Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Elitserien 2014/15

Spelprogrammet ute, kul med hemmamatch på annandagen!

http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Bandynyheter/Senastenytt/SaspelasElitserien201415/
Yes. Och premiären är på en fredag.
Otrolig pepp!
Kungälv hemma första matchen är en bra lottning. Nu jäklar ska vi bjuda Bajen på hårt motstånd, båda matcherna! Och går det hyfsat i början av serien lär det bli minst 4000 pers på Studan annandag jul.
Jävla skitdag... Åker till USA just på premiärdagen!!! Kan inte ens följa matchjäveln vid poolen!
Många bortafighter på fredagar ser det ut som vid en hastig blick, det gillas. Hemmamatch premiär, annandag o trettondag är ju kanon.

Många bortafighter på fredagar ser det ut som vid en hastig blick, det gillas. Hemmamatch premiär, annandag o trettondag är ju kanon.

Det där kan de väl inte låta passera. Räknar med att Ramsin styr upp detta. Tillberga borta i premiären, liksom på Annandagen och Trettondagen.
På ett sätt vore det kul att se lill-sigge spela mot Sirius men med tanke på hur Jenisej kör över lagen i träningsmatcherna så kanske det är lika bra att slippa. Dock ska det bli väldigt roligt att se några träningsmatcher snart.
Jaha då var träningen på stor is snart igång. Hammarström skadad tydligen. Något ben i axeln som är skadat. Suck!
Men vaffan. Hur länge blir han borta?
4 veckor enligt uppgifter (dvs han kan träna, åka skridskor etc men inte skjuta). Det är tydligen samma skada som Wigren fick när han spelade i Bollnäs. Han märker inget av det idag. Det går att operera osv men då tar det längre tid om jag förstått det rätt.

Uppdaterat:
F.k. så är AC leden som man tror är skadad. Jag vet inte vad det är men det är väl som ABC för er mer axelkunniga supportrar.
Fördömt!
Ser att Kungälv planerar en supporterresa till premiären.
http://www.ifkkungalv.se/2014/09/11/supporterresa-till-premiaren-i-uppsala/
Kul, de måste vi ta hand om på ett bra sätt!
Kul att dom sover över. Fezt hela natten!
Daniel Skarps är återuppväckt och spelar för Ljusdal till säsongen. Han såg bra ut i dagens match mot Broberg (5-3 till Broberg).
http://unt.se/sport/premiaren-i-fara-pa-studenternas-3402151.aspx

Den här låter inte bra alls...
Nu ligger isen!

http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/1538552_553310008148959_826543968_n.jpg
Kalix spöade Bajen. Xet missade straff i 89:e min.
men det var väl ändå inte planen att andra tippade bottenlag skulle vinna sina matcher. Dom ska ju förlora och vi vinna ... Någon som spelat pengar på att Kalix skulle vinna? Inte det? Nehej då sprack den teorin också...
Kalix fortsätter att övertyga. Kul, ändå.
På upptaktsträffen så tippade ju Andrey Nuzhdinov att Kalix skulle gå till final...
Finalresultat: Oavgjort!
Vaffan?
Tänk om man var en Kalixsupporter. Vad lycklig man skulle vara. Men så kan man tänka så här: Kan Kalix så kan vi!
Tänk vad mycket en (1) spelare kan betyda i bandy ...

[size=8]Olov Englund[/size]
Kalix start är kul för bandyn uselt för oss.
Ja förvisso är Kalix start kass för oss men jag tycker nog att det roliga överväger det tråkiga. Så länge det inte är typ Pelleberga håller jag fast vid den åsikten.
Blåsvart är en av fyra klubbar som inte klarar elitlicensen utan granskas vidare. Brobban, Kungälv och Bajen är de övriga som inte fick ok.

Vad beror detta på?
Dags att sluta kasta sten i glashus?
IKKS?
Som jag har sagt hela tiden är känslan att vi spenderar pengar vi inte har och hoppas på publiken. Blir så trött på hur allt har skötts dom senaste åren.
Så vi tillhör kategorin sämre även inom ekonomin nu för tiden. Bittert, och om inte Sirius presterar kommer vi troligtvis att ligga ännu sämre till i April. Fast det är lättare att förstå att man får problem med ekonomin när man harvar i bottenträsket av tabellen än när man år in och år ut tillhör Sveriges topp-4 lag.
En förstärkt spelartrupp och sportslig ledning gör att vi har en stark tro på bättre sportsliga resultat för innevarande säsong, vilket ökar intresset från såväl publik som partners.

Om man tror uppsalapubliken ska komma o hjälpa till när man ligger i botten av serien då känner man inte till denna stad.
Sant kniv-jonas, Uppsalapubliken är ingen man vill hålla i handen när det börjar blåsa upp till storm.
Kan tycka att vi värvade väl friskt inför denna säsong med tanke på att ungdomsverksamheten är bättre än någonsin(?). Denna enda junisen med speltid hittillls är Camilton (och det var väl typ ett byte mot Kungälv).

Minns när ekonomin krashade i slutet av Lomanovepoken, inget man vill uppleva igen.
Fast truppen ska enligt hyggligt initierade källor inte vara särskilt dyr. I paritet med förra året.
http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/BANDY-INFO/FORBUNDSINFORMATION2/ForbundetmoterSupportrarna/
Pamparna vågade väl inte boka in något möte i Uppsala, men Stockholm är ju nära. Orkar någon närvara på detta?
Att man som jumbo inte åker ur högsta serien tycker jag är ideologiskt fel. Och bandypremiären kan gott vänta till november. Men det är så mycket som är fel i dagens bandy ...
Mitt på dagen mitt i veckan går inte alls.

Hade varit kul att gå dit och sätta sig på tvären i allt.
Wow gratis lunch!

Jag skulle kunna tänka mig att gå faktiskt. Tycker bandyförbundet för en gångs skulle överraskar positivt. Inte för att jag för en sekund tror att de kommer att bry sig om vad vi supportrar har att säga, men att de aktivt bjuder in oss är ändå positivt - mer än vad SvFF någonsin har gjort.
Det vore bra om någon kunde närvara.
En sak jag tycker är väldigt viktig är att förbundet inte sätter upp massa regler och annat som fördyrar för klubbarna. Det kan vara krav på VIP platser och andra konstigheter som fotboll och hockey håller på med.
Låt sådant vara upp till klubbarna att bestämma.
Det kanske inte alltid är förbundet som ska fixa saker med regler eller krav.
Tajt serie så här långt. Kungälv-Bollnäs 2-2, i kväll.
Tät serie som sagt. 8 av 21 matcher har slutat med kryss.
Måste vara nåt slags rekord?

Bollnär är ett luftslott. Dom krossar vi
Bollnäs är långt ifrån färdiga, men kan bli en obehaglig bekantskap efter nyår.

Lukas Persson fortsätter att leverera. Oj, så jag tjatade om hans underskrift här på forumet förut. Kasst att IKS inte försöka knyta till sig honom.
Visst, vi har förväntningar på blåsvart men det är inget jämfört med vad bollnäsfansen har på sitt lag. Bara 2-2 borta mot ett tänkt bottenlag får fansen att resa ragg. De har ju trots allt 5p efter tre spelade matcher och det tycker jag de borde vara glada över.
Jag är inte helt hundra på om det är bra eller dåligt för oss att kalix åkte på sin första torsk i dag.

Jag tror ändå att jag har valt att tycka att det är bra. Nu är kalix bubbla sprucken och då är det dags för blåsvart att knycka nån poäng däruppe.
9/23 X-matcher!
Vilket jävla avbräck. Kimmo skadad. Tillbaka först till Annandagsderbyt, enligt beräkningarna. Nåja, kör hårt, Holmgren!
Men va faaaaaan!!!!!
Men vafan. Lika bra att gå och lägga sig igen.
Arghhh!
...men Holmgren fixar biffen!
Gustav har varit bra under försäsongen tycker jag (enstaka misstag) men har inte stått i början av serien då Kimmo varit helt grym.

Lingfingret! Vad är det för onödigt finger. Används det överhuvuvdtaget?
Jag litar på att Holmgren kommer att sköta det här bra!
Men - visst är det ett rejält avbräck, dumt att påstå nåt annat, Kimmo har varit vår bästa spelare det lilla jag sett.
Bittert! Blåsvart har nog med problem. Men om man ser det från den positiva sidan (svårt dock) får ju Gustav ett bra tillfälle att skaffa sig elitserierutin. Han är ju vår "egen" målvakt och troligtvis den som kommer att vakta buren i framtiden. Det här kommer han att klara bra.
Sirius Hej, Gustav Hej!
3371 bajare eller åtminstone 3300, gick ner till Zinken ikväll för att få se sitt lag torska mot Byn med 8-4. Edsbyn, detta lilla samhälle som knappt syns på kartan spöar poppislaget Bajen i deras egen lejonkula. Imponerande!
Förövrigt inkasserar Tillis ytterligare en förlust, denna gång mot VBK.
Skönt att vi leder klart över Bajen efter fyra omgångar. Vi ska inte låta dom komma ikapp.
Bajen vaknar väl upp lagom till annandagen. Kul dock om den matchen blir lite oviss
Vi möter dom ju redan 29/11. Har dom vaknat tills dess tror du?
Alla dagar när Brajjen får stryk är bra dagar....
Bajen vann knappt över Tillis. Bajen verkar vara helt ur form. Det är intressant att notera publiksiffran som var riktigt skral för att vara Bajen, lite drygt 1100 pers. Beror det på motståndet eller har vi en del medgångssupportrar i poppislaget Bajen?
Bajen vann knappt över Tillis. Bajen verkar vara helt ur form. Det är intressant att notera publiksiffran som var riktigt skral för att vara Bajen, lite drygt 1100 pers. Beror det på motståndet eller har vi en del medgångssupportrar i poppislaget Bajen?

Beror nog snarare på sporten, trist men sant konstaterande. Blott 1 029 åskådare bevittnade SAIK.
Mår så jävla illa av SAIK:s gnäll på fult spel. I massor av år hade man Zeke i sitt lag vars specialite var att sänka motståndarnas stjärnor. Äckelklubb!

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/saik-tranaren-ljusdal-hor-inte-hemma-i-elitserien
Om dom förväntar sig att Ljusdal ska kliva åt sidan när de anfaller så förstår jag ...
Bandydagen 2014 på Zinken!
Hammarby-IK Sirius
Lördag den 29 november kl 14.00. Fri entré för alla!

Det skulle kunna vara en rolig bussresa.
Alltid skönt att slippa pröjsa Bajen.
Skönt att slippa betala över huvudtaget men en sak är i alla fall säker: Kommer aldrig att betala SAIK och skulle de bjuda på inträdet skulle jag aldrig åka dit ändå.
Då kan jag erkänna att jag var å tittade på en träningsmatch (SAIK - Zorkij) nu på försäsongen i Göransson (jag var ändå i krokarna!). Smet in, köpte inget men nyttjade toaletterna...
Man kan kissa på konstruktionen, det brukar jag göra så den rostar ordentligt i förtid

Man kan kissa på konstruktionen, det brukar jag göra så den rostar ordentligt i förtid

Haha tänkte inte på det då det faktiskt fanns toaletter inomhus. Ska dock tänka på det om det bli någon mer gång.
Bajjen har hittat formen även tillberga huvva
Grym torsk på övertid för Ljusdal mot Väners ikväll. Vilken jäkla domarcirkus. Börja kolla vid 2:14:30. http://www.youtube.com/watch?v=ryAQH2yXYOc
Kandell.... vem är förvånad???

Kandell.... vem är förvånad???

Ingen....tyvärr
Kandell är nästan ett anagram på Skandal
Krocksituationen vid 78:40 är lite rolig i övrigt.
Tycker lill-hydas ställer sig rätt innan vänerspelaren kommit fram. Vänersspelaren väljer fel håll och faller på lill-hydas ben. Frislaget kan man väl ta men tveksamt om det ska vara utvisning.
Nu vet jag inte om SBF kan gå in och ändra ett domslut men det mest rättvisa vore om LBK fick en pinne eftersom det är en sådan uppenbar domartabbe.
Egentligen är det obegripligt att karln får fortsätta döma. Som kommentatorn sa, "det kunde lika gärna drabbat Vänersborg för han är lika usel åt båda hållen".

Problemet är ju att han aldrig blir bättre. I hans matcher skapas ständig osäkerhet hos lagen, ingen hittar nån som helst form av nivå och det slutar med att bägge lagen skäller över domarinsatsen.

Det borde få honom att fundera en aning.... Och även få de som tillsätter honom att fundera.
Han ska ju dömma ljusdal på lördag igen men dte lär dom ändra på hoppas jag.
Bandyförbundet ändra på nåt som borde ändras? Nä de ändrar sånt som inte behöver ändras
Nu har han ju gått ut och bett om ursäkt, eller iaf förklarat sig. Och Ljusdal slipper honom på lördag så nåt rätt blir det ibland
... men något annat lag får honom istället då?
Bladets lönelista visade att PN bara har 20k/mån.
Fan, det surrades ju om att han "kostade" mycket mer än så när det begav sig.
Å andra sidan är den här typen av listor väldig komplex. Exempelvis i vårt fall så står Eidenert överst på listan, men då räknas ju den totala taxeringen d.v.s också det civila jobbet. Sedan framkommer heller inte eventuella bonusar som bostad och bil.
Den där artikeln måate man ju ha plus för att läsa. Vad tjänar Hammarn?

Bladets lönelista visade att PN bara har 20k/mån.
Fan, det surrades ju om att han "kostade" mycket mer än så när det begav sig.
Å andra sidan är den här typen av listor väldig komplex. Exempelvis i vårt fall så står Eidenert överst på listan, men då räknas ju den totala taxeringen d.v.s också det civila jobbet. Sedan framkommer heller inte eventuella bonusar som bostad och bil.

Som sagt det finns många sätt att få en lönelista att se bra ut. Är fullständigt övertygad om att tex mickel kommer ha ungefär samma som han hade haft här men det finns andra sätt att få pengar.
Jag har hört att Mickel fick 300 tsek svart av Vetlanda för att skriva på. Officiell månadslön är dock säkert ganska modest.
Ja, vad tjänar Mickelsson enligt listan? Och vad tjänar Eidenert?
Mickel fick väl nåt fett kontrakt på nåt svartbygge
Mickelsson är väl van vid att få allt svart efter sin tid i edsbyn.
Alltså, siffrorna är från förra året.

Mickel tjänade 90K under 2013 i inkomst av tjänst, men redovisade förutom det "övriga inkomster" (läs: bandy) på 640K. Just nu säger han att det han önskar sig mest av allt är att vara heltidsproffs. Alltså är det ju ingen monsterlön som han får av VBK.

Hammarn? 274K.

Eidern högst inkomst i IKS BK på 34 275 kr/mån. Den blåsvarta duon som var jämbördiga med honom spelade i fjol i Bollnäs respektive Gais.

Victor och Robin som väl bara pluggar fick ut cirka 9K/mån. Eller ja, det är ju iofs en bit över 20K om bara räknar lön över tävlingssäsongen.

Den som taxerade i särklass högst var Edsbyns tränare, det var den enda i elitserien som var över miljonen.
Anmärkningsvärt är att SAIK-Pettersson i fjol bara hade 6.5K/mån. Hans baljor kostade alltså bara 1 300 kr styck. Billig målproduktion/arbetskraft!
Eidenert har väl studiebidrag...
Som sagt siffrorna kan man ta med en nypa salt. Hoppas det kommer en rejäl granskning av många klubbar snart.
Siffrorna är väl helt irrelevanta då civila jobb räknas med för de som har.
Lukas Persson har gjort elva mål hittills i år. Som jag tjatat om honom. Men nej då, i stället värvar vi Krantz och sån't.
Kan ju vara så att det inte är så lätt som man tror att värva spelare. Jag kan tjata om 20 värvningar med men inget kommer hända.
Våra anfallare kommer att leverera! "Hammarn", Rudell och Olsson är en härlig och aningen brokig kombination av spelartyper.

Även "Rosa" kommenterade Sirius på Hammarby bandys webbplats:

"
-Sirius har ju ett riktigt intressant lag på gång. De har många nya spelare och delvis ett nytt spel med sin nya tränare. Det tar sin tid innan det sitter. Men de kommer säkert att bli bättre och bättre redan under den här säsongen. "
Smickrande ord från Rosa. Hoppas verkligen att vi kan lyfta spelet till en högre nivå. Man längtar ju efter de stora matcherna och den stora publiken. Och visst finns det potential i laget. Och kan vi allt eftersom slussa in våra lovande junisar så ser det ju hoppfullt ut. Gustav är med och Thorén har redan en målgivande passning och ett mål på sin meritlista.
Sirius Hej!
Kungälv spöade Villa med 3-2.
Tråkigt för er som hoppas på okval. Kul för mig som hoppas på slutspel.
Menar du att vi skulle passera Villa? Farbror, gör en notering på listan. Denne UNGE man har långt kvar till sin keps.
Jag såg matchen Villa-Väners och tyckte att Väners var det klart bättre laget. Fast å andra sidan lyckades de (Villa d.v.s.) ta en pinne i dödsriket (läs GA) vilket är ett styrkebesked. Ojämna med andra ord och jag tror vi har en bra chans att spela jämt mot Villa.
Ack hur ungdomens källa tycks bubbla upp likt en fontän....
Rädslan att bli en gammal UNT-kommentator som fastnat på repeat kan få vem som helst att se lite ljusare på tillvaron.
Usch, jag är Siriusbandyabstinent! Detta totalt meningslösa uppehåll för en totalt ointressant landskamp.
Det borde räcka med sommaruppehåll kan jag tycka. Det är bara tillgjort detta med "landskramper". Kul för Kimmo att få röra på sig i alla fall.
VSK spöar Bollnäs med 12-2 och äntligen torskar äckel-SAIK.
För övrigt känns det som att en del resultat gick oss emot igår. Lång upp till slutspel nu.
Eller med oss... Kungälv och Kalix torskade
VSK med eller utan Esplund är ju galet. MVP.
Hoppas på kryss idag mellan Kungälv och Kalix.
Jepp. Kryss får det bli.
Tre blåsvarta+ Thony i veckans lag på SF. Kul.
http://www.svenskafans.com/bandy/sf-presenterar-veckans-lag-v51-522419.aspx
Kul och välförtjänt. Känns som nåt slags rekord.
endast för att redaktionen är från vetlanda, annars har de noll koll på sirius och de måste ju dra till med att sirius spelade fantastiskt eftersom velanda torskade
Bra resultat idag. Kalix torskade mot giffarna och LBK vann över Kungälv.
Kvarvarande matcher (dock inte i ordningföljd) och mitt tips
Hemma
LBK 2p
SAIK 0p
Kalix 2p
Tillis 2p
VSK 0p
VBK 1p
Borta
Broberg 1p
Kungälv 2p
Villa 0p
Väners 0p
Byn 0p
Bollnäs 0p
Summa: 10p vilket innebär totalt 19p och troligtvis kval.
Du är en evig optimist du, Nyllet. Tänk på att vi inte vunnit på Studan ännu och kom ihåg att vi varit urusla på denna arena sedan Relitahallens intåg i vår stad.
Det är väl inte så galet optimistiskt att tippa att vi tar ungefär lika många poäng under andra halvan av serien som under den första?
Tyckte jag var hyfsat realistisk och nog har vi goda chanser att vinna hemma mot LBK, Tillis och Kalix. Gör vi inte det, ja då förtjänar vi inget annat än kvalspel.
Haha, jag var lite gubbironisk. ;) Men det blir svårt ... Tyckte det såg så lovande ut när vi tog steg för steg för varje match, sedan ett stort jävla magplask sist mot Bajen. Som sagt, viktigt att vi studsar tillbaka redan i kväll om vi ska få något annat utfall än kvalhelvete.
Fler än IKS som har knackig ekonomi. Bajen sänker spelarlönerna.
Någon som vet hur stort Bajens underskott är?
Så de sparar alltså in en mille på tre månadslöner. Då lär de gå ner väldigt mycket i lön. Tycker annars att Bajen (som gnäller på för lite publik) borde börja med att sänka biljettpriset, det är ju fan billigare att gå på fotbollen än bandyn.

I övrigt lägger jag locket på med tanke på hur sjuk ekonomi vi själva troligen har.
2-2 i paus mellan pelleberga och sopsäckarna i göranssons. Det måste ju röra sig om tidernas underskattning.
Fast SAIK har ju inte gått att känna till dem senaste matcherna. Tänker på torskarna mot Väners och VSK. Jag misstänker julbord!
Vetlanda har det tungt medan VSK ser (otäckt) starka ut. Blåsvart har nu bara 3p upp till VBK på 9:e plats.

Fast SAIK har ju inte gått att känna till dem senaste matcherna. Tänker på torskarna mot Väners och VSK. Jag misstänker julbord!

Jag har spanat efter ev. blåtiror men än sålänge inte sett några.

Vetlanda har det tungt medan VSK ser (otäckt) starka ut. Blåsvart har nu bara 3p upp till VBK på 9:e plats.

1 pinne!
Jaha... där var det ute även i UNT att krisen som väntat är total.... Tror fan i mig jag tar en stor whisky till.
Organisationsmässigt kan de nog inte spara något mer förutom att varsla någon högt upp. Vi längst ner går redan på knäna.
Att tigga pengar i januari är ju som att lugga en flintskallig.

Det hade varit mycket bättre om man varit tydligare första gången detta kom ut i tidningen före jul.

Nu är det som det är med den saken. Hoppas bara inte det blir negativt för spelarna och att de känner att de vill härifrån.

En bra match idag och det borde bli över 1000 personer på onsdag. Slå på trumman till den matchen så att ALLA vet om att det är bandy så ska vi nog lösa det här.
Imponerande av Broberg att spöa VSK i Gurkburken.
Hur fan lyckas dom. Suck.
Bra fråga CarlApan! Såg förresten att två Brobergare skänkt en hundring var till Sirius. Det är också imponerande. Lovar att stötta Broberg om de får problem.
Kalix är ett jävligt skumt lag. De har tagit ledningen två gånger om mot VSK i Gurkburken. 2-2 i halvtid.
Lika skumma är VSK. Pulveriserade Kalix i andra halvlek med 7-0.
VSK vann enkelt men publiksiffran var urusel; 975 pers går och ser ett lag som har god chans att vinna SM. Inte bara vi som har problem med publiksnittet.
Småviktigt att Broberg tar med sig två poäng hem från Kungälv. För min del kan dom gärna blåsa av matchen nu!!
Oj! 0-9. Mysteriet hur Broberg kan vara så bra år efter år bara fortsätter. Man blir imponerad.
Trevliga siffror, ifall det skulle röra sig om målskillnadsaffär. Blir en rysare mot Kungälv.
I morgon möts Tillis och Kalix i gurkburken. Skulle smaka mumma om Tillis kunde få ta säsongens första seger. Ledsen Sargvakten men nöden har ingen lag ;-).
Hoppas det blir deras enda isåfall.

Usch, jag avskyr verkligen att möta Tillberga. Tar hellre Ljusdal i ett kval, även om de kanske har sett starkare ut i serien.
Jag tror att Tillberga iår är inte nåt problem
Drömmen om okval lever i allra högsta grad. Tillis har efter första halvlek (avslag 18.00!) 2-0 mot Kalix. Håll i!
TB tappade ledningen i 97:e minuten ...
Aldrig får man vara riktigt glad, såg på 368 att det blev 2-2 och jublade. I 97e alltså.. Jaja men tappad poäng för Kalix mot superjumbon är ju ändå väldigt bra.
Helt klart jubel!! En tappad poäng är betydligt bättre än den plusmålskillnad jag tänkt att Kalix skulle fixa till.
Är det inte lite underligt att årets viktigaste match i de nedre regionerna bokstavligen döms av en hemmadomare? "Balltorparn" kan ju nästan ta spårvagnen för att döma Kungälv - Sirius!!!
Ett otroligt intensivt, på gränsen till ansvarslöst, spelschema väntar. Upplagt för att vi ska få skador på nyckelspelare. Tillis den 28/1, Kungälv borta den 30/1, giffarna borta den 1/2, SAIK hemma den 4/2, Villa borta den 7/2 och VBK hemma den 10/2.
Vinner vi mot Tillis och Kungälv är vi med kampen om okval. Torskar vi eller tar typ bara 1-2p kan vi glömma okval. Realistiskt sett kan vi inte räkna med poäng mot televerket, SAIK-äcklen eller Villa så frågan är om det räcker att vi slår Tillis, Kungälv och VBK? Jag är pessimist.
Var är publiken? Enda matchen med över 2 k är Bajen - Väners. Serielunksiffror. Märkligt.

1200 pers i byn är ju inget annat än bedrövligt.
Säger detsamma. Ingen slutspelsfest direkt med dessa publiksiffror.
Konsekvens av bäst av 5?
Sätt Sirius i en kvart så det blir lite bra siffror. Medgångspubliken ska inte underskattas