Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Återkomsten: Syrianska FC - IK Sirius (sön 6/4 kl 17)

Premiären närmar sig med stormsteg och vi är tillbaka på den arena vi senast spelade en superettan-match. Med eller utan trumma är frågan?
http://lt.se/sport/fotboll/1.2438445-trumma-kan-forbjudas-pa-fotbollsmatcher
Trodde först att det var ett aprilskämt... :-)
Måste vara ett aprilskämt
Är i valet och kvalet om jag kommer närvara på plats. Har besökt Jallavallen två gånger. Förluster vid båda, 0-3 mot Assyriska 2008 och Sirius senaste match i SE, 2009 mot just Syrianska 0-1.

Förhoppningsvis tredje gången gillt!!!
Klart du ska med!
Är det här matchtråden eller?

2-1 till blåsvart inför 1376 pers (har sällan haft så noll koll vid en tippning).
Överkörning 0-4 om Saemor ser matchen på tv4 play på hamburgerstället vid parkeringen

Överkörning 0-4 om Saemor ser matchen på tv4 play på hamburgerstället vid parkeringen

Om allt hänger på min närvaro eller ej, stannar jag gärna hemma ;-)
Äh, vi chansar, jag har haft det där syndromet själv, nu är det slut jinx, tror på 0-2 med Saemor på läktaren.
1-3 till de goda!
Som Gefe Fans inledde sin senaste statusrad:
"Vi har ingen tränare..
Vi har för få spelare..
Vi har ingen spel idé..
Vi har ingen tid..
Vi är utskrattade och nederlags tippade..

Premiären närmar sig och vi förstår alla supportrars frustration.

Syrianska blöder och har gjort det i en längre tid nu."

Det vore ju själva fan om vi inte vinner på söndag. Jag tror på 2-0 till oss. Moses x2.
Intressant:
"Enligt tävlingsutskottets ­ordförande Gerhard Sager måste klubbar begära dispens för att ställa upp i en match utan licensierade ledare, men några papper har inte kommit in. När jag frågar Syrianska känner de inte ens till förfarandet."
Oj, länk Bigbadda?
Nu verkar man i alla fall ha en tränare:

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/40213

De har perfekt slagläge som underdogs. Tror på kryss för min del.
jag ändrar mig, Sirius vinner med 6-0
Vadå, sämre start än förra året, jag säger 7-0 igen då
Man har 60 dagar på sig att skaffa en pro-licensierad tränare innan eventuella konsekvenser.
Må så vara, men man måste ha dispens för att spela en match utan en sån. Nu verkar dom dock ha skaffat en tränare.
"50-åringen ingick i SFC:s tränarstab under 2011, då som assisterande tränare till Özcan Melkemichel. Hans senaste tränaruppdrag var IK Brage, som åkte ur Superettan. Milosevic har tidigare också tränat Assyriska FF, Väsby United och Bodens BK."

Fantastiskt. En Mille-kopia!
Yes. Måste vara nån typ av Superettanrekord med tre tränare innan säsongen ens har börjat. Lärju vara duktigt kaos i den där föreningen.
Rätt trevligt läge inför en premiär, helt klart!
Men proportionerna blir ju lite löjliga nu. Syrianska har ändå en del bra spelare och de får vara gigantiska underdogs. Hittar 5.70 på hemmalaget i en premiär i Superettan mot nykomlingar. Jag tyckte försnacket kändes skönare med förra bortamatchen där motståndarna trodde det räckte med att ställa ut skorna.
Nu låter det mer som att allt annat än sex poäng på de första två omgångarna är en flopp. Läskigt!
Jag har för avsikt att stilla nerverna med någon bira i den bisarra puben inne i Stadshagens tunnelbanestation.
Jag tänkte också ta en öl och pizza där innan.
Jag blir orolig när det är kaos i motståndargänget. Klassisk 0-0...
Sen vet jag inte hur mycket kaos det egentligen är. Syrianska är ett bra lag. På förhand känns det helt jämnt.
JAA!! Silva
0-2 vilka grabbar!!
Äh, vad dum jag är. Det var ju en lätt match!
En dag på jobbet.
Såg att jag hade tippat Syrianska som 5:a. Tänkte de kom från Allsvenskan trots allt. Får man ändra sig?
Det hade helt klart kunnat slutat med sju, åtta mål för IKS. Lite dålig skärpa ibland. Men vem är jag att klaga? :) Skönt att Silva fick hänga två!!
Otroligt dålig disciplin i det där laget också. En stralle och fyra gula plus ett rött första 35 minuterna.
Spelarnas tack https://www.youtube.com/watch?v=EPS_nVILM6A
Man kan nog se det här som den sista matchen i norrettan snarare än den första i Superettan. Räknar med att vi blir betydligt mer testade nästa tisdag. För övrigt var det nog den mest saltade publiksiffran jag sett, någonsin.
Elliot Käck!
Kan ha varit ett av dem sämre superettan-lag jag skådat på bra länge. Kaoz var ju bara förnamnet. Med det sagt vill jag ju ändå bara lyfta på hatten åtskilliga gånger åt vår underbara, blåsvarta segermaskinen. Wow!
Ros till västra:
http://lt.se/bloggar/superettanbloggen
Steffe Silvas sista kasse är riktigt kylig. Som en äkta målskytt. Lätt att spela utan nerver vid 4-0 men hoppas ändå det kan vara början på något bra.
Ja, riktigt kul att Silva fick göra två mål. Elliot Käck? Förläng hans kontrakt snarast!
Visst verkar Syrianska vara ett lag i total avsaknad av harmoni, men Sirius gör en riktigt bra match i 80 minuter.
Nått som syrianska var bra på så va det Korv+lasset på.Och starkt av domaren att våga döma mycket rätt.
Nu ligger det lite skit uppe på svenska fans om matchen:
[url]http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/utklassning-pa-jallavallen-505260.aspx[/url]
Bra text, BB!
Grymt kul!
Vi lär inte varit så här många på en bortapremiär sen Skiljebo och de va ju ett tag sen. Jag har dock inte fattat varför klubbar överdriver publiksiffrorna men någon poäng finns det väl. Hade de sagt att det va 1700 igår hade jag tyckt att det var saltat...

Nu fortsätter väntan på en riktig värdemätare. Just nu känns det bra med serieledning iaf.

[link=https://plus.google.com/photos/108430373637138388354/albums/5999303707024393121?authkey=CJHA2fHg1aX06gE]Några bilder från läktaren[/link]
Jag tror att Farbrors teori om att det handlar om att få in svarta pengar i bokföringen låter sannolik.
Bra text BB. MEN att jämföra Arneng med en halvtaskig/jämt skadad Ante är väl att ta i, det är klasskilnad där. Ola är det närmaste jag kan jämföra med eller möjligen Tessa
Ante är bäst.
Mikko, jag jämförde inte. Jag sa att Arneng är viktigaste värvning sen Ante. Sen var han varken halvtaskig eller jämt skadad. Har spelat mycket i BP t.ex. Svårt att komma ifrån att han var jävligt viktig för Sirius när han var i klubben.
OK han var heltaskig och jämt skadad
Ante var kung - verkligen KUNG - 2007. Sedan rätt meningslös, delvis på grund av skador, i den blåsvarta tröjan. Arneng var viktig 2013 och har fortsatt varit viktig 2014. Lite av en MVP. Dock inte lika spektakulär. Ante var mer en "artistspelare" i IKS, då han bjöd på överstegsfinter hejvilt och sådant. Med Arneng vet man vad man mer vad man får, utan att på något sätt försöka få honom att låta som en ynka sidledsspelare.

Vi lär inte varit så här många på en bortapremiär sen Skiljebo och de va ju ett tag sen. Jag har dock inte fattat varför klubbar överdriver publiksiffrorna men någon poäng finns det väl. Hade de sagt att det va 1700 igår hade jag tyckt att det var saltat...

Nu fortsätter väntan på en riktig värdemätare. Just nu känns det bra med serieledning iaf.

[link=https://plus.google.com/photos/108430373637138388354/albums/5999303707024393121?authkey=CJHA2fHg1aX06gE]Några bilder från läktaren[/link]

Wow! Bra bilder! Snyggt!

Ante var kung - verkligen KUNG - 2007.

Ja, Milles matchplan var väl det året "ge Ante bollen så kan han göra lite sköna grejer med bollen, och sen spela fram Hochen så blir det mål" typ.

Annars kul att Mikko minns Johan Tesséus, som ju gjorde ett stort jobb på Sirius mittfält under en stor del av 90-talet.

Klart man minns Tessan. Ante är en kort skadad och ganska trist parentes i Siriushistorien. Arneng är guld värd och hans bollbehandling skriker KLASS
Mikko, om jag inte missminner mig så älskade du vår centertank Olausson. Hur gick det där egentligen? :)
Framförallt så var väl, som RRR säger, Ante en parentes. Hur bra han än var på planen 2007 så föll ju lagbygget ihop när Ante lämnade in. Arneng verkar ha en lika stor roll både på och utanför planen och jag vill gärna tro att vi kommer att ha glädje av hans tid i klubben en lång tid efter att han lagt av.
Det är jag övertygad om. Men jag vet inte vem vi ska jämföra med förutom Ante dom senaste åtta åren. Hoch? Richard Richardsson? Jag vet inte, kan inte se nån.
Jag skulle kanske säga Musse isf, men han var ju minst lika skadebenägen av sig han. Tyvärr.

Nu ligger det lite skit uppe på svenska fans om matchen:
[url]http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/utklassning-pa-jallavallen-505260.aspx[/url]

Härligt BB. Uppskattas.

Fan va snyggt Olle! Ser fram emot mycket mer i den stilen!
Nu har jag väl inte jämfört Olausson med Arneng? Förstår inte kopplingen. Jag gillade även Saleh Sadoo, Kleber och Tom Nilsson men det är ingen av dem som jag skulle jämföra med Arneng
Och jag har inte jämfört Arneng med Ante. Jag använder Olausson som exempel för att kritisera ditt onyanserade sågande av Ante. Arneng ligger på en egen nivå som Ante är den ende som kommer nära. Känner du att jag är tydlig nog nu?

Jag gillade även Saleh Sadoo, Kleber och Tom Nilsson

Om vi tillåter oss att bli lite nostalgiska, så måste jag nämna (utan någon jämförelse med Arneng) Wikman, Brännan och Tighe.

Den enda spelare som jag på rak arm kan komma på som kändes lika viktig för laget som Arneng, är Ola under hans första blåsvarta sejour (90-94).

Ante va Kung! Den bästa spelare jag har sett i blåsvart.

[quote1397033339=RRR]
Jag gillade även Saleh Sadoo, Kleber och Tom Nilsson

Om vi tillåter oss att bli lite nostalgiska, så måste jag nämna (utan någon jämförelse med Arneng) Wikman, Brännan och Tighe.

Den enda spelare som jag på rak arm kan komma på som kändes lika viktig för laget som Arneng, är Ola under hans första blåsvarta sejour (90-94).

[/quote1397036141]
Och före det var det Leif Chappe Eriksson säsongerna 67-68.