← Sirius Bandy
Sirius - Broberg, 30/10 kl. 19:00 (troligen)
CarlApan
· 2014-10-29 12:22
· 7785 visningar
Tja det verkar som att jag får ta på mig oket att skapa matchtrådar den här säsongen.
Om isen håller ser det ut att bli underbara väderförhållande. 3 grader, uppehåll och 2 sek/m.
Ett perfekt tillfälle att visa hall******na hur fantastiskt det kan vara att lira bandy utomhus.
Matchen i sig känns väldigt svår. Jag har för mig att vi brukar ha hyfsat svårt för Broberg men om jag tippar med hjärtat säger jag 3-3 efter en tillknäppt historia.
Pga sen matchflytt kommer endast 739 pers och tittar.
#1 ·
Gabbe
· 2014-10-29 12:48
Om isen håller ser det ut att bli underbara väderförhållande. 3 grader, uppehåll och 2 sek/m.
2 sek/m? Är det inte tvärtom? :D
#2 ·
Jocke
· 2014-10-29 12:57
Vi segrar i en heroisk match med 4-3 . Kimmo radar oss vid flertalet tillfällen. 615 personer tog sig till Studan denna dag.
2 sek/m låter som min hastighet på skridskor nu på gamla dar!
Haha tänkte nog på sekundmeter. 2 Meter per sekund då så att alla hänger med.
#4 ·
Nyllet
· 2014-10-29 14:01
Äckligt förkyld och är bara tacksam att matchen inte går av stapeln i kväll. Tyvärr blir det torsk, 3-5, inför 846 pers. Det kommer ta någon match till innan det blåsvarta spelet sätter sig.
#5 ·
Joint
· 2014-10-29 19:01
[size=36]2006/07: IKS-Broberg 3-3
2007/08: IKS-Broberg 1-5*
2008/09: IKS-Broberg 7-0
2009/10: IKS-Broberg 7-4
2010/11: IKS-Broberg 5-5
2011/12: IKS-Broberg 5-5
2012/13: IKS-Broberg 7-2
2013/14: IKS-Broberg 5-5[/size]
2007/08 Sirius-Broberg 1-5 enligt mina källor.
Men en hygglig resultatrad sedan dess.
#7 ·
Joint
· 2014-10-29 20:00
2007/08 Sirius-Broberg 1-5 enligt mina källor.
Men en hygglig resultatrad sedan dess.
Ack då, yngling som en är så använde jag ju Wikipedia som källa ... 1-1 var halvtidsresultatet, enligt desto mer pålitliga Jimbobandy. Nåja.
#8 ·
Joint
· 2014-10-29 20:19
Men lägg därtill 2006/07: IKS-Broberg 3-3
Obesegrade 7/8 senaste hemmamatcherna mot Brobban iaf. Anmärkningsvärt att hälften slutat oavgjort.
Dåså min känsla var uppenbarligen fel. Det blir nog skitenkelt det här.
#10 ·
Nyllet
· 2014-10-30 08:43
Usch, fortfarande rejält förkyld. Två Treo, dunjacka, ryssmössa och ett par rejäla skor och handskar så ska det väl funka att gå på matchen i kväll.
Sirius Hej!
Lite märkligt är det allt att Robin Olsson är utanför truppen för andra gången i rad trots att han (vad jag förstår) är frisk. Nåja, blir det vinst så kommer jag inte klaga.
Kan inte annat än att hålla med Jonegård. Med den speeden och genombrottsförmågan känns det som att Robin skulle vara nyttig oavsett motstånd.
Jag tror Robin inte är ikapp träningsmässigt och därför får stå över. När han är redo så tror jag han kommer in i truppen direkt.
Idag tippar jag 3-2 igen.
fan jag är så taggad så jag är här inne hela tiden. Kan inte folk skriva massa spännande inlägg så jag har nåt att läsa!?
Sirius Hej!
#15 ·
Nyllet
· 2014-10-30 13:39
CarlApan skrev...
fan jag är så taggad så jag är här inne hela tiden. Kan inte folk skriva massa spännande inlägg så jag har nåt att läsa!?
Här kommer några citat från media som får din puls att rusa. Men för allt i världen, visa dom inte för Garry för då blir jag orolig över hans hälsa.
"Det är så att bandy numera är en inomhusidrott" säger Miljöpartiets nya kommunalråd Rickard Malmström
"Det låter ju strålande, det är jättepositiva nyheter. Det skulle kännas märkligt att bygga en bandyarena utan tak", säger Mats Söderman.
;-)
Äh, taskigt Nyllet. Jag vill ha en peppad Apan, inte en deppad Apan.
Märkligt att en Miljötomte vill att man ska bygga in en utomhussport kan man tycka. Sen har jag ju läst den där idiotin ett antal gånger och blir lika förbannad varje gång.
Sen vet jag ju att du Nyllet inte har nåt emot en bandyhall vilket i min bok betyder att du hejar på SAIK i smyg.
#19 ·
Nyllet
· 2014-10-30 14:04
Det där sista påståendet CarlApan var tarvligt. Jag fick en våldsam hostattack :-(
#20 ·
haze
· 2014-10-30 14:40
"Det är så att bandy numera är en inomhusidrott" säger Miljöpartiets nya kommunalråd Rickard Malmström
Ok, då får vi uppdatera spelschemat lite:
19/11 VSK – Sirius
26/11 Tillberga – Sirius
12/12 SAIK – Sirius
20/12 Vetlanda – Sirius
9/1 Vänersborg – Sirius
16/1 Edsbyn – Sirius
7/2 Villa - Sirius
Övriga 19 matcher klassas inte som bandy.
#21 ·
Joint
· 2014-10-30 15:04
Jag var faktiskt peppad för den här matchen, men så kom bandyhallsbomben. Nu känns det mest konstigt.
Ännu mer anledning att njuta medan man kan.
Gå på alla matcher och insupa stämningen så man har nåt att vara bitter över när man blir gammal gubbe.
#23 ·
Nyllet
· 2014-10-30 16:18
Hammarström och Rudell på topp vill jag se. Och att Putte gör några genombrottsförsök. Kimmo får gärna göra om kastet till Hammarström.
Det spelar ingen roll vilka spelare eller vilken tränare vi har. Sirius kommer alltid att anfalla med två pers.
Kimmo är grym.
Fan...
#25 ·
haze
· 2014-10-30 20:39
Tycker Sirius sett väldigt lättläst/fantasilst ut både i kväll och mot Kungälv. Bara att falla hem och vänta in omställningschanserna. Hoppas verkligen detta beror på att det är nya spelare på många positioner.
Kämpa Blåsvart!
#26 ·
Jocke
· 2014-10-30 21:19
Gillade Lundberg idag... Han gör det bra! Jag skulle gärna se #4 med mer boll.
Hammarström var ganska blek idag...
Ja blåstället för nummer sju var ovanligt välförtjänt. Hörnrus i Beve-klass.
#28 ·
Nyllet
· 2014-10-30 22:17
Broberg vinner rättvist. De har en trygghet i sitt försvarsspel som vi saknar mycket p.g.a. att de spelat ihop länge. Ofta var de väl samlade när blåsvart gick till anfall med två eller ibland bara en kille och samtidigt kunde de i nästa moment anfalla med 4-5 killar. De varierade anfallsspelet betydligt mer än vi med långa lyft, soloåkningar och överlämningar. Det som idag skiljer lagen åt är rutinen. Varför anfaller vi allt som oftast med för få spelare? Känner man sig otrygg med försvarsspelet? Är man ängslig för snabba omställningar eller vad är problemet? Skulle vara kul om vi i västra kunde få träffa Thony och höra vad han har för tankar om detta. Nu spöar vi LBK i nästa match! Kom igen Sirius!
Tänkte klaga på Hammarström, men det gjorde han mycket bättre själv.
Annars såg det ju riktigt bra ut första 20, sen var vi minst ett skär efter resten av matchen. Fattar inte hur Broberg kan vara så bra år efter år. OK att de är samspelta, men ändå. De har ju inga märkvärdiga spelare direkt.
#30 ·
Joint
· 2014-10-31 00:58
Samtidigt, det är tyvärr så här det kommer att se ut i många matcher. Vi försvarade oss bra både i premiären och i dag, där i synnerhet Victor var grym. Krävs dock bättring framåt. Men ska man spela en sådan här synisk bandy, så förstår jag mig inte på varför vi lämnar vår kanske bästa genombrottsspelare utanför truppen.
Tyvärr vad gäller spelet så tenderar många bollar att gå bakåt i något sorts icke-tro. Utav det jag såg av försäsongsspelet var det betydligt mer pang på och större delaktighet. Saknas en lagpappa på isen månne. Tävlingsmatcher är annat än träning.
Hammarn får förresten revanschera sig med minst ett hattrick nästa match.
#31 ·
Jocke
· 2014-10-31 07:25
Jag pratade lite med Lundbergs Pappa efteråt och han påminde om att Victor max spelat 5:e matcher som libero.
Broberg gör det jäkligt bra i omställningarna. Det var sällen några spelare gick bort sig högt upp och många gånger när vi erövrade boll så var hela deras lag tillbaka i försvar.
Jag tycker inte broberg va bra alls hade förväntat mig mkt mer av dom. Ilja Lundberg och Kimmo va bra tycker jag. Sen anledningen till att inte fler följer med i anfallet tycker jag beror på att vi idag hade forwards som åkte så otroligt långsamt dom han varken med frammåt eller bakåt. Nu kommer två matcher som jag tror avgör hela säsongen vi måsrte få minst 2 pinnar på dom här två annars tror jag tåget redan har gått och det blir kval igen.
#33 ·
Nyllet
· 2014-10-31 07:50
Fan vad man längtar efter att få se ett starkt Sirius som vinner sina hemmamatcher.
#34 ·
Joint
· 2014-10-31 11:08
Vi har aldrig vunnit någon av dem inledande fyra första hemmamatcherna sedan Relitahallen. Ovant att andas uteluft. Hav förtröstan!
Vi har väl även fått kvala alla år med relita, men det är inte relitahallen som är problemet.
Klart som fan att det är relitahallen som är problemet. Växthus föder svaga plantor.
#37 ·
Joint
· 2014-10-31 14:40
Glaslirare.
Så vackert skrivet av Apan att ögonen tåras!!! Tacka vet jag de plantor som får kämpa lite utomhus för att ta sig upp!!
#39 ·
RRR
· 2014-11-05 05:14
Jag tror jag glämde min Västra Sidan-kasse med ett par vantar i på läktaren efter Broberg, var det nån som förbarmade sig över den?