Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Husqvarna FF - IK Sirius (lördag 2/8 kl 17.20)

På lördag är det dags att ge revansch för premiärförlusten!

Önskar mig en elva i stil med detta:
[center]Adde
Kalle - Calle - OP - Lövet
Berg - Kim - Arneng - CG
Silva - Moses[/center]
Möjligen att en Käck-CG-kant hade varit att föredra. Samtidigt känns det tryggare med Lövet än Käck vs Dragan. Oavsett status på Hopkins fot tycker jag att Calle förtjänar fortsatt förtroende. Berg slår så pass fina inlägg nu att jag nog helst ser honom på kanten, sedan får han gärna lägga hörnorna. Kim-Arneng är väl tämligen givna centralt just nu, även om Tankens inhopp senast vittnade om kvalitet så har han nog en liten väg att vandra innan det är dags att starta. På topp vill jag se Silva och Moses, i en enhet, jobbande tillsammans. Silva gör sig bättre i boxen än på en kant. Lite sugen på Runnemo från start, men det vettefan på bekostnad av vem i så fall.

Jag ska försöka ta mig till Vapenvallen. Hoppas att vi blir ett gäng på bortasektionen!
Husqvarna känns lite läskiga nu när de värvat Mete.
Tror du inte att OP håvar in Mete?
Om det finns någon retrospektiv rättvisa så vinner vi, gärna även efter ha varit klart sämre. Vore bra om Silva kom igång och nätade igen, 0-1 således (med brasklappen att världen är orättvis).
Jag drar ner.
Eftersom Kim aldrig kommer köra 4-4-2, tror jag startelvan ser ut så här:
Adde
Kalle - Calle - OP - Lövet
Kim - Arneng
Berg - Moses - CG
Silva

Sen känns det som att positionen på dom fyra på topp inte spelar så stor roll då dom ofta byter position med varandra.
Vilken magnifik scenförändring. Första var nog det sämsta i år och sen efter deras tidiga mål i andra tar vi över fullständigt. 3 underbara poäng. Fan va Tankovic är bolltrygg, från start inom kort.
Underbar och rättvis seger!!!

Hämnden är härligt! Fuck H-qvarna!
Wow! Rättvis revansch! Runnemo mkt bra igen, och enormt kul att se Ian tillbaka.
Så otroligt skön och viktig seger! Vinsten innebär häng på topplagen, en förlust och vi hade snarare dragits ner i träsket.

Underbart att få se Ian igen, även om han var ringrostig och nog behöver lite tid i U21. Däremot blir nog Tanken svår att hålla utanför en startelva.

Noterbart är vår bredd, bland annat dessa startade inte idag: Bylle, Hopkins, Käck, Berg, Ian, Dalle, Kerim, Tanken, Danne, Thor och då har jag säkert missat någon. Snacka om bredd.
Tyvärr även, snacka om skadeläge.... Hur går det för Ante med rehab? Har det hörts nåt? Kerim?
Härligt med årets första arbetsseger, dröjde 17 omgångar.

Så otroligt skön och viktig seger! Vinsten innebär häng på topplagen, en förlust och vi hade snarare dragits ner i träsket.

Underbart att få se Ian igen, även om han var ringrostig och nog behöver lite tid i U21. Däremot blir nog Tanken svår att hålla utanför en startelva.

Noterbart är vår bredd, bland annat dessa startade inte idag: Bylle, Hopkins, Käck, Berg, Ian, Dalle, Kerim, Tanken, Danne, Thor och då har jag säkert missat någon. Snacka om bredd.

Jäpp.
Måste vara snorviktigt mentalt för fortsättningen också. Att visa att man kan metodiskt kan tugga i sig ett sånt där gäng sista tjugo, och åka hem med tre poäng.
Oj vad jag längtar till lite riktig fotboll. I detta landet känner de bara till ManU, RealM och Messi. Skittrist att ens försöka få kineserna att förstå glädjen med att få höra att en långtidsskadad spelare är fit för inhopp i andradivisionen i Sverige