Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Öster - Sirius fredag 23 maj kl 19

There is always next match. Ändringar i startelvan? Jag vill ha Moses centralt på mitten. Tycker han såg lite vilsen ut på kanten i lördags. Det är kanske dags att börja spela in OP nu. Han är för bra för att sitta på bänken.

Öster möter Varberg borta ikväll.

Tänk om Sirius kunde överraska mig positivt i denna match!

Börja träffa mål känns som prio ett. Dock vet jag inte vilka byten som skulle kunna åstadkomma den förändringen.

Jag är positiv och hoppas på 1-1. Kung Carl visar vägen och knoppar in en hörna.
Jag vill ha in Bylle. Jag håller Bylle och Adde som ungefär lika bra. Adde har väl inte riktigt den rutin som Bylle har med tanke på åldern, samtidigt som båda är ganska svaga i luften. Bylle har plus på frilägen och i kommunikationen. Känns som det är just där som det brustit hittills. Sen är det inte Addes fel att vi släpper in så mycket som vi gör. Jag tycker att OP ska få chansen istället för Hopkins, jag tycker också att Kim/Thor ska starta som balanspar, Moses på topp, Silva bakom, Berg på ena kanten och Elliot på andra. Då får vi in Löfgren också.

Nu kommer ju det där aldrig att hända och jag vet inte om det är så smart att ändra så mycket heller, men nånting måste göras i det här laget. Vår trend är mycket svag för tillfället. Individuella misstag är inget som man instruerar bort, man måste byta spelare en stund.
En oprövad variant skulle ju vara att flytta upp Käck som offensiv yttermittfältare och plocka in Viktor som back. Då behåller vi speeden men kanske lättare undviker stora luckor i försvaret vid kontringar.
Fast apropå rutin så har Bylle noll rutin från svensk elitfotboll. Jag tycker det är hugget som stucket. Jag vill se ett tydligt anfallspar framåt i form av Silva-Moses, med tydliga direktiv om att vara i boxen och vara giftiga. Allt för ofta faller de isär från anfallsposition. Vi behöver hota mer där. Sedan vill jag som sagt ha in OP i stället för Hopkins. De individuella misstagen har varit för många för hans del nu.

Sett till i fjol tycker jag att Bylle var grym, OP vår bäste mittback och Kim den bäste mittfältaren efter Arneng. I dagsläget är dessa nämnda spelare snarare försatta på bänken. Skevt, på något sätt. Tja, som sagt. Någon eller några ommöbleringar kanske vore på sin plats.
Det är inte helt oprövat att ha Käck som vänsteryttermittfältare. Han har ju spelat på den positionen några gånger, utan större framgång. Käck ska komma rättvänd.
En jävla fördel med att starta med Bylle är att man får in en spelare som verkligen bryr sig på planen och som kan ryta ifrån när andra börjar falla ur och tappa geisten.
Ja, Bylles svaghet är ju inte snacket på plan liksom.
Karlsson höll nollan i gårdagens U21. Just sayin'... :D
Visas den på olearys som vanligt?
Minst 3 p på de två kommande matcherna, annars tror jag vi är "in for a hellride". Jag tror Sirius kommer att må bra av att inte vara favoriter för en gångs skull.
Give 'em hell - min uppmaning!

Visas den på olearys som vanligt?

Japp vi är ett gäng som ska dit.
Den går på TV4 Sport för oss som inte kan komma iväg någonstans.
Idag är vi inte favoriter! Hurra! Måste vara helt unikt att som nykomlingar inte få förmånen att vara underdogs förrän i åttonde omgången.

Det känns som upplagt för en väldigt intressant match ikväll. Två tränare från BP-skolan, som ju inte alls tycks fungera i årets Superetta. Jag hoppas det är bra för oss att möta ett mindre cyniskt motståndarlag.
Sirius kommer att torska eftersom jag satte en hunka på vinst. Sorry.
0-0?
Är riktigt negativ i dag, tippar 4-0 till Öster.
IKS att bli nollade ger alltså över 3 ggr degen... Boom, waow, najz...
Sirius Hej!
Bästa förburgaren någonsin på en bortamatch. Kafé de luxe. Joint hade rätt, ska ta och uppdatera bortaguiden.
Pust! Stefan Silva = class act!
Skönt med en pinne!
Fyfan va svettigt det där var.
Jag ska aldrig mer prata illa om Silva, klassmål. Märklig serie det här där resultatet sällan avspeglar spelet på plan.

Jaaaaaaa!!!
Jag hade så in i helvete fel.

[quote1400870740=Saemor]

Jaaaaaaa!!!

Rätt antal mål, inte illa!

[/quote1400871441]

[quote1400871441=Saemor]
[quote1400870740=Saemor]

Jaaaaaaa!!!

Rätt antal mål, inte illa!

[/quote1400871441]

[/quote1400872069]

Tack.
Tyvärr ingen pengavinst men vem fan bryr sig, helgen är mentalt, räddad.
Nu vänder det!
Vissa poäng känns skönare än andra. Den här var en sån.
Gillade startelvan med OP och offensivare Käck
Käck verkade onekligen komma till sin rätt högre upp i plan. Många positiva intentioner.
Skön poäng, på sätt och vis. Men med nöd och näppe. Spelet haltar betänkligt ändå. OP tycker jag svarade för många defensivt bra ingripande, varav jag menar att han är mogen att återta fjolårets succé-mittlås med Calle. Bänka Hopkins.

Talande att vi endast har två offensiva spelare som kan leverera. Moses och Stefan. I dag levererar båda. Gott så och fortsätt så! I övrigt tycker jag att Kalle var bäst på planen. Sjukt fina inlägg genomgående. Och även bra defensivt, med frågetecken på frilägessituationen som borde resulterat i rött kort. I övrigt tycker jag att flera insatser var sisådär. Många bortsparkade bollar i onödan.
"– Jag var väldigt besviken inför matchen över petningen. Även om vi inte har tagit poäng så tycker jag att jag har gjort det okej och känner mig i bra form, säger Silva."
Kanske dock genialt gjort att bänka honom och på så sätt få en het supersub. ;-) Vad vet jag ... Fast som jag skrev innan så fick man ju på slutet litet av "ett tydligt anfallspar framåt i form av Silva-Moses, med tydliga direktiv om att vara i boxen och vara giftiga." Mer så! Från start?
Det var en del synpunkter om Addes "passiva" mållinje-agerande vid 1-1 i går. Märklig uppställning och markering, säger jag. Hoppa Hopkins..?
Det andra baklängesmålet kändes då mer tveksamt. Panos-förvärvens samspel har inte varit klockrent so far.
Baklängesmålkamera: http://vimeo.com/96244790

Det var en del synpunkter om Addes "passiva" mållinje-agerande vid 1-1 i går. Märklig uppställning och markering, säger jag. Hoppa Hopkins..?
Det andra baklängesmålet kändes då mer tveksamt. Panos-förvärvens samspel har inte varit klockrent so far.
Baklängesmålkamera: http://vimeo.com/96244790

Tänkte exakt samma sak när jag såg målen ur bakifrånperpektivet.