Var förbi studan i all hast för en timme sen. Isen ser oroväckande blöt och tunn ut. Ser den ut så på onsdag skulle jag bli förvånad om det blir match. Nån som vet, är kompressorn trasig igen?
Isen på studan
Tror det mest är temperaturen som spökar. Det ska sjunka till +7 vid matchstart, som det ser ut nu (enligt SHMI) så vi får hoppas på duglig is till dess. Säsongen startar ju för tidigt, det är en sak som är säker.
Varför inleder vi med två raka hemmamatcher i oktober, medan innebandylag som Tillberga har tvärtom?
Hata bandyförbundet.
Hata bandyförbundet.
Nja ett av aggregaten är det fortfarande problem med vilket har till följd att B-plan inte är uppspolad.
Bollnäs flyttar sin match till fredag om jag förstått det hela rätt.
Bollnäs flyttar sin match till fredag om jag förstått det hela rätt.
Får hoppas på att det bara är tempen. Men linjerna var nästan framme så det blir till att spola upp mer is, dessutom så lät det som att det rann vatten ner i brunnarna från isen...
Temperaturen, men också vinden. Det kommer att slå om på onsdag, men frågan är om det gör det i tid. Jag tycker nog att om isen inte är spelbar nu borde vi göra som Bollnäs, hellre än att flytta matchen i sista stund.
Idioti att spela bandy i oktober. Ännu mer idioti att sluta spela bandy en vecka in på februari, när det är som bäst förhållanden.
Idioti att spela bandy i oktober. Ännu mer idioti att sluta spela bandy en vecka in på februari, när det är som bäst förhållanden.
Dagens träningar på Studan är inställda på grund av dålig is!
Enligt Bandypuls är matchen i ett första läge flyttad till torsdag... Har inte sett något av det på Sirius webbplats eller så ännu
Det verkar som den är flyttad till torsdag
http://www.unt.se/sport/varmen-flyttar-siriusbroberg-3436667.aspx
http://www.unt.se/sport/varmen-flyttar-siriusbroberg-3436667.aspx
På min tid var det bandypremiär första advent.....
(Gubbar hårt under palmerna i Florida)
(Gubbar hårt under palmerna i Florida)
Isen ser alltså bra ut redan nu, bådar gott i år. Värre för Kungälvs vägnar som tisslat om att de ska spela säsongsstarten i Ale-Surte. Andra breddgrader förvisso, men typiskt av förbundet att hetsa om massa utomhusmatcher i oktober ...
Ja det är tidigt men det har varit kalla nätter som hjälpt till. Den blir lite mjuk att åka på och den körs upp lite efter en timme men som sagt var, det är skönt att säsongen är igång.
Här i Göteborg är det sommartemperatur idag
Bana två på studan är pågång. De lägger en tunna vatten lite då och då. Hoppas det inte blir för varma dagar samt kalla nätter så fryser den till bra inom kort!
Se och lär, Hammarby/Stockholm.
Vettigt! Och på tiden!
http://www.unt.se/sport/sirius-borjar-trana-utomhus-3936935.aspx
http://www.unt.se/sport/sirius-borjar-trana-utomhus-3936935.aspx
Vore kul att gå dit och titta på träningen!
Nu är i alla fall isen målad på bana två också så snart (27 oktober) börjar tiderna för allmänheten åkning för den som vågar sig ned!
Jag tror (inte helt säker) att a-laget tränar 16-17.30 på Studan idag.
Fantastiskt bra initiativ att träna på studan. Carlsson leder redan över Thony.
Söderman har iaf bett att få byta träningstider på Studan med de ungdomslag som har tider där både onsdag och torsdag.
Sådärja! Söderman gör redan rätt för sig som assisterande!
Mycket bra initiativ att träna lite på Studan. Äntligen! Efterlyst detta flera år. Vi måste hitta tillbaka till den go'a känslan som infann sig på vår borg här förut. Spelarna ska känna sig hemma här ...
När kan sista genrepsträningen tänkas äga rum? Läge att dra dit och peppa!
När kan sista genrepsträningen tänkas äga rum? Läge att dra dit och peppa!
Skulle tippa på imorgon runt 16 . Det var 16-17.30 idag. Der var några skäggprydda supportrar på plats idag!
Imorgon är det kl 17.
"– Alla i laget var glada över att få komma ut på Studan. Det ländes som ett lyft att komma ut där. Så länge det inte är någon nederbörd tycker jag det är roligare att spela utomhus. Det har mycket med luften att göra och med frihetskänslan."
Bärne blev helt plötsligt min favoritspelare!
Bärne blev helt plötsligt min favoritspelare!
Känns som att jag redan har hört fler bra saker komma från blåsvarts lirare i år än vad jag hörde på hela förra säsongen. Jag är än så länge mkt nöjd.
Hydas, Broberg och i viss mån Bärne har mer siriushjärta än hela förra säsongens trupp tillsammans. Bra grund.
Bajens hemmapremiär skjuts fram till 11 november. Lär er göra is, nollor.
och åttor