Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Cupen 2014/15

Vi möter Vasalund! 20-21:a augusti nån gång.
http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/arkiv/cuper-serier/2014/08/svcup-herr-omg2-lottad/
Cupen!
Kan bli en rolig bortamatch!
Spelas den 20e
Suportersbuss?
Socialsnöre, tub och mini?
Första omgången i gruppspelet spelas redan helgen 21-22/2 och fortsätter de följande två helgerna.
Härligt med en kort vinter!!!
Lottning om 2 veckor:

http://svenskfotboll.se/arkiv/cuper-serier/2014/11/cuplottning-19-november/

Om jag har räknat rätt så är Sirius (såvida Malmö vinner för Halmia) 17:e lag, alltså blir man inlottad i ngn grupp tillsammans med ett lag från div.1/2/3.

Skulle Malmö förlora mot Halmia blir Sirius 16:e lag och hamnar då i samma grupp som IFK Gbg och två inlottade lag.
IFK Gbg vore väl kul, dom slår vi alla gånger
MFF slog Halmia med 2-1, efter förlängning.
Grupp 3. Vore kul med AIK, Hammarby.
Ur publiksynpunkt vore grupp 3 rolig, ska man se till det sportsliga tror jag vi har störst chans att gå vidare i grupp 6 (Örebro och Gefle) eller 7 (Djurgården och Peking). Oavsett har jag tolkat reglerna som att vi bara får en hemmamatch.
Det är, enligt fotbollsbloggen dessutom matchen mot ett lag från de lägre divisionerna som blir hemmamatch för Sirius, så det blir inte mycket pengar hur det än blir.
Då ser jag gärna att det lägre laget i vår grupp blir VSK.
Grupp 3 med AIK och Hammarby samt Västerås är drömlottningen.
Vilket jävla dåligt upplägg. Ska inte det tredjerankade laget få ut någonting av cupspelet?
Jorå Brukarn. Det får vi när vi spelar kvarten, semin och finalen ;.)
Mäh, vi får ju minst två av tre bortamatcher där också.

I cupsammanhang tycker jag det är en god princip att man för publikintressets och spänningens skull ska sträva efter att låta de sämre lagen få hemmafördelen.
Jag är helt överens med dig. Det är ju också det som är tjusningen med cupen att sämre lag kan lyfta sig på hemmaplan och gå vidare. Tittar man på IKS i år så kanske det ändå är en fördel med bortaplan. Men det är klart att hemmamatcher mot allsvenskt motstånd genererar pengar.
kul att åka till borås!
Det blev ju rätt bra! Borås låter kul, och BP blir hemmamatch för mig.

Får se hur mycket allt krockar med ett högst troligt bandykval bara.
Baserat på hur cupen spelades förra säsongen så borde det bli BP borta 21/22 februari, Elfsborg borta 28 feb/1mars och AFC hemma 7/8 mars.
AFC som enda hemmamatch stinker ju, men sportsligt helt OK
Det vore ju resemässigt guld att få Elfsborg borta och Gripen borta i bandykvalet under samma helg (alternativt Villa borta i semin... men det får nog sägas vara mindre troligt)
Vad är storyn bakom AFC? Vet att de var Väsby United förr och dessförinnan FC Café Opera. Vad är grejen med alla namnbyten? Och bilden på Camp Nou på deras knallorangea spelarbuss?

Vad är storyn bakom AFC? Vet att de var Väsby United förr och dessförinnan FC Café Opera. Vad är grejen med alla namnbyten? Och bilden på Camp Nou på deras knallorangea spelarbuss?

Ödmjukhet och kontinuitet har väl varit ledorden kan man sammanfatta det.
FCCODAFCVU
BP i cupen och bandykvalet på samma dag, precis som Brukarn var inne på. Dessutom så är det Uppsala Beer & Whiskey Festival samma dag. Uppsalafolket har att välja på den här dagen...
BP i cupen och bandykvalet på samma dag, precis som Brukarn var inne på. Dessutom så är det Uppsala Beer & Whiskey Festival samma dag. Uppsalafolket har att välja på den här dagen...

Vafan? Förut var det väl sagt att fotbollen skulle spelas på söndagen. Sirius Fotboll & Bandy borde försöka ändra på det där.
Fotbollen verkar ju kunna välja om man ska spela på lördag eller söndag. Kanske för kort varsel nu dock ...
AFC vann mot BP, mål i 92:a min. Seriefinal, nästa helg.
Blir nog storpublik på Skytteholm, gissar på 150 pers varav 125 från Borås.
Skitbra eftersom AFC då kommer vara ännu mer sugna att slå Ellos. Varpå vi krossar BP och sedan AFC. Ger aldrig upp!
Om AFC och Elfsborg sluter oavgjort idag ser det egentligen inte så tokigt ut. Det som då krävs är väl att BP tar poäng från Elfsborg samtidigt som vi slår AFC. Inte att jag tror att BP gör det, men helt omöjligt är det ju inte.
Det är nog troligare att ellos går på en nitlott än två kryss-nitar. Så det bästa är ju att AFC åter vinner med 1-0 och att vi krossar dem på Löten.
Lås tråd.