illa!
UNT säger att det är Thony som är klar. SPÄNNANDE
JAAA! Sådärja!

Jo jag tackar! Det är skönt med fredag!
Skål på er!!!! Ikväll blir det findricka!!!
Sjukt bra! SM- Gööööllddd!!!
Ja eller okval i alla fall och förhoppningsvis kul bandy och mycket folk....
Jag är beredd att kasta gubbkepsen och redan nu gå ut med ett "vi hänger kvar i år"
Var det inte ryssarna som klagade över att Thony spelade för "tråkig" bandy a.k.a svenskt? Well, kul med ett erkänt bra tränarnamn! Känslan är ju att ingen tränare velat ta vid Blåsvart ens med tång de senaste säsongerna. Nu har det vänt! Bra jobbat av alla inblandade i årets silly, förutsatt att man gör det med ekonomin i behåll.
Ja som sagt, det känns som att det har vänt ännu en gång. Jag hade nog känslan att Sirius tid i elitbandyn var utmätt, men den här sillyn har ju varit fantastiskt positiv.

All respekt till Söderman som har gjort det strålande, men man får säga att ett par stekta sparvar flugit rätt in i munnen också. Att Thony plötsligt blev ledig just när hela tränarmarknaden var utarmad var ju en fantastisk tur.
Lustigt, jag och Nyllet sa precis nyss exakt samma sak som Brukarn skrev.
Inbillar mig att värvningen av Thony är det viktigaste som hänt Sirius bandy sedan Eskhult tog sitt förnuft till fånga och kom hem. Hurra och välkommen till Sirius Thony, Sveriges vackraste bandyklubb!
Saxat från UNT:
Jag hade mina bästa år som spelare i den här klubben. Daniel Berlin (landslagsspelare i Dynamo Moskva) och jag har pratat om att vi skulle återförenas i Uppsala eftersom Sirius är hans klubb där han har hjärtat, men nu blev det inte så – i alla fall inte den här gången, säger Thony Lindquist.

Halleluja, jag mår så bra! Vilken födelsedagspresent jag fick!
Grattis Nyllet också då!

Stekta sparvar? Vi har Edward Blom på vår sida...

Oj vilken lång sommar det kommer att bli. För det är väl sant? Inget lur nu? Inget förbund som hindrar övergångar från Ryssland etc? Ingen konstig nämnd som godtyckligt kommer att besluta något?

Det har varit en plågsam förmiddag men nu känner jag bara en stor iver men vet inte vad jag ska ta ut den på.... Roligt!
Så sjukt bra! Och det lär väl inte göra det svårare att locka hem Bella framöver heller..
Tony+sommarvärme samma dag=sant.Fan vad kul.
Ca.4 månader till träningsmatcherna är igång.
Lite orolig på hur Thony ser på Farbrors och min plats i truppen nu bara.....
Jävligt skönt.
Okvalsetablering i år - sedan stora chanser på Bella+Mickel+nån till till nästa säsong. Då jävlar kan vi börja hota på allvar, utan att sätta ekonomin på rött.

Lite orolig på hur Thony ser på Farbrors och min plats i truppen nu bara.....

Känn ingen oro gossar! Spetskvalitet är inget man lägger åt sidan.
Thony kommer ju att tala enskilt med alla spelare.
Saxat från bandysverige.se:
".....Sirius gjort en överraskande stark silly season. Dessutom ryktas det om att spelare från nedlagda Gais är aktuella".

Herregud, har vi verkligen råd?
Vad gäller gamla GAIS så lägger jag mitt tips på att Tobias Anderson är på väg in!

Det är några minus också ex Klasse, Johan A, Ted W, Hellboy så det finns kanske lite utrymme.
Unt skriver ju idag att Klasse förhandlar och att svar borde komma i slutet av veckan.

Unt skriver ju idag att Klasse förhandlar och att svar borde komma i slutet av veckan.

Ahhh läste inte tidningen. Men det är några ut i alla fall...
Klang och jubel!

[link]http://www.unt.se/sport/landslagsman-valde-sirius-3163338.aspx[/link]

Välkommen Tobbe!
Tobbe é klar!

Satan vilken silly...
Kul! Men stämmer det att Klasse inte fått nåt kontraktsförslag? Det vore sämst.

Vad gäller gamla GAIS så lägger jag mitt tips på att Tobias Anderson är på väg in!

Sådärja. Sirius = Falugänget.
Fantastiskt vad Sirius blivit attraktivt denna silly men..

-unnar verkligen Klasse att få lira i en vass Siriusupplaga då han varit grymt lojal och uträttat massor som ensam forward

-blir lite skakis att våra fina juniorkullar hamnar i kläm. Det borde vara hög prio att slussa in dessa och bli mer självförsörjande på spelare

Men ok, vi har en högintressant trupp och en etablerad topptränare i mitten av maj. Galet kul!
Jag tänker inte gnälla. Krita Klasse så är allt bra.
Tråkmånsaren och nejsägaren i mig vill dra i nödbromsen och snacka ekonomi. Men palla det asså!!!
haze skrev bl.a....
Fantastiskt vad Sirius blivit attraktivt denna silly men..

-unnar verkligen Klasse att få lira i en vass Siriusupplaga då han varit grymt lojal och uträttat massor som ensam forward

-blir lite skakis att våra fina juniorkullar hamnar i kläm. Det borde vara hög prio att slussa in dessa och bli mer självförsörjande på spelare

Tror faktiskt tvärtom. Ju starkare lag vi har desto lättare att låta junisar hoppa in då och då. Dessutom tror jag Thony är angelägen om att junisarna ska få speltid. De är ju, trots allt, framtiden.

Vilken fantastisk silly! Och välkommen Tobbe! Satans kul det ska bli att följa detta superintressanta lag den kommande säsongen.
SIIIIIIIRIUS HEJ!
Tänk så trevligt!!!!
Jävligt kul att vi plötsligt blivit så attraktiva! En hel del flyt har vi ju också haft förstås, men ändå! Men samtidigt kan jag precis som en del andra här få lite ont i magen när man tänker på degen.. Hur ser kalkylen ut? Varifrån kommer pengarna?
Dagens bästa nyhet är att putte har gått på is idag!
Jävlar i helvete. Det är så stort att 20 maj borde bli en helgdag.
Oj! Hoppas det håller för honom.
Putte hej, hej hej hej!
Håller tummarna!
Ja det ska bli spännande å höra från den träningen!

Kan ju bli lite kul att titta på träningarna igen nu när det är några nya att lära känna...
Läget just nu är väl detta ungefär?:

Målvakter:
Kimmo Kyllönen (t.o.m 2015) +1

Backar/Halvor:
Pierre Roos (t.o.m 2015)
Max Eriksson (t.o.m 2015) + 1
Joel Wigren (t.o.m 2016)
Niklas Eriksson (t.o.m 2015)
Victor Lundberg (t.o.m 2015)
Hampus Krantz /t.o.m 2016?)

Mittfältare:
Robin Olsson (t.o.m. 2015)
Tobias Andersson (t.o.m 2016)

Anfallare:

Bra kvalité på träningarna bör det iaf bli och någon/några kan kanske matcha med UNIK. Underbart om Putte kommer tillbaka till gammal god form.
Hörrni, det bara fortsätter det här. Ottebäckens fenomenale skyttekung Adam Rudell som satte 105 baljor på 18 matcher för två säsonger sedan och sedan gick till GAIS spelar i ... wait for it... SIRIUS nästa säsong.

http://mariestadstidningen.se/sport/article1560494.ece
Aha en anfallare! Där ser man!
Jo det börjar bli många nu!
Kul! Men sket det sig för Klasse nu?
Herregud, man tror ju att man drömmer! 100-målsmannen blir kul att se med en ES-säsong i ryggmärgen. Mycket vill ha mer, men jag vill också ha Klasse kvar! Han var en av våra bästa spelare den gångna säsongen. Notorisk målskytt i Virres kaliber!
Osannolik Silly! Vi hissar upp Josses och Södermans tröjor i stolpen som håller upp resultattavlan i sydvästra hörnet :-)

Det är nåt skumt med Klasse! Kändes faktiskt som om han var petad en del i slutet av förra säsongen (iofs efter skada och med Viktor tillbaka). Jag gissar att han inte spelar i blåsvart nästa säsong med tanke på senaste värvningen.

Har ingen i kvartetten Bärneskär, Sandberg, Andersson, Åhlén kontrakt?
Fantastiskt trevligt att så många vill hit. Får väl hålla med den store spenderaren, visst fick Klasse stå tillbaka för Viktor och sen tycker jag dessutom att han brände en hel del lägen. Men lyxen att ha en extra topp forward tackar jag inte nej till.... Sen önskar jag egentligen att det tredje alternativet hette Broberg, men det är ju bara jag.
Ingen Klasse i blåsvart.
Skandal. Skitdåligt av blåsvart om han inte ens fick ett kontraktförslag.
Ledningen har väl sina skäl. Vilka vet jag inte. Tveksamt om Rydell är bättre än Klasse men på det stora hela har Sirius värvat jäkligt bra. Tack Klasse för tiden i blåsvart! En inte helt oäven gissning är väl att Klasse hamnar i LBK eller Giffarna eller varför inte Tillberga?
Mycket synd med Klasse. Hur tänkte man där? Ekonomi eller något som har hänt..?
Jag utgår från att det är en ren professionell bedömning att andra helt enkelt ses som bättre.
Om nu Klasse fortsätter spela så tror jag Tellus eller Unik ligger bra till.
Bara att tacka Klasse för hjälpen att hänga kvar och önska lycka till.

Antar att man tycker att Rydell har mer utvecklingspotential. Vi har ju för en gång skull lite djup i laget. Samtidigt var det ju också så att Klasse i fjol ändå överglänstes av en bandypensionär från Vattholma :-)
Sånt skiter jag i. Jag gillar Klasse och jag gillar kontinuitet.
Lider lite med Klasse som ju tidigare petats i VSK, Villa o Bajen. Jäkligt synd att vi inte kunde behålla honom och man kan ge sig fan på att han sänker Sirius kommande säsong om han går till en konkurrent.

Samtidigt måste man säga att Rudell känns rätt så spännande.
Hur se truppen ut egentligen? Söderman säger i UNT att den består av 16+2 spelare men haze listar 19 spelare ovan och då är inte Rudell med.

Hur se truppen ut egentligen? Söderman säger i UNT att den består av 16+2 spelare men haze listar 19 spelare ovan och då är inte Rudell med.

En bra fråga! Krantz är på "tryout" om jag förstått det rätt! Vet inte om det ingår i +2 eller om det är utanför.
Tackar såklart klasse för tiden i blåsvart. Men förstår klubbens beslut klasse är en toppspelare i as men håller inte för es spel enligt mig.
Rudell fick ju relativt sparsamt med speltid i Gais, men såg väldigt intressant ut av det jag sett, bland annat träningsmatchen i Relitahallen. Hårt skott OCH bra skridskoåkning är inte alltid synonymt med varandra.

Tack, Klasse! Grymt bra jobbat i Blåsvart, enligt mig.
Tack Klasse!
Pirre slutar lira men blir biträdande tränare. Tack Pirre och kanoners att du fortsätter som tränare. Det här blir bra! Bra jobbat Sirius!
Inleder den årliga internationella Pierre Roos veckan med en skål för världens bäste assisterande tränare!
Tack för spelarinsatserna, Pirre, och kör hårt nu hårt som assisterande tränare. Moget beslut, månne.

Inleder den årliga internationella Pierre Roos veckan med en skål för världens bäste assisterande tränare!

Jag känner mig lite oinformerad kring Internationella Pierre Roos veckan. Jag har noterat att den inleddes måndagen den 14 april... Har den flyttats i tiden?
Jag motionerar (väldigt sällan) men just i detta fallet om en flytt av detta viktiga firande till ett datum i anslutning till 10 mars.
Det är alltid den årliga internationella Pierre Roos-veckan.
På svenskafans bollnäsforum surras det om hemvändande svenska spelare från Ryssland. Hm ...tänk om Bella, nej så bra kan det naturligtvis inte vara.
På twitter sägs det att det visst är Bella men att han signat för Televerket!

Snälla säg att jag drömmer!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[link]http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5875863[/link]
Så mycket för det Siriushjärtat...
Om det inte är så att Sirius meddelat att truppen är full så tycker jag att vi ska skita i den där killen nu.
Klart udda. Jag trodde att det bara var SAIK som gällde för honom, men deras trupp kanske är full nu.
Det går väl inte att hävda att man har full trupp om Berlin skulle vara aktuell.

Det här slår det mesta.
Bella är en tönt.
Järven. Snälla, säg att det är Järven som står fiolerna.
Synnerligen oväntat. Börjar ju fundera på hur Neftyanik har det med ekonomin, om det kommer komma ett tillfälle att få hem Mickel också?
Jag är inte en sån som vill säga "vad var det jag sa", men, vad var det jag sa...
Det är ju rätt kul att det inte är Sandviken som gör detta, men i övrigt hade ju Bollnäs knappt råd med finnen de värvade förra veckan.
"Det talas om löner i hög SHL nivå"!! Jösses det är ju 200-250 tkr i månaden nivå...

Jag har slutat tro på att få hem en frälsare. Vårt lag nästa år blir riktigt bra. Jag tror på nytt kontrakt utan problem...
Jag är ärligt talat mest orolig över att vi själva har råd med det vi fått. Jag är otroligt nöjd med årets trupp. Och jag är jätteglad åt att det var just Bollnäs som snodde dessa två om det skulle ske. Däremot undrar jag bara hur det gått till....
Extern finansiär som går in med massa pengar, antingen en Ågerup-typ eller en Järven-typ.
Ja det där hade man ju inte sett komma. Bajs.
Berlin på presskonferensen:
"Tanken har varit att vara kvar i Dynamo så länge jag kunde och eventuellt flytta till Uppsala. Nu kom detta plötsligt med Dynamo. Därför känner jag mig inte riktigt redo att flytta hem till Uppsala så här fort".

PAJAS! Money talks!
Väldigt intressant svar från Berlin på frågor om Varför Bollnäs?

Vad kan det handla om? Kanske att han inte är redo att börja jobba vid sidan om bandyn med små barn hemma osv...

Jag hoppas detta taggar upp Sirius inför säsongen... jäklar vad det ska bli roligt.

Någon som vet om nyförvärven har anlänt till träningen ännu? Det vore kul att gå ned och titta vid tillfälle!
Hahaha! Hovnarren!
Redo att flytta till Bollnäs var han dock? Larvigt.
.....måste vara det jävla trafikverkets och den stoppade trafiken på järnvägens fel att han hamnade i Bollnäs o inte i Uppsala. Förbannade SJ!
Ja i och med svaret på presskonferensen så falnade ju hans gloria rejält.... Mycket bättre att säga att Bollnäs bjöd mig mer pengar och därmed punkt.
samtidigt som han svävar på svaret om kontraktet är på tre år... Jag tror nog familjen i övrigt hade en del med det att göra samt lite övertalning från Hellmyrs sida.

Jag blir inte överraskad om han söker hus i Uppsalatrakten till nästa säsong. Frågan är om Sirius bud finns kvar och passar.

Jag tror att Thony löser biffen!
Han får väldigt gärna stanna i Bollnäs resten av sitt jävla liv vad mig anbelangar.
Legoknekten Bella, fuck off!
Jag är väldigt ledsen. Känns som man blivit toklurad. Helvete!
Äsch upp med hakorna nu! Pojken måste se till sitt i första hand. Jag välkomnar honom till Sirius nästa år!

Men jo lite lurad måste jag säga att jag känner sig. Trodde Sirius var ett mer reellt alternativ än vad det verkar ha varit.

Jag vill dock ändå fokusera på de vi faktiskt har i laget. Hjältar från förr dvs förra säsongen och några nya skarpa hungriga ungdomar. Thony tillför bra rutin och säkert en del taktiskt också....

Det har ju varit en helt sanslös Silly. Undrar vad som händer efter detta?
Fler ryska "lirare" påväg hem? Någon till har ju växt upp i Uppsala.

Oooo du härliga Silly!
Äsch, krita med lill-Sigge och jag är nöjd ändå..

Men allvarligt, det är ingen filantropisk verksamhet de sysslar med. Får han asmycket mer pengar i Bollnäs förstår jag honom. Det är få som har möjlighet att bli rika på bandy så det är väl inte så konstigt att folk tar det som erbjuds. Behöver ju inte handla om något svek. Och att stå på en pressis när man precis kritat med en klubb och säga att det bara handlar om pengar, egentligen hade man velat lira i en annan klubb håller ju förstås inte. Men bittert är det ju. Det går inte att komma ifrån. Jag tar ju fortfarande hellre hit Bella till nästa säsong än PN, 8 av 7 dar i veckan.
Självklart har han helt rätt att gå till precis vilken klubb som helst, fattas bara annat. Min förhoppning är dock att han tonar ner sina påhittade känslor för Sirius nästa år UNT gör sitt årliga "Landslagsstjärnan kan tänka sig Sirius!"-reportage. Det vore klädsamt.
Dessutom dyker han nog upp i blåsvart när han är 42, tjock, trött och proppmätt - han vet ju att Sirius är beredda att sära på arslet ordentligt för honom. Och vi supportrar med tydligen.
42, tjock, trött och proppmätt låter lite som mig ... för något år sedan! Resten är dock inget jag känner igen.
PN är fan mer rakryggad än Isabella Berlin.
Vad insiniuerar du Joint?
Ja, han går i alla fall inte ut och snackar om Siriushjärta och grejer. Jag vill från och med nu inte se Bella i Blåsvart.
Pengarna styr och Bollnäs bud gick väl inte att matcha. Bella är trots allt bara 27 bast och hinner med ett gäng Siriussäsonger efter utflykten till Hälsingland. Har svårt vara besviken med den fantastiska silly vi haft.
Jag är verkligen inte besviken över Sirius silly som sådan får jag väl tillägga dårå.
Menar mer den nedsättande tonen med att kalla honom Isabella. Onödigt.

Jag förstår honom även om jag gärna hade sett honom i blåsvart. Money talks.
What ever.

Edit: Om du menade att jag var sexistisk så var inte min intention med 'Isabella' att se ner på hen.
Gott att höra. God helg!
Fler hemvändare...
http://www.helahalsingland.se/bandy/elitserien/jag-vet-for-lite-for-att-uttala-mig
rollen skrev...
Fler hemvändare...
http://www.helahalsingland.se/bandy/elitserien/jag-vet-for-lite-for-att-uttala-mig

Hm... man tänker ju närmast på Mickelsson. Men kommer han hem väljer han säkert Byn eller varför inte giffarna, den senare verkar ju kunna ordna finansiärer över en natt.
Håller med tifo, haze och hannibal här. Har svårt att se varför Bella skulle vara så mycket hemskare än vad Eskhult var när han var i samma ålder. Han har fortfarande chansen att kröna karriären med att ge sina sista bästa år till sin moderklubb.

Men gör han det inte instämmer jag i alla elaka ord ovan.
Bella har tydligen tänkt att pendla mellan Bollnäs och Sandviken. Det är knappt 12 mil enkel färd, alltså ca 24 mil nästan varje dag. I och för sig lika stort avstånd till Uppsala men att pendla i tre år kan inte vara kul. Förresten, är Bellas kontrakt med giffarna verkligen på tre år? På svenska fans (bollnäsforum) står det ett frågetecken efter 3 år på både Hellmyrs och Bella.

1+2 eller 1+1+1 är avtal som kan räknas till treårsavtal. Några av dessa är nog mest troliga samt ev Rysslandsklausuler utifall det ändrar sig därborta. Svaret från spelarna är att Bollnäs har presenterat en treårsplan.

Jag är nästan helt säker på att Bella spelar i Sirius om några år. Dock hoppas och tror jag att vi redan då är å nosar på slutspel
Är inte Mickel på väg hemåt, släpp fan inte det

Fel tråd naturligtvis, jävla padda och mina feta fingrar.

Fel tråd naturligtvis, jävla padda och mina feta fingrar.

Vem pratar du med?

Hur som helst så kan det bli en del "sena" återvändare i och med ryssarna beslut att bara tillåta tre utländska spelare i varje match. Varför ska de betala spelare som inte får spela varje match?

Det ska bli så vansinnigt roligt att se vad som sker i höst. Det verkar bli en väldigt jämn Elitserie bland mittenlagen.
Mickelsson verkar var på väg hem från öst enligt sociala medier - värva!!
Verkligen intressant! Hoppas, hoppas, hoppas ...

å Grattis på födelsedagen såhär några dagar i efterskott!
Om Mickel har nån tanke bakom att ha byggfirma så borde han komma till Uppsala, här är det ju en aning mer byggen på g än i övriga Sverige
Usch... inte ska man väl behöva börja hoppas igen....
Luddigt på Berlinnivå det där. Om allt löser sig så kan det vara ett alternativ, typ.
Ähh han går väl till televerket.
Ja Michelsson går säkert till giffarna. Storsponsorn kommer ge honom "an offer he can't refuse".
Men tänk vad mycket roligare det kommer att bli när vi vinner bägge mötena med Bollnäs i vinter :-)
Fan,,,, jag tittar varje dag om besked om Michelsson. Det pirrar i kroppen, vilket lag vi får om det löser sig med han!
Helt dött kring Mickel ... Ska man sluta hoppas?
Även Misja P är på g hemåt http://www.bandysverige.se/2014/07/01/pasjkin-i-osaker-sits/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Läste på Bollnäs svenskafans att Mickelsson ska bli pappa i dagarna. Inbillar mig att detta kan vara en fördel för Sirius. Nog vill man ha nära till sina kära?

Läste på Bollnäs svenskafans att Mickelsson ska bli pappa i dagarna. Inbillar mig att detta kan vara en fördel för Sirius. Nog vill man ha nära till sina kära?

Det borde väl vara fördel Hälsingland där, lex Lill-Hyddas. Skämt åsido, så har han ju mestadelen av sina kära just där. Så jag vettefan ...
Joint, jag menade naturligtvis flickvännen/sambon/hustrun och bebisen på g. Att han har släkt i Hälsingland är jag fullt medveten om.
Hur som helst har Sirius, enligt UNT, lämnat ett kontraktsförslag till Mickelsson. Mickel vill tydligen avvakta och se vad andra klubbar har att komma med.
Enligt Bandypuls så står det mellan Sirius och en annan klubb för Mickelsson. Tippar på att det är Vetlanda, hur konstigt det än låter. http://www.helahalsingland.se/sport/bandy/halsingland-ute-ur-mickelssons-bild
Står det mellan oss och några andra, så vet man att det blir några andra!! De "andra" borde väl vara Villa? Vetlanda borde väl inte kunna erbjuda så mycket mer än vi gör?
Nu ska vi inte glömma bort Tillberga, nära och tillräckligt onda för att lyckas presentera ett godtagbart ekonomiskt förslag.
John skrev...
Nu ska vi inte glömma bort Tillberga, nära och tillräckligt onda för att lyckas presentera ett godtagbart ekonomiskt förslag.

Usch vilken hemsk tanke! Fast jag tror det är Villa. Mickel känner ju Sälen och Fall väl och de har säkert varit i kontakt med varandra. Nä jag är pessimist, tror inte Sirius bud håller. Man ska ju ha i åtanke att Mickel hade hoppats på att tjäna en rejäl slant borta i Ryssland och nu om inte detta blir av vill han ha så bra lön som möjligt och då är väl Villa den klubb man närmast tänker på.

Fast jag tror det är Villa.

Villa är det inte. Tränare Sixtensson dissar det på Twitter. Vetlanda behöver en avslutare. Om det skulle bli Vänersborg så blir de ju lite för läskigt bra på att skjuta hårda höjdare, med både Mickel och Dunka Hedqvist. Nej, Sirius får det bli, om vi har råd.
Enl källa var "externa" pengarna till Berlin "betydligt mer" än de, enligt källan, 300000/år som eskhult tjänade när han kom hem. Samma sponsor kanske är sugen på mickel?
Jag tror att det står mellan oss och Väners.
Mickels dotter föddes på Ackis i dag.
Vem skickar upp napp och haklspp?
OK det står alltså mellan Vetlanda o Sirius. Vetlanda (Kjell N) verkar ganska svävande han med dvs lika Matte S. Arghh om det blir Vetlanda.
Mickelsson till Vetlanda. Två år.
Surt och trist. Men jag väljer att tänka på att det här ändå blev en tio gånger bättre silly än vad jag förväntade mig.
En smärre chock, att Vetlanda gör en Bollnäs och förmodligen handlar för pengar som inte finns. Att det inte blev vi kändes självklart. Jag var helt övertygad att han skulle hamna hos Villa.
Behöver reparera balkongräcket och bygga om vardagsrummet. Mickel kan fetglömma att jag anlitar hans firma.
Ja, det blir nog svårt för honom att plocka upp några kunder rent marknadsföringsmässigt sätt...
Vetlanda - sjukt osexigt lag att lira för.
Ja, när de hade Tjust kulle fanns det ju en viss charm, men vem fan vill lira i en sunkhall i LenaPh Town???
Ja, visst fan kändes det väntat på något sätt. Surt när vi åter erbjuder ett vasst kontrakt, men samtidigt är en ju väldigt härdad efter Bella-sveket. Och är man uppväxt i en viss By, så kan man nog stå ut med att leva lite i Neonland. :-P Frågan är om cirkeln sluts i Blåsvart om ett par år för såväl Mickel som Bella? Den sistnämnde skulle jag dock ha svårt för att se hos oss. Hycklare.
Ja vi gör en mycket bra silly. Ser fram emot hösten. Det ska bli roligt att se Hammarström stänka in hörnor.
Både mickel o bella kan gärna avsluta sina karriärer där dom är nu. Lite jävla hjärta vill jag se inte att man går till 2 lallar klubbar för någon tusenlapp mer i månaden. Nej hoppas ni floppar och aldrig spelar i blåsvart.
Vi har iaf gjort en silly som med 1000 ggr överstigit mina vildaste förhoppningar.

Jag har aldrig gillat Mickel och han hade ändå bara fått nöta bänk.
Surt och trist igen, men jag kan inte ha några synpunkter på att han väljer ett alternativ som känns bättre. Känner ingen bitterhet överhuvudtaget; det är bara att konstatera att Sirius, trots stora ansträngningar, kom tvåa.

Vi tar dem på planen.

Truppen ser bra ut och har vi tur så får vi iallafall undvika kvalspel.

S L
Har inget emot att Mickel väljer Vetlanda, men gråt inte ut i tidningen. Stå för dina val.
"Känner mig som en svikare" - Lite pajas varning på den.
http://unt.se/sport/kanner-mig-som-en-svikare-3255456.aspx
Vilken fjant! Varför valde han Småland och det knappt skiljde nåt i kontrakten? Nu blev jag irriterad.
Jag tror nog det skiljde en hel del mellan buden trots allt.

Och jag är fortfarande övertygad om att det förekommer svarta pengar på fler ställen än man tror. Särskilt i mindre sporter, där summorna är hanterbara.

Men både Bella och Mickels uttalande lämnar ju lite bitter eftersmak. Erkänn att pengarna styr. Basta!!!
Hans jävla utlägg i tidningen är ju patetiskt.
Haha, det visade sig att Mickel också var en hycklare. Vad är en klump i magen mot en klump sedlar? Veckans bonnjävel.
Finns Vetlanda kvar efter att vi "glömde" Apan därnere för några år sedan, de kanske behövde hjälp med renoveringen?

Jag tror nog det skiljde en hel del mellan buden trots allt.

Och jag är fortfarande övertygad om att det förekommer svarta pengar på fler ställen än man tror. Särskilt i mindre sporter, där summorna är hanterbara.

Men både Bella och Mickels uttalande lämnar ju lite bitter eftersmak. Erkänn att pengarna styr. Basta!!!

Klart som fan att svarta pengar är inblandade.
Mikko >> Jag har iaf inte sett Vetlanda sedan dess så jag har inga bevis på att stan faktiskt står kvar.
Men att ens göra en enda liten antydan om att svarta pengar förekommer i mindre idrotter i UNT's kommentarsfält gick inte. Då blev man censuerad fortare än kvickt!!
Äntligen lite om bandy såhär i sommarhettan. Artikel om Jenefeldt i dagens UNT. Det känns lite sent att han flyttar hit nu kan jag tycka men å andra sidan så kanske det passade bäst med nya jobbet. Motiverad låter lovande...

Han säger bland annat att:
– Jag är en riktig proffsfikare.

Ja välkommen till Uppsala då...
Bandypuls har intervjuat Berlin. Alla som åkt Ockelbovägen mellan Sandviken och Bollnäs önskar honom lycka till med pendlingen. http://bandypuls.se/lagen/bandybollnas/1.7178001-berlin-ska-leda-bollnas-framat
Hoppas han får punktering varje resa.
Mannen vars mål är att bli en Siriuslegend utan att spela här. Han är halvvägs där pga vårt blinda dyrkande.
Dock får man väl ge honom att UNT har sitt i det hela också.
"– Tidningen gjorde en grej av det och skrev upp att jag var nära Sirius. Jag har sagt att det vore roligt att spela i Uppsala igen, men mer har jag inte sagt."
Satans nyhetsanka, det där. Samtidigt som flera skribenter här också haussat upp det där ryktet år efter år.
Men ja, Bella är blä... Må denne legoknekt aldrig klä sig blåsvart igen.
Fast en del av oss här inne har sett sms från honom där han e på g hem etc, enkelt att skylla på unt när man inser att folk blev upprörda.
Och det är väl heller inte en nyhetsanka att han fick ett ganska saftigt kontraktsförslag från Sirius.
Litar man på Berlin är man naiv ... ;-)
Bella säger att det inte rör sig om några fantasisummor! Haha, övertygad om att det handlar om stora summor för att vara bandy. Men Bella är förlåten om han bryter kontraktet med giffarna nästa år och kommer hem!
Tycker han kan komma efter jul
Det är helt säkert inga fantasisummor på kontraktet.

Men jag vill minnas en diskussion för inte länge sen, där det framkom (inofficiellt) att det bara var hos oss, gurkurna och nåt lag till där det inte förekom svarta pengar i nån form.
När öppnar transfer fönstret igen?
Twitterrykte säger Klasse till Tellus. Låter rimligt.

Twitterrykte säger Klasse till Tellus. Låter rimligt.

Ja det behöver väl fylla på efter Lucas Persson. Han kommer att göra det bra i Tellus det är jag övertygad om.
Jag känner att vi måste avhandla Hampus Krantz. Ständigt vaksamma Bandyibollen gjorde mig uppmärksam på att han finns registrerad som klar och kontrakterad i förbundets lista över övergångar. Jag vill minnas att han angavs som "tryout" / provspelare .

Någon som vet om pojken är klar eller inte?
Lät onekligen klar redan i maj: http://siriusbandy.se/web/system/news/?modVID=102&modID=1768
Han presenterades som nyförvärv i samband med att Kniv-Jonas och jag var på Sirius bandygolf. Han hade dessutom ett rusktigt klipp i golfklubban. Riktningen var dock inte hans starkaste sida. Tur det, för då hade han sysslat med nån annan sport.
Utmärkt! Se till att han kommer tillräcklig nära mål bara så ska det nog gå vägen ...
Klasse N för "en dialog" med Tillberga. http://vlt.se/sport/bandy/1.2623854-sena-avhopp-for-tb
Markus Nyström kanske kan vara något för Sirius P20 nu när Emil Ågren flyttar till Norge.
Stackars Klasse. Tillberga är ju bandydöden.
Enkelbiljett in i hangaren och hörselskador av ekot
Movitz lämnar Tillberga. Jobb han inte kan motstå... Det eller så lockar inte spel i ABB Arena nord!
sandberg lämnar blåsvart, men det har väl varit klart ett tag. har väl inte synts till på försäsongen mig veterligen? lite trist kan jag tycka, hade några fina insatser förra säsongen
Samba-Klasse klar för Tellus.
Intressant att Klas hade kontraktförslag från ryska Start.
Daniel Sandberg klar för UNIK.
Samba-Klasse gjorde bägge Tellus mål mot jättefavoriten Happis. Grejade poäng.
Hampus Krantz går tillbaka till Tellus.

http://transfer.svenskbandy.se/overgangar.aspx
Det var väl inte helt oväntat! Han testades men höll inte. Bra självförtroende men det behövs lite mer.
Tellus gör dock en bra värvning!
Hallelujah. Vem var ansvarig för den värvningen egentligen?
Ingen nyårsraket att vänta? En avlastare till Tisen skulle väl inte vara helt fel, kan jag känna.
Klasse leder skytteligan i överlägsen stil, 27 mål på 10 matcher. Tvåa i skytteligan hittar vi bekantingen Johan Andersson, 17 mål på 11 matcher. Kapten Mayborn har å sin sida gjort 26 mål i den södra allsvenskan, endast Tony Eklind (36 mål och 13 assist!) är bättre där.
Dock kan man väl i och med detta även konstatera att allsvenskorna inte känns sådär jätteläskiga. Det är väl Gripen då, som är mardrömsmotståndaren i ett eventuellt kval.
Är med dig där joint gripen e dom man e lite oroliga för. Ett kval med oss gripen o kalix smakar inte mumma.
noterar 4 baljor av johan andersson för fläkten idag. hade varit kul att se honom under thony...