Äntligen match igen! Dags för revansch! Ahonen spelklar men skadelistan blir bara längre. Ante, Ian, Runnemo, Thor och nu även Kerim borta. Förhoppningsvis kan Elliot vara tillbaka iaf.
Sirius - Ljungskile lördag 19 juli kl 16
1-0 inför 723 pers.
Med tanke på skadelistan är jag glad om vi tar en pinne. Överraska mig positivt Sirius!
Jag tänker mig följande startelva:
Adde
Kalle - OP - Hopkins - Löfgren
Kim - Arneng
Björk - Moses - CG
Silva
Bänk: Bylle, Calle, Elliot, Berg, Dalle, Rydstrand, Ahonen.
Adde
Kalle - OP - Hopkins - Löfgren
Kim - Arneng
Björk - Moses - CG
Silva
Bänk: Bylle, Calle, Elliot, Berg, Dalle, Rydstrand, Ahonen.
Rydstrand ska spela med BKV i morgon. Bayon in i truppen?
Det verkar bli en tunn bänk imorgon: Björk (skadad), Dalle (provspel) och Bayon (allmänt frågetecken) saknas. Lutar åt att Berg tar en tröja.
Rydstrand tydligen visst på bänken. Bayon liknar allt mer århunradets flopp.
Bayon har verkligen hamnat i den berömda frysboxen. Har sett honom i ett par U21matcher och han har inte varit sämre än nån annan. Mirza har berömt honom också. Och Bergstrand säger att han är för dålig. Nåt ere.....
Ahonen känns ju typ som världens trevligaste kille. En konkurrent för framtida Kjelledinutmärkelser kanske? Hoppas han får hoppa in och sätta en balja direkt.
0-2 inför 789 stackare.
Vilket lidande sista 20. Varför inte in med Calle? Surt att vi gav bort initiativet fullständigt och inte kunde stänga matchen. Men LSK är luriga, så OK resultat då...
Surt att tappa 2-0, men vi kryssar trots allt mot serieledarna med en halv startelva på skadelistan. Kul och bra att CG såg så pigg ut. Ahonens inhopp lovade mer.
Kändes i dag som en felcoachad match. Ahonens inhopp var lovande, men det kändes som vi var starkare innan bytena.
Vi är seriens bästa lag i första halvlek och ett av de sämsta sista sextio. Konditionsträning!!!
Det är ju knappast så att Hopkins är miserabel på nåt sätt. Men Calle Nyström gjorde i det närmaste en felfri vår och känns tryggare. Om nu Kim-Jong Lagerlöf vägrar peta Hopkins får de fan i mig peta OP. Calle ska lira. Punkt slut. Over and out.
Vi är seriens bästa lag i första halvlek och ett av de sämsta sista sextio. Konditionsträning!!!
Sämsta laget sista kvarten.
Sirius har tappat poäng i 5 matcher under sista 15 + stopptid, släppt in baklängesmål vid inte mindre än 9 tillfällen och räddat poäng i 3.
In med Calle – i slutet åtminstone. Hade avvärjt en del nickar. Bedrövligt!!!
Det är uppenbart att backlinjen inte orkar en hel match, att då inte sätta in en fräsch backklippa sista femton förstår inte jag men jag är inte tränare.
Fan vad bra CG var igår förresten!
Fan vad bra CG var igår förresten!
Underkänd coachinsats helt klart. Sirius tappar tempo i slutet av de flesta matcher. Att igår när planen dessutom var tungsprungen av allt vatten, och man har en ledning att slå vakt om, är det obegripligt att man inte sätter in kapten Nyström.
Förövrigt vill jag se Calle från start i nästa match. Varför får inte han och OP som utgjorde en succéduo förra säsongen chansen !!??
Förövrigt vill jag se Calle från start i nästa match. Varför får inte han och OP som utgjorde en succéduo förra säsongen chansen !!??
Jag skrev ju att en pinne skulle göra mig nöjd men efter tappad 2-0 ledning lämnade jag Studan besviken. För övrigt gillar jag Bergs attityd (se UNT) angående fortsatt spel i Sirius. Kamratskap och hjärta för föreningen är egenskaper som man som ledare ska ta till vara på i dagens penningstinna idrottsvärld. Calle är ju ett praktexemplar på en kille med just dessa egenskaper och dessutom stabil som back. Hade man bytt in Calle och förstärkt försvaret efter 2-0 ledningen är jag övertygad om att vi vunnit. Nu vill jag, som övriga indignerat påpekat, se Calle i backlinjen!