Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Landskrona BoIS - IK Sirius (onsdag 28/5)

LaBois 6-2-förlorade just mot J-Södra, där man fick två startspelare avstängda. Tjena!
Och Bajen vann igen..lär inte minska deras intresse för Siriusmatchen
Även om Bois har två startspelare borta, en av dem Stadler, deras giftigaste målskytt. Är det hårt jobb i 95 min som gäller för Sirius om det ska bli 3 poäng.
dvs i den 6e extraminuten slinker det in en slumpboll?

dvs i den 6e extraminuten slinker det in en slumpboll?

Gärna för mig men skönt för mina nerver om det sker tidigare, helst fler.
Ingen Nyström i morgon, tydligen sjuk.
Då lär OP-Hopkins bilda mittlås, med andra ord. Tungt avbräck. Just nämnda mittbackspar har inte rosat marknaden hittills.
OP/Hopkins har ju iofs bara gjort en match i år (Elfsborg)... Synd dock att Calle inte kan spela. Denna match känns riktigt viktig inför fortsättningen av serien. Fastna i bottenträsket eller ta fart uppåt i tabellen?

Kommer någon att åka till matchen uppifrån förresten.
Eller står vi från Västra syd för läktarstödet själva?

OP/Hopkins har ju iofs bara gjort en match i år (Elfsborg)...

...och en (halv) träningsmatch, förlustmatchen mot Frej.

Kommer någon att åka till matchen uppifrån förresten.
Eller står vi från Västra syd för läktarstödet själva?

Nyfiken: Var har ni ert fäste? Malmö? Det där Snälltåget går till exempel inte direkt till Landskrona. Finns ett sådant morgontåg från Uppsala till Malmö för 460 kr. Var lite sugen, men lär skita sig återigen. Långt och dyrt.
Visas matchen på TV? Är det några i västra som ska kolla på matchen på något hak? Och i så fall vilket?
Sänds på O'Leary's. Det är ett gäng som ska dit. Viktig match ju!
Calle och Moses är nog våra viktigaste spelare. Galet tungt avbräck. 3-3 blir det.
Dum fråga. Alla matcher sänds på (webb/)tv. Jag ska försöka hojta på bra – på plats. Krossa! Gggah peppen är total!

Dum fråga. Alla matcher sänds på (webb/)tv. Jag ska försöka hojta på bra – på plats. Krossa! Gggah peppen är total!

Joint, varje gång du säger krossa så loosar vi. Det räcker med vinna.
Allt enligt jinxometern.
Poänga!
Den dumma frågan fick ett svar vilket var det viktigaste. O'Leary's alltså.

Poänga!

Thumbs up!!!
Landskrona 15.2 - Uppsala 5.8, vi vinner!
Ja vi vann! Sjukt viktig seger. Det börjar dock räcka med de där hörnmålen mot oss.
Galet mkt chanser vi skapade. Sjukt skön seger. Nu tar vi bajen av bara farten.

Jag tycker att Silva växer och växer.
Jävligt nonchalant uppställning på sista hörnan.
Rättvis seger mot ett skadedrabbat BOIS men Sirius måste börja spela mycket snabbare. Det går oftast alldeles för sakta i uppspelsfasen. Mer rörlighet krävs av alla spelare om vi inte ska fastna i bottenstriden.
Glad men inte nöjd!!!
Mycket viktig seger, men att det ska vara så svårt att hålla nollan.
Jag skiter i om vi inte håller nollan så länge vi vinner! Enkelt va?
Riktigt skön seger. Tar vi poäng mot Bajen är det en bonus.
Skönt med full pott is sista mötet innan Bajen! Lite onödigt svettigt på slutet.
Underbart att bevittna detta på plats!