Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tillberga-sirius 26/2

Vi måste ha en matchtråd till säsongens hittills viktigaste match! Jag nöjer mig med att konstatera att det känns totalt ovisst och att jag är jävligt nervös.
Kul med bandy.
Kämpa Blåsvart!
Enligt lagen om all jävlighet så torskar vi. Vi håller ju på Sirius så vi ska straffas. 5-2 till Tillis :-(
Läskig match, är fruktansvärt nervös. Hoppas och tror vi vinner med 4-2
Sjukligt surt att inte kunna vara på plats. Känner mig som en plastsupporter.

Vi måste smiska Tillis och Zocke nu. 7-1! Broberg gör fyra.
Det där var en pärs.

Har fattat att Virres balja var nåt för framtida lägereldar?
Jag är nöjd! Har knappt vågat följa Elitrapport under kvällen. Pust! Robin och Lundberg verkar ha tagit för sig!
Jocke, jag kollade elitrapport precis fram till Sirius straff sen stängde jag av. Gick in på Västras forum innan kl. 21 och ingen hade kommenterat något om matchen. Övertygad om att vi torskat fattade jag till slut mod och gick in på UNT och där stod det att det blev oavgjort. Skönt, var min spontana tanke. Hatar detta kval, det kommer bli outhärdligt!
Tycker nog tvärtom, nämligen att Olsson och Lundberg var sådär för dagen. I första halvlek studsade Robin förvisso fram bra några gånger, och skapade ju bland annat straffen som var en fin individuell genomåkning, men i andra halvlek kändes han mest bara valpig. Hans mål kan mestadels tillskrivas en fantastisk individuell prestation av Eskhult. Men så var det ju inte mycket i offensiv väg som var bra heller. Klasses tyngd saknades.

Lundberg, och Wigren med för den delen, tvingades agera mer ytterbackar än halvor i den offensiva bemärkelsen. Vi blev mer tillbakapressade ju längre matchen led och det var oroväckande att se. Vår offensiv byggde mestadels på individuella prestationer som sagt, och vår spelidé tycker jag lyser med sin frånvaro. Inte ens mot allsvenskt motstånd funkar det. Bollinnehavet är mestadels bollande på egen planhalva, sedan förhoppningar om att någon framåt hugger till. Jag vet inte om det beror på kluvna självförtroenden eller ett för invecklat, MB-inspirerat spelsystem. Säkerligen en kombination av detta. Hemskt att se TB stå för taktpinnen, 9-4 i hörnor säger en del om matchbilden. Så som matchen utvecklade sig får man ju helt enkelt vara nöjd med delad poängkompott. En poäng som kan visa sig värdefull i slutändan.

Tack och lov att vi har vår rutinerade trio. På fredag sänker vi Nässjö.

EDIT: Virres 1-0-balja var matchens bandygodis, ja. Förarbetet av Eskhult i all ära, men den nedtagningen och det skottet gick inte av för hackor.
Säkra pengar nu och erbjud Broberg ett kontrakt genast. Vilket jävla mål!
Både Eskil och Virre deklarerar i UNT att de bara ska spela kvalet, men ahh...
Bandyspelare som säger "Jag har definitivt slutat med bandyn." känns ungefär lika trovärdiga som politiker som säger "Jag kan försäkra att vi ser väldigt allvarligt på den frågan och kommer att göra vårt yttersta för att rätta till detta.".
Vi har börjat årets kvalserie på samma sätt som fjolårets. Förra året fick vi stryk första hemmamatchen mot Kalix. Ingen upprepning tack! Nässjö ska inte underskattas. De hängde med hyfsat mot Kalix, åtminstone i målprotokollet, hade 1-2 och 2-3.
Jag tror inte att det är kört med Broberg bara vi ger han bra förutsättningar. Vad har han gjort nu 8 mål på 6 matcher? Eskhult blir svårare att övertala, tycker mig se att han har ganska ont i vissa sekvenser. Men emmellanåt gör han magiska saker med den där klubban som får en att stå som ett frågetecken och undra hur gick det till.
Humorn i att [link=https://twitter.com/bandyzocke/status/418891968044093440]Zocke[/link] tycker det är humor när jag beskriver Tillbergaklacken som exakt precis vad de är. Eller OK, de hade faktiskt ökat från tre till fyra personer sedan sist. #zockelogik #fårplatsienvwbubbla

(finns risk att jag måste skaffa twitterkonto snart för att battla med Zocke)
Men jag känner samma oro som joint. Vi måste våga spela ett eget spel när vi möter lag från allsvenskan, men frågan just nu är har vi ett eget spel? eller litar vi fullt ut på att robin ilja broberg och eskil ska briljera tillräckligt många gånger för att ta poäng? Jag förstår ju att försvarspelet är viktigt men vi måste ju ha något framåt.
Var för första gången i Rocklundahallen. (den heter så för mig).
Herregud, vilken skithall. Trodde inte att den kunde vara så dålig.
Dom där pelarna, vilket skämt. Akustiken, man hör ju inte speakern. Den lilla resultattavlan.
Lågt i tak. Dålig belysning.
Publiken, som gick hem direkt efter matchen.
Alltså, Suck.

Dock var fikat billigt och kaffet smakade bra.
Och så var det fina toaletter.

Matchen var Ok. Såg ut att vara två ganska kval nervösa gäng.
Dock gillade jag att det såg ut som Sirius vill ha 2p mer än Tillberga. Det såg ut som TB var nöjda med poängen på slutet.
Och Brobergs 1-0! Mycket snyggt!
Nån som vet varför inte Klasse var med igår?

Dock var fikat billigt och kaffet smakade bra.
Och så var det fina toaletter.

Nog så viktigt för en farbror som mig. :-)
TB-klacken var som sagt bestående av tre pers. Gångerna de haft större klack än så är helgdagar som kompisar till spelare varit törstiga på. Kul dock att tremannaklacken varvade "jobba svart, jobba svart, jobba svart" med Markoolios "Mera mål"...
Tremanna? Jag har ju fått uppfattnibgen av Zockes twittrande att det skulle komma flera busslaster. Snacka om luftslott.
Ja, jag hade väntat mig att vi skulle vara i underläge antalsmässigt men icke då. Fantastiskt med en tremannaklack i en positiv kvalseriepremiär. TB är verkligen ett kärt lag ... 89 pers såg deras sista match i grundserien.
Ja mathcen i ABB lockade ju klart minst antal åskådare. Gripen impar mer med dryga 1500.
Ja, inte blir det många som jublar om Tillis tar steget upp i eliten. Zocke och hans släkt samt några få vilsna gurkor. Och vad glada de i VSK blir ;-).
Alla lag som har hall blir väldigt lyckliga om TB går upp..man åker dit och hämtar 2 säkra poäng och slipper bli blöt om fötterna..
Kan någon bringa ordning i ryktena om av Tillberga medvetet gick ut för att skada Eskhult och Broberg. Struntprat eller ???
http://www.unt.se/sport/det-kanns-helt-at-helvete-3019050.aspx
Man kan ju säga som så, att Eskhults utvisning inte var någon företeelse och att Hellboys mest bara var onödig. Tycker inte att vi var "lika goda kålsupare" därmed. Men ett kval är ju ett kval och på liv och död. Kändes inte som att de gick in för att medvetet skada vår Eskhult, även om Östling var ful emellanåt må jag säga.

Om sista matchen är spelad: Tack för allt, Eskhult!
Känns som ett rätt löjligt rykte att Tillis avsiktligt skulle försökt skada spelare. Inget man såg något av i matchen i alla fall och klart Eskhult får en del smällar med sitt stora bollinnehav.

Annat var det på Zekes tid - kung på farliga tacklingar.
Eller Sami Saari, för att dra till med en Tillisreferens. :-P