Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

PREMIÄR! Sirius - Kungälv 24/10 kl. 19:07

Smått skandalöst att det inte finns någon matchtråd än (om jag inte som vanligt bara har missat den).

Det här är en match vi bara ska vinna.

Vare sig Kungälv eller blåsvart har ju imponerat på försäsongen men det är ju strunt samma nu när det äntligen är skarpt läge.

Jag tror självklart på vinst. 4-2 blir det. Hammarström dundrar in 3 baljor och publiken rock till MC Hammer.

2013 pers ropar speakern ut. En friserad siffra då man dagen till ära räknat alla släktingar till matchfunktionärerna.

Päppen är bisarr!
Ingen orakeltävling från farbror heller...
Saknar orakeltävlingen! Ska kanske öppna en tråd där man kan lägga in sina tips så får kunnig yngling räkna ihop resultatet

Har känt ett sug efter denna match sedan strax före midsommar. 7-6 till Sirius efter en stor ledning i halvtid.
1 810 åskådare
Vad underbart det ska bli att få se blåsvart lira på Studan igen. Längtat! Kollade på Klart.se och det verkar bli mulet och ca 3-5 °C men väderprognosen kan ju ändras. 5-3 till blåsvart inför 1513 pers.
Sirius Hej!
Den här vinner vi med låt oss säga 3-2 inför 1764 glada uppsalabor.
med tanke på alla surgubbar i Uppsala så är väl 1 764 glada en total publiksiffra runt 3 500 personer.

med tanke på alla surgubbar i Uppsala så är väl 1 764 glada en total publiksiffra runt 3 500 personer.

Haha helt rätt!
Kommer att hejja vilt från en sandig strand i Florida. Tar rygg på Jonas med en uddamålsseger för de goda. Dock 5-4
Fy satan vad kul med bandy igen! Och det är ju verkligen ett gyllene läge att få till en bra start på serien, men jag tror tyvärr på klykan.

Jag kommer höja publiksiffran genom att dra med ett gäng finnar, amerikaner, holländare och annat löst filmfolk från kortfilmfestivalen. De kan behöva lite riktig kultur. Jag tror man lyckas med målsättningen att nå över 2000.
Nu har jag bokat hotell.

Premiär = utgång och jag förutsätter att ingen frivilligt huserar en kirstinn apa.
Det var för övrigt ingen fråga, endast ett konstaterande.
Men vad f-n, nu har väderprognosen ändrats. Mulet och regnskurar på fredag, max 8° min 4°. Alltså Kungälvväder. Inte bra för våra bortskämda "Relitatränade" blåsvarta krigare.
Nej och inte alls bra för publiktillströmningen.

Alla västringar borde ansvara för att släpa med minst en oregelbunden eller ovan bandybesökare.
Enligt yr.no så upphör regnet kl 16 på fredag samt att det på kvällen blir cirka 8 grader plus.
Det var en magiskt skön kväll på Studan idag med vindstilla och 4-5 plusgrader.
Ingen Olsson i truppen. Ett avbräck.
Skadad?

Skadad?

Det är nog bara tuff konkurrens om platserna skulle jag tro. Jimmy Lindgren är inte heller med och han har inte på något sätt varit dålig i de matcher jag sett.
Hmm är det så tuff konkurrens? Det låter onekligen lovande. Robin var ju en av de klarast lysande stjärnorna förra säsongen.
Hm... Thony vet naturligtvis bäst men 21:an skulle jag låta vila. Fast det baseras på två träningsmatcher och för övrigt är jag en amatör.
Hm... Thony vet naturligtvis bäst men 21:an skulle jag låta vila. Fast det baseras på två träningsmatcher och för övrigt är jag en amatör.

Om det är Eidenert som åsyftas så tycker jag tvärtom. Han kan ju, tillsammans med Ilja, göra det lilla extra på mittfältet. Hans tittfinter är läckra som få. Dock måste han riskminimera sig lite.

Olsson var helt klart en av våra bästa i fjol. Trist utveckling om petning är fallet.
Innan match hade jag känt det som ett oavgjort resultat var lite dåligt men nu känns det som en vinst. Rudells sista var en pärla!
Skönt att kunna gå hem med en poäng i alla fall.
Jaha ja... där sprack min poängkalkyl redan i första matchen....
Våga anfalla mer Sirius och med flera killar. Sista 10 min började man attackera mer och då tyckte jag Kungälv fick stora problem. Helt ok med en pinne. Adam R, vår nye Virre, kan visa sig vara en kanonvärvning.
Rudell är spännande. God fysik och skott. Hade gärna sett mer speltid på honom.

Försvaret funkade väl rätt bra i går, ändå? Lundberg i synnerhet styrde bra. Spelet visade fina intentioner. Höga toppar, men djupa dalar.

Deprimerande publiksiffror för utomhusbandyn i går.
21 måste hitta rätt oftare med passningarna o tappa boll mer sällan. Sen måste ilja upp det är i särklass våran största talang men psyket måste förbättras.
I övrigt en godkänd match där båda lagen såg ut att gå på halvfart. Kimmo är grym iår igen.
Vem fan har kapat Kniv-Jonas västra konto. Brukarn, åtgärda genast och svartlista avsändaren. Vi behöver Jonas tvåsiffriga tips och tankar
Dem träningsmatcher jag sett så har Ilja varit överlägset bäst så det ligger nog något i det. Hoppas han steppar upp och får död på hjärnspökena.