Hornby
· 2014-08-17 15:26
· 2976 visningar
Låt Bylle stå den här matchen! Och ge sommarvärvningarna ordentligt med speltid.
Mot Europa!
Bra sagt. Vi ska ändå vinna den här matchen, och gör vi inte det så är det ingen katastrof. Kanske tom en vettig väckarklocka.
Kanske:
Bylle
Kalle - Calle - OP/Hopkins - Lövet
Thor - Tanken
Saleh - Silva - Kingsley
Moses
#3 ·
Joint
· 2014-08-20 10:24
Kan spontant känna att vi borde vila Silva från start, om han nu har haft en liten känning i sin baksida och så. Vi ska kunna slå Vasalund ändå. Samtidigt är väl inte Ahonen redo för några 90 minuter, så därför förespråkar jag Runnemo. Saleh från start?
Krossa Vasa.
#4 ·
Gabbe
· 2014-08-20 11:05
Finns det tak på läktare på Skytteholms IP?
Det går inte att se livebilder någonstans för oss som är fast i södra Sverige? Typ svt eller något?
Matchens behållning var ju Ahonens inhopp. Jag hann tänka så många gånger på hans första friläge vilken flopp det skulle vara om han brände, men det blev ett kirurgiskt avslut istället. Sen var ju domaren ganska ojämn i bedömningsnivån, men en sak gjorde han väldigt bra, och det var att inte blåsa av Moses bara för att han är starkare än sin försvarare. Det gav ett viktigt mål idag.
Sex av sjutton allsvenska/superetta-lag rök idag. Mer än en tredjedel. Märkligt, med tanke på att det bara krävs en vinst för att gå vidare till gruppspelet så borde det inte kosta så mycket för elitlagen att satsa på cupen.
#10 ·
Robin
· 2014-08-20 20:41
Frågan är vad man ska skicka bara, Östersund skickade junisar som borde vara taggade och åkte på pisk mot VSK och Giffarna nästan ordinarie och fick stryck mot Dalkurd, underskattningarnas cup som vanligt
#11 ·
Joint
· 2014-08-21 01:28
Vi gör väl ingen höjdarmatch defensivt, men offensivt gör vi det ju bra. Flashbacks från fjolåret - Sirius vs Norrettan. Klasskillnad!
Positivt överraskad även jag av Ahonen: Han kom ju in och (bland annat) gjorde mål på friläge, fixade frilägesutvisning och straff, samt var nära på att servera tillbaka CG ett friläge.
I övrigt var det kul att Moses äntligen fick göra mål och få självförtroende. Bäst på planen var nog dock Berg, kul att se!
Ändå stort att vi alltid avancerat till gruppspelsmodellen av Svenska cupen. Som sagt, flera elitlag som ändå failat av olika anledningar.
Jag tycker alltid att Ahonen är grym när han väl får chansen.
Jag är dock bitter att Bylles vakna utspark inte fick resultera i en assist utan endast en missad hands.
#13 ·
Hurst
· 2014-08-21 09:26
Ahonen verkar kunna tillföra en kontringsdimension till spelet som inte direkt varit framträdande hos oss hittills. Hoppas han kan hjälpa oss ta poäng även i de matcher där spelidén inte levererar.
#14 ·
Joint
· 2014-08-21 11:35
Han kom ju dock in i ett läge då Vasalund flyttat upp folk och slutat spela försvarspel, rätt tacksamt. Sedan är han ju en erkänt bra anfallare på nivån. Ska bli intressant att se om han hävdar sig lika bra i SE. Då jävlar!
#15 ·
Robin
· 2014-08-21 14:36
Krävs smeknamn, Dannebråttom ligger tyvärr inte helt rätt i munnen
Två cupoffer till ikväll, Myresjö slog ut Värnamo och AFC slog ut Degen. Det sistnämnda känns iofs tyvärr inte direkt som en skräll.