Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Stamhak för TV-matcher i Sthlm?

Jag kom och tänka på en sak när jag såg västras evenemang på Facebook om att kolla på GAIS-matchen på Ollan i Uppsala.

Det bor ju som bekant X antal blåsvarta supportrar i Uppsalas södra förort Stockholm. Dessutom visas ju alla Sirius bortamatcher på tv4-play. Finns det något slags intresse att kolla om vi vid intressanta bortamatcher kan samlas och kolla matchen på nåt hak i Sthlm?

Jag tänkte främst om nån har nån kontakt i pub-branschen eller om nån har ett stamhak som skulle kunna tänka sig att viga nån skärm åt oss och sälja bärs för en vettig penning.

Jag har personligen inga förslag i dagsläget men jag tänkte mest kolla om det finns något intresse över huvud taget? Några tankar?
Jag är snart stockholmare och är absolut intresserad. Visserligen hoppas jag oftast kunna åka till bortamatcherna men det funkar ju inte alltid. Har dock inget förslag på var, antagligen är det väl bäst på Söder eller söder om Söder med tanke på var Siriusfolk bor (utom jag då).
Var ska du bo då brukarn?
Olearys götgatsbacken?

Snottys är ju det självklara valet men dom har inte kommit in i TV åldern än
Det bästa vore ju Diset i Örnsberg.
Haha Diset låter grymt. Gångavstånd för mig.

Har dom TV?

Var ska du bo då brukarn?

Bortom all ära och redbarhet. A.k.a. Vällingby.
Jag fick Pitchers på Mariatorget att visa bandy förr. Det fungerar säkert med fotboll också då de har massor av tv.
Brukarn >> Å fyfan.

Lemon >> Är det inte rätt kostsamt på pitchers? Vad kostar en pilsner?
Jag har aldrig druckit stöl där, men det är inget sunkhak. Finöl har normala priser.
Jag tänkte mest att om bärsen kostar typ 60-70 spänn och burkarna 150 :- så kan det var i dyraste laget för västringar som tex pluggar eller liknande.
Jag har skickat ett e-brev och frågat. Burgarna kostar 155 kr enligt hemsidan, men de smakar OK.
För 155 spänn ska en burgare fan smaka guld och gröna skogar.

Bra råddat btw.
olearys har någon grej på sin hemsida där en kan kolla vilka matcher som visas. GAIS-IKS verkar dock bara vara planerat för uppsala och gbg. Tycker annars att det som ligger under tele2 (Tolv) borde vara ett stockholmsställe som inte borde fokusera på HIF eller DIF när HIF har hemmamatch...
Jo men det där med O'learys info på hemmisen får man ta med en nypa salt. Jag ringde upp de restauranger som påstod att de skulle visa cupkvarten och ingen av den kunde garantera att matchen skulle visas.

Det bästa vore ju ett någorlunda sunkigt hak där man är tjenis med ägaren.
Hur många är intresserade av att titta ihop ikväll i Stockholm? Stamhak behöver inte avgöras i detta nu. Jag har ännu inte fått något svar från Pitchers.

1. Lemon
Tyvärr kan jag inte i dag.
Jag kan inte heller idag tyvärr
Blev det något stamhak?
Det här hade jag helt glömt bort om jag ska vara ärlig.