Hornby
· 2014-09-25 08:45
· 3192 visningar
Då är det alltså dags för "den kanske största matchen i klubbens historia". Nåja, man kan i alla fall konstatera att det inte är varje dag vi spelar inför drygt 20 000 åskådare.
Hammarby har alltså Pinones-Arce avstängd, medan vi har en skadelista som är kortare än på mycket länge. Inte helt lätt för Kim och Tolle att formera startelvan. Själv tycker jag att Runnemo spelade sig ur den senast och att Ahonen närmar sig en startplats.
Kul om vi kan röra till det lite för topplagen.
Ja. Jag skulle bli mycket lycklig om bajen missade en direktplats. Kommer vara sjukt taggad.
Det skulle iofs mycket väl kunna vara den största publiken sirius någonsin spelat fotboll inför. Eller? Svårgrävt, men jag kan inte på rak arm komma på något tillfälle där publiken skulle kunna varit större.
#4 ·
Nyllet
· 2014-09-25 10:00
Solklart vill jag att vi vinner. Samtidigt vore det skönt att slippa Bajen nästa år så jag hoppas de går upp i allsvenskan där de för övrigt hör hemma. Grymt avundsjuk på deras fantastiska publiksiffror och trött på fansens självgodhet.
Jag vill ha nya publikfester nästa år. Därför - vinn gärna!
#6 ·
Joint
· 2014-09-25 11:12
Det skulle iofs mycket väl kunna vara den största publiken sirius någonsin spelat fotboll inför. Eller? Svårgrävt, men jag kan inte på rak arm komma på något tillfälle där publiken skulle kunna varit större.
Jag har svårt att tänka mig att en match i andradivisionen förr i tiden är utmanare till största publiksiffran. Därför gick jag igenom våra största publikmatcher när det begav sig i allsvenskan.
1969: IFK GBG (b) - 13 038 åskådare (denna säsong var vi mot J-Södra 100 pers från att slå publikrekordet från 1968-års kval)
1973: MFF (h) - 11 474 åskådare (dem tre matcherna vi spelade inför femsiffrig publik detta år var samtliga på Studan)
1974: HBK (b) - 6 643 åskådare (för övrigt en dyster säsong där dem två sista allsvenska matcherna på Studan drog totalt 1 237 pers)
Med tanke på att det redan nu är cirka 16 000 förköpta biljetter till denna match så kan vi nog slå fast vid att det här blir vår största publikmatch i fotboll - någonsin.
#7 ·
Joint
· 2014-09-25 11:25
Den publikmässigt största match vi spelat i andradivsionen förr är nog just mot Bajen.
1968 vann vi ju andradivisionen- med åtta poängs marginal ner till Bajen. Publiksiffran på Söderstadion var officiellt 11 158 åskådare, men "troligen över 15 000" då det var "knökfullt på Söderstadion". Man öppnade grindarna och lät överströmmat folk sitta på löparbanorna.
Hur många var det mot Peking 2007?
#9 ·
Joint
· 2014-09-25 11:41
Hur många var det mot Peking 2007?
8 592 åskådare officiellt, men även då öppnade man ju upp en grind och släppte in folk. Så den egentliga publiksiffran kanske var någonstans mellan 9 och 10 000.
#10 ·
Robin
· 2014-09-28 19:58
Gångtunnlar is the shit http://www.youtube.com/watch?v=IpEf-nEbwTM
#11 ·
Hornby
· 2014-09-29 09:26
Inte mycket att säga om matchen. Hammarby på Tele2 är i dagsläget ett nummer för stort för Sirius. Ännu ett bra inhopp av Ahonen och Gurra i klacken var dagens ljusglimtar.
#12 ·
Håwe
· 2014-09-29 10:41
Några reflektioner från gårdagen:
+ Västra skötte sig magnifikt. Första halvlek ändå. Käck.
- Va ere me Sirius 2014 och andra halvlek, även om Bajen var bra så har det sett liknande ut i match efter match.
Bajen har tagit rejäla steg i år, det har inte blåsvart.
Silva och Ogbu är helt ur form, Silva är usel utan boll, tar oftast fel löpningar eller inga alls och Ogbu bara kör fast.
Idag gör det ont.
Moses var - trots vissa brister - ändå bra igår tyckte jag. Liksom Västra, men det är lite synd att Västra är som allra bäst en dag när vi ändå inte hörs ett dugg. Tänk om det såg ut så på varje match på Studan istället!
Håller med i allt annat. Vad beror egentligen våra usla andrahalvlekar på? Konditionen? Psyket? Dålig coachning?
#14 ·
Robin
· 2014-09-29 13:18
Det var ingen som råkade spela in matchen, jag tänkte faktiskt inte på att den gick på tv12