Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Kalix

Vi har en jätte chans att koppla ett rejält grepp på kvalserien. Jag tror vi tar den chansen och vinner med 4-1 inför 800 sköna uppsalabor.
4-3. 626 pers.
Förlust 2-7 och 728 personer på plats.
Har ju hela tiden varit säker på att det avgörs mot Tillberga i sista, så jag räknar med förlust imorgon. Alternativt chocktorskar vi mot ett avsågat Nässjö vilket ju vore ännu värre.
Om vi nu prompt ska förlora någon match så hellre mot i princip avhängda Nässjö än mot konkurrenten Kalix. Skönt det vore att vinna båda och få avnjuta Tillismatchen med ett fånigt leende.
Jag gillar hur du tänker! Tänk om vi är helt klara för ES och dessutom har chansen att spela bort Tillis.
Flashigast vore om Nässjö skrällde i morgon och vi vinner. Då blir det fest hela helgen (vet att jag kommer få skäll av Garry nu).
Damma av Voodoodockan, garligur.
Men jag har ingen voodoo docka i de färgerna!!! Jag får plocka fram den gamla råttätna
flaggan och ha som mantel!!!
Lovar att inte skälla om vi skulle vara klara i förtid... Eftersom jag ska stå på scen samtidigt som sista matchen spelas... det kommer att bli det sämsta framträdandet all-time....
Borde väl vara "all-time low"? Farbror Garligur får kanske lämna dragspelet hemma och gå på match istället...
En inställd spelning är också en spelning har jag hört.
Det skulle definitivt vara all-time low att missa ett avgörande. Så därför kastar jag gubbkepsen för en stund och tippar seger till de goda, 5-3
Skitförkylning. Hoppar över matchen idag och hoppas jag blir tillräckligt frisk för att klara Nässjöresan som belöning.
Puh, det var en pärs. Bonusbra att Nässjö vann. Nu räcker det med två poäng till. Eller en poäng om inte Tillberga slår Kalix på fredag. Eller inga poäng alls om Kalix vinner sina båda.
Vara på rätt sida om streck = kul men svårt
Tycker i alla fall att V.Lundberg har en väldig potensial.Bra åt båda håll+fina flippar.behöver våga lite till om han får vill säga?
Grymt att nässjö bonkade på plastgänget från västerås också.
Riktigt skönt att vi få till lite hörnmål när det gäller som mest. Fint med Nässjös skräll som sagt.
Det här ser ju rätt bra ut. En pinne till kan räcka eller? Kan någon, typ farbror eller haze reda ut förutsättningarna?
Vinner vi mot Nässjö är vi klara.
Kryssar vi mot Nässjö och Kalix tar poäng av Tillis är vi klara.
Torskar vi mot Nässjö och Kalix vinner ser det också bra ut givet att vi håller siffrorna nere.

Upp till oss själva alltså men man bör hålla alla tummar för Kalix av alla tänkbara skäl.
Det är, som jag tror, ett utfall då vi ryker på poäng och kanske fem utfall då vi kan ryka på målskillnad.

Runt fem feta procents risk att vi ryker.

Torsk mot Nässjö
Tillis Vinner mot Kalix
Kalix vinner mot Nässjö
Tillis slår Sirius

Tillis 7
Kalix 7
Sirius 6
Nässjö 4
Måste bara säga att det är grymt starkt av våra "Spöken" att ta 7/8 poäng av Kalix denna säsong. Grymt!