Ny cupmatch och tidig gruppfinal! När mötte vi HBK senast? Allsvenskan 1974?
Sirius - Halmstad söndag 9 mars kl 15
Hasse Selander-tjuvarna.
Sjukt dåligt att matchen krockar med Sirius-Tillberga.
Mja jag ska kanske satsa på att se första halvlek av bollen och sen knata till studan. Får se om det blir så dock. Taxi kanske är vettigare.
Hasse Selander-tjuvarna.
Ursäkta bandyn men Sirius fotboll alla dagar i veckan, även annandag jul.
Tvärtom vill jag påstå.
Jag kommer att prioritera den här matchen så tillvida att Tillberga-matchen är betydelselös. Då blir det jobbigt ...
Jag förstod det som att man kunde se den här matchen på 24 UNT? Då kan man ju följa i phånen.
Helt otroligt att sektionerna tvingas konkurrera med varandra om publiken... Bandyn tror jag iofs inte förlorar mer än ett dussin folk medan fotbollen nog tappar åtskilliga hundra pga krocken.
Jag väljer också fotboll alla dagar i veckan, men riktigt trist med denna krock. Går det inte att lösa på något sätt? Jag utgår från att det pågår en dialog mellan sporterna.
Bandyns match är sista omgången i ett kval, så där förstår jag att det är svårt att flytta. Fotbollen borde vara enklare i teorin. När jag frågade folk inom klubben var svaret "det blir svårt":
Med vilja så borde f.matchen kunna tidigareläggas 1-2tim kan jag tycka..Hoppas det löser sig på nått sett.Cupmatcherna spelas ju olika tider ändå.
Det officiella svaret från klubben är att det "inte går" att flytta matchen.
http://i1255.photobucket.com/albums/hh640/mimajki/Feedback%20gifs/tumblr_lk46srhzsb1qdx60r.gif
Lite märkligt då endast 2 av 8 grupper har gemensamma speldatum i alla omgångarna. Kanske lite svårt att ändra nu, men man borde ha agerat tidigare.
Vad ere me Uppsalabor egentligen? Vi har kanske det bästa Siriusfotbollslaget i modern tid (säger t.ex. League), vi spöar Djurgården och vi får nytt allsvenskt besök. 153 biljetter är sålda i förköp. Jag fattar ingenting!?
Vad ere me Uppsalabor egentligen? Vi har kanske det bästa Siriusfotbollslaget i modern tid (säger t.ex. League), vi spöar Djurgården och vi får nytt allsvenskt besök. 153 biljetter är sålda i förköp. Jag fattar ingenting!?
Förköpet säger väl inte så mycket när Löten tar drygt 3000 och det max blir typ 1500. De flesta vill ha koll på väder och dylikt innan de bestämmer sig.
Man kan väl inte köpa förköpsbiljett till en försäsongsmatch i fotboll innan bandyn är klar?
Jag för min del går ner till Studan på söndag och tackar av bandygrabbarna för väl förättat värv och sedan tar jag tag i fotbollssäsongen efter det!
Givet att det blir fotboll på söndag nu när bandymatchen, tack och lov, är betydelselös. Tacka av bandykrigare hinner man förhoppningsvis göra på Gluggarna efter matchen, ändå.
Jag håller med om att intresset borde vara bättre... Uppsala är ju dock Uppsala, varför man inte är förvånad. Sedan tror jag att cupens status tyvärr har tappat sedan de gjorde om konceptet. Ponera en sommardag på Studan och åttondelsfinal mot HBK så skulle vi snacka ett par tusen åskådare, helt klart.
Jag håller med om att intresset borde vara bättre... Uppsala är ju dock Uppsala, varför man inte är förvånad. Sedan tror jag att cupens status tyvärr har tappat sedan de gjorde om konceptet. Ponera en sommardag på Studan och åttondelsfinal mot HBK så skulle vi snacka ett par tusen åskådare, helt klart.
Jag hoppas att ni som går på fotbollen kommer till mitten av andra halvlek i bandy, grabbarna e värda en rejäl klackinsats.
Det blir nog bandy för mig med. Får se om jag orkar med en halvlek på löten innan det. Har inte riktigt bestämt mig hur man ska lösa det.
Tävlingsmatch i fotboll vs träningsmatch i bandy? Kom igen...
För övrigt borde väl bandyn kunna skjuta på tiden ett par timmar, nu? Matcherna i kvalet är ju som sagt betydelselösa.
Jaja vi har märkt vad du tycker.
Jaja vi har märkt vad du tycker.
Desamma... ;)
Japp jag hoppas dom flesta går på fotboll o kommer någon gång i andra. hade själv valt fotbollen och sen 2 halvlek av bandyn om jag inte hade haft en svit att tänka på.
Får se hur jag gör. Visst gäller fotbollen mer, men det finns bra anledningar att prioritera bandyn också:
1. Man vet aldrig vad Tramsin hittar på - hur många säsonger har vi kvar att njuta av bandy innan den är helt förstörd? Man måste ta tillvara på varje tillfälle.
2. Tidig mars är bandysäsong och inte fotbollssäsong.
3. Om man ser första halvlek av fotbollen och sedan rusar till Studan räknas man in i publiksiffran på både fotbollen och bandyn.
Anyway, är det Java innan match imorgon?
1. Man vet aldrig vad Tramsin hittar på - hur många säsonger har vi kvar att njuta av bandy innan den är helt förstörd? Man måste ta tillvara på varje tillfälle.
3. Om man ser första halvlek av fotbollen och sedan rusar till Studan räknas man in i publiksiffran på både fotbollen och bandyn.
CG skadad. Silva eller Dalle från start?
Jag hade nog valt fotbollen om jag hade kunnat gått på nåt av dem. Hur går det då? Vi har bara hållt nollan i en match så vi lär ju knappast göra det i morgon. Ett mål lär vi släppa in i alla fall, hoppas vi kan göra ett också. Den här gången ska man kanske inte lita på att kanonskott från halva plan och självmål ska rädda oss. Jag tippar ändå 1-1.
Eventuellt första halvlek i fotboll sen splitta en stortaxi och köra till Studan?
Varför ska bandymatchen öht spelas? Det gäller ju ingenting för något lag.
Så tänkte jag med, men om några hoppar av EU eller konkar så är det bra med en komplett tabell. Lex VP.
Man måste ju ge grabbarna ett värdigt säsongsavslut på hemmais.
Får se hur jag gör. Visst gäller fotbollen mer, men det finns bra anledningar att prioritera bandyn också:
Java it is!
Jag hoppas att ni som går på fotbollen kommer till mitten av andra halvlek i bandy, grabbarna e värda en rejäl klackinsats.
Det har du rätt Jonas. Alla borde vara på Studan sista 30 minuterna. Jag ska cykla som helevete mot Studan efter footbollsmatchen!
Jag, har sett den där frågan på fler ställen (bland annat på Twitter). Det har ju dessutom hänt förr om åren att sista kvalomgången ställts in. Personligen tycker jag att det är mycket bra att man ändrat på det och nu spelar klart serien. Det ger åtminstone en känsla av lite större seriositet kring bandysporten. Skulle väl aldrig kunna hända i exempelvis hockey eller fotboll. Säg att alla "streck" är klara med en omgång kvar av Superettan i höst. Hand upp ni som förespråkar att sista omgången ställs in?
Är Sirius bra eller? HBK kommer åka ur Allsvenskan med buller och bång om de spelar så här
Det här ser ju ruggit bra ut och då har vi Ante, Ian och Oskar på skadelistan. Tråkigt att se Thor gå av haltande. Hoppas, hoppas han är "fit for fight" till nästa match.
Är det bara jag som tycker det är knas att inte inbördes möten gäller i det fall vi hamnar på samma poäng som Djurgården eller Halmstad?
ja efter dagens match så ska nog Halmstads tränare vara mer orolig än kim/tolle.Inte ens blåsten kunde förstöra för oss idag.
Grym insats mot HBK idag. Efter att ha sett reprisbilderna på straffen vi fick med oss håller jag med om att den var väldigt billig, benet var i så utsträckt som jag såg det från läktarplats live. Oh well, vi borde haft en straff i första i samband med handssituationen.