Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Träningsmatcher 2014/15

Jag måste erkänna att jag känner en viss nervositet inför första träningsmatchen imorgon mot Hammarby. Skit att Hammarström är skadad men det ska bli otroligt roligt att se övriga nyförvärv.

Jag hoppas naturligtvis på att vi ska kunna spela jämnt med bajen men är rädd att det blir som vanligt. ...
Torsk som väntat men ni som var där måste berätta om Puttes comeback som enligt UNT var sensationellt bra. Hur såg nyförvärven ut? Väldigt nyfiken.
Kan meddela att putte var riktigt bra Nicklas E.också bra.Ganska mycket publik allmänt positivt spel.
224 betalande enligt Elitrapport. Det måsta väl nästan vara rekord (utan att jag har gjort någon närmare undersökning).
Jag var orolig innan men är nu återigen sådär onyanserat positiv.
Antar att man hade många avbytare så att alla friska i truppen fick speltid? Hur formerade man laget i huvudsak? Krantz libero och de bägge Eriksson som backar? Vilka lirade halvor? Jenefeldt, Wigren, Lundberg, Putte? Och Widén, Andersson och Lindgren är väl mittfältare alla 3?
Jaha då var det dags för SAIK och jag hann inte ens skriva det förrän det blev 1-0. Snablar!
2-0 ja det var ju mindre bra det med.
hörna å så 3-0 hmmm

ajjj!
11-2 till slut. Man undrar lite hur man tänker när man bokar in träningsmatch mot dom, kan inte ge särskilt mycket alls.
Matcher mot SAIK i GA slutar nästan alltid med storförlust så jag är inte förvånad. Dessutom tror jag killarna var rätt slitna efter Champions cup. Fyra matcher på fyra dagar sätter sina spår. Håller med johann att det var onödigt med match mot SAIK för inte är det bra för självförtroendet att bli utspelade. För övrigt kommer SAIK att vinna SM såvida de håller sig skadefria. Finns inget lag med sådan offensiv slagkraft som SAIKs.
Jag kan tycka att det är rätt att matcha mot bra motstånd. Vi tvingas till högre tempo osv. Synd bara att vi åkte på en del skador även om de verkar vara av lindrigare karaktär.

Det är ju tydligt ändå att vi måste höja kvaliteten i försvarsarbetet. Bra att sådant kommer fram nu och inte till serien.

Dessutom var SAIK felfria enligt Arbetarbladet:
http://www.arbetarbladet.se/bandy/elitserien/tvasiffrigt-for-saik-korde-over-sirius
http://unt.se/sport/hammarstrom-ar-redo-3375320.aspx

SÅJA
Det ska bli väldigt roligt att se Hammarström i vinter. Vi blir farliga på hörna och fasta situationer! Hoppas även att det kan öppna upp för några av de andra.
När senast hade Blåsvart en så skjutstark duo som Rudell och Hammarn?
Senast vi hade en skjutstark duo var kanske Karla/Sveda. År 2000 alltså.
Ilja satte ju några riktiga pärlor idag måste jag säga. Putte (!) drog till riktigt fint på en hörna också. Helt klart trevligt fram till min 80 då vi åkte ner till Studan
Det jag såg: Vi hade boll mest hela tiden och var de som satte tempot. Vi hade dock lite svårt att komma till avslut på mål då UNIK naturligtvis backade hemåt.
UNIK är inte helt ofarliga och kommer säkert att följa upp fjolåret med ännu en bra säsong.
Dock aningen oroande att de kommer igenom vårt försvar vid flertalet tillfällen. Gustav H räddade några frilägen i första.
Vad blev resultatet då?

Vad blev resultatet då?

6-3 till Sirius
UNT: http://www.unt.se/sport/varienten-blev-till-drommal-3378317.aspx
Uppsalanyheter: http://www.uppsalanyheter.se/sport/bandy/item/4388-siriusvinst-i-unik-traningsmatch
Lätt oroande, då även UNIK saknade ett antal kuggar...
Kalix kl 18.15 idag.
Ett av lagen vi bör vinna över i serien. Ska bli intressant att se Anti Ekman.

Jag har lite dålig koll och vet inte om Kalix har spelat någon träningsmatch i år.

Annars ser det ut som att Tillberga har det svårt till och med mot Allsvenska lag.
Ljusdal har inte många vinster men spelar bra mot något sämre lag.
Kungälv förlorar klart (liksom vi) mot de allra bästa lagen och klarar Allsvenska motstånd bra.
Vänersborg verkar stabila men når inte heller på de bästa.

Det känns som att det kan bli en mycket jämn serie i mitten (plats 6-10).
Kalix kl 18.15 idag.

Jag har lite dålig koll och vet inte om Kalix har spelat någon träningsmatch i år.

Detta är Kalixs premiär, så de lär ju vara lite ringrostiga. De är på turné och möter i morgon Unik, sedan TB på söndag.
Du kan säkert förvänta en rapport här:
http://www.unt.se/blogg/bandybloggen/tranardebut-i-relita/?blog=3375677&entry=3382133

Kalix kl 18.15 idag.

Annars ser det ut som att Tillberga har det svårt till och med mot Allsvenska lag.
Ljusdal har inte många vinster men spelar bra mot något sämre lag.
Kungälv förlorar klart (liksom vi) mot de allra bästa lagen och klarar Allsvenska motstånd bra.
Vänersborg verkar stabila men når inte heller på de bästa.

Det känns som att det kan bli en mycket jämn serie i mitten (plats 6-10).
Nu börjar jag bli lite orolig. Sirius-Kalix 2-4 trodde verkligen att vi skulle ganska lätt spöa den typen av lag.
Ja det här var ju tråkigt... visserligen lite mer fart när Putte fick lov att gå fram i slutet på andra...
Jag såg första halvlek. Det såg väldigt mediokert ut. Kimmo fick göra några fina räddningar då. Mittförsvaret, med Krantz som sista utpost, såg inte helt stabilt ut. Sedan kändes det lovande att bollförflyttningarna var snabba och satt, men saknades lite genombrott framåt också. Rädd för att andra halvlek var värre ...
Fan kan de inte bättre? Ytterligare en ångestfylld säsong väntar? Fast vänta ett tag. Nästan ett helt nytt lag och en ny tränare så man måste ha tålamod. Det tar sin tid att få spelet att stämma så än finns hopp om en bättre framtid.
Sirius Hej!
Får ge det lite tid. Okval borde kunna undvikas i år. När vi summerar serien borde vi åtminstone ligga före kvartetten TB, Kalix, Kungälv och Ljusdal.
Vi håller i bollen bra men kommer inte till anfall på något bra sätt. I slutet av andra kom det lite lyft och även genombrott (av ex Putte) vilket ger en del hopp.
Oron jag har är försvaret och då närmast backlinjen. Vi släpper till för mycket och för lätt.
Hoppas verkligen att det var en TRÄNINGSMATCH..Putte o Hammarström ser ju bra ut och några till.
Hammarström var först av isen och ut i omklädningsrummet. Han såg allt annat än munter ut.
Försäsong är försäsong. Resultaten oroar mig inte så mycket ännu.

Det jag reagerar lite på är dock att Thony låter väl negativ i sina uttalanden efteråt. Man kan litegrann undra hur han klarar omställningen från att träna bortskämda världsstjärnor som är bandyspelare på heltid, till att coacha ett bottenlag där folk sliter för brödfödan med att langa bagage på Arlanda. Han måste ju sänka kravbilden och förväntningarna ganska så rejält.
...men UNIK vann över Kalix. Det jag såg av matchen så var det mycket Sundin i Unik. Det var lite grinigt på slutet. Kalix verkar vara bättre på säckförsvar och kontring än att föra en match.
Dagen efter Sirius-matchen, så lite förståeligt. Lex SAIK annars. Sedan har ju Kalix Englund i försvaret bland annat, så ...
Ja nu stod Englund över mot UNIK vilket kanske förklarar en del...
Det blir hur som helst en väldigt spännande och troligtvis jämn serie...
Träningmatcher mot Kuzbass och Baikal Energy i helgen. Jag har en god känsla i kroppen att vi hittar några bra linjer i spelet och att vi kommer att överraska.
17.45 i eftermiddag mot kuzbass!
Jamen sådär! Visserligen tappade vi lite på slutet men 4-4 får räknas som godkänt.

Jamen sådär! Visserligen tappade vi lite på slutet men 4-4 får räknas som godkänt.

ganska bra tycker jag
Vi blir bara bättre å bättre. Han den däringa Hammarström han skjuter inte löst han inte.

Ryssarna verkar dock tycka att Baikal-Energy styrde matchen från början till slut.
Bandyvesti: http://www.bandyvesti.ru/?p=13572
Instämmer med Jocke.Mycket som var bra idag.Sällan set så många passningskombinationer på offensiv planhalva av Sirius...+för backarna i andra.
Såg lovande ut, ja. Tyvärr utgick Rudell med känningar i axeln efter att ha kolliderat med stolpen vid en frilägessituation. Hoppad det är okej med honom.
Vad gäller defensiven så såg det rätt bra ut när Lundberg agerade libero. Kombinationsspelet framåt är läckert, och Hammar-varianten på hörnan i slutet är det ju bara att lyfta på hatten före. Wow!
Holmgren hade det det lite tungt i målet, ska väl tilläggas.
Ett sammandrag av matchen från Bandyvesti.ru https://www.youtube.com/watch?v=8ZUhFb_fTVg

Jag noterar, enligt matchrapporter, att fjolårets komet Olsson inte funnits med i matchtruppen efter SAIK-matchen. Det är snart en månad sedan. Var listad i införtruppen mot Unik, men fanns inte med på elitrapport. Någon som hört något?
Olsson har varit skadad
Fortsatt bra bolltempo men inte så många målchanser! Kul med försöken att lyfta på Hammarström som man testade ett antal gången i första. Det kommer vi nog se mer av i vinter.
Det känns som att vi blir bättre och bättre för varje match.
Positivt. Vi vann och att det finns stora potentialer i detta unga nya lag. Imponerad över skridskoskickligheten hos många. Hammarström kommer att bli nyttig för laget.
Negativt. Rätt så fantasilöst framåt men förhoppningsvis lossnar det successivt. Nu ska sägas att ryssarna backade hemåt en hel del vilket gjorde det väldigt trångt på deras planhalva.
Hammarström gör tre idag men i övrigt en tråkig kollaps under en del av andra.

Roligt på Elitrapport: Nr 81 i Start
http://www.elitrapport.se/Data/report8685.html
Hammarström har bättre teknik än jag trodde skjuta kan han ju också så de räcker.Tycker också Viktor imponerar som libero utom i höjdspelet,men det kommer.
Jag tycker Hammarström i sina bästa stunder liknar Eskhult i spelet. Elegant och snabbt!
Snabb?
Förtydligande: Snabb med klubban!
Aha då är jag med.
Det känns onekligen lite bättre att Televerket bara fick 5-5 mot Start i dag.
Det känns som att vi är mycket bättre än på många år men det gäller ju att vinna matcher också...
Oavgjort mellan Bollnäs-Start ger hopp...
Men tillberga imponera mot gripen lite väl mkt
Nej ska det bli en sådan säsong nu igen ...
Av vad jag sett i träningsmatcher så är jag optimist plats 6-9 blir det och vinst nu på fredag.6-3