Ja, nu kan vi till att börja med lägga pannorna i djupa veck och fundera på hur vi ska formera backlinjen. Vi har minst sagt lite att välja på ur backpotten, så jag börjar fundera på om man istället ska rumstrera om på mittfältet. Både Daouda och Fredrik kan ju spela försvar, och främst Fredrik blir jag lite sugen på att flytta ned. Främst bör man väl tänka på vem man sätter på högerkanten mot Bergström, där kan jag tänka mig Olsson på högerbacken. Sen ska vi ha en mittback bredvid Hjalmar, ska det bli Tighe kanske? Och Fernberg eller Pereira på vänstern? Suck, det blir inte lätt iaf.
Sirius-Åtvid
Om utvisningen av Luggen var felaktig borde väl klubben lägga in en protest? Då skulle han ju kunna slippa avstängning och lira. Någon som vet om detta har gjorts?
Det ska protesteras, men det har uppstått komplikationer...
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=639793,00.html[/link]
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=639793,00.html[/link]
Rena rama konspirationen ju!! *morr*
Har ändå svårt att tänka mig att han blir av med avstängningen trots att vi hittar bevismaterial. Jag menar, då borde matchen lika väl spelas om :), men vi kan ju alltid hoppas.
Det bör protesteras men det går aldrig igenom. Gurra o Luggen borta alltså.
en match blir det oavsett för luggen, det vi ska försöka bevisa bort är fler matchers avstängning. jag hoppas och tror han kan lira på söndag.
dessutom ska man inte avskriva gurra - inget är ju trasigt, så det enda som är i vägen är hans smärta. jag tror inte att han blir borta två veckor, om man säger så.
dessutom ska man inte avskriva gurra - inget är ju trasigt, så det enda som är i vägen är hans smärta. jag tror inte att han blir borta två veckor, om man säger så.
gurra kan behöva vara lite ledig, det är ju reggaefestival och fint väder
Oavsett om Linus kan spela eller ej så känns ena mittbackspositionen som det stora problemet. Ingen av Linus, Perry eller Tighe är i mina ögon mittback och Fredrik behövs på mittfältet. Som jag ser det är alternativen Fernberg eller Daouda. Den senare spelade ju en del som mittback i Valsta och borde fixa det även på denna nivå, men någonting säger mig att Fernberg gör en kanonmatch om han får Milles förtroende...
Om jag inte minns helt fel så innebär rött kort direkt att avstängning blir först efter att besluts har tagit i hur många matcher det blir. Och det brukar dröja en omgång eller två. Blir det dock gult plus gult som resulterar i rött så är det med automatik matchen efter man är avstängd.
Jag kan vara ute och cykla här, det var ett tag sen man var aktiv :P
Jag kan vara ute och cykla här, det var ett tag sen man var aktiv :P
In med Garry!
Luggen är automatiskt avstängd på torsdag. Sedan avgör TK om det blir ännu flera matcher, men de har troligen inga sammanträden innan söndag. Alltså kan Luggen troligen spela mot Mjällby.
Västra Sidan får dubbel konkurrens imorgon. Förutom Kopparslagarna så spelar Yellowman på stora scenen fr. 19.30. Synd att vi aldrig fick hit Omar Cummings, han hade nog fått fart på benen till det ackompanjemanget.
Trodde att man la matchen på torsdagen för att inte krocka med reggaefestivalen? Visste inte att den startade i morgon. Då lär vi inte få se Jensa då.
Sirius-Åtvidaberg på studan... Nostalgiskt. Den första Siriusmatch jag såg 1974. Någon mer som var där?
Jag vill gärna ha förtroende för våra reservbackar, men jag litar inte riktigt på dem... Tror att vi släpper in minst två kassar. Hoppas att det kan bli minst tre framåt med andra ord.
Hoppas på mycket folk ikväll. Det är ju 100-års jubileum ikväll.
GRATTIS SIRIUS!
GRATTIS SIRIUS!
Grattis på 100-årsdagen, detta ska vi fira med 3 poäng.
Jäpp!
Om jag får leka Mille för en stund så tar jag ut följande elva:
Jon - Perry, Hjalmar, Daouda, Tighe - Fredrik, Gallo, Ante, Mani - Hochen, Olle
Det ger en bänk bestående av Garcia, Fernberg, Kim, Antou och Palmqvist.
Visst ökar nervositeten en smula när man tittar på backlinjen, men jag tycker nog att det är dags att hålla nollan. Det var ett tag sen sist.
GRATTIS SIRIUS!!!
Jon - Perry, Hjalmar, Daouda, Tighe - Fredrik, Gallo, Ante, Mani - Hochen, Olle
Det ger en bänk bestående av Garcia, Fernberg, Kim, Antou och Palmqvist.
Visst ökar nervositeten en smula när man tittar på backlinjen, men jag tycker nog att det är dags att hålla nollan. Det var ett tag sen sist.
GRATTIS SIRIUS!!!
Visst borde det väl bli minst 4500 pers ikväll??
ikväll är det ju upp till bevis. är vi ett topplag eller ett mitten gäng...
ikväll är det ju upp till bevis. är vi ett topplag eller ett mitten gäng...
Tror tyvär på en sämre publiksiffra pga vädret, drygt 2000 kanske. Sen har jag en mycket olustig känsla inför matchen. Har inte haft den tidigare under säsongen, men jag tror att det börjar bära av neråt i tabellen nu... Hoppas att jag har fel!
Grattis Sirius!
Grattis Sirius!
Har samma känsla Foley :/
Jag tror att bredden i truppen börjar ta ut sin rätt nu.. Hoppas också att jag har fel. Skulle väldigt gärna se 3 friska poäng idag!!
Jag tror att bredden i truppen börjar ta ut sin rätt nu.. Hoppas också att jag har fel. Skulle väldigt gärna se 3 friska poäng idag!!
Bristen på bredd i backlinjen då... Tycker Sirius klarat sig galant när Olle, Ante, Gallo, Mani, Fredrik och Hochen varit borta. Däremot har jag sedan säsongen startade varit orolig för vad som ska hända när skadorna i backlinjen börjar komma. Svaret kommer ikväll. Tror att det är viktigt att hålla tätt i början, får de en bra start så kan det gå väl.
Hur är det med flåset Gary? Vi har ett visst behov av backar i allmänhet och högerbackar i synnerhet. Bara att kliva ur kostymen och börja tänja de gamla senorna...
Jag tror det blir över 3000 pers. Festivalen påverkar nog positivt på publiksiffran.
Sista 2 matcherna har ju publiksiffran legat stabilt runt 3600, och då har motståndarna varit bottengäng och vädret ungefär som idag, fast inget regn..Grymt viktig match, Minst 3600 tycker jag man kan begära!
Viktiga matcher ikväll. Drömscenario är ju först och främst att Sirius vinner. Vidare kan LSK gärna förlora eller kryssa mot ÖIS. Man ska väl inte räkna med torsk för MAIF men det är ju det troligaste och bästa för vår del.
Givetvis torskar även ESK i drömscenariot även om det skulle göra att Giffarna behåller sitt lilla ryck.
Ses på Studan
Givetvis torskar även ESK i drömscenariot även om det skulle göra att Giffarna behåller sitt lilla ryck.
Ses på Studan
Hur är vädret i Uppsala? Jag har trott pa över 4 000 personer. Ta pa er bla och svarta klader och skrik som tusan. Jag har en olustig känsla inför denna match, men det hade jag inför Landskrona hemma och vid flera andra tillfällen da det har gatt bra. Jag hoppas bara att alla spelare ger allt och visar attityd. Da kan det ga riktigt bra, som sa ofta tidigare.
För övrigt är det lysande med arenadiskussionen som har kommit igang. Nu gäller det att vi supportrar ligger pa och ser til latt det händer saker. Jag ska skicka iväg en ny insändare till UNT i ämnet snart och köra en sedvanlig mailkampanj med fragor till vara folkvalda kommunpolitiker. Om vi ligger pa kan vi kanske bidra liiite liiite til latt nagot händer...
GRATTIS Sirius! Vi ser fram emot kommande hundra ar...
För övrigt är det lysande med arenadiskussionen som har kommit igang. Nu gäller det att vi supportrar ligger pa och ser til latt det händer saker. Jag ska skicka iväg en ny insändare till UNT i ämnet snart och köra en sedvanlig mailkampanj med fragor till vara folkvalda kommunpolitiker. Om vi ligger pa kan vi kanske bidra liiite liiite til latt nagot händer...
GRATTIS Sirius! Vi ser fram emot kommande hundra ar...
Det är kvavt och jävligt, åska i luften.
huvudvärken skriker
snart skriker också kakhålet.
Skrik ordentligen åt mig med ikväll, missar denna match också pga att jag jobbar sent igen. Åh vad jag längtar till studan och match, vi ses nästa helg istället. Då ska vi spöa skiten ur ESK!!!
Jävligt frusterande match. Första halvleken var nog den sämsta hittills på Studan i år. Möjligtvis med undantag av första halvlek mot Sylvia. Man kan dock knappast skylla på den nykomponerade backlinjen. Mittfältet kom för långt ner i banan och anfallarna pressade alldeles för dåligt. Meningslöst att jogga fram mot motståndarnas backar och parkera två meter framför dem istället för att föllfölja och försöka erövra boll eller störa uppspel.
Bättre blåsvart tryck i andra men fortfarande svårt att få igång konstruktivt spel. Åtvid var duktiga på att pressa högre upp i banan vilket gjorde att Sirius slog bort många passningar.
Fernberg var stabil. Röda kortet var billigt. Linjedomaren närmast VS var helt under isen.
Bättre blåsvart tryck i andra men fortfarande svårt att få igång konstruktivt spel. Åtvid var duktiga på att pressa högre upp i banan vilket gjorde att Sirius slog bort många passningar.
Fernberg var stabil. Röda kortet var billigt. Linjedomaren närmast VS var helt under isen.
Sjukt frustrerande match. Fan vad erg jag blir.
Mycket bra sammanfattning där, precis så tyckte jag matchen var.
Mycket bra sammanfattning där, precis så tyckte jag matchen var.
Som grädde på moset var luften vidrig ikväll. Man borde inte få arrangera fotbollsmatcher när det är så här hög luftfuktighet. När jag kom hem upptäckte jag att mina armhålor luktade värre än hemmalagets omklädningsrum på Enavallen. Man kan spy för mindre.
Håller med.
Jobbig match, varför kan vi inte spela som vi gör sista kvarten? Då verkar spelarna våga mer och det har ju gett resultat...
Jobbig match, varför kan vi inte spela som vi gör sista kvarten? Då verkar spelarna våga mer och det har ju gett resultat...
Ja, luften var den vidrigaste jag vart med om. :S
Hur jävla kvavt som helst. :P
Hur jävla kvavt som helst. :P
Berodde det på att luften låg på från Kap eller var det skitdimman från reningsverket?
Det var hasch i luften och ÅFF är immuna mot hasch, men inte Sirius uppenbarligen.
Dagens världens-sämsta-saker-lista:
!. När Sirius är dåliga
2. Krig
3. Svält
4. Fattigdom
5. Orättvisa
Dagens världens-sämsta-saker-lista:
!. När Sirius är dåliga
2. Krig
3. Svält
4. Fattigdom
5. Orättvisa
kan inte annat än instämma i korven ovan. man måste kunna begära mer av sina forwards i presspelet. det blir närmast omöjligt för mittfältare att skära av när motståndarna så billigt kan spela förbi dom två första spelarna. om en av mittfältarna dessutom gått på halv semester är det fullständigt omöjligt. sen var iofs olle inblandad i typ allt vi hade framåt, men...
Herr Bajskorv sa allt som behövde sägas. Sirius var en rejäl besvikelse idag. Visserligen var jag beredd på en förlust, och om den hade kommit pga av en orutinerad backlinje så hade jag inte gnällt speciellt mycket, om Sirius bara lirat sin vanliga actionfotboll. Men det var inte problemet idag, Sirius såg bara loja och dåliga ut, på alla håll och kanter.
Bänka Hoch nästa match, går inte att ha två anfallare som inte springer och bara en som passar. Visst skulle man kunna bänka Olle också, men tycker det vore intressantare att se hur kombinationen Olle/Antouman fungerar från start, Hoch/Antouman har vi ju sett ett par gånger.
Jag vill också se Jallow från start mot Mjällby. Om det är på Olles eller Hochens bekostnad spelar mindre roll, men det behövs en mer solidarisk spelartyp där framme.
(Och så kan Jallow filma snyggt, det behövs i den här serien)
(Och så kan Jallow filma snyggt, det behövs i den här serien)
och Antouman ger alltid allt, även om han inte har hittat målet än.
Nu låter det som jag tyckte att bara en spelare var dålig, så var det inte alla var mindre bra.
Nu låter det som jag tyckte att bara en spelare var dålig, så var det inte alla var mindre bra.
Ja, Jallow från start mot Mjällby. Eller Christoffer Lundin. Han är en jävel på att pressa när han är på rätt humör. Är han skadad eller nåt? Har inte sett till honom på ett tag. Han spelade ju en del i början och gjorde gedigna arbetsinsatser även om han inte orsaket något nätrassel (cupmatchen mot Mjällby borträknad). Såg inte matchen mot Sundsvall, men enligt rapporterna lät det som att det var en av de bättre bortamatcherna hittills. Och då var det väl Jallow och Lundin på topp om jag inte minns fel?
Kanske inte vore helt fel att starta med Jallow och endera Hoch eller Kullinger på topp och Lundin (förutsatt att han är hel och någorlunda i form) på en kant mot Mjällby. Kan behövas att par blodtörstande hundar där uppe som dreglande springer efter bollen nere på listerlandet.
Kanske inte vore helt fel att starta med Jallow och endera Hoch eller Kullinger på topp och Lundin (förutsatt att han är hel och någorlunda i form) på en kant mot Mjällby. Kan behövas att par blodtörstande hundar där uppe som dreglande springer efter bollen nere på listerlandet.
Håller inte alls med Carling om att det är Hoch som borde bänkas. Jag tyckte Hoch var den betydligt bättre och mer aktivare anfallaren. Tyvärr var han tvungen att agera mer mittfältare/försvarare i st f anfallare efter det att Sirius tog ut Pereira.
Håller dock med om att Jallow borde få en chans men i så fall på bekostnad av Kullinger som i mina ögon tyvärr inte gör något annat än tröstmålet.
Håller dock med om att Jallow borde få en chans men i så fall på bekostnad av Kullinger som i mina ögon tyvärr inte gör något annat än tröstmålet.
Instämmer. Hoch var en av få Siriusspelare som kom ifrån matchen med någon form av heder i behåll. De andra var Jon och Hjalmar.
När det gäller Olle så har han ju aldrig varit känd för att jobba hårt, men likväl finns han på plats när det vankas målchans, och han sätter de flesta till skillnad från Antou och Christos som varit helt iskalla framför mål.
När det gäller Olle så har han ju aldrig varit känd för att jobba hårt, men likväl finns han på plats när det vankas målchans, och han sätter de flesta till skillnad från Antou och Christos som varit helt iskalla framför mål.
Olsson kom inte upp i standard igår och uppspelen från backlinjen var inte mycket att hänga i granen. Men oj vad Fernberg och Hjalmar fick springa när vi gick ner på trebackslinje, konstant en-mot-en-situationer med sista man sista kvarten. Det tog på krafterna att se på.
Jag kan köpa att Olle inte springer maraton varje match, han är den absolut bästa avslutaren i laget och med lite tur hade han fått två baljor igår. Men det var taskig balans på plan igår.
Ingen har nämnt domaren ännu, det var inte det sämsta domarinsatsen i år kanske, men han var fan inte bra. Han saknade helt nivåer, han började med att tillåta en hel del för att på slutet vifta med kortet. Bör man inte göra tvärtom?
Jag såg Lundin på läktaren mot Degen, är han skadad månne?
Jag kan köpa att Olle inte springer maraton varje match, han är den absolut bästa avslutaren i laget och med lite tur hade han fått två baljor igår. Men det var taskig balans på plan igår.
Ingen har nämnt domaren ännu, det var inte det sämsta domarinsatsen i år kanske, men han var fan inte bra. Han saknade helt nivåer, han började med att tillåta en hel del för att på slutet vifta med kortet. Bör man inte göra tvärtom?
Jag såg Lundin på läktaren mot Degen, är han skadad månne?
Om man får dra en klyscha så tycker jag faktiskt det var Åtvid som gjorde Sirius dåliga på flera sätt. Bland annat verkade inte Sirius klara av den aggresiva och tajta press Åtvid satte in. Framförallt verkade Olsson mycket besvärad av detta. Jag satt hela första halvleken och sa att: Det här löser sig, Åtvid orkar aldrig så här hela matchen. Sirius kommer ta över i andra.
Tyvärr tycker jag Sirius kroknade före Åtvid ändå.
Med första omgångarnas flyt hade Sirius fått med sig en pinne eller tre men som det såg ut igår var resultatet helt rättvist.
Ni i västra ska ha all heder, ni var bäst på studan igår!
Tyvärr tycker jag Sirius kroknade före Åtvid ändå.
Med första omgångarnas flyt hade Sirius fått med sig en pinne eller tre men som det såg ut igår var resultatet helt rättvist.
Ni i västra ska ha all heder, ni var bäst på studan igår!
Jag kan köpa att Olle inte springer maraton varje match, han är den absolut bästa avslutaren i laget och med lite tur hade han fått två baljor igår.
Jag köper också att Olle inte springer benen av sig när Sirius spel funkar något så när. Men när matchbilden blir som under första halvlek igår och motståndarlaget dominerar stort och mer eller mindre ostört får spela upp så känns det viktigt att hela laget jobbar för att störa motståndarna.
Hade vi pressat deras backlinje lika högt i första som de pressade våran så tror i alla fall jag att matchbilden blivit en annan.
Men som många redan påpekat så var attityden lite för loj i alla led igår. Viktigt att vara mer taggade på alla positioner i fortsättningen. Mjällby lär vara hyfsat revanchsugna efter gårdagens fiasko och det finns ju en del kvalitet i det laget även om de, precis som vi, kan vara aningen ojämna.
Domaren får ju faktiskt till och med en känga i UNT idag så det är inte bara vi partiska supportrar som tycker att han var dålig.
Hoppas att både Gurra och Luggen är tillbaka i nästa match för jag vill helst inte se Pereira något mer i Sirius, han håller inte måttet i Superettan tycker jag, han var dålig både defensivt och offensivt igår.
Hoppas att både Gurra och Luggen är tillbaka i nästa match för jag vill helst inte se Pereira något mer i Sirius, han håller inte måttet i Superettan tycker jag, han var dålig både defensivt och offensivt igår.
Pereira led lite av att Hjalmar och Fernberg inte spelat så mycket ihop. Alla kom lite konstigt i positionerna. Det såg man tydligt vid ett par tillfällen då Tighe kom hemspringande i panik och rensade i sista stund.
Som någon påpekade innan match så var det dessutom lite farligt att ha Mani och Perry på samma kant, deras styrkor ligger inte i defensiven. Kanske skulle man ha spelat Olsson/Pereira på samma kant istället.
Som någon påpekade innan match så var det dessutom lite farligt att ha Mani och Perry på samma kant, deras styrkor ligger inte i defensiven. Kanske skulle man ha spelat Olsson/Pereira på samma kant istället.
det kan ha varit jag som sa det, ja. perry är i mina ögon ingen försvarare, åtminstone inte på den här nivån. att då ha mani framför honom kändes väldigt otryggt. mille justerade iofs hjalmars position för att stärka vänstersidan, men det räckte inte när mani tjuvade så mycket och försvarsspelet allmänt var så osäkert.
Glöm inte Gallo, han slet som en tok och agerade back vid flertal gånger.
Vi pressade inte Åtvid någon gång under hela matchen, kändes som att backlinjen inte vågade delta i offensiven så mycket (förståeeligt).
Vi pressade inte Åtvid någon gång under hela matchen, kändes som att backlinjen inte vågade delta i offensiven så mycket (förståeeligt).
Egentligen var de flesta bra och jobbade men Åtvid var bättre och domaren usel kan man sammanfatta det så?
Jag tyckte de flesta var dåliga.
Hoppas vi kan skrälla mot Mjällby. Vad som oroar mig är att alla spelare inte tycks ha 100-procentig inställning i alla matcher. Detta är en uppgift för Mille att ta tag i...
Kommande matcher avgörs det om vi kommer att tillhöra mitten eller fortsätta att nosa pa toppen... Skrällseger mot Mjällby och sedan derbyvinst mot ESK vore mycket schysst.
Kommande matcher avgörs det om vi kommer att tillhöra mitten eller fortsätta att nosa pa toppen... Skrällseger mot Mjällby och sedan derbyvinst mot ESK vore mycket schysst.
christos har varit sjuk och skadad men ska vara på väg tillbaka, liksom musse.
Ja, mitt önskemål om anfallsuppsättning mot mjällby grundade väl sig inte så mycket på gårdagens match, utan mer på tidigare matcher. Innan degerforsmatchen var det ju så att de som spelat bredvid Hoch fått in så många som noll påsar, om jag räknat rätt.
Är det bara jag som tycker att allt annat än nedflyttning är kanon. Jag är alltså mer än nöjd om Sirius klarar av att vara kvar i SE!
Jag är otroligt nöjd bara vi håller oss kvar i SE och spöar Dynghåla hemma.
Jag vill förstås att Sirius ska spela i Allsvenskan, samtidigt måste man tänka på vad som krävs för att spela där. Gå upp kanske vi kan göra, men det betyder inte att vi håller oss kvar. Jag är livrädd för att Sirius ska göra en "ESK-Assyriska"-grej och gå upp för att nästföljande säsonger ramla igenom både SE och ner i D1. Då vet jag inte hur lång tid det tar innan Sirius och Uppsalapubliken återhämtar sig.
Jag vill förstås att Sirius ska spela i Allsvenskan, samtidigt måste man tänka på vad som krävs för att spela där. Gå upp kanske vi kan göra, men det betyder inte att vi håller oss kvar. Jag är livrädd för att Sirius ska göra en "ESK-Assyriska"-grej och gå upp för att nästföljande säsonger ramla igenom både SE och ner i D1. Då vet jag inte hur lång tid det tar innan Sirius och Uppsalapubliken återhämtar sig.
finns mycket vettigt i det ni säger. just nu finns inte alls en organisation som klarar av AS, vi håller ju fortfarande på att jobba oss in i s1-kostymen. tre säsonger i s1 låter som en rimlig uppbyggnadsfas i mina öron. samtidigt kan man ju inte tacka nej till AS om det skulle ske innan det!
Sorglig tillställning igår. Nu vill jag verkligen ha en ny back. Och det ska inte vara nån trött DIF-junior utan en som går direkt in i elvan. Sen kan man alltid diskutera om det verkligen är rätt tid att värva, gissar att det blir både dyrare och svårare att få tag på nyförvärv under sommarfönstret. Men känslan av att man säljer sin allsvenska plats för snålhet var påtaglig igår. Min teori (som fullständigt saknar belägg och helt grundar sig på känsla) är att en toppstrid i superettan ändå drar mer pengar i publikintäkter, och därmed flottare sponsoravtal till nästa säsong, än mittenspel hela hösten. Så med dessa potentiella pengar borde man kunna värva för. Pengasituationen blir ju inte värre av att man har dubbel publik mot budgeterat, och om inte jag minns fel så blev klubben helt skuldfria i o med uppflyttningen.
Inser att detta borde ligga under silly season, men hela inlägget är egentligen en slags parantes till första meningen som är det egentliga inlägget..
Inser att detta borde ligga under silly season, men hela inlägget är egentligen en slags parantes till första meningen som är det egentliga inlägget..
Håller helt med Foley, tror jag försökt säga det förut, men jag vet inte om jag lyckats formulera det. Det kostar mer att snåla och tappa mark i tabellen än att värva det som behövs för att hänga kvar i toppen. Och ett ökat Siriusintresse i stan är en ovärderlig bonus.
Däremot tror jag inte att det behövs värvnigar rätt in i startelvan. Det är bredden som saknas.
Däremot tror jag inte att det behövs värvnigar rätt in i startelvan. Det är bredden som saknas.
Jag har sett alldeles för lite av matcherna i år; men, jag tycker mig se en tendens i inlägg och artiklar som talar om bristande instälning på en del håll. Vad säger ni? Tapar laget mark just nu endats beroende på att truppen är tunn, eller är det - som Kullinger påstod efter torsken mot LSK - ett dåligt arbetande kollektiv?
Känns lite sisådär inför kommande batalj med pepparötterna. När vi firar hundringen måste alla vara på tårna!
Känns lite sisådär inför kommande batalj med pepparötterna. När vi firar hundringen måste alla vara på tårna!
Mattijahs har rätt, Sirius har gjort det kanon och satt föreningen på fotbollskartan och att det kommer publik, då tror jag att det blir lättare att få spelare till Sirius. måste ju vara roligare att spela i Sirius för 3-4000 och bo i U-sla, än Degefors, Ljungskile,Växsjö, Mjällby, ENKÖPING!!! mfl, nog skulle jag tänka så i allafall .
Tänker fotbollsspelare och tränare på annat än planer, omklädningsrum och massage?
Detta läste jag på sista sidan i UNT idag:
"TILL SIST
Experterna skyllde tordagens förlust mot Åtvidaberg på den sargade backlinjen. Jag tror att det var klackens 15-minutersramsa: "Komigensiriuskomigen" som gjorde spelarna nervsjuka. Siriusklacken behöver en ny sångbok.
Ehm.... vad ska man säga? Hon var nog inte på matchen mot Södra. Dessutom har vi redan en tjock sångbok!
"TILL SIST
Experterna skyllde tordagens förlust mot Åtvidaberg på den sargade backlinjen. Jag tror att det var klackens 15-minutersramsa: "Komigensiriuskomigen" som gjorde spelarna nervsjuka. Siriusklacken behöver en ny sångbok.
Ehm.... vad ska man säga? Hon var nog inte på matchen mot Södra. Dessutom har vi redan en tjock sångbok!
Är det bara jag som tycker att allt annat än nedflyttning är kanon. Jag är alltså mer än nöjd om Sirius klarar av att vara kvar i SE!
Jag tror de flesta är mer än nöjda om Sirius hänger kvar. Det som är trist att se är att de så stolt vägrar värva trots uppenbara brister i truppen och att man faktiskt har tillgång till pengar. För att hålla publiksiffran där den är idag, och därmed bättre sponsoravtal nästa säsong, krävs nog en hyfsad placering. Hade Sirius inlett med tre raka förluster och sedan jobbat sig mot en mittenplacering hade snittet nog varit närmare det budgeterade (2000) eller t o m sämre är jag rädd. Så att värva nu kan löna sej bra med tanke på vilket snitt man i slutändan kan notera. För lyckas Sirius få en rejäl ekonomi tror jag man kan vara med i toppstriden på riktigt nästa år.
Summa sumarum: Värva kvalitativt nu och tjäna ihop det mångdubbla när säsongen är över.
Joint>> Jag läste det också men tolkade det mer som kritik mot snodda 08-ramsor.
Herregud, när ska man få skrika en ramsa utan att den är snodd nånstans ifrån? Det är inte så att olika klackar har nån slags copyright. Vill man skrika en ramsa så får man det, det hedrar dock att man har egna ramsor men Bajen eller Gnagets fans har inte alls gjort sina ramsor själva, de flesta är snodda från Italien eller England. Så länge ramsorna inte är nedvärderande får man skrika vad man vill är min mening. Jag är själv inte speciellt förtjust i just komigensirius-ramsan men vad fan det låter och i torsdags var vi mer än lovligt tysta om jag får uttrycka mig snällt. Fattar inte varför folk står med klacken och snackar om en massa annat, då kan man sitta på sittplats.
Sånt som han skriver i tidiningen gör mig irriterad, vi har en helt klart annorlunda sångbok än de flesta klackar. Bara att lyssna på ÅFF-klacken de hade bara Stockholmsramsor med namnet utbytt till ÅFF.
Osaklig kritik som den kan man helt klart strunta i att ha i UNT, funderade ett tag på att skicka ett mail till honom men jag orkar nog inte.
Osaklig kritik som den kan man helt klart strunta i att ha i UNT, funderade ett tag på att skicka ett mail till honom men jag orkar nog inte.
Vad var det för tönt som skrev det? Stå i klacken själv eller håll klaffen.
Däremot håller jag med RRR. Vi låter väldigt lite för att vara så många! Sjung bättre för bövelen och gör skäl för klackrabatten!
Däremot håller jag med RRR. Vi låter väldigt lite för att vara så många! Sjung bättre för bövelen och gör skäl för klackrabatten!
Johannes Nesser heter han, han är en av dem som skriver lite granna på sista sidan av B-delen.
Håller med, "men skrik då för fan"!