Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Värnamo, torsd 26 juni kl 19

Hoppas vi kan behålla momentum från Sundsvallsmatchen och spetsa till tabellen ytterligare. Vi säger väl 1-0. Alla till Studan (åtminstone betydligt fler än sist) !
Jag säger 3-0. Moses nätar alla sina frilägen och Silva gör ett som vanligt
Någon som har benkoll på vilka VM-matcher vi konkurrerar med?

Jag är tyvärr skeptisk när det gäller publiktillflödet från alla "donotsupportyourlocalteam"-supportrar i Uppsala med tanke på väderprognoser och pågående VM. 970 på plats får se en hejdundrande tillställning och 4-1 seger till de goda!
Portugal - Ghana och USA - Tyskland är 18.00 matcher, men med tanke på hammarbymatchen så sitter väl uppsalapubliken framför Jönköpings Södra - Hammarby IF istället på teven
1-1 inför 823 pers.
Är ledig den här veckan så jag tänker vara extra tidigt på Alex och dricka extra många öl.
Tror tyvärr på en publiksiffra under 1000 idag, med tanke på VM och trots att Sirius har sex matcher utan förlust. Jag tror det krävs tätkänning för att de bredare publiklagren skall komma tillbaka.
3-1 till dom goda inför 1213 åskådare
Hoppas verkligen på över 1000 eftersom det känns som en gräns som man inte bör ligga under i SE.
0-1
2-0 till de undersköna blåsvarta inför 1265 pers.
Sirius Hej!
Jag tror att det finns en klar mättnad p.g.a. VM och det är TY-USA samtidigt. 1-0 inför 934.
Jag räknar med usel publiksiffra och dåligt resultat, men jag är glad ändå - äntligen får jag se en match igen!
Minst 2 000 åskådare. I Uppsala finns många medgångssupportrar - som jag - även om tyskarna spelar gruppspel.

Jag var hyffsat nära :)
Hur många var det? Gissade 1400 på tv-bilderna
En bra dag på jobbet! Stefan Silva ole'

Hur många var det? Gissade 1400 på tv-bilderna

1137 om jag minns rätt.
Toppenkväll! Silva och Moses är glödheta nu. 3p mot Ljungskile och det blir kusligt intressant.
Märkliga offsideavblåsningar dock..
Fin gest av Moses att highfivea de rullstolsburna.

[quote1403808268=Affe Bengtsson]

Jag var hyffsat nära :)
[/quote1403812555]

Grattis Affe!!!
Otroligt vad Moses och Silva levererar. Enda smolket i bägaren att inte Adde fick hålla nollan, han blir bättre och bättre och var verkligen värd att stänga igen. Bra också att Ljungskile fick båda sina ytterbackar avstängda.
Målen igen! Silvas 2:a mål är ju av högsta klass!
http://www.fotbollskanalen.se/superettan/tv-tva-nya-av-silva-nar-sirius-vann/
Nån som fick med sig min plånka igår?
Hela matchen gratis i repris https://hallpressen.solidtango.com/video/ik-sirius-ifk-varnamo-26-jun-21-02
Jag kan se en tendens i hur Sirius startar matcherna..Pressar man på första 10min utan att göra mål så får man svårare att vinna ..Jämt eller övertag för motståndarna i början så vinner Sirius oftare Gäller hemma som borta.Någon som iaktigit samma sak?