Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Nässjö 28/2

Matcherna duggar tätt nu. I morgon kan det vara tredje matchen (varav två långa bortamatcher) på tre dagar för Nässjös tongivande juniorduo Enhagen (två mål i dag, som innebar vändning från 4-5 till seger med 6-5) och Norrman (assist till spelmålet i går och 1+1 i dag). Engstrand ansträngde sig inte mycket i går så han lär ju vara fräsch och ha het form i morgon (om han får chansen). Nässjöjunisarna lär ju däremot känna sig slitna. Norrman spelade U19-VM tillsammans med vår Edberg och Tillbergas Engström. Märkligt att dessa två är tongivande i speluppbyggnaderna för sina kvallag, medan våra junisar på sin höjd för något sporadiskt inhopp.

Annars är det väl främst att se upp för räven Rinaldo, som kan göra det där lilla extra ibland, samt stoppa skyttekungen Henriksson. Likaså hänger en hel del på vår dito, nämligen Eskhult. Såg honom i Relitahallen i dag, där han såg ut att halta fram. Hoppas det bara rörde sig om träningsvärk. Vad är status på Klasse?
Det här bara måste vi vinna. 5-2 inför 567 pers.

Woho fredagsmatch på studan!
I morgon vill jag väldigt hjärna se att/om vi leder med 1 mål vågar anfalla för att göra fler mål...Brukar tyvär alltid vara att man somnar in o släpper in reduceringen tämligen omedelbart.
Hjärnan säger mig att det blir en relativt jämn match, som vi lyckas vinna med ett mål eller två. Hjärtat säger kross. För det kan ju bli en målskillnadsaffär i slutändan och då är det ju bra att ha bra målskillnad.

Jag tror på 4-2 inför 666 djävla åskådare. Mål av Mål-Virre, Wigren, Sandberg och Olsson.
5-5 inför 475 betalande. Broberg 3, Olsson 2.
4p sammanlagt mot Nässjö behövs nog om man vill lira Elitserie nästa år. Tror knappast vi vinner med 12-1 eller liknande eftersom Sirius inte brukar imponera mot sämre (eh...) lag. Blir väl typ 6-3.
Vi vinner med 5-2! Klasse tillbaka enligt UNT. Tyvärr kan jag inte se matchen.
Den här matchen tror jag vi tar ganska enkelt låt oss säga 7-2. Det e matchen på söndag som oroar lite.
Matchen handlar om att hålla koll på Rinaldo (så länge han orkar) och S-björn. På topp har Nässjö en fattigmansversion av Hedqvist. Dock med en skridskoåkning som skulle framstå som medelmåttig i en Västra Allstars supportermatch.

Klart vinnbart.
ångest... bara ångest...
Kristiansson dömer, han verkade inte så poppis i stinsen sist. Vetlanda ("Sketlanda") verkar för övrigt inte heller så poppis i Nässjö.
Källa: http://www.svenskafans.com/bandy/nassjo/forum.aspx
Tyvärr ingen Eskhult ikväll enligt Elitrapport.
Mår jävligt illa över den här skiten, så nu jag tänker ta och spika att kvällens slutresultat blir 6-2. Sådärja! Skönt!
Tyvärr ingen Eskhult ikväll enligt Elitrapport.

Eskhult. Såg honom i Relitahallen i dag, där han såg ut att halta fram. Hoppas det bara rörde sig om träningsvärk.

Som sagt... Det såg inte bra ut.
Tack för allt Andreas. Fy fan vad jobbigt allt är. Drar mig mot Studan nu. Vill komma dit och skratta och skoja med en trygg halvtidsledning i ryggen.
Hitchcocks ande vilar över Sirius these days.
Sicken pärs! Ooooh Viktor Broberg!
Vem fan håller i handbromsen??????? Vems är felet när vi inte kan få stopp på motståndarna i tid på Joels kant match efter match...TRÄNARENS...
Henriksson, sicken klasspelare.
Onödigt att göra det så spännande, men vi vann och det va det viktiga. Broberg får inte sluta! vilket jobb han gör åt båda hållen på planen
Jag orkar inte med dig svennis. Skriv på unt i stället.

Broberg är min kung. Fan ska vi chippa in till en monsterlön så att han kan sluta sitt dagjobb?

Jag lägger 1000:-/månad. Fyll på!
Ja du Apan.Är inte detta ett forum för folk som följer bandyn i ur och skur och har synpunkter på det som sker?....Tyvär så kostar det en massa mål i baken att släppa till för många hörnor som ni alla vet..nya tag i morn.
Absolut. Det var bara min personliga åsikt.
Jag är också trött på Svennis! Personlig åsikt!
ok.så detta forum är öppet för att gissa resultat och publiksiffror?..Matchens lirare i går var ju inte heller helt nöjd med sättet man spelade på vid 5-2 och 7-4....Heja Sirius.
Det är väl knappast tränarens fel att spelarna inte kliver fram och drar på sig ett frislag längre upp i banan????????

Jag kan givetvis inte vara säker, men jag tror inte Olles taktik var att "släpp ut Nässjö på kanterna och låt dom få hörnor".

Jag är inte trött på nån och debatterar gärna bandy :-)
@svennis:
"Riktigt namn: ingen information
E-postadress: [dold på begäran]"

Fyll i ovanstående uppgifter så tas du nog på större allvar ska du se. Nu framstår du allt mer som en pajas.

Jag medger i stället att Nässjö var väldigt bra på att förvalta sin hörnor i går. Tio hörnor skapade var ju inte extremt mycket, vi skapade exakt lika många. Tillberga skapade nio hörnor (varav en gav vi bort) mot oss. De gjorde bara ett hörnmål, på just den som Eskhult råkade bjuda på. Nässjö gjorde alltså mål på 4/10 hörnor i går. De överpresterade på den punkten då de normalt sett bara sätter 1/10. Tycker att de hade flera bra skridskoåkare på kanterna och på så sätt fixade hörnor. Kuriosa i sammanhanget var att de vann hörnstatistiken mot Kalix med 7-2, men då missade de samtliga.

Sedan borde vi ju definitivt dödat matchen. Det blev onödigt spännande på slutet. Men ett kval är ett kval och det är mycket nerver inblandade i det hela. Matchens lirare borde till exempel dödat matchen med att göra 8-4 när han, med Klasse bredvid sig, var sopren med målisen.
Jo, man får ju komma ihåg att Nässjö var otroligt effektiva igår. Två av hörnmålen gjordes dessutom på retur i eftergröten, sådana mål får nog mest skrivas upp på slumpkontot. Plus att deras första mål är ett sånt som Kimmo normalt sett skulle ha tagit. Det enda som kändes oroväckande svagt från Sirius sida var just att vi helt misslyckades med att stänga till på vår vänsterkant på slutet när det började bli svettigt. Sen fattar jag heller inte riktigt varför vi slutade lyfta in i straffområdet i andra, det funkade ju så bra i första?
Håller med. Kimmo gjorde sin första lilla målvaktstavla på länge, i samband med 1-0. Tycker dock inte att deras hörnreturer var av slumpkaraktär, utan mer resultatet av krigande. Första halvlekens hörnmål de gjorde var ju till exempel tack vare att en snubbe slängde sig med klubban i högsta hugg.
Nu när vi vann så kan jag kosta på mig en odräglig ödmjukhet och konstatera att Nässjö gjorde det bra. Det kändes som att vi var bättre men de slet sig tillbaka. Hoppas även att de kan göra detsamma mot Tillberga. De hade även några riktigt bra lirare som säkert skulle vara intressanta för IKS.
Alltså jag kände mest att Nässjö är för dåliga, de håller inte. Att det blev spännande var ju på grund av slumpfaktorn vid hörnor och lite dålig inställning och koncentration i Sirius då och då. Det borde inte ha blivit så spännande, även om de såklart gjorde det bra och krigade efter bästa förmåga