Mot kvartsfinal! Något nytt om skadeläget för CG och Thor? Assyriska fick 2 man utvisade mot Djurgården som väl bör vara avstängda på söndag.
Assyriska - Sirius söndag 16 mars kl 15
En utvisad var det väl bara?
http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/u17-serierna/elit-mellersta/?scr=result&fmid=2647825
Det spelar väl iofs mindre roll, de kommer nog ändå att vara sugna på att visa hemmapubliken att de inte är lika dåliga som deras försäsong varit. Om vi kan ge fan i att släppa in ett tidigt mål den här gången så är mycket vunnet redan där.
http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/u17-serierna/elit-mellersta/?scr=result&fmid=2647825
Det spelar väl iofs mindre roll, de kommer nog ändå att vara sugna på att visa hemmapubliken att de inte är lika dåliga som deras försäsong varit. Om vi kan ge fan i att släppa in ett tidigt mål den här gången så är mycket vunnet redan där.
Jag har svårt att se att Assyriska ska göra nåt annat än en plattmatch när dom redan är avsågade.
4-1 till blåsvart.
4-1 till blåsvart.
Läste någonstans (text-tv?) att de fick 2 man utvisade, men visst det ska nog inte behöva betyda så mycket. Vi har ett guldläge att gå vidare och måste ta det!
Blir det nån Showan-banderoll på sön?
Ja, jag har slängt ihop en.
Finemang! Men bör inte pix lallas?
Till mig menar du? Det behövs inte, tog ett lakan hemifrån och det mesta av färgen fick jag från ungdomens hus. :)
Lalla pix = visa bild.
Jag tror att om de får in ett tidigt mål kan det bli ganska tufft.
Men bollen är rund!
Bara vi åker skridskor så.
Det är bara att hoppas på att skoskav inte är jämförbart med dålig vallning.
På ett sätt känns det här nästan som den svåraste matchen, helt enkelt pga att den inte spelas på Löten. Att vi kommer att släppa in ett mål tar jag för givet så jag hoppas verkligen att vi kan göra ett också. Assyriska är knappa favoriter.
Om nåt har vi ju visat att vi kan vända underlägen så rätt lugnt kommer det ju kännas även om vi börjar med att släppa in en skitkasse,
Bra biljettpriser: Vuxen: 80 kr, Ungdom/pensionär: 50 kr.
Oklart (för mig) dock var vi ska stå? Mot AFF brukade vi ju få ett hörn på huvudläktaren, medan vi mot SFC fick kortsidan.
Oklart (för mig) dock var vi ska stå? Mot AFF brukade vi ju få ett hörn på huvudläktaren, medan vi mot SFC fick kortsidan.
OP med i truppen! Lär ju inte spela men ändå svinkul att det faktiskt går att komma tillbaka från en skada. Det är ju lite si och så med det annars.
Lalla pix = visa bild.
Försökte lägga in bilden i inlägget men fattar inte. Länk: http://i60.tinypic.com/2dmcms5.jpg
Kul med OP! Skönt att nån skada går åt rätt håll.
Skitcool, Ola!
Häftig!
Nån som vet om matchen kommer att sändas på tv eller stream?
Radioreferat direkt men ingen bild vad jag vet.
Ola, asfin banderoll!
CarlApan, den sänds live på Jallavallen.
CarlApan, den sänds live på Jallavallen.
Jaså säger du det?
Arbetsseger, godkänd första halvlek. Andra var ett riktigt sömnpiller. Man börjar bli bortskämd.
Stabilt, får man väl lov att säga.
Fan vad förbannad man blev på nån Djurgårdare som skrev på FB att Sirius bara haft tur, att cupen saknar status och att storlagen inte tar den på allvar. Det stämmer fan inte längre.
Fan vad förbannad man blev på nån Djurgårdare som skrev på FB att Sirius bara haft tur, att cupen saknar status och att storlagen inte tar den på allvar. Det stämmer fan inte längre.
Djurgården är sämre än vi, åtminstone just nu och enligt tabellen :-).
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Stabilt, får man väl lov att säga.
Eller hur. Tror han menade att Djurgården saknar status och ingen tar dem på allvar. Och att Sirius har tur som vet hur en snygg randig tröja skall se ut.
Och att Sirius har tur som vet hur en snygg randig tröja skall se ut.
Älskar ränderna, men i övrigt har vi väl en av Fotbollssveriges fulaste tröjor?
Bullshit. Samtliga lag har ju ställt upp med sina bästa lag. 6/8 cupgrupp-segrare var ju allsvenska lag, inte för intet.
För övrigt får man väl säga att det var en dag på jobbet. Man får nypa sig i armen. Bortskämd är bara förnamnet!
Att döma av UNT bloggens betygsättning gjorde Sirius en betydligt bättre insats igår mot AFF än mot Halmstad. Snittbetyget steg med hela 0.5.
Beror nog på att bad cop satte betygen då och good cop gjorde det nu.