Så, nu vet vi vad som gäller. Vinst = klart. Oavgjort = klart till 26/27:e-delar. Förlust = fortsatt oklart
Nässjö-Sirius, Fre 7/3
Man har skaffat sig ett bra självförtroende. Man är förvarnade att Nässjö ska tas på fullaste allvar och man har chansen att fixa elitseriekontraktet. Och sist men inte minst, man är helt enkelt bättre än Nässjö. Blåsvart vinst med 7-2.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Snål och gnetspel mot ett hörnsökande Nässjö... Hoppas på uddamålsvinst, 4-3. Men jag kan nöja mig med oavgjort, då jag tror Kalix tar Tillis.
7-3 till dom goda. Qvarne river stadt och jag får swisha över pengar så han slipper skala potatis i tio år.
7-3 till dom goda. Qvarne river stadt och jag får swisha över pengar så han slipper skala potatis i tio år.
haha så rätt
Nu säkrar vi kontraktet. Men det kan nog sitta hårt inne.
5-4 till Randigt. Virre x2, Klasse x2 och Pirre på fast situation.
5-4 till Randigt. Virre x2, Klasse x2 och Pirre på fast situation.
Solebris Andersson står som reservmålis på Elitrapport. Istället står Jens Andersson, som bara gjorde tre matcher under serien. Det var Anderson som stod både borta och hemma i matcherna mellan Nässjö och Tillberga. Vet inte om det betyder något, men Solebris Andersson var bra mot Sirius på Studan.
SAKEN ÄR BIFF!
UNDERBART.
SKÅL FÖR SIRIUS!
UNDERBART.
SKÅL FÖR SIRIUS!
Härligt!
Kommer att sova gott i natt, längtar redan
Kommer att sova gott i natt, längtar redan
Det där var ju skönt. Nu kan man börja oroa sig för nästa säsong ;-)
Jag var aldrig orolig......
Fy fan vad skönt!
HÄRLIGT!! Nu skippar vi kvalspel nästa säsong va.
Helgen och våren räddad.Grattis Sirius bandy och alla trogna supporters..(ink.mig själv).Nu slår vi u-20 (Nässjö) på Måndag av bara farten.
Jag var aldrig orolig......
Ha, ha, ha...
Skål för blåsvart, skål för ny ES säsong och skål för att det kanske för första gången på "hundra år" kanske finns ett uns sanning i ryktet om en ständigt återkommande "Sillybomb" (men det ryktet slutar väl som vanligt i att han spelar i Putin land eller framför en trött Gästrikepublik med handklappor och handbollskommentator).
Nåja, man hinner vara glad en kväll eller två innan man som ThomasD så träffsäkert beskriver det att "man kan börja oroa sig för nästa säsong"!
Jag tjuvbörjade oroa mig lite i onsdags faktiskt, fast det är ju fusk.
HÄRLIGT!! Nu skippar vi kvalspel nästa säsong va.
Gärna det. Börjar bli lite tjatigt med kval nu. Krävs dock en plan (och möjligen en bättre budget?) för att ta ytterligare steg. Däremot så är jag övertygad om att flertalet spelare kommer ta steg i sina utvecklingar. Man ska ju komma ihåg att ES-rutinen var minimal bland nyförvärven. Ett år äldre - ett år klokare och bättre. Kanske kan det i sig räcka till okval, om man får krita på med nyckelspelarna från nuvarande trupp. Spetsar vi sedan med en klasspelare eller två så snackar vi snart slutspel igen! En tränare med lite nya (spel)idéer kanske vore lägligt också?
Puh! Många har kastat skit på Olle men han klarade det. Grattis Olle!
Och i år bärgades kontraktet med nitti minuters marginal trots att så många tongivande lämnade. Bra gjort Olle och i blåsvarta!
Om jag ska lyfta fram en enskild så får det bli Viktor Broberg! Utan hans comeback vettefan hur det här hade slutat... För trots avsaknad av bra spelidé många gånger så har hjälten klivit fram och skoningslöst avlossat viktiga missiler! Tack för allt, om det är över nu igen...
Sympatisk tränare Nässjö har då...
"Det här är inget bandylag, hoppas de flyger åt helvete."
Desamma, pajas!
"Det här är inget bandylag, hoppas de flyger åt helvete."
Desamma, pajas!
Det är över nu
En pojke reser till månen
En annan, siktar mot solen
En tredje, kommer aldrig iväg
Han viskar: När natten faller,
och du, känner dig frusen,
då lever, då finns jag här för dig
Det är över nu
Men jag kommer ihåg alla dagar med dig
Dom är över nu
Hör ett bom bom bom som kallar på dig
Ibland ser jag dig gå på bussen
Ibland ser jag dig på nån gata
Och alltid verkar du vara på väg
Och dom säger, att du lever ensam
Och dom säger, du lyssnar på Elvis
Och målar, med sorg i varje färg
Det är över nu
Dom är över nu
Det är över nu
Men jag kommer ihåg en helt annan tid
Den är över nu
Det hörs en kall, kall vind som sveper förbi
Här kommer solen
Här kommer en sol som säger:
Aldrig mera regn,
aldrig mera regn
Det är över nu
Det är över nu
Dom är över nu
Det är över nu
Men jag kommer ihåg alla stunder med dig
Dom är över nu
Hör ett bom bom bom som bankar för dig
Det är över nu
Det är över nu
[size=20][color=#000000]Viktor[/color] [color=#0000ff]Broberg [/color][color=#ff0000]<3[/color][/size]
(med drömmar om ännu en comeback)
En pojke reser till månen
En annan, siktar mot solen
En tredje, kommer aldrig iväg
Han viskar: När natten faller,
och du, känner dig frusen,
då lever, då finns jag här för dig
Det är över nu
Dom är över nu
Ibland ser jag dig gå på bussen
Ibland ser jag dig på nån gata
Och alltid verkar du vara på väg
Och dom säger, att du lever ensam
Och dom säger, du lyssnar på Elvis
Och målar, med sorg i varje färg
Det är över nu
Dom är över nu
Det är över nu
Men jag kommer ihåg en helt annan tid
Den är över nu
Det hörs en kall, kall vind som sveper förbi
Här kommer solen
Här kommer en sol som säger:
Aldrig mera regn,
aldrig mera regn
Det är över nu
Det är över nu
Dom är över nu
Det är över nu
Men jag kommer ihåg alla stunder med dig
Dom är över nu
Hör ett bom bom bom som bankar för dig
Det är över nu
Det är över nu
[size=20][color=#000000]Viktor[/color] [color=#0000ff]Broberg [/color][color=#ff0000]<3[/color][/size]
(med drömmar om ännu en comeback)
Härligt att småländsk snålhet fått ett ansikte. Jag som gillat Nässjö har nu fått ännu ett lag att hata!!!
Härligt, inget förgyller en glädjefylld kväll lite extra som lite härligt skadeglatt hat. Skit på er Nässjö och tränarclownen. Och skiter ni inte på er, så kan jag skita på er!!! Skadeglädje är den enda sanna glädjen!!!! MOHAHAHAHA!!!
Härligt, inget förgyller en glädjefylld kväll lite extra som lite härligt skadeglatt hat. Skit på er Nässjö och tränarclownen. Och skiter ni inte på er, så kan jag skita på er!!! Skadeglädje är den enda sanna glädjen!!!! MOHAHAHAHA!!!
Äh, de vägde upp med att ha översympatiska supportrar som tydligen skanderade "Grattis Sirius!" och grejer.
Helt jävla magiskt! Även ett stort tack till grabbarna som låter oss härja i omklädningsrummet och bjuder på champagne på restaurang efter matchen. Som Brukarn sa det är inte svårt att älska det här laget!
Och väldigt stort av Nässjö klacken. Hata Vetlanda!
Så jävla glad över att ha varit där! Länge leve Sirius Bandy!
Grattis Blåsvart och grattis till er som var på plats i Nässjö- avundsjuk! Med tanke på hur det stundtals såg ut under försäsongen är nytt kontrakt riktigt vasst. Ser ut att bli exakta samma 14 lag i elitserien nästa säsong om nu inte Ljusdal tokkraschar mot KVBS – trist men en rätt väntad utveckling med den halvstängda elitserien.
Tack Viktor - vilken grym nivå han har!
Tack Viktor - vilken grym nivå han har!
Kul resa! Hoppas att rösten kommer tillbaka så småningom.
Fantastiskt!
Stort grattis! Tack Olle för att du står ut med allt skäll och fortsätter jobba med laget. Tack alla nya och gamla spelare för att ni höll ihop det och klarade nytt kontrakt.
Kval är en plåga!
Det hade ju varit kul att spela med många juniorer på söndag men de har ju "sin" semifinal att tänka på.
När startar nästa säsong?
Kval är en plåga!
Det hade ju varit kul att spela med många juniorer på söndag men de har ju "sin" semifinal att tänka på.
När startar nästa säsong?
Idag är det sjudagarsjubileum för helveteshostan jag drog på mig i Nässjö. Fortfarande var det dock lätt värt det.
Låter som lunginflammation tycker jag. Kolla upp det.
Har faktiskt varit hos doktorn idag. Antibiotika och morfinderivat styr förhoppningsvis upp det.
Har faktiskt varit hos doktorn idag. Antibiotika och morfinderivat styr förhoppningsvis upp det.
Vad fick du av doktorn då?
Precis det. Antibiotika och morfinderivat. Pholcodine närmare bestämt. Och en förmaning att inte stå och skrika i någon klack på ett tag.
Väl agerat. Jag väntade ca 5 veckor in i min hosta innan jag besökte farbror doktorn här om året och då hade det hunnit bli en riktigt tungrodd lunginflammation.