Vilken j-a match! Man får nypa sig i armen. All press på blåvitt och vi har allt att vinna!
IFK Göteborg - Sirius söndag 23 mars kl 15 på Ullevi
Ja, en viss skillnad mot att möta Öster i en gympasal en torsdag. Tror dessutom inte att vi blir totalkrossade.
1-1 efter full tid, sen vinner tyvärr IFK i förlängningen.
Vi försvinner med hedern i behåll och kan säga att vi inte torskat en tävlingsmatch på ordinarie tid sen Öster borta.
Vi försvinner med hedern i behåll och kan säga att vi inte torskat en tävlingsmatch på ordinarie tid sen Öster borta.
Jag gillar att IFK-redaktionen har Bylle om en av tre nämnvärda spelare i IKS.
[link]http://www.svenskafans.com/fotboll/ik-sirius-vantar-for-blavitt-i-kvartsfinalen-503501.aspx[/link]
[link]http://www.svenskafans.com/fotboll/ik-sirius-vantar-for-blavitt-i-kvartsfinalen-503501.aspx[/link]
Synd att det inte är samma regler som i FA-cupen så man hade kunnat hoppas på ett omspel i Uppsala. Känns väldigt trist att inte kunna åka utan tvingas följa matchen på TV.
Tänk om ...
Tänk om ...
Vad finns det för tidigare möten, allsvenskan 1969 måste vi ha möts i alla fall
Vad finns det för tidigare möten, allsvenskan 1969 måste vi ha möts i alla fall
Japp. Förlust på Studan med 1-0 inför över 10 000 åskådare. Returmötet på just Nya Ullevi slutade också med förlust, men då med 6-3 inför 13 038 pers.
Jag gillar att IFK-redaktionen har Bylle om en av tre nämnvärda spelare i IKS.
Samt Jonatan Berg som knappt fått spela i år...
Gissar att dom gillar bokstaven J och att dom valt dom spelare som passade in i den kategorin.
Biljettinfo, 100kr http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2014/Mars/Biljettinformation-infor-cupkvarten/
Kan tänka mig att de flesta IFK-fans yrvaket frågar sig: Sirius, var kommer det laget ifrån? Trodde dom spelade bandy eller nåt.
Antar att dom nämner berg för att han har spelat för IFK. Men det blir kul att se dom träffa på mrabti, ogbu och Thor. Ganska bra ändå med en liten intensitetsdip mot assyriska så att det blir lite mer snack om var som kan förbättras än att vi ska fortsätta tugga på osv
5,8 på siriusvinst. Katching!
Gamlingar sitter och minns hur det va....Jodå , det kan väl finnas något fel i det följande, men inte alltför många. Det handlar ju inte om vad som hände förra veckan, vilket hade varit vilda spekulationer.
IFK hemma -69 var ett av mina första (det första?)besök på Studenternas, och när det blev mål så jublade jag precis som de 3-4 farbröderna i studentikos ålder bredvid mig...ända tills jag såg mig omkring och upptäckte att resten av publiken var väldigt tyst.
Säsongen 69 var ju fylld av 0-1 förluster, och i den sista omgången mot Göteborg var Sirius klara för nedflyttning efter just 0-1 hemma mot Elfsborg i omgången innan ,vilket gjorde att IKS missade chansen att gå förbi just Boråsarna.
IFK å sin sida hade säkrat guldet,och att matchen inte betydde något bidrog säkert till slutsiffrorna. Reine Almqvist gjorde 4 av IFKs mål vilket gav seger i skytteligan det året. Jag gladdes dock mycket åt att Hans Alftberg gjorde Sirius och ev. matchens sista mål.
Han var ju favoriten i bandylaget, där han som center mellan höger- resp. vänsterinnern Göran Angesten och Carl-Erik Askelöf bildade det som ibland kallades Sirius A-trio.
IFK hemma -69 var ett av mina första (det första?)besök på Studenternas, och när det blev mål så jublade jag precis som de 3-4 farbröderna i studentikos ålder bredvid mig...ända tills jag såg mig omkring och upptäckte att resten av publiken var väldigt tyst.
Säsongen 69 var ju fylld av 0-1 förluster, och i den sista omgången mot Göteborg var Sirius klara för nedflyttning efter just 0-1 hemma mot Elfsborg i omgången innan ,vilket gjorde att IKS missade chansen att gå förbi just Boråsarna.
IFK å sin sida hade säkrat guldet,och att matchen inte betydde något bidrog säkert till slutsiffrorna. Reine Almqvist gjorde 4 av IFKs mål vilket gav seger i skytteligan det året. Jag gladdes dock mycket åt att Hans Alftberg gjorde Sirius och ev. matchens sista mål.
Han var ju favoriten i bandylaget, där han som center mellan höger- resp. vänsterinnern Göran Angesten och Carl-Erik Askelöf bildade det som ibland kallades Sirius A-trio.
Tack Aqualung! Härligt att läsa sådana minnen, även om resultaten gick sirius emot. Nåväl, nu har Sirius ju haft gott om tid att analysera vad som gick fel och borde därmed kunna komma med några slagkraftiga motdrag.
Sirius och IFK har tydligen möts 5 gånger, samtliga med förlust, senast borta träning på Valhalla 1978. 4 mars, blåvit seger med 4–0.
Junisfinalen för några år sedan gick ju mellan Sirius och IFK, finns det nån spelare kvar sedan dess?
Finalen gick 99 om jag minns rätt. Har programmet hemma, men spontant tror jag inte att det är några spelare från något av lagen som är kvar i dagens trupper
Junisfinalen för några år sedan gick ju mellan Sirius och IFK, finns det nån spelare kvar sedan dess?
Nästan 15 år sedan alltså. Clage och Petter var väl de sista blåsvarta resterna från det laget? Blåvitt har jag för dålig koll på.
Jaja 15 år är ju nåt år sen...
Det enda som skrämmer mig med blåvitt är deras nyförvärv Malik Mane. Verkar vara en grym forward.
Jag kommer aldrig riktigt att förlåta mig själv för att jag inte är i Göteborg på söndag.
Lider med dig! Du om någon förtjänar att uppleva det på plats.
Men vad fan Bruk klart du ska med!
Jag kommer aldrig riktigt att förlåta mig själv för att jag inte är i Göteborg på söndag.
Äh, de riktigt rutinerade rävarna har is i magen nog att stå över även på höga höjder. Det blir desto roligare att gå på semifinalen sen. ;-)
Ja, en viss skillnad mot att möta Öster i en gympasal en torsdag. Tror dessutom inte att vi blir totalkrossade.
Oj oj oj, när inte ens domedagsprofeten nr 1 är superpessimistisk inför en bortamatch mot IFK Göteborg kanske det är dags att bli orolig på riktigt.... :-)
Återigen, jag försöker inte bygga upp nån töntig image som "mest pessimistisk i Västra" utan jag säger/skriver hur jag tror att det kommer att gå i matcherna. Den här matchen är ju desutom mer en cool happening snarare än en fotbollsmatch.
Tror matchen kommer att vara ganska exakt som Assyriska-Sirius, fast nu är vi Assyriska och IFK är Sirius. Dvs, de för matchen och sätter ett par mål i första för att sen spela av skiten i andra, eftersom de nog har bättre forwards än oss så kanske de gör nåt mål till. Sirius står upp bra (speciellt mitt på plan) men är egentligen inte nära att göra mål. 3-0 anser jag inte vara en totalkross.
Tror matchen kommer att vara ganska exakt som Assyriska-Sirius, fast nu är vi Assyriska och IFK är Sirius. Dvs, de för matchen och sätter ett par mål i första för att sen spela av skiten i andra, eftersom de nog har bättre forwards än oss så kanske de gör nåt mål till. Sirius står upp bra (speciellt mitt på plan) men är egentligen inte nära att göra mål. 3-0 anser jag inte vara en totalkross.
Återigen, jag försöker inte bygga upp nån töntig image som "mest pessimistisk i Västra" utan jag säger/skriver hur jag tror att det kommer att gå i matcherna.
För tydlighets skull vill jag poängtera att det inte var menat som kritik på något sätt, bara en liten reflektion. Tycker det ska bli skitkul med en stormatch och det känns som det kan gå exakt hur som helst. Storfavoriten vs den småkaxiga uppstickaren. 8/10 ska ju blåvitt ta hem det här, men större under än en skräll här har ju definitivt hänt. Kul att få mäta krafterna med giganterna inom svensk fotboll hur som helst
På ett sätt är det skönt att skillnaderna i svensk fotboll mellan toppen och dom i skikter under inte är så stora.
Har börjat snegla på vad en t.o.r med Ryanair skulle kosta över söndagen. Men sammanlagt blir det drygt två lakan, och det är nog tyvärr över smärtgränsen.
Nu har oddsen på bet365 (som är den enda spelsajt jag har en användare på eftersom jag tycker att det är så himla meckigt) kommit upp.
Intressant att Siriusvinst endast ger 7 ggr insatsen medans GAIS och BP ger 11 respektive 12 ggr pengarna. Sirius försäsong och fjolår har onekligen satt ett djupt avtryck hos oddssättarna.
Intressant att Siriusvinst endast ger 7 ggr insatsen medans GAIS och BP ger 11 respektive 12 ggr pengarna. Sirius försäsong och fjolår har onekligen satt ett djupt avtryck hos oddssättarna.
BP? Dåligt odds i så fall då de inte är med.
Edit : Du tänker cupen och jag tänkte serien. Att det är en cuptråd gör att jag var ute och cyklade.
Edit : Du tänker cupen och jag tänkte serien. Att det är en cuptråd gör att jag var ute och cyklade.
Är BP med i cupen i stället för AIK?
Jepp.
Obs! Jag håller absolut inte med!/Icke jinx
"Den som tror att Sirius är en vanlig nykomling som kommer slåss för nytt kontrakt får tänka om. Uppsalalaget kan mycket väl spela allsvensk fotboll nästa år."
http://blogg.svenskaspel.se/oddsbloggen/2014/03/superettan-2014-topplagen/
"Den som tror att Sirius är en vanlig nykomling som kommer slåss för nytt kontrakt får tänka om. Uppsalalaget kan mycket väl spela allsvensk fotboll nästa år."
http://blogg.svenskaspel.se/oddsbloggen/2014/03/superettan-2014-topplagen/
Hahaha då får dom snabba på med ny arena...
Domarn e från götet änna...
Hopas han är GAISare då.
http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2014/Mars/Malick-med-i-truppen/
Börjar bli lite nervös...
Börjar bli lite nervös...
Köper man biljett via Ticnet kan man hämta ut den på UKK idag efter kl 18.
Jag hoppas förstås på en vinst idag, men ber samtidigt till eventuella högre makter att vi inte ska bli utspelade och förnedrade i direktsändning.
Ge allt nu Sirius!!!
Ge allt nu Sirius!!!
Moses från start!
"Startelvan:
Andreas Andersson - Karl Larson, Carl Nyström, Patrick Hopkins, Elliot Käck - Johan Arneng, Niklas Busch Thor - Joakim Runnemo, Moses Ogbu, Kerim Mrabti - Stefan Silva.
Bänken: Jonas Bylund, Viktor Lövgren, Oscar Pehrsson, Dalil Benyahia, Jonatan Berg, Jakob Björk, Kim Skoglund"
"Startelvan:
Andreas Andersson - Karl Larson, Carl Nyström, Patrick Hopkins, Elliot Käck - Johan Arneng, Niklas Busch Thor - Joakim Runnemo, Moses Ogbu, Kerim Mrabti - Stefan Silva.
Bänken: Jonas Bylund, Viktor Lövgren, Oscar Pehrsson, Dalil Benyahia, Jonatan Berg, Jakob Björk, Kim Skoglund"
Moooosess!!!
Fy f-n vilket justitiemord på Nyström
Fy f-n vilka hjältar!!!!
3x Fantomas är sant!!!
Busskön! Hjältar!
Så j-a bra Sirius!!!
Fyfan va starkt. Med en skitutvisning på Kalle är det aldrig riktigt farligt. Sjukt!
Grymt bra. Härligt spännande match och Västra hördes bra i TV sändningen.
Tror inte det är sant! Blir tårögd! Vilket jävla underbart gäng! Och satans snyggt med vita byxor. Blå strumpor på det vore läckert.Tack Sirius och Västra! Västra var grymma!
Är Nyström avstängd nästa match då? Kan man överklaga sånt, var ju knappt frispark
Calle lär vara avstängd i semifinalen. Tur att OP är tillbaka.
Härligt kaxigt uttalande av Kim B efter matchen: "Sen så tycker jag de allsvenska lagen är så oerhört primitiva"
Europaspel!
Härligt kaxigt uttalande av Kim B efter matchen: "Sen så tycker jag de allsvenska lagen är så oerhört primitiva"
Europaspel!
Man bara myser.
Onekligen grym tur att OP är redo för lir.
Är det lottning om semin spelas hemma eller borta?
Är det lottning om semin spelas hemma eller borta?
Efter målet var jag nöjd med insatsen, vi hade gjort mäl och vi hade visat att vi duger. I andra började man räkna 5-minutersperioder att de inte kvitterat och i 70:e började man ta det min för min. Blev fan rätt nöjd när domaren skojade in Calle i omklädningsrummet för då minskade IFK:s chanser att slå till med sitt starkaste vapen; den feldömda straffen i 91:a. Satt spik hela matchen men efter slutsignalen öppnade jag en flaska ganska så diiir bubbleros. Vadå? Skulle jag spara den till nåt annat tillfälle?
Västra får beröm på Gbg forum. Enormt kul att höra er i TV-sändningen
Jösses vad bra att slå ut förra årets Cupsegrare. Heja Sirius och heja er som åkte dit.
Saxat från GBG forumet:
- Plus till bortaklacken, en dryg busslast supportrar, var både fyndiga och högljuda. Många gamla klassiska ramsor som gladde undertecknad.
Saxat från GBG forumet:
- Plus till bortaklacken, en dryg busslast supportrar, var både fyndiga och högljuda. Många gamla klassiska ramsor som gladde undertecknad.
Ofattbart! Hände det?
Semi är alltså 1 Maj, förstår förbundet vad det innebär för ett Uppsalalag?
The sky is not the limit för de här grabbarna.
Otroligt starkt. Grattis till er som såg det på plats.
Om man betänker att killar som OP, CG, Kim, Dalle, Bylle, Sirelius och Ante mfl. är utanför startelvan idag kan man snacka om bredd.
Nu håller vi tummarna för en hemmamatch på Studan 1 maj. Vilken valborgshelg !!!
Otroligt starkt. Grattis till er som såg det på plats.
Om man betänker att killar som OP, CG, Kim, Dalle, Bylle, Sirelius och Ante mfl. är utanför startelvan idag kan man snacka om bredd.
Nu håller vi tummarna för en hemmamatch på Studan 1 maj. Vilken valborgshelg !!!
Äh, de riktigt rutinerade rävarna har is i magen nog att stå över även på höga höjder. Det blir desto roligare att gå på semifinalen sen. ;-)
Exakt! Kvarten var ju bara en transportsträcka.
Ni var väldigt duktiga ni alla som var på plats..Kim Bergstrand for president.Han har ju aldrig fel..
Alltså, vi har slagit ut IFK Göteborg idag. Upplysningsvis.
Förutom oss är det bara primitiva lag kvar nu.
Orkar inte med annat ikväll än att surfa runt på göteborgska hemsidor. 50 % överlycklig, men också 50 % bitter att jag inte kunde uppleva festen på plats.
En mot seger mot endera Elfsborg eller Helsingborg i semin, samtidigt som MFF vinner den andra semin och Sirius är kvalificerade för... :)
Jag som hade hoppats på MFF i semin, men av taktiska skäl (inlägg ovan) får jag väl hoppas på Elfsborg eller HIF hemma.
Hur som helst helt grymt av Sirius och vi vill se spaden i jorden NU för en ny arena. Lite momentum nu i Sirius historia, med en ny arena kan något stort inträffa och förhoppningsvis en långvarig framgångsera... :)
Hur som helst helt grymt av Sirius och vi vill se spaden i jorden NU för en ny arena. Lite momentum nu i Sirius historia, med en ny arena kan något stort inträffa och förhoppningsvis en långvarig framgångsera... :)
En helt magisk resa och match! Underbara sportintresse!
Även om vi skulle kunna vara en match från Europaspel är det dock jävligt långt dit. Semin kommer bli svårare, helt klart. Men fan vad kul om vi kunde få den hemma!
Även om vi skulle kunna vara en match från Europaspel är det dock jävligt långt dit. Semin kommer bli svårare, helt klart. Men fan vad kul om vi kunde få den hemma!
Semi är alltså 1 Maj, förstår förbundet vad det innebär för ett Uppsalalag?
Pfft, Sirius tar vilket primitivt brunkargäng som helst, även bakis med en kebab i arslet och en flaska Gammeldansk i fontanellen. Mot Astana!
God morgon Västringar! En sådan trevlig måndag! Ni som var i Götet igår kan skåda, om ni inte redan gjort det förstås, er själva på TV (SVT-play). Ni ser, minst sagt, rätt så nöjda ut ;-) Tror minsann att Kim visar upp ett jätteleende när han ser er på TV-monitorn i intervjuen efter matchen. Kim är kung!
Saxat från IFK:s svenskafans forum:
En pajas till tränare i ett sketlag i superettan spelar allan ballan när de turligt slagit ut oss ur cupen och många här inne köper hans snack rakt av. Kamma er och kom in i matchen för fan, eller är ni gnagare?
Eller uttryckt på ett annat sätt:
Mamma, Sirius var dumma! Jättedumma!
En pajas till tränare i ett sketlag i superettan spelar allan ballan när de turligt slagit ut oss ur cupen och många här inne köper hans snack rakt av. Kamma er och kom in i matchen för fan, eller är ni gnagare?
Eller uttryckt på ett annat sätt:
Mamma, Sirius var dumma! Jättedumma!
allan ballan var det länge sedan man hörde någon säga/skriva.
Det bör noteras att de allra flesta ansåg att Kim hade rätt och att Sirius spelade bra. Fast tonen blev hårdare ju mindre det blev kvar av dygnet.
Nu styr nån upp bussar till Södertälje, det är bara 12 dagar kvar!
Har sett matchen igen nu på förmiddagen. Ljuvligt att se och höra.
Utvisningen på Calle lika obegriplig idag som igår. Tur att den inte påverkade slutresultatet. Hur blir det med avstängningen, blir den i semin eller premiären i Superettan? Molins avstängning ska ju gälla även seriespelet så det borde väl kunna bli likadant i det här fallet?
Utvisningen på Calle lika obegriplig idag som igår. Tur att den inte påverkade slutresultatet. Hur blir det med avstängningen, blir den i semin eller premiären i Superettan? Molins avstängning ska ju gälla även seriespelet så det borde väl kunna bli likadant i det här fallet?
Tror det är upp till någon disciplinnämnd, han borde ju bli friad och få skadestånd för ärekränkning om du frågar mig
Tror det är upp till någon disciplinnämnd, han borde ju bli friad och få skadestånd för ärekränkning om du frågar mig
Jävla Tramsin kommer att se att det inte händer :(
Undrar hur ofta vi kommer att få se den där "busskö" hörnvarianten framöver? Funkade ju fantastiskt bra mot Gbg men det borde ju efter upprepade gånger bli lätt för motståndarlaget att läsa detta.
Fick för mig att Calles avstängning bara skulle gälla i cupen. Molins fick rött direkt på en eftersläng, kan vara därför hans avstängning gäller i serien också.
"Allan Ballan"? Skribenten måste väl vara 55-57 bast?
Ja hårdare straff vid rött direkt...Sirius kan säkert överklaga om påföljden av calles avstängning..När domaren har haft uppenbart fel, ex.i England så upphävs avstängnings beslutet..Andra året i rad där domaren leker ramsin mot oss i kvartsfinal..Samma domare??
I England är det så att bara "röda direkt" kan ändras, inte två gula. Som exempel kunde inte Vidic få sitt röda (efter två varningar) omvandlat trots att den andra varningen var helt felaktig. Ingen aning om hur det funkar i Sverige dock.
I Sverige ändras inga domslut, hur dumma de än är.
Det vore enormt kul att få läsa en reseskildring och lägga upp på hemsidan, eller vilka som helst andra tankar om bragden. Någon som är sugen?
Det vore enormt kul att få läsa en reseskildring och lägga upp på hemsidan, eller vilka som helst andra tankar om bragden. Någon som är sugen?
Vi ältar lite till, Cupförlust - men Gustav drog supportrar till Kamratgården http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5818550
Vi har inte varit så här nära en titel sedan 1924.
MAGISK RESA OCH MATCH I GÅR!!!
MAGISK RESA OCH MATCH I GÅR!!!
Ja, gör som Brukarn säger! Även om jag misstänker att Blåsvarta Baksmällan kommer att tjöta en del om match/resa i morgon. För den följer du väl, Bruko?
Yes, det gör jag. Men det vore nice att kunna spara ett minne här på hemsidan också. Plus gärna med bilder också.
Yes, det gör jag. Men det vore nice att kunna spara ett minne här på hemsidan också. Plus gärna med bilder också.
Jag vill ha en trycksak.
Såg matchen i efterhand (Borta pga resa) nu på morgonen och kan konstatera att historien upprepar sig, att stora etablerade lag som IFK Göteborg alltid har domsluten med sig, sett över en hel match, när man möter mindre kända lag från lägre divisioner.
Utvisningen på Nyström är ju rena pajasvarningen x 100.
Det roliga är att han (minns ej namnet) kommer döma på heltid från 1 maj.
Utvisningen på Nyström är ju rena pajasvarningen x 100.
Trycksak!
Staffan L(indeborg?) är ju en tragisk kommentator. Förmodligen svensk mästare på faktafel per minut.
Trycksak!
Dessutom tycker jag att Rit-Ola är mycket bra i halvtidsintervjun.
Staffan L(indeborg?) är ju en tragisk kommentator. Förmodligen svensk mästare på faktafel per minut.
Trycksak!
Ja, snubben träffar ju med huvudet rakt på varenda spik. Skönt att Sirius äntligen hittat en roll till honom där han verkligen funkar som en tillgång. Hans engagemang är ju svårt att gnälla över.
http://www.fotbolldirekt.se/2014/03/24/sirius-schweini-vara-fans-hordes-lika-mycket-som-blavitts/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Skön han är, Arn.
Skön han är, Arn.
Bojan Pandzic, Hisingen
Tyckte dock att Bojan gjorde en genombra domarinsats bortsett det röda kortet (och den feldömda hörnan vi gjorde mål på? ;))...
De blåste ju oss på en hörna på slutet också, när Alvbåge tippar Kimpans skott i ribban, så det jämnade ju ut sig! :)
Om någon missat webbradioshowen Blåsvarta baksmällan, här är länk till senaste avsnittet: http://blasvartabaksmallan.libsyn.com/blsvarta-baksmllan-4-ifk-gteborg-0-1-ik-sirius
finns också om man söker på itunes för lyssning i sin ifån.
finns också om man söker på itunes för lyssning i sin ifån.
Fin sammanfattning av skrällen i Göteborg:
https://www.youtube.com/watch?v=HKo4dA35XX4
Fin sammanfattning av skrällen i Göteborg:
Här har vi supporter-edition av skrällen i Göteborg:
https://www.youtube.com/watch?v=iz-QEg1UZuc
Här har vi supporter-edition av skrällen i Göteborg:
https://www.youtube.com/watch?v=iz-QEg1UZuc
[/quote1397398247]
Najs!
Snyggt klipp från bussen med Ullevi i fonden på hemvägen