Denna match lär bli betydligt svårare än premiären. Runnemo och Tankovic in i truppen?
Sirius - Syrianska lördag 26 juli kl 17.20
Ingen Nikola i SFC imorrn. Då vågar jag lova 3 p till de goda.
OMG, jinxalarmet skriker!
Missar morgondagens drabbning, men resten av hösten ska jag viga helhjärtat till Sirius.
Missar morgondagens drabbning, men resten av hösten ska jag viga helhjärtat till Sirius.
Det är hur som helst ett stort avbräck för SFC. Nikola, som inför säsongen ungefär avfärdades som en "videoserb", har gjort en riktigt bra vårsäsong. Vi borde nästan lagt en bud på honom nu i sommar när han var fri transfer. Likaså känner jag med Aganovic i Tälje-grannklubben, där vi iofs kan vara en av tre-fyra intresserade SE-klubbar. Nu har vi iofs Ahonen och intakt anfallsuppsättning, men ändå. Mycket vill ha mer.
Det blir en svår match om vi går ut och tror att de är premiär-usla. SFC är ett rätt hyggligt lag numera. Jag tror på seger med 2-1. Vore kul med en trevlig publiksiffra, men jag tror den stannar vid 1234 pers.
Det blir en svår match om vi går ut och tror att de är premiär-usla. SFC är ett rätt hyggligt lag numera. Jag tror på seger med 2-1. Vore kul med en trevlig publiksiffra, men jag tror den stannar vid 1234 pers.
Det blir 3-1 till dom goda inför 1632 personer, varav många ganska onyktra efter några öl i solen.
Jag såg att Hoppe inte är hundra. Är det Kims sätt att peta honom tro? Förhoppningsvis betyder det att Kung Carl startar.
1-0 inför 1045 pers. Missar min första hemmamatch för säsongen så jag är inte en av dem.
Är i Peking (det riktiga) och missar följaktligen matchen. Skrik som fan åt mig
Många borta från västra vad det verkar. Om det är representativt för sittplats så klarar vi nog inte 1000-gränsen idag.
Nä och Uppsalaborna är väl överlag rätt ointresserade av att se lag som inte har minst tjugo säsonger i allsvenskan
Kämpa Sirius
Hela Västra Kina support gör vågen. Arneng!!!!!!!
Ingen Nikola i SFC imorrn. Då vågar jag lova 3 p till de goda.
Sista gången jag lovar nåt, jag lovar. Genomgående slarvigt passningsspel av hela laget. Och jag är inte lika övertygad längre om att Calle ska peta Hopkins. Stort plus däremot för Runnemo som skadefri är en riktig poängspelare.
En bedrövlig tillställning, men 1p bättre än ingen....Synd att inte CG fick in 2-0 på friläget. Hårresande slarv vid 1-1. Nä skärpning nu Sirius.
Tankovic såg bra ut, fin värvning! Från start nästa match?
Skärpning Sirius! Men både tankovic och pajen såg riktigt bra ut!
Bra inhopp av Tankovic! Men lite märkligt att han fått Antes tröja. För övrigt borde CG avgjort matchen i första halvlek.
Ja där skulle han ha nätat.
Fast jag har lärt mig att matcher på Studan inte är avgjorda bara för att man har en 2-0 ledning....
Fast jag har lärt mig att matcher på Studan inte är avgjorda bara för att man har en 2-0 ledning....
Kan vara så att Tankovics tröja är på tryckning.