Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Bajen borta - biljetter och annat praktiskt

Jag vet att det är 4 veckor dit, men planeras det för buss till Tele2?
Det planeras.
Kan vi stockholmare ha egen förvärmning? Peppen är stor.
Hur funkar det med biljettilldelning för bortasupportrar? Kan det bli fler bussar tro?
Lasse snackade om bussresa, restaurangbesök och matchbiljett för typ 650 pix i halvtid. Resterande snack lämnar vi därhän med skämskudde på.

Vi kommer att få en bortasektion. Vi kommer att få plats. Väl mött!
Jag vill minst se ett chartrat tåg
+1
Hur många åskådare innebär en bortasektion?
Tycker att både Sirius och Västra ska börja marknadsföra detta omgående, så att söderslöddret får höra äkta kampsånger.
Vilka är Bajen?
Vi informerar om detta så fort vi har all info. Det sker i veckan. Vi väntar på biljettinfo.
Toppen!
Vi kommer att få bortastå. 900 platser som är till Sirius.
Vi återkommer strax med bortareseinfo.

Lasse snackade om bussresa, restaurangbesök och matchbiljett för typ 650 pix i halvtid. Resterande snack lämnar vi därhän med skämskudde på.

Vi kommer att få en bortasektion. Vi kommer att få plats. Väl mött!

Hahaha! -Huva...
Nu är det hög tid att berätta hur den där biljettförsäljningen ska gå till
Nu är det hög tid att berätta hur den där biljettförsäljningen ska gå till

Hammarbys SLO hälsar följande:
- Ni kommer ha plats på den södra läktarens nedre etage. Entrén som ni går in vid är entré P och den är belägen på den sydöstra sidan av arenan.
- Jag återkommer med länk till förköpet, vår biljettansvarige har beställt och väntar på den från biljettleverantören.
- Det kommer vara möjligt att köpa biljett direkt på plats vid biljettlucka intill entrén. Men vi rekommenderar så klart förköp då det förenklar för er vid insläpp.
- I dagsläget är inte antalet platser på bortasektionen klart men vi återkommer om det också, det kommer dock inte vara något problem om det är ett par hundra som du skrev i tidigare mail.

Edit: Förköpet ligger nu uppe här. Närmare bestämt så klickar du här för biljetter till bortasektionen. Kalaset kostar 70 kr för ungdomar, studenter och pensionärer. För vuxen kostar det 120 kr. Lägg därtill en tjuga i bokningsavgift.
Köpt å klart.
Tack!

Köpt!
Finns det något tips om bra ställe att förvärma på för Stockholmare?
Rörigt med två resetrådar. Jag ändrar rubriken på den här.

Golli: Bussen kommer att åka till någon av Tele2-pubarna, det är någonting som Lasse Svensson håller i. Får se om det blir något alternativt pubande för oss stockholmare också.
Köpt. Väl mött!!
Hur många tror ni/vi att det blir på bortsektionen?
Kommer matchen att vsas på tv eftersom jag ska jobba i Härnösand då.....
Ett par hundra borde vi väl bli iaf.

Ju fler vi blir - ju större sannolikhet för starköl i våra kiosker, hälsar Bajen. ;-)

Ett par hundra borde vi väl bli iaf.

Ju fler vi blir - ju större sannolikhet för starköl i våra kiosker, hälsar Bajen. ;-)

Logiken.
Starköl? På en söndag? Jo man tackar!
Frågor:
1. Kommer detta marknadsföras på Sirius officiella?
2. Kommer L. Svenssons middagsgäng också stå på bortastå?
Om dom vill ha starköl måste dom nog det.
Middagsgänget ska som jag förstått det sitta på en långsida, dvs inte med oss.

trist kan man tycka, då vi blir utspridda och färre hos oss.
Dom som åker med L. Svensson lär ju vara mest äldre gubbar som ändå inte hade stått och åkt med västra...
Se möjligheterna! Det kanske går att få igång lite växelsång med Lassegänget om ni bearbetar dem lite innan matchen!
"Sponsorbussarna är slutsålda. 150 pers som ska stå med klacken!"
Najs. Det här lär ju bli rekordmässig representation på en bortasektion för vår del.

Najs. Det här lär ju bli rekordmässig representation på en bortasektion för vår del.

Jag får väl vara full i Härnösand i stället för bussen
Bra ju fler vi blir.
Hur mycket tar sektion P?
900 skrev någon. Men det kanske är om man öppnar intilliggande sektion Q också..
Det här med förvärmning i Sthlm. Finns ju en Dovas vid Skanstull. Lär ju kunna vara en och annan bajare där iofs. Ställena runt arenan är ju ganska dyra, men det är praktiskt att vara nära. Kanske finns nån juste pizzeria med rättigheter runt Skärmabrink eller Blåsut iofs. Nån som vet?

Update: Enligt vad jag förstått ska dessa ändå sitta på sittplats. Så var i alla fall Bajens SLO upprättad. Någon här från dessa sponsorbussar som kan bekräfta/dementera?

Det här med förvärmning i Sthlm. Finns ju en Dovas vid Skanstull. Lär ju kunna vara en och annan bajare där iofs. Ställena runt arenan är ju ganska dyra, men det är praktiskt att vara nära. Kanske finns nån juste pizzeria med rättigheter runt Skärmabrink eller Blåsut iofs. Nån som vet?

Hur ser sammanslutningen ut i Västra Sidan Sthlm, eller vad man ska säga? Har ni någon form av facebook-grupp eller liknande? Jag menar: Hur många blåsvarta nollåttor kommer, tro?

Vi har en mycket närliggande pub som vi är välkomna till. Men det är inget jättestort hak, varför jag inte skriker ut namnet. Om ni jättegärna vill dit - prata med mig eller någon i styrelsen så kan ni nog få namnet på stället ändå. ;-) Men är ni jättemånga så kan det ju bli fullsmockat ... Så, gimme a lägesrapport!
Vad jag vet finns det ingen hemligt 08-grupp men det borde väl komma minst 10-15 blåsvarta sthlms-supportrar.

Tex jag, tifo, lemon, robin, brukarn, salemgänget är väl de jag spontant kommer på.
Vad jag vet finns det ingen hemligt 08-grupp men det borde väl komma minst 10-15 blåsvarta sthlms-supportrar.

Tex jag, tifo, lemon, robin, brukarn, salemgänget är väl de jag spontant kommer på.

Jag kanske överskattat skaran, men om det bara rör sig om ett 10-tal så bör det ju vara lugnt. Jag PM:ar er namnet på krogen. Några bajare kommer också husera där, men ingen grupp eller så. Ungefär som på gluggarna i våras, kanske.
Men som sagt vet jag inte säkert.
Undertecknad kommer ta med ett gäng västra-halsdukar på bussen till försäljning. 150:- (gärna jämna pengar).
Är det någon som vill köpa som inte åker med bussen så säg till här så kan vi lösa det på plats.
Jag kommer också så PMa namnet till mig med Joint.
Pinones-Arce blev precis avstängd mot Sirius efter sitt tredje gula.
Finns ingen grupp. Kanske skulle ha en sån för att styra lite tv-matcher och annat.
Nu har ni som skrivit här fått nys om puben iaf. Verkar lugnt. :-)
Pizza, nachos och burgare finns att käka på stället inför matchen.
Kommer nog försöka vara på det där superhemliga haket vi halv fyra - fyra nån gång.
salem-gänget är där från 3
Nån som behöver en gratisbiljett? Har en biljett på men måste tyvärr banga.
Jag är intresserad. Pröjsar. Var/hur?
Sutra: Kan bara maila över den. Behöver din mail dock.
Hmm, funkar dåligt saknar skrivare.
tror man kan visa pdf:en på mobilen så räcker det. citat feån e-biljetten: Please note that PDF tickets can be scanned by showing your e-ticket on your phone at the entrance.
Jag landar nog också vid 3 eller strax efter.
Ok Manne; l.jonas.olsson@hotmail.se
mailadressen funka int
Saknade snabel-a ser jag. Prova igen
Borde ha fattat, såg inte att de va ett copyright c. Mailat å klart nu. Ha så kul å sjung för bövelen!