Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Degerfors, fre 8:e aug, kl 18:20

Den här matchen vill jag prata om nu. Kan vi vinna på hemmaplan?
ja
Nu får fan de snåla Uppsalaborna ta sig till Studan, då det är halva priset om man förbokar via Sirius hemsida.
Tanken körde inte U21 va? Kanske startläge för honom?
Hade varit bra läge att hämta igen lite av de kassa publiksiffrorna imorgon, men jag tror tyvärr att dagen, tiden och TV:n dribblar bort ganska många. Hoppas vi kan vinna hemma för en gångs skull iaf.
Hyfsat glad över 1p trots allt. Vi hade knappt ett domslut med oss...
Förutom den uppenbara frilägesutvisningen och straffen då som vi slapp ;)
Dags att starta med Skoglund på bänken, alltför många livsfarliga bolltapp per match nu.
En orättvis poäng till Sirius. Det var på tiden. Hoppas att trenden fortsätter med stolpe in, efter vårsäsongens stolpe ut matcher.
Jag tror vi tappar mycket publik på att alla matcher är på olika tider och dagar. Plus att det kostar 180 spänn att sitta på en obekväm plaststol.

Poängen var definitivt inte orättvis med tanke på chanserna vi hade, men frågan är hur många gånger till Adde får komma fel på höga inspel i boxen.
Håller med Badda. Väntar fortfarande på att AA ska växa in i målvaktsrollen, men nja... Luftspelet är ju ett problem, sen ser det fortfarande ut som att kommunikationen med försvararna inte alls fungerar.
Vårt problem generellt är ju att varje enskild spelare (med några undantag) har väldigt hög högstanivå och riktigt låg lägstanivå och det kan skilja under en match. AA räddar ju oss i andra halvlek förutom målet. Moses går bort sig ett flertal tillfällen när han bör spela bollen och istället dribblar, Kim tappar bollen för att han är för långsam eller passar fel osv vilket gör att vi får en massa jobbiga omställningar mot oss med onödiga hörnor som följd. Jag vet inte varför man går ner sig så ibland, i flera matcher nu är det två olika IKS vi fått se i respektive halvlek. Igår tror jag ändock att det var utvisningen som gjorde att vi så totalt tappade matchen i andra.
AA måste skärpa sig! Ja han räddar mkt i andra men det håller inte att släppa in så många skitmål
Jag ser hellre att han satsar 100% och gör fel ibland än tvekar hela tiden som han gör nu. Höga bollar i målgården ska vara målvaktens, punkt. Vid flera tillfällen såg det ut som att försvaret inte litade på honom utan hellre tog bollen själva eller försökte få bort den. Det håller inte. Bylle är kanske inte bättre än Adde rent generellt, men han har inga problem med kommunikationen.
Nu var det ju konstig matchtid och ovanlig fotbollsdag, ändå så dök det upp nästan dubbelt så mycket som den senaste hemmamatchen. Jag säger inte att det är bra, men det är då i alla fall bättre. Det ska bli intressant att se hur klubben/evenemangsansvarige hittar på nu i höst.

För att citera mig själv från i våras: Om jag ändå ska ha lite kritik så tycker jag dock kanske att en 12-13-åring borde slinka in gratis. Jag tror inte att den stora massan uppsalaungdomar i den åldern är sugna på att lägga hela sin veckopeng på en fotbollsmatch.
Kanske också att sittplatspriset är en eller två guldpeng(ar) för högt, också. Minns senast vi var i superettan och höjde sittpriset till ~150, men tvingades sänka efter halva säsongen, ungefär. Det efter massivt gnäll.

Hittade för övrigt den artikeln här: http://unt.se/sigtunabygden/sport/publiken-sviker-sirius-nu-sanker-klubben-biljettpriserna-146247.aspx
Uppenbarligen finns det en skara som går när det är billigare/gratis i den här sta'n, gäller att locka dessa.
Sist i superettan var vi 500 pers ifrån budgeterat, i år är nog risken att det blir än värre glapp.

Gällande matchen så var det rätt mediokert, tycker jag. Trist att Berg, som hade en formtopp för ett tag sedan, åter hamnat i frysboxen.
Fast ska vi bedriva elitfotboll i staden kan man inte hålla på med 1/2 priset o liknande särskilt ofta. Det handlar mer om att marknadsföra sig, som jag sa tidigare under säsongen har man inte unt eller passerar studan och ser skylten där så vet man inte att det e match.
Fast ska vi bedriva elitfotboll i staden kan man inte hålla på med 1/2 priset o liknande särskilt ofta. Det handlar mer om att marknadsföra sig, som jag sa tidigare under säsongen har man inte unt eller passerar studan och ser skylten där så vet man inte att det e match.

Marknadsföringen är knappast bra. Bra poäng angående 1/2-priset. Jag är lite skeptisk till det senaste på så sätt: 1/2-priset på förköpet gäller alltså säsongen ut.